Mam swoją N16 1.5 90KM od kilku tygodni, wszystko niby poprawnie ale coś mnie jednak niepokoi, silnik wkręca się na obroty - ale to jakby nie przekłada się na przyspieszenie. Wniosek sam nachodzi - sprzęgło - i tak właśnie zrobiłem tym bardziej że było charakterystyczne ocieranie podczas wysprzęglania, okazało się że tarcza jeszcze nie najgorsza choć wymiana już bliska ale wysprzęglik w nie najlepszej kondycji.
Po zmianie kompletnego sprzęgła jest pewna poprawa, jednakże to jeszcze chyba nie to.
Jadąc pod górkę na 3 biegu jak by słaby, cholernie ciężko rozpędzić się powyżej 120-130 km na prostej.
Na 1 i 2 biegu obroty wzrastają w gwałtownym tempie do 5000 a na prędkościomierzu 50/60km, na 3 biegu przy 3000 obr/min mam prędkość 70km/h. Czy te wartości są normalne, we wcześniejszych moich pojazdach jakoś to było inaczej (a dodam że ostatnio jeździłem 60 konnym silnikiem i było niewiele gorzej).
Dodam jeszcze że podczas toczenia się na jedynce (bez gazu) gwałtowne wciśniecie gazu powoduje jakieś 1-2 sekundowe opóźnienie w reakcji i dostaje kopa obroty na 4000 tyś prędkość 30km/h
Problem dotyczy też spalania wychodzi mi przynajmniej 10 litrów gazu na 100km
![!! !!](./images/smilies/wykrzyknik.gif)
Te wszystkie objawy mogą pewnie wskazywać na przepływkę - ale czy jest jakiś sposób aby ją sprawdzić bez wymiany (trochę kosztuje)!! Czy interfejsami za ok 100zł z allegro czegoś się dowiem
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Dodam tylko że opisane objawy i osiągi są identyczne dla gazu jak i dla benzyny.
No i na sam koniec - ta głośna praca silnika powyżej 3500 obrotów, na biegu jałowym natomiast autka nie słychać - normalne??
P.S.
Bardzo proszę o przetestowanie np. jaka powinna być prędkość na 2 biegu przy obrotach utrzymywanych na poziomie 4000 oraz bardzo proszę o spostrzeżenia co do prędkości maksymalnej (nie książkowej tylko z własnych doświadczeń) dla N16 HB 1.5 90KM.