Uciekający prąd
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Uciekający prąd
Witam Doprowadzony do końcówki cierpliwości zdecydowałem napisać ten temat.
Pacjent: VW Golf IV 1.4 z podtlenkiem gazotu
Objawy: po zostawieniu auta na noc akumulator nie daje oznak życia
Diagnoza: na wyłączonej stacyjce pobór prądu wynosi 3,5A. Po odkręceniu przewodu + od alternatora pobór spada do 0,06A. Wyjęcie wszystkich bezpieczników po kolei nie wniosło niczego nowego, podobnie zresztą jak odpięcie radia, elektrycznych szyb (są dokładane) i sterownika gazu. Co ciekawe po rozłączeniu akumulatora na ok. godzinę i ponownym podłączeniu pobór wynosi 0,06A. Problem wraca po zgaszeniu silnika. Podkładałem też inny akumulator, ale to również nie przyniosło rezultatu.
Co jeszcze sprawdzić/zrobić/poprawić zanim zepchnę to auto do rzeki?
Pacjent: VW Golf IV 1.4 z podtlenkiem gazotu
Objawy: po zostawieniu auta na noc akumulator nie daje oznak życia
Diagnoza: na wyłączonej stacyjce pobór prądu wynosi 3,5A. Po odkręceniu przewodu + od alternatora pobór spada do 0,06A. Wyjęcie wszystkich bezpieczników po kolei nie wniosło niczego nowego, podobnie zresztą jak odpięcie radia, elektrycznych szyb (są dokładane) i sterownika gazu. Co ciekawe po rozłączeniu akumulatora na ok. godzinę i ponownym podłączeniu pobór wynosi 0,06A. Problem wraca po zgaszeniu silnika. Podkładałem też inny akumulator, ale to również nie przyniosło rezultatu.
Co jeszcze sprawdzić/zrobić/poprawić zanim zepchnę to auto do rzeki?
Wydaje mi się że sam odpowiedziałeś na pytanie i problemem jest alternator.
Ewentualnie stacyjka nie odcina prawidłowo prądu na osprzęcie.
Czy próbowaliście krótsze odłączenie aku niż godzina i sprawdzaliście jaki jest pobór np. poniżej minuty ?
Ewentualnie stacyjka nie odcina prawidłowo prądu na osprzęcie.
Czy próbowaliście krótsze odłączenie aku niż godzina i sprawdzaliście jaki jest pobór np. poniżej minuty ?
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Wieshaq, zapomniałem napisać: odpiąłem też przewód + z alternatora, zrzuciłem dodatnią klemę z aku i połączyłem + aku z + alternatora osobnym przewodem (czyli był tylko układ alternator-akumulator, bez całej instalacji auta) i miernik wskazywał 0A, więc to raczej nie alternator.
Po pół godzinie bez akumulatora już nie bierze prądu, poniżej pół godziny jest 3,5A
Po pół godzinie bez akumulatora już nie bierze prądu, poniżej pół godziny jest 3,5A
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Odkopię trochę temat, żeby nie zakładać nowego. Po wymianie diod alternatora problem upływu prądu zniknął. Niestety z Golfem jest kolejny problem, mianowicie:
Po odpaleniu silnika (niezależnie zimny czy ciepły) pali się kontrolka ładowania i faktycznie ładowania nie ma w ogóle. Po przegazowaniu w okolice 4000 obrotów kontrolka gaśnie, a ładowanie na wolnych obrotach bez obciążenia wynosi ok. 14,2V (mierzone na klemach aku, pomiędzy wyjściem z alternatora a klemą minusową jest 14,3V). Po włączeniu świateł ładowanie spada do 14,08V natomiast po włączeniu świateł, ogrzewania tylnej szyby i dmuchawy na pełne obroty ładowanie wynosi około 13,5V. Problem polega na tym, że alternator nie radzi sobie z doładowaniem akumulatora (pojemność 45Ah). Akumulator raczej jest dobry, był nawet oddawany do ekspertyzy, która nie wykazała żadnych wad, zresztą na innym aku jest to samo. Akumulator ładowany przez całą noc po założeniu do auta wytrzymuje dystans ok. 20km po czym nastają egipskie ciemności (przynajmniej tak twierdzi klient, nie sprawdzałem tego jeszcze osobiście). Wyczyściłem już masę na podłużnicy, ale nie przyniosło to żadnego rezultatu. Podejrzewam regulator napięcia (w tym aucie regulator jest wraz ze szczotkami) chociaż klient twierdzi, że był niedawno wymieniany. Klient podejrzewa, że cały ten cyrk może mieć związek z naprawą wydechu, podczas której mechanik rzekomo nie odłączył aku podczas spawania (ponoć po naprawie wydechu padła większość żarówek). Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące tego problemu
Po odpaleniu silnika (niezależnie zimny czy ciepły) pali się kontrolka ładowania i faktycznie ładowania nie ma w ogóle. Po przegazowaniu w okolice 4000 obrotów kontrolka gaśnie, a ładowanie na wolnych obrotach bez obciążenia wynosi ok. 14,2V (mierzone na klemach aku, pomiędzy wyjściem z alternatora a klemą minusową jest 14,3V). Po włączeniu świateł ładowanie spada do 14,08V natomiast po włączeniu świateł, ogrzewania tylnej szyby i dmuchawy na pełne obroty ładowanie wynosi około 13,5V. Problem polega na tym, że alternator nie radzi sobie z doładowaniem akumulatora (pojemność 45Ah). Akumulator raczej jest dobry, był nawet oddawany do ekspertyzy, która nie wykazała żadnych wad, zresztą na innym aku jest to samo. Akumulator ładowany przez całą noc po założeniu do auta wytrzymuje dystans ok. 20km po czym nastają egipskie ciemności (przynajmniej tak twierdzi klient, nie sprawdzałem tego jeszcze osobiście). Wyczyściłem już masę na podłużnicy, ale nie przyniosło to żadnego rezultatu. Podejrzewam regulator napięcia (w tym aucie regulator jest wraz ze szczotkami) chociaż klient twierdzi, że był niedawno wymieniany. Klient podejrzewa, że cały ten cyrk może mieć związek z naprawą wydechu, podczas której mechanik rzekomo nie odłączył aku podczas spawania (ponoć po naprawie wydechu padła większość żarówek). Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące tego problemu
Mój kumpel kupił niedawno Golfa IV z super mocnym silnikiem. Auto miało problemy z prądem. Przygasało i takie tam. Po dolożeniu dodatkowej konkretnej masy na silnik. Czuć było wyraźna poprawę. Może w ta stronę spróbować ?
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań