[200SX/S13] Jaka moc zniesie seryjny silnik CA
[200SX/S13] Jaka moc zniesie seryjny silnik CA
CA18DET na seryjnym dole wytrzyma ok 300 – 350km z tym, ze 350km to juz niebezpieczna granica
Prawda.DamianoForSpeed pisze:To co podałeś to raczej moc dla silnika sr20det a nie dla ca18det. Dla silnika CA jest to moc max 280km bez zakuwania.
Z reszta nie ma bezpiecznej granicy...nawet z seryjna moca mozna zrobic krzywde CA/SR
Sprzedam 200sx s13
viewtopic.php?p=396678#396678
viewtopic.php?p=396678#396678
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Najsłabszy punkt w tych silnikach to ich stan...
Genralnie znoszą ok 400Nm a to czy z tego wyjdzie 280 czy 350KM czy nawet więcej to już kwestia dobrania osprzętu.
Powyżej 400Nm jest duża szansa że pękną tłoki - to samo tyczy SR20...
Genralnie znoszą ok 400Nm a to czy z tego wyjdzie 280 czy 350KM czy nawet więcej to już kwestia dobrania osprzętu.
Powyżej 400Nm jest duża szansa że pękną tłoki - to samo tyczy SR20...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
hej hej no bez przesady oczywiście że można zrobić krzywdę i serią ale można szacować pewne granice - oczywiście nie na sztywno ale zawsze.EnDrIu pisze:DamianoForSpeed napisał/a:
To co podałeś to raczej moc dla silnika sr20det a nie dla ca18det. Dla silnika CA jest to moc max 280km bez zakuwania.
Prawda.
Z reszta nie ma bezpiecznej granicy...nawet z seryjna moca mozna zrobic krzywde CA/SR
Moce podane przez Dylsona nie są moim zdaniem podane do SR, do 300 to raczej bezpieczna granica dla CA bez kucia. 350 może na solidnych gratach też.
A do SR można mówić o granicy rzędu 400 raczej a nie 300. Jasne w PL nie spotyka się SR 400KM ale to bym określił jako granicę SR a nie wartości podane przez Dylsona.
Sam mam CA doładowane 1.2bara - co daje okolice 300KM,
najsilniejsze o którym czytałem, jeżdżące dłużej niż jeden wypad na tor, to 382KM
najsilniejsze o którym czytałem, jeżdżące dłużej niż jeden wypad na tor, to 382KM
Z drugiej strony znam CA które poddały się przy 200KM - jak już ktoś wcześniej napisał, te silniki są po prostu stare, do tego mają pewne wady konstrukcyjne ...Just a bit of feedback on my NIStune-powered 200SX S13. Had NIStune installed for 2 days (no issues whatsoever), and managed 382.8bhp & 326.2lbft @ the hubs on a DynaPack dynamometer. The run was cut short due to mechanical sympathy. Quick spec: 1030kg, standard 1.8 CA18DET (2 x standard headgasket + over-torqued head), T70 (Garrett T61) @ 1.7 bar, 510cc injectors @ 2.8bar. No knock at all. The AFRs are lean off-boost due to a leaking V-Band. Just like to say a big 'Thank You' to Matt for designing such a wonderful management option. This could well be the highest power from a non-forged CA, trying to find out what else is out there. Having a lot of fun exploring how far I can push the standard engine. With a new (fully forged) build on the way, I'm going to stick with NIStune (obviously) and standard ECU with a twin-MAF set-up.
Jezdzi już po globie CA które ma 700KM http://www.youtube.com/watch?v=wUA7Gl3B ... re=related , http://www.youtube.com/watch?v=uxd-8v-h ... re=related
I co z tego ze te silniki są stare, mają stare technologie ale wszystko można poprawić
Głównie chodzi tylko o smarowanie bo padają panewki seryjne t25 i ewentualnie wycierają się wałki.
A najwięcej to psują średnio inteligentni właściciele którzy zbyt rzadko sprawdzając poziom oleju lub co gorsza zbyt rzadko go wymieniają i w dodatku na jakiś tani szit.
I co z tego ze te silniki są stare, mają stare technologie ale wszystko można poprawić
Głównie chodzi tylko o smarowanie bo padają panewki seryjne t25 i ewentualnie wycierają się wałki.
A najwięcej to psują średnio inteligentni właściciele którzy zbyt rzadko sprawdzając poziom oleju lub co gorsza zbyt rzadko go wymieniają i w dodatku na jakiś tani szit.
Głównym problemem w układzie smarowania CA18DET jest zbyt mały powrót oleju z głowicy do miski. Niby pomaga zastosowanie restryktora w kanale olejowym doprowadzającym go do głowicy - da górę nie trafia go wtedy za dużo.
Ale jak napisał ktoś wcześniej, największą bolączką tych silników są ich użytkownicy
Ale jak napisał ktoś wcześniej, największą bolączką tych silników są ich użytkownicy
Można tez zrobić dodatkowy powrót oleju z głowicy do miski i chyba tak jest bezpieczniej. Bo zle dobrany restryktor może za bardzo ograniczyć smarowanie w głowicy i np. powycierają się wałki.racer11 pisze:Głównym problemem w układzie smarowania CA18DET jest zbyt mały powrót oleju z głowicy do miski. Niby pomaga zastosowanie restryktora w kanale olejowym doprowadzającym go do głowicy - da górę nie trafia go wtedy za dużo.
Ale jak napisał ktoś wcześniej, największą bolączką tych silników są ich użytkownicy