Z SR20DEL na SR20DE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Tłoki także mogą bym złużyte i gładzie - watro pomierzyć...
Ale zmiana samych pierścieni przynajmniej w 90% powinno ograniczyć spożycie oleju
Przy takiej robocie obowiązkowo wymienił bym uszczelniacze zaworowe
Ale zmiana samych pierścieni przynajmniej w 90% powinno ograniczyć spożycie oleju
Przy takiej robocie obowiązkowo wymienił bym uszczelniacze zaworowe
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- vimek999
- fanatyk nissana
- Posty: 370
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
- Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland
No chyba że przeglądy auta robisz na lewo i masz gdzieś ochronę środowiska A co jeśli złapią i zmierzą na emisję spalin? Jeszcze niepotrzebnie wpadniesz na dodatkowe koszta.Nie lepiej pozbyć się tego DEL`a i kupić jakiś silnik z forum? PozdrawiamPrzeRuSco pisze:czy jazda z ubywającym olejem może zaszkodzić silnikowi?
SR20VE + ?
Na lewo to nie ale fakt że spalin mi nigdy nie sprawdzali. Ja tu myślę co będzie taniej i bez uszczerbku dla silnika dolewki czy remont, a ty mi tu ze zmiana silnika wyjeżdżasz jak by mnie było stać to na VE bym zmienił, a zresztą nigdy nie wiadomo co się kupi i czy tez nie trzeba będzie remontu robić.
Regulamin forum - nie cytujemy postów w całości.
Regulamin forum - nie cytujemy postów w całości.
Ostatnio zmieniony 2013-09-05, 08:57 przez PrzeRuSco, łącznie zmieniany 1 raz.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
przyznam sie że sie nie spotkałem z takim dylematem czy dolewać olej czy robić remont. głowne dylematy były czy robic remont czy kupić uzywany silnik(nie wiadomo w jakim stanie)
jak sam nie jestes w stanie zrobic sobie remontu to lepiej załatw sobie karte rabatowa w jakiejs hurtowni olejów na strała dostawę. napewno taniej Cie wyjdzie niz remont.
jak sam nie jestes w stanie zrobic sobie remontu to lepiej załatw sobie karte rabatowa w jakiejs hurtowni olejów na strała dostawę. napewno taniej Cie wyjdzie niz remont.
Może źle się wyraziłem chodziło mi czy taka sytuacja jest szkodliwa dla silnika, remont to i tak pewnie będzie ale wolałbym uniknąć go w tym roku. W sumie sam może bym ogarnął w końcu to chyba tylko i aż rozłożyć i złożyć z powrotem według manuala, resztę i tak trzeba dać do zakładu.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
napierdzielaj. nic nie zagrozi silnikowi jak bedziesz pilnował stanu oleju w misce.generalnie siniki do sportu sa składane na lużno i ciagna olej jedyne co to świece beda szybciej nagaru nabierały.
nie przesadzajmy tu z ekologią norma dla fiata 125p czy poloneza była 1l/ 1000km i nikt nie płakał bo to były dane książkowe. dla przykładu podam że dane z manuala dla fabrycznego pasowanioa wału korbowego z panewkami jest dla luzu 0.001-0.003. to jest za ciasno co nie jeden silnik juz zweryfikował. tak wiec wiedza ksiazkowa w wieeeelu przypadkach nie idzie w parze z praktyką:)
[ Dodano: 2013-09-05, 14:54 ]
stąd min.wziął się TUNING
nie przesadzajmy tu z ekologią norma dla fiata 125p czy poloneza była 1l/ 1000km i nikt nie płakał bo to były dane książkowe. dla przykładu podam że dane z manuala dla fabrycznego pasowanioa wału korbowego z panewkami jest dla luzu 0.001-0.003. to jest za ciasno co nie jeden silnik juz zweryfikował. tak wiec wiedza ksiazkowa w wieeeelu przypadkach nie idzie w parze z praktyką:)
[ Dodano: 2013-09-05, 14:54 ]
stąd min.wziął się TUNING
Z tamtej wypowiedzi wywnioskowałem, że wg Ciebie spalanie oleju do mieszanki w 2T to jest to samo co spalanie oleju silnikowego w 4T.czajnik pisze:serio??? nie wiedziałem. podałem prosty przykład spalania oleju przez silnik
Jeżeli uważasz że to samo to ja już nie mam pytań.czajnik pisze: oczywiście zaraz zacznie sie dyskusja że np. miksol to nie to samoco 10W-40 mobil.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
spróbuj może gęściejszego oleju np. Motula 15w50 z serii 4100, tani półsyntetyczny olej, powinno ci go mniej pożerać.
W sumie silnik jak padaka to można poeksperymentować np. z XADO no albo nie piepszyć się i za te 500-700zł kupić drugi ładny
W sumie silnik jak padaka to można poeksperymentować np. z XADO no albo nie piepszyć się i za te 500-700zł kupić drugi ładny
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
postaraj sie czytać posty ze zrozumieniem. jak nie rozumiesz po pierwszym przeczytaniu to proponiję kilka razy do skutku.zuh pisze:Z tamtej wypowiedzi wywnioskowałem, że wg Ciebie spalanie oleju do mieszanki w 2T to jest to samo co spalanie oleju silnikowego w 4T.czajnik pisze:serio??? nie wiedziałem. podałem prosty przykład spalania oleju przez silnik
Jeżeli uważasz że to samo to ja już nie mam pytań.czajnik pisze: oczywiście zaraz zacznie sie dyskusja że np. miksol to nie to samoco 10W-40 mobil.
podałem jako przykład spalania oleju silnik 2T bo wnim jest to normalne. w 4T spalanie oleju nie jest normalne aczkolwiek nie spowduje uszkodzenia silnika pod warunkiem że nie zabraknie go w misce olejowej. czy tak trudno to zrozumieć? w którym miejscu napisałem że spalanie oleju w 2T to to samo co spalanie w 4T i że jest to taki sam olej?
