![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
[200SX/S13] Jaka moc zniesie seryjny silnik CA
[200SX/S13] Jaka moc zniesie seryjny silnik CA
CA18DET na seryjnym dole wytrzyma ok 300 – 350km z tym, ze 350km to juz niebezpieczna granica ![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
Prawda.DamianoForSpeed pisze:To co podałeś to raczej moc dla silnika sr20det a nie dla ca18det. Dla silnika CA jest to moc max 280km bez zakuwania.
Z reszta nie ma bezpiecznej granicy...nawet z seryjna moca mozna zrobic krzywde CA/SR
Sprzedam 200sx s13
viewtopic.php?p=396678#396678
viewtopic.php?p=396678#396678
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Najsłabszy punkt w tych silnikach to ich stan...
Genralnie znoszą ok 400Nm a to czy z tego wyjdzie 280 czy 350KM czy nawet więcej to już kwestia dobrania osprzętu.
Powyżej 400Nm jest duża szansa że pękną tłoki - to samo tyczy SR20...
Genralnie znoszą ok 400Nm a to czy z tego wyjdzie 280 czy 350KM czy nawet więcej to już kwestia dobrania osprzętu.
Powyżej 400Nm jest duża szansa że pękną tłoki - to samo tyczy SR20...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
hej hejEnDrIu pisze:DamianoForSpeed napisał/a:
To co podałeś to raczej moc dla silnika sr20det a nie dla ca18det. Dla silnika CA jest to moc max 280km bez zakuwania.
Prawda.
Z reszta nie ma bezpiecznej granicy...nawet z seryjna moca mozna zrobic krzywde CA/SR
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Moce podane przez Dylsona nie są moim zdaniem podane do SR, do 300 to raczej bezpieczna granica dla CA bez kucia. 350 może na solidnych gratach też.
A do SR można mówić o granicy rzędu 400 raczej a nie 300. Jasne w PL nie spotyka się SR 400KM ale to bym określił jako granicę SR a nie wartości podane przez Dylsona.
Sam mam CA doładowane 1.2bara - co daje okolice 300KM,
najsilniejsze o którym czytałem, jeżdżące dłużej niż jeden wypad na tor, to 382KM
najsilniejsze o którym czytałem, jeżdżące dłużej niż jeden wypad na tor, to 382KM
Z drugiej strony znam CA które poddały się przy 200KM - jak już ktoś wcześniej napisał, te silniki są po prostu stare, do tego mają pewne wady konstrukcyjne ...Just a bit of feedback on my NIStune-powered 200SX S13. Had NIStune installed for 2 days (no issues whatsoever), and managed 382.8bhp & 326.2lbft @ the hubs on a DynaPack dynamometer. The run was cut short due to mechanical sympathy. Quick spec: 1030kg, standard 1.8 CA18DET (2 x standard headgasket + over-torqued head), T70 (Garrett T61) @ 1.7 bar, 510cc injectors @ 2.8bar. No knock at all. The AFRs are lean off-boost due to a leaking V-Band. Just like to say a big 'Thank You' to Matt for designing such a wonderful management option. This could well be the highest power from a non-forged CA, trying to find out what else is out there. Having a lot of fun exploring how far I can push the standard engine. With a new (fully forged) build on the way, I'm going to stick with NIStune (obviously) and standard ECU with a twin-MAF set-up.
Jezdzi już po globie CA które ma 700KM http://www.youtube.com/watch?v=wUA7Gl3B ... re=related , http://www.youtube.com/watch?v=uxd-8v-h ... re=related
I co z tego ze te silniki są stare, mają stare technologie ale wszystko można poprawić
Głównie chodzi tylko o smarowanie bo padają panewki seryjne t25 i ewentualnie wycierają się wałki.
A najwięcej to psują średnio inteligentni właściciele którzy zbyt rzadko sprawdzając poziom oleju lub co gorsza zbyt rzadko go wymieniają i w dodatku na jakiś tani szit.
I co z tego ze te silniki są stare, mają stare technologie ale wszystko można poprawić
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Głównie chodzi tylko o smarowanie bo padają panewki seryjne t25 i ewentualnie wycierają się wałki.
A najwięcej to psują średnio inteligentni właściciele którzy zbyt rzadko sprawdzając poziom oleju lub co gorsza zbyt rzadko go wymieniają i w dodatku na jakiś tani szit.
Głównym problemem w układzie smarowania CA18DET jest zbyt mały powrót oleju z głowicy do miski. Niby pomaga zastosowanie restryktora w kanale olejowym doprowadzającym go do głowicy - da górę nie trafia go wtedy za dużo.
Ale jak napisał ktoś wcześniej, największą bolączką tych silników są ich użytkownicy![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
Ale jak napisał ktoś wcześniej, największą bolączką tych silników są ich użytkownicy
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
Można tez zrobić dodatkowy powrót oleju z głowicy do miski i chyba tak jest bezpieczniej. Bo zle dobrany restryktor może za bardzo ograniczyć smarowanie w głowicy i np. powycierają się wałki.racer11 pisze:Głównym problemem w układzie smarowania CA18DET jest zbyt mały powrót oleju z głowicy do miski. Niby pomaga zastosowanie restryktora w kanale olejowym doprowadzającym go do głowicy - da górę nie trafia go wtedy za dużo.
Ale jak napisał ktoś wcześniej, największą bolączką tych silników są ich użytkownicy