Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K10] Problemy z gaźnikiem

Moderator: mimier

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

[K10] Problemy z gaźnikiem

Post autor: mimier » 2009-12-14, 01:27

W tym temacie proszę wpisywać wszystko co dotyczy problemów związanych z gaźnikiem w Micrze
...oj pewnie będzie tego sporo :)

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2009-12-14, 08:30

Uważam, że dobrze wyregulowany i czysty gaźnik = zero problemów :) No może coś tam sie zdarzy, kiedyyys.....
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

3villo
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2009-12-29, 18:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: 3villo » 2010-02-20, 15:30

Witam !

od ponad roku jestem właścicielem micry z 89 roku silnik 1.0 manualna skrzynia. Jako że od 5 lat ( wiem to od poprzedniego właściciela ) nic nie było robione z gaźnikiem, więc postanowiłem go wyczyścić. W domu rozebrałem i dokładnie wyczyściłem, poskładałem zgodnie z serwisówką. Dzisiaj go zamontowałem i pojawił się problem a właściwie problemy :

Auto odpala ale tylko z wciśniętym pedałem gazu w podłogę
Nie utrzymuje obrotów, chodzi tylko gdy trzymam pedał gazu, puszczam-gaśnie ( podciśnienia mam podłączone zgodnie ze zdjęciami od alfabox'a)
Strasznie nierówno chodzi, całe auto się trzęsie i wydaje "dziwne" odgłosy (syczenie, bulgotanie)

Wiem że najprostszym wyjściem jest oddać autko pod opiekę mechanika, jednak jestem typem człowieka który woli robić wszystko sam (czasem wada, czasem zaleta ;) ) i prosiłbym o naprowadzenie co mogło pójść nie tak. Wiem że na odległość to problem "odgadnąć" co jest nie tak, ale mam nadzieję że doświadczeni właściciele micry poratują wiedzą.

Śrubki od mieszanki nie ruszałem.

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-02-20, 20:26

3villo pisze:Witam !

od ponad roku jestem właścicielem micry z 89 roku silnik 1.0 manualna skrzynia. Jako że od 5 lat ( wiem to od poprzedniego właściciela ) nic nie było robione z gaźnikiem, więc postanowiłem go wyczyścić. W domu rozebrałem i dokładnie wyczyściłem, poskładałem zgodnie z serwisówką. Dzisiaj go zamontowałem i pojawił się problem a właściwie problemy :

Auto odpala ale tylko z wciśniętym pedałem gazu w podłogę
Nie utrzymuje obrotów, chodzi tylko gdy trzymam pedał gazu, puszczam-gaśnie ( podciśnienia mam podłączone zgodnie ze zdjęciami od alfabox'a)
Strasznie nierówno chodzi, całe auto się trzęsie i wydaje "dziwne" odgłosy (syczenie, bulgotanie)

Wiem że najprostszym wyjściem jest oddać autko pod opiekę mechanika, jednak jestem typem człowieka który woli robić wszystko sam (czasem wada, czasem zaleta ;) ) i prosiłbym o naprowadzenie co mogło pójść nie tak. Wiem że na odległość to problem "odgadnąć" co jest nie tak, ale mam nadzieję że doświadczeni właściciele micry poratują wiedzą.

Śrubki od mieszanki nie ruszałem.
Syczenie i bulgotanie,to fałszywe powietrze i to najprawdopodobniej pomiędzy gaźnikiem a kolektorem.Tam jest podstawka podgrzewania gaźnika i dwie uszczelki,jedna pod ,druga nad.Musisz go zdjąć i założyć na dwie pewne uszczelki,bo bez tego będzie kaszana i właśnie takie efekty jak są,no bo myślę że złożyłeś gazior dobrze,jeśli według serwisówki.
ObrazekObrazek

3villo
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2009-12-29, 18:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: 3villo » 2010-02-20, 22:45

Dzięki Alfabox za szybką odpowiedź ale muszę powiedzieć że tym :
alfabox pisze:myślę że złożyłeś gazior dobrze,jeśli według serwisówki
Co prawda sprawdzałem 2 razy ale pozbawiłeś mnie części pewności co do poprawności złożenia :) jutro gaźnik odkrecę i jeszcze raz sprawdzę.

Mam rozumieć że problemy z odpalaniem, nierówne chodzenie i nietrzymanie obrotów to efekt "fałszywego powietrza" ? Uszczelkę na kolektor kupiłem nową, a tę drugą wykorzystałem ponownie bo jest w zadziwiająco bardzo dobrym stanie, jedno co mnie martwi to ta korkowa uszczelka. Gdzie można taką znaleźć lub ew, zdobyć wymiary i wyciąć ? Szukałem na googlach ale znalazłem jedynie nowy gaźnik za 900 pln :-o .