Tak szczerze mówiąc to nie jest pierwszy raz kiedy łapiesz mnie za słówka i próbujesz zrobić ze mnie idiotę. Faruj sobie bo ja w przeciwieństwie do niektórych nie wypowiadam sie na tematy o których nie mam pojecia.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
W silniku 4T jak spala duże ilości oleju to mocno zanagaża się komora spalania, powstały koks który odpada niszczy gniazda zworowe, gładzie itd... ponadto przez to że spala olej mieszanka jest dużo mniej odporna na spalanie stukowe.
W silnikach turbo jest to zabójcze a wolnossaku jak dobrze zastuka to tłoka raczej nie rozwali ale może wywiać uszczelkę pod głowicą
W silnikach turbo jest to zabójcze a wolnossaku jak dobrze zastuka to tłoka raczej nie rozwali ale może wywiać uszczelkę pod głowicą
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Przy spokojnej jeździe jak silnik pomiera 1L na 1000 to się tworzą właśnie takie nagary...
Mi w warunkach torowych bierze ok 1,5L na 1000km (trzy poznanie) to jest nic i wszystko czyściutkie.
Przykładowo pucharowe porsche z suchą miską olejową pobiera 1L oleju na godzinę, no ale tam są dwu pierścieniowe tłoki luźne pasowania...
Mi w warunkach torowych bierze ok 1,5L na 1000km (trzy poznanie) to jest nic i wszystko czyściutkie.
Przykładowo pucharowe porsche z suchą miską olejową pobiera 1L oleju na godzinę, no ale tam są dwu pierścieniowe tłoki luźne pasowania...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
chyba kostki na wtryskiwaczach sa inne, aparat zapłonowy jest inny czyli cewka zintegrowana, to tak na szybko ale generalnie nie powinno być wiekszych problemów.
Coobcio no własnie o to mi chodziło. ogólnie żaden silnik 16V nie lubi zamulonego trybu pracy a doskonale wiesz że sr20 nie toleruje niskich obrotów ze wzgledu na układ smarowania. wspomniałes o pucharówkach, pamietasz zapewne cc klasa A-1000 toż te rozwiercone 900 kopciły jak głupie bo były luzno poskaładane ale nawet to zapierdzielało:)
mówiac o gromadzeniu nagaru i spalaniu detonacyjnym owszem jest to grożne ale jak mocno eksploatujesz silnik a jak ktoś po prostu pedałuje po miescie to jakie to katowanie poza tym jakie przebiegi musiały robic taki silnik aby cos sie rozleciało. ludzie jeżdża i zamiast wymieniac olej to dolewają bo tyle bierze a poza tym nie wszystkich stac na remont. szczerze mówiac nie znam przypadku aby rozleciał sie jakiś silnik który brał olej chyba że brakło go w misce i poleciały panewki ale to inna bajka.
Coobcio no własnie o to mi chodziło. ogólnie żaden silnik 16V nie lubi zamulonego trybu pracy a doskonale wiesz że sr20 nie toleruje niskich obrotów ze wzgledu na układ smarowania. wspomniałes o pucharówkach, pamietasz zapewne cc klasa A-1000 toż te rozwiercone 900 kopciły jak głupie bo były luzno poskaładane ale nawet to zapierdzielało:)
mówiac o gromadzeniu nagaru i spalaniu detonacyjnym owszem jest to grożne ale jak mocno eksploatujesz silnik a jak ktoś po prostu pedałuje po miescie to jakie to katowanie poza tym jakie przebiegi musiały robic taki silnik aby cos sie rozleciało. ludzie jeżdża i zamiast wymieniac olej to dolewają bo tyle bierze a poza tym nie wszystkich stac na remont. szczerze mówiac nie znam przypadku aby rozleciał sie jakiś silnik który brał olej chyba że brakło go w misce i poleciały panewki ale to inna bajka.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
aparat zaplonowy ze starego silnika sobie przełożysz...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
czajnik, masz racje podałeś przykład że w 2T olej się spala i to jest normalne. Ale pisałeś o spalaniu oleju w 4T i można wywnioskować z Twojej wypowiedzi że 4T to tez jest normalne.
Podobnie można napisać, że jak automat nie zmienia biegów, to jeżeli to nie przeszkadza, to nie trzeba nic z tym robić bo w manualnej skrzyni to jest normalne, że same biegi się nie zmieniają.
I nie próbuje z Ciebie robić idioty ale oczywiście panu czajnikowi nie można zwrócić uwagi. Po prostu pomyśl zanim coś napiszesz.
Podobnie można napisać, że jak automat nie zmienia biegów, to jeżeli to nie przeszkadza, to nie trzeba nic z tym robić bo w manualnej skrzyni to jest normalne, że same biegi się nie zmieniają.
I nie próbuje z Ciebie robić idioty ale oczywiście panu czajnikowi nie można zwrócić uwagi. Po prostu pomyśl zanim coś napiszesz.
Panowie albo spokój albo śmietnik !
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"