Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N13] Przekładka maglownicy ze wspomaganiem z N14

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
Przemek07
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-09-12, 23:17
Lokalizacja: Mysłowice

[N13] Przekładka maglownicy ze wspomaganiem z N14

Post autor: Przemek07 » 2013-09-13, 00:14

Witam, pytanie jak w temacie. Czy maglownica ze wspomaganiem z Sunnego N14 ma szansę spasować do N13 1.6 12V? Z góry dzięki za odpowiedź.
Widzisz ten kontur w lusterku? To nie zjeżdżaj na lewy bo jadę szybciej niż Ci się wydaje ;)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-09-13, 06:16

Mało prawdopodobne
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Przemek07
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-09-12, 23:17
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Przemek07 » 2013-09-13, 18:40

bonzo pisze:Mało prawdopodobne
Dlaczego? Przeglądając teraz katalog części w InterCars zauważyłem, że magle bez wspomagania montowane w N13 i N14 mają te same numery katalogowe. Idąc tym tropem śmiem podejrzewać że skoro do N14 montowano magle bliźniacze do tych z N13, to jednocześnie te ze wspomaganiem również powinny pasować. No chyba że N14 ma jeszcze jakieś inne dodatkowe mocowania do nich... Dlatego też poszukuję potwierdzenia bądź obalenia mojej tezy, bardziej jednak zastanawiam się nad tym gdzie do GA16i upchnąć pompę wspomagania.
Widzisz ten kontur w lusterku? To nie zjeżdżaj na lewy bo jadę szybciej niż Ci się wydaje ;)

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-09-13, 19:13

nissan4u.com, myślę że tu możesz poszukać informacji. Ale tak jak mówią inni raczej ciężko. W n14, patrząc po rysunkach na nissan4u.com inne mocowania, to po 1,po 2 inne mocowanie pompy wspomagania (w n14 przy prawym kielichu, w n13 tak jak u mnie przy samej chłodnicy), więc napęd paska jest też inny. Inny rozstaw kół, też może być problemem. Ogólnie to poszukaj na"tablicy" tam jest kilka szrotów n13, dzwoń, pytaj. I "zaprezentuj swoje nismo" Pozdro! :mrgreen:

[ Dodano: 2013-09-13, 20:18 ]
Obrazek

[ Dodano: 2013-09-13, 20:20 ]
na lewo od kolektora wydechowego jest zbiorniczek od wspomagania, pod nim pompa napędzana z koła pasowego korby. :)

Awatar użytkownika
Przemek07
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-09-12, 23:17
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Przemek07 » 2013-09-13, 20:09

Chętnie zaprezentuje jak tylko będzie co prezentować, póki co mam lewe drzwi do polakierowania bo są w czarnym podkładzie ponieważ wcześniej lakier odpadał wręcz (ktoś je prysnął bez matowania itd...), po drugie mam zagięte poszycie lewego progu + trzeba go delikatnie nadciągnąć, poza tym muszę zrobić od nowa spawanie kielichów do podłużnic w komorze silnika bo (jak to w N13 są zeżarte prawie, a poza tym ktoś to nieudolnie próbował naprawić), w moim poprzednim N13 naprawiłem to bez większych problemów i było na prawdę spoko. Dodatkowo muszę dla własnej satysfakcji wymienić wzmocnienia zderzaków przód tył bo są po przejściach już, tak samo progi, lewy to już tragedia - poszycie zeżarte na wylot z tyłu.

Co do samego układu wspomagania, to tak jak mówiłem sugeruję się tylko tym co podaje mi IC, po drugie ja mam GA16i, a nie E16i jak Ty garygary i być może to wspomaganie powinno być gdzie indziej. Kilka rzeczy które kupowałem do GA16i w poprzednim modelu byłe dedykowane ponoć do N14 1.4 LX, a pasowały do GA16i bez problemu. Stąd też moje podejrzenia odnośnie wspomagania. Zaraz zabieram się za lekturę.
Widzisz ten kontur w lusterku? To nie zjeżdżaj na lewy bo jadę szybciej niż Ci się wydaje ;)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-09-13, 20:29

Przemek07 pisze: Dlaczego? Przeglądając teraz katalog części w InterCars zauważyłem, że magle bez wspomagania montowane w N13 i N14 mają te same numery katalogowe
Ja przejrzałem nissan4u.com i nie widzę istotnych części wspólnych wspomagania
Co do silnika to i owszem bo początek produkcji n14 miał te same silniki co n13
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-09-13, 23:10

bonzo, W N13 były montowane silniki GA, ale z tego co mi wiadomo to GA, n13 i GA n14 to dwie różne generacje silników.

Silniki GA1#I, S to silniki 12V jeden wałek - 2 zawory dolotowe na 1 wydechowy, łańcuch rozrządu. N14 DE i DS to silniki 16v na dwóch wałkach, a silniki 1.4 wychodziły chyba tez 8v, ale tego pewien nie jestem.

Fakt, wiele części jest prawie identycznych, np. wachacze, bebechy od zamków w drzwiach i myślę, że wiele można z n14 "zapożyczyć" do n13.

Ogólnie nissany z tamtych lat mają ze sobą wiele wspólnego -

200sx S13( od 1988) silnik CA18DET rwd - Sunny N13 GTI(od 1988) CA18DE fwd
200sx S14 silnik SR20DET rwd - Sunny N14 GTI SR20DE fwd

Czyli generalnie co generacja to podobne bebechy

Trzeba kombinować, i opisywać jakie kwiatki wyrosły ;-)

[ Dodano: 2013-09-14, 00:15 ]
Aaaa ja podpytam bo może da rade skręcić magiel od b12, ale musisz pogmerać czy przypasuje

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2013-10-11, 09:32

Magiel od b12 pasuje, pompa przewody i zbiorniczek również. Najlepiej od tego samego silnika bo pompa od GTI jest inna. ;-) Generalnie rzecz biorąc b12 i n13 to jedna i ta sama płyta podłogowa, zawieszenie i hamulce są identyczne, silniki również były stosowane te same (nie było b12 coupe diesla). ;-)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”