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-02-20, 23:32

3villo pisze: jedno co mnie martwi to ta korkowa uszczelka. Gdzie można taką znaleźć lub ew, zdobyć wymiary i wyciąć ? Szukałem na googlach ale znalazłem jedynie nowy gaźnik za 900 pln :-o .
Zobacz na ETER_MOT ,myślę że coś się tam znajdzie :mrgreen: ,a jeśli nie to odciśnij korpus gaźnika przy pomocy tuszu na cienkiej gumie odpornej na paliwo,na przykład (materiał na membrany pomp paliwowych),zbrojonej płótnem a później wytnij,Na pewno będzie lepsza od tego starego korka :mrgreen:
ObrazekObrazek

3villo
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2009-12-29, 18:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: 3villo » 2010-02-20, 23:44

Na eter mot szukałem ale akurat do tego gaźnika, nie mają, jedna uszczelka może by pasowała ale to by wymagało sporo kombinacji. Trzeba będzie wymyślić coś innego :) Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Właśnie zauważyłem na ścianie zupełnie nie potrzebną mi tablice korkową, coś takiego się nada czy to jakiś magiczny korek z Japonii musiał by być ? :) (pytam bo nie wiem gdzie ten materiał na membrany można dostać, blisko mam do Castoramy ale coś wątpię)

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-02-21, 02:06

Ponieważ troszke walczę u siebie z gaźnikiem zajrzałem i tutaj....

Co do uszczelki to spróbuj popytać w jakiejś np Agromie itp. albo hurtowni z częsciami do maszyn tam lubią mieć takie rzeczy.
Co do korka z tablicy to może być trochę za "rzadki" chyba...

3villo
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2009-12-29, 18:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: 3villo » 2010-02-21, 16:41

Witam !

Gaźnik zdemontowałem, sprawdziłem, wyczyściłem dokładnie powierzchnie na styku uszczelek i auto odpaliło na dotyk co mnie zdziwiło i zarazem ucieszyło :) jednak radość trwała krótko ponieważ po niecałej minucie silnik zgasł i objawy powróciły :/

Jakieś pomysły co to może być ? I dlaczego tak ochoczo odpalił ?


Właśnie wróciłem z próby nr 2 (19:00) i to samo, auto odpaliło i chodziło, jednak po ok 2 minutach zgasło.

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-02-21, 22:07

3villo, odwiedź jakiś warsztat gdzie zajmują się instalacjami LPG,na pewno mają stare membrany od parowników,będzie się idealnie nadawać na taką uszczelkę :mrgreen:
Coś w tym rodzaju:membrana
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2010-02-21, 22:17 przez alfabox, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Felipe
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2010-02-07, 22:25
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Felipe » 2010-02-21, 22:16

Takie cos znalazlem w sieci: http://www.kork.home.pl/testowy/552/usz ... rkowe.html

Złóż zapytanie, moze pomoga..

pozdrawiam

3villo
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2009-12-29, 18:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: 3villo » 2010-02-26, 11:38

Super !

Dzięki wielkie za wszystkie rady, co prawda nie jeździ ale jest coraz lepiej, czekam teraz na odpowiedzi w sprawie uszczelek, a jeśli to nie wypali to faktycznie spróbuje tej metody z membraną.

[ Dodano: 2010-03-05, 09:47 ]
Witam !

Problem uszczelki rozwiązany :) W akcie desperacji zadzwoniłem do warsztatu regenerującego gaźniki i zapytałem o uszczelkę, okazało się że pan mechanik, sam docina uszczelki na wymiar, i uszczelka + przejrzenie wszystkich dysz i kanalików wyniesie mnie 50 pln, a czas takiej operacji to 1 dzień ( i tak mi się udało, ponieważ mechanik zgodził się przyjąć mnie po godzinach pracy)

Jutro wszystko zamontuje i zdam raport z pola bitwy :)

Gdyby ktoś również potrzebował cokolwiek do gaźnika to podaję namiary :

Marek Lewandowski

Głogowska 101 Poznań

61 866 42 30 lub 602461507

koszt uszczelki to od 20 do 40 pln

[ Dodano: 2010-03-07, 16:07 ]
Syczenie i bulgotanie zniknęło :) jednak pozostaje problem nietrzymania obrotów i nierównej pracy, silnik odpala na dotyk, pracuje jakieś 45-60 sekund i powoli schodzi z obrotów aż gaśnie :( . Czy ktoś się orientuje co może być tego przyczyną ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”