Witam,
Chcę się dowiedzieć jak wygląda sprawa z pompami paliwa.
Mianowicie chodzi mi o podstawy bardziej, czyli:
Pompa ładuje z konkretnym (stałym) ciśnieniem paliwo do silnika przez regulator ciśnienia paliwa. Regulator określa ostateczne ciśnienie, pod jakim wpada ono przez wtryski do silnika, tak?
I teraz moje pytanie. Czy wymiana samej pompy paliwa w N13, na taką z 200sx'a zmieni cokolwiek, czy potrzebna będzie też wymiana regulatora ciśnienia paliwa? Bo jeśli się nie mylę to pompka z 200sx'a chyba pompuje mocniej niż seria w N13?
Za pomoc dziękuję z góry
[ Dodano: 2013-06-28, 15:26 ]
Widzę że temat ciweszy się dużym zainteresowaniem
[ Dodano: 2013-06-28, 15:27 ]
Pompy Paliwa
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Jeśli zastosujesz pompę na taką z 200sx'a ,poprawi Ci się wydajność układu zasilania,
natomiast ciśnienie jest limitowane regulatorem ciśnienia.
Nie jest to widoczne podczas normalnych pomiarów cisnienia ,
ale przy silnikach które są zmodyfikowane zwłaszcza doładowanych i mają większe zapotrzebowanie na paliwo w górnych partiach obrotów i podczas wyciskania z nich kolejnych kucyków ,
ze względu na niedostateczną wydajnośc pompy ciśnienie ma tendencję do opadania,przez co nie jest możliwe uzyskanie żądanego składu mieszanki.
Stosuje się między innymi nastawne regulatory ciśnienia ,
żeby w tym samym czasie otwarcia wtrysku zaaplikować większą dawkę paliwa.
Oczywiście wszystko trzeba zsynchronizować poprzez odpowiednie zestrojenie jednostki sterującej.
natomiast ciśnienie jest limitowane regulatorem ciśnienia.
Nie jest to widoczne podczas normalnych pomiarów cisnienia ,
ale przy silnikach które są zmodyfikowane zwłaszcza doładowanych i mają większe zapotrzebowanie na paliwo w górnych partiach obrotów i podczas wyciskania z nich kolejnych kucyków ,
ze względu na niedostateczną wydajnośc pompy ciśnienie ma tendencję do opadania,przez co nie jest możliwe uzyskanie żądanego składu mieszanki.
Stosuje się między innymi nastawne regulatory ciśnienia ,
żeby w tym samym czasie otwarcia wtrysku zaaplikować większą dawkę paliwa.
Oczywiście wszystko trzeba zsynchronizować poprzez odpowiednie zestrojenie jednostki sterującej.
I o taką odpowiedź mi chodziło
Słyszałem też że, np. w hondach przy standardowym regulatorze ciśnienia paliwa, oprócz wężyka "pomującego" i zwotnego jest jeszcze podciśnienie które steruje jakby przepustowością regulatora (tak to rozumiem - wiecej gazu, większe ciśnienie paliwa za regulatorem). Więc zakładając wydajniejszą pompe paliwa, przy mocniejszym "depnięciu" uzyskamy dodatkową moc. Czy tak?
Ogólnie pytanie brzmi tak- Czy wymieniając samą pompę paliwa uzyskamy jakikolwiek przyrost mocy (jeśli tak to chyba w górnym zakresie obr ?)
Słyszałem też że, np. w hondach przy standardowym regulatorze ciśnienia paliwa, oprócz wężyka "pomującego" i zwotnego jest jeszcze podciśnienie które steruje jakby przepustowością regulatora (tak to rozumiem - wiecej gazu, większe ciśnienie paliwa za regulatorem). Więc zakładając wydajniejszą pompe paliwa, przy mocniejszym "depnięciu" uzyskamy dodatkową moc. Czy tak?
Ogólnie pytanie brzmi tak- Czy wymieniając samą pompę paliwa uzyskamy jakikolwiek przyrost mocy (jeśli tak to chyba w górnym zakresie obr ?)
Nie steruje przepustowością a ciśnieniem w układzie. Zakładając, że paliwo do silnika jest podawane pod ciśnieniem 3 bary musisz wziąć dwie składowe tego ciśnienia. Pierwszą jest podciśnienie panujące w kolektorze dolotowym za przepustnicą i wynosi ono od ~-0,8 przy jezdzie bez gazu (zamknięta przepustnica) do 0 przy otwartej w pełni przepustnicy. I teraz przy zakładając że masz podciśnienie na poziomie -0,5 bara to paliwo musisz podać 2,5b co w sumie daje 3bary Tak działa regulator
Samą pompą nie uzyskasz więcej mocy na obecnym setupie ale pójdziesz w stronę bezpieczną i przyszłościową.
Samą pompą nie uzyskasz więcej mocy na obecnym setupie ale pójdziesz w stronę bezpieczną i przyszłościową.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Teoretycznie jest oczywiście taka możliwość - jeśli Twoja pompa jest walnięta
Ogólnie jest tak jak napisał Paweł, a jeśli chcesz podwyższyć ilość benzyny wpadającą do komór o ~taką samą wartość w całym przedziale obrotów to powinieneś iść w nastawny regulator paliwa, ew jakąś seryjną jednostkę o trochę wyższym ciśnieniu nominalnym. Przy czym imho zabiegi takie mają sens jedynie w połączeniu z innymi nawet niedużymi modami i strojeniem...
Ogólnie jest tak jak napisał Paweł, a jeśli chcesz podwyższyć ilość benzyny wpadającą do komór o ~taką samą wartość w całym przedziale obrotów to powinieneś iść w nastawny regulator paliwa, ew jakąś seryjną jednostkę o trochę wyższym ciśnieniu nominalnym. Przy czym imho zabiegi takie mają sens jedynie w połączeniu z innymi nawet niedużymi modami i strojeniem...