[P11/WP11] Problemy po czyszczeniu przepustnicy
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Problemy po czyszczeniu przepustnicy
Witam,
Wyczyściłem przepustnicę wszystko dokładnie wypłukałem. Ale po złożeniu pojawił się kłopot. Od razu po odpaleniu obroty lecą do prawie 2 tyś na minutę. Później podczas jazdy przerywa i czasem gaśnie (!) pomiędzy 2,5 a 3,5 tyś obrotów.
Czy po takim czyszczeniu trzeba coś programować komputem?
Czy można to samemu zrobić bo gdzieś czytałem taki opis do N16?
Wyczyściłem przepustnicę wszystko dokładnie wypłukałem. Ale po złożeniu pojawił się kłopot. Od razu po odpaleniu obroty lecą do prawie 2 tyś na minutę. Później podczas jazdy przerywa i czasem gaśnie (!) pomiędzy 2,5 a 3,5 tyś obrotów.
Czy po takim czyszczeniu trzeba coś programować komputem?
Czy można to samemu zrobić bo gdzieś czytałem taki opis do N16?
Miałem to samo u siebie, ale po wyregulowaniu wonych obrotów skończyły się problemy.
Naukę wolnych obrotów można zrobić samemu.
Napisz jaki masz silnik.
Naukę wolnych obrotów można zrobić samemu.
Napisz jaki masz silnik.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pio przymknij trochę przepustnicę - taka mała śrubka, na której opiera się dźwignia połączona z ośką całym bajzlem od linki.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Taka małą która jakby podpiera linkę gazu?
Jak myłem przepustnicę, przepływkę i silnik krokowy to właśnie zauważyłem, że zapieczona jest jakby cała ta druga sprężyna i to rozruszałem.
Widocznie coś się przez to przestawiło.
Może być taka sytuacja że cały czas jest uchylona przepustnicą przez nie przykręcenie tej śrubki. Dlatego auto nie odpala na zimno mimo że rozrusznik kręci i po chwili czuć benzynę?
Mam na oko tą śrubkę dokręcić czy na coś zwrócić uwagę?
Jak myłem przepustnicę, przepływkę i silnik krokowy to właśnie zauważyłem, że zapieczona jest jakby cała ta druga sprężyna i to rozruszałem.
Widocznie coś się przez to przestawiło.
Może być taka sytuacja że cały czas jest uchylona przepustnicą przez nie przykręcenie tej śrubki. Dlatego auto nie odpala na zimno mimo że rozrusznik kręci i po chwili czuć benzynę?
Mam na oko tą śrubkę dokręcić czy na coś zwrócić uwagę?
Na zimno przepustnica jest uchylona, dlatego masz wyższe obroty. Jak się silnik nagrzewa to przepustnica się przymyka.
Ta śrubka:

Ta śrubka:

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Jak przymknij przepustnice to muszę go uczyć obrotów?
Taki opis znalazłem na forum, myślę że prawidłowy.
Taki opis znalazłem na forum, myślę że prawidłowy.
Kod: Zaznacz cały
1. Silnik ma być nagrzany do temperatury pracy
2. Wyłącz światła , klimę , koła na wprost (ogólnie wszystko wyłączyć żeby silnik chodził bez obciążenia)
3. Wyłączasz silnik i czekasz przynajmniej 9 sekund
4. Odpalasz silnik, nie dodajesz gazu, ma popracować na obrotach jałowych przynajmniej 28sekund
5. Odpinasz czujnik położenia przepustnicy *brązowy* i podpinasz z powrotem w ciągu 5 sekund
6. Czekasz 20 sekund
7 Sprawdzasz czy ma 750 +/- 50 obrotów
8. przy gazuj mu z 2-3 razy i sprawdź czy trzyma obroty i przejedz sie
U mnie to nic nie dawało. Dopiero jak mu fizycznie obciąłem obroty to zeszły.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
A co z tymi problemami z odpalaniem? Ma to jakiś związek? Jak jest ciepły to nie ma żadnych problemów. Obroty po mocnym nagrzaniu (jakiś koreczek) też są wzorowe.
Mam tak, że jak jest chłodno i mokro to nie idzie go odpalić. Wszystkie świece kable nowe itp. Już myślałem nad kupnem czujnika położenia przepustnicy. Po wymieniłem czujnik temperatury i nic to nie dało.
Mam tak, że jak jest chłodno i mokro to nie idzie go odpalić. Wszystkie świece kable nowe itp. Już myślałem nad kupnem czujnika położenia przepustnicy. Po wymieniłem czujnik temperatury i nic to nie dało.
Zobacz co się dzieje w kopułce czy nie ma żadnych nalotów etc.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Napisałem swój podobny temat w dziale silnik, ale nikt nie czyta i nie odpisuje
to dopisze swoje 3 grosze ![:]](./images/smilies/kwadr.gif)

Mi ta sekwenca "nauki" nic nie daje bo po odpięciu tps, obroty wzrastają na chwile a nie maleją. Też jak nagrzeje motor to musze wyłączyć silnik na pare minut i po odpaleniu jest ideał, ale do tego momentu to mam 1,5-2000 obrotów

![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
co to znaczyjanusz pisze:Dopiero jak mu fizycznie obciąłem obroty to zeszły.

Mi ta sekwenca "nauki" nic nie daje bo po odpięciu tps, obroty wzrastają na chwile a nie maleją. Też jak nagrzeje motor to musze wyłączyć silnik na pare minut i po odpaleniu jest ideał, ale do tego momentu to mam 1,5-2000 obrotów
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias to znaczy trzeba trochę przymknąć przepustnicę - jak patrzysz na przepustnicę i widzisz liść to na obudowie, na lewym górnym rogu masz taką śrubkę z nakrętką. Ja nią skręciłem obroty po wyczyszczeniu przepustnicy - nauka przez odpięcie TPS'u nic nie dawała....
Teraz na wolnych ma ładne 750-780 - ustawiane było na słuch....

Teraz na wolnych ma ładne 750-780 - ustawiane było na słuch....

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No ja kręciłem każdą śrubką na przepustnicy
A takie zasadnicze pytanie, czy przepustnica zamknięta powinna być szczelna
Bo mi na zamkniętej ssie jak odkurzacz na najmniejszych obrotach...może źle liścia założyłem
Bo liść opiera mi się o obudowę już mocniej go nie domknę



"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias jak swoją czyściłem w grudniu i jak ją ponownie ustawiałem to chyba drobną szczelinkę zostawiłem, ale zabij mnie nie pamiętam.
Wiem tyle, że po wyczyszczeniu miałem całkiem niezłą dziurę![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Wiem tyle, że po wyczyszczeniu miałem całkiem niezłą dziurę
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No to nie wiem
Nagrzany ma obroty na poziomie 750, ładnie spadają po wysprzęgleniu z wysokich obrotów. Problem jest tylko przy odpaleniu na zimnym silniku, wysokie ssanie i później. Dodam, że mam zapłon ustawiony na 19 stopni, a śrubke w AAC mam wkręconą do końca.

Nagrzany ma obroty na poziomie 750, ładnie spadają po wysprzęgleniu z wysokich obrotów. Problem jest tylko przy odpaleniu na zimnym silniku, wysokie ssanie i później. Dodam, że mam zapłon ustawiony na 19 stopni, a śrubke w AAC mam wkręconą do końca.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT