1)Jak tak naprawdę wymienić żarówki za zegarami? Schemat w "sam naprawiam" jest "głupi".
2)Jakie żaróweczki(lub diody) wybrać do podświetlenia zegarów- chcę mieć zielony kolor, ale nie za mocne światło.
3)Jak rozebrać konsolę by dostać się do podświetlenia wentylacji i przycisków(awaryjne, przeciwmgłowe i ogrzewanie tylnej szyby) i jak zmienić te żaróweczki?
4)Inne rzeczy, które warto wiedzieć
P.S. wymiana światła "górnego" i podświetlenia bagażnika została opisana w instrukcji obsługi równie dobrze jak podświetlenia tylnej tablicy
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
właśnie dziś wymieniałem żaróweczki bo miałem dwie spalone od poziomu benzyny i temperatury dostanie sie do tylnej części liczników
a robiłem to tak
1 trzeba rozkręcić środkowy tunel tam gdzie radio i przełączniki do dmuchawy
rozkręcenie śrubek 2 szt pod tunelem środkowym
3 szt z lewej strony pod kierownica
3 szt pod osłona liczników
żeby wyciągnąć ten cały daszek to trzeba go śmiała wygiąć i ciągnąć bo inaczej nie wyjdzie
później 4 szt co trzymają zegary
i trzeba odkręcić linkę od licznika ze skrzyni bo inaczej nie wyciągniesz licznika i na końcu odpiąć kostki i gotowe
ja miałem takie specjalne nasadki niebieskie na żaróweczki żeby świeciły na niebiesko ale je wyrzuciłem wole jak są białe
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jak rozebrać konsolę żeby dostać sie do przycisków.
Wg mnie nie trzeba tego robić
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Wsuwasz niewielki płaski śrubokręt pomiędzy konsolę a przycisk i wyciągasz w łatwy sposób przycisk.
Tak wyciągnięty przycisk możesz wysunąć palcami z konsoli, po wyjęciu przekręcasz go o 90 stopni i w ten sposób blokujesz w gnieździe.
Oprawki z żaróweczkami wykręcasz za pomocą płaskiego śrubokrętu. Pół obrotu wystarcza.
Tutaj wchodzą w grę najmniejsze żaróweczki dostępne w przeróżnych kolorach. Trzeba wziąć trzy świecące tak samo.
Pamiętajcie aby wziąć 12V - jeśli weźmiecie mniejszej mocy mogą stopić oprawki.
problemem są same przyciski - gdyż zastosowane w nich szkiełka są już barwione - więc jeśli do awaryjnego przycisku wrzucisz zieloną żaróweczkę to prawdopodobnie uzyskasz kolor pomarańczowy.
Jeśli chcecie jednak wyjąć konsolę - u góry macie opis jak to zrobić - przewody przycisków są dość długie. W każdy przycisk wchodzi wtyczka. Po wypięciu przewodów wypychacie same przyciski z konsoli.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło: NKP