Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Problemy po czyszczeniu przepustnicy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

pio
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2013-09-11, 07:05
Lokalizacja: Warszawa

[P11/WP11] Problemy po czyszczeniu przepustnicy

Post autor: pio » 2013-09-12, 08:48

Witam,

Wyczyściłem przepustnicę wszystko dokładnie wypłukałem. Ale po złożeniu pojawił się kłopot. Od razu po odpaleniu obroty lecą do prawie 2 tyś na minutę. Później podczas jazdy przerywa i czasem gaśnie (!) pomiędzy 2,5 a 3,5 tyś obrotów.

Czy po takim czyszczeniu trzeba coś programować komputem?
Czy można to samemu zrobić bo gdzieś czytałem taki opis do N16?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-12, 08:55

Miałem to samo u siebie, ale po wyregulowaniu wonych obrotów skończyły się problemy.

Naukę wolnych obrotów można zrobić samemu.

Napisz jaki masz silnik.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

pio
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2013-09-11, 07:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pio » 2013-09-12, 08:57

1.6 16V 99KM

Dodam jeszcze, że mam czasami problemy z odpaleniem.
Sprawdziłem błędy komputera tym spinaczem wszystko ok.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-12, 09:14

pio przymknij trochę przepustnicę - taka mała śrubka, na której opiera się dźwignia połączona z ośką całym bajzlem od linki.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

pio
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2013-09-11, 07:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pio » 2013-09-12, 09:34

Taka małą która jakby podpiera linkę gazu?
Jak myłem przepustnicę, przepływkę i silnik krokowy to właśnie zauważyłem, że zapieczona jest jakby cała ta druga sprężyna i to rozruszałem.

Widocznie coś się przez to przestawiło.
Może być taka sytuacja że cały czas jest uchylona przepustnicą przez nie przykręcenie tej śrubki. Dlatego auto nie odpala na zimno mimo że rozrusznik kręci i po chwili czuć benzynę?
Mam na oko tą śrubkę dokręcić czy na coś zwrócić uwagę?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-12, 09:51

Na zimno przepustnica jest uchylona, dlatego masz wyższe obroty. Jak się silnik nagrzewa to przepustnica się przymyka.

Ta śrubka:

Obrazek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

pio
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2013-09-11, 07:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pio » 2013-09-12, 10:00

Jak przymknij przepustnice to muszę go uczyć obrotów?
Taki opis znalazłem na forum, myślę że prawidłowy.

Kod: Zaznacz cały

1. Silnik ma być nagrzany do temperatury pracy
2. Wyłącz światła , klimę , koła na wprost (ogólnie wszystko wyłączyć żeby silnik chodził bez obciążenia)
3. Wyłączasz silnik i czekasz przynajmniej 9 sekund
4. Odpalasz silnik, nie dodajesz gazu, ma popracować na obrotach jałowych przynajmniej 28sekund
5. Odpinasz czujnik położenia przepustnicy *brązowy* i podpinasz z powrotem w ciągu 5 sekund
6. Czekasz 20 sekund
7 Sprawdzasz czy ma 750 +/- 50 obrotów
8. przy gazuj mu z 2-3 razy i sprawdź czy trzyma obroty i przejedz sie 

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-12, 10:04

U mnie to nic nie dawało. Dopiero jak mu fizycznie obciąłem obroty to zeszły.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

pio
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2013-09-11, 07:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pio » 2013-09-12, 10:08

A co z tymi problemami z odpalaniem? Ma to jakiś związek? Jak jest ciepły to nie ma żadnych problemów. Obroty po mocnym nagrzaniu (jakiś koreczek) też są wzorowe.

Mam tak, że jak jest chłodno i mokro to nie idzie go odpalić. Wszystkie świece kable nowe itp. Już myślałem nad kupnem czujnika położenia przepustnicy. Po wymieniłem czujnik temperatury i nic to nie dało.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-12, 10:14

Zobacz co się dzieje w kopułce czy nie ma żadnych nalotów etc.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-09-12, 21:39

Napisałem swój podobny temat w dziale silnik, ale nikt nie czyta i nie odpisuje :P to dopisze swoje 3 grosze :]
janusz pisze:Dopiero jak mu fizycznie obciąłem obroty to zeszły.
co to znaczy ??

Mi ta sekwenca "nauki" nic nie daje bo po odpięciu tps, obroty wzrastają na chwile a nie maleją. Też jak nagrzeje motor to musze wyłączyć silnik na pare minut i po odpaleniu jest ideał, ale do tego momentu to mam 1,5-2000 obrotów
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-12, 22:11

Arias to znaczy trzeba trochę przymknąć przepustnicę - jak patrzysz na przepustnicę i widzisz liść to na obudowie, na lewym górnym rogu masz taką śrubkę z nakrętką. Ja nią skręciłem obroty po wyczyszczeniu przepustnicy - nauka przez odpięcie TPS'u nic nie dawała....

Teraz na wolnych ma ładne 750-780 - ustawiane było na słuch....

Obrazek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-09-12, 22:32

No ja kręciłem każdą śrubką na przepustnicy ;/ A takie zasadnicze pytanie, czy przepustnica zamknięta powinna być szczelna ?? Bo mi na zamkniętej ssie jak odkurzacz na najmniejszych obrotach...może źle liścia założyłem ?? Bo liść opiera mi się o obudowę już mocniej go nie domknę
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-12, 22:40

Arias jak swoją czyściłem w grudniu i jak ją ponownie ustawiałem to chyba drobną szczelinkę zostawiłem, ale zabij mnie nie pamiętam.
Wiem tyle, że po wyczyszczeniu miałem całkiem niezłą dziurę :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-09-13, 08:42

No to nie wiem :/

Nagrzany ma obroty na poziomie 750, ładnie spadają po wysprzęgleniu z wysokich obrotów. Problem jest tylko przy odpaleniu na zimnym silniku, wysokie ssanie i później. Dodam, że mam zapłon ustawiony na 19 stopni, a śrubke w AAC mam wkręconą do końca.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”