Klub zrzeszającym miłośników marki nissan. Dzielimy się informacjami na temat nissana, udzielamy porad, organizujemy spoty lokalne jak również zloty ogólnopolskie. Łączny nas wspólna pasja do marki.
Kupiłem w maju 2012 od starszego pana ,na razie sprawuje się bardzo dobrze ,silnik jest zdrowy nie bierze oleju ,nie ma żadnych wycieków.Wyposażenie:
klimatyzacja
elektryka szyby wszystkie plus lusterka
abs
dwie poduszki powietrzne
wspomaganie kierownicy
centralny zamek
rok produkcji 1996
hamulce tył i przód tarczowe
Jedyną wadą jest blacharka ale już w przyszłym miesiącu będe ją robił.
Mam wersje 115km i będe w następnym miesiącu po zrobieniu blacharki brał się za tuning mechaniczny i wizualny ,w moim mieście jest zakład gdzie robią tuning silnika razem z hamownią i będe chciał żeby wykrzesać conajmniej 150km.Do tego dołoże spojler jak w wersji gt i halogeny.
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 16:17 przez Knur, łącznie zmieniany 4 razy.
no właśnie też mi się wydaje że jest więcej niż 115 ,bo miałem dwa lata temu primere p10 2.0sri miała w dowodzie 92kw czyli 125km i porównując tamtą do tej jeżeli chodzi o przyspieszenie to jest podobne lub ta którą mam teraz ma nieznacznie lepsze.
Chociaż ta różnica nie powinna być odczuwalna bo 2.0 115km ma 9.9s do 100km/h
a sri 125km ma 9.5s do 100km/h a gt ma 8.4s.
oprócz podzespołów od gt jak kolektor i wałek ,czy jest możliwość podniesienia mocy poprzez sam chiptuning tak jak to się robi np w tdi vw ,czy ta primera posiada jakiś chip lub komputer
nie wiem czy tu można wkleić link ale wkleje najwyżej jak coś to prosze usunąc do firmy w której chce robić tuning tej primery zarówno wizualny jak i mechaniczny http://www.kfrmotors.com/
kolega mi jeszcze na privie napisał że potrzebny jest mod rozrządu ,przyspieszony zapłon ,i stożek
Ostatnio zmieniony 2013-05-25, 20:41 przez Knur, łącznie zmieniany 1 raz.
a korzystając ze strony tego zakładu do której linka podałem
- programy (tzw. chip tuning)
- montaż komputerów standalone (EasyECU, VEMS, Megasquirt)
- montaż komputerów typu piggyback
- strojenie silników i pomiar składu mieszanki AFR
- naprawy instalacji elektrycznych
czy jest możliwość montażu jakiegoś z tych komputerów a potem podniesienia mocy
tak w ogóle to niedługo zrobie sobie pomiar na hamowni i wkleje tu wykres
ja się pytam na poważnie ,nie jestem z zawodu mechanikiem ,orientuje się pobieżnie w motoryzacji i plany odnośnie tuningu mam jak najbardziej poważne ,bardzo lubie nissany jako marke i konkretnie primery bo mają żywotne silniki dosyć dobry komfort i precyzje prowadzenia.
A sorry ty nie żartujesz nie przeczytałem tego piggyback w poście który dałem wcześniej ,przed chwilą sprawdziłem w goglach co to jest ,że jak ecu modyfikacja jest nie możliwa to trzeba zewnętrzny komputer użyć typu właśnie piggyback
Ostatnio zmieniony 2013-05-25, 20:54 przez Knur, łącznie zmieniany 1 raz.
a mam jeszcze jedno pytanie orientuje się ktoś ile waży moja primera ,bo w dowodzie mam 1100kg masa własna ale to chyba jest pomyłka.
A czy po podniesieniu mocy do jak planuje co najmniej te 150km potrzebna jest także zmiana np przegubów ,półosi czy łańcucha rozrządu itp ,bo ja w zeszłym roku chciałem dać zrywa na betonie i mi się półośka ukręciła a wcale mocno nie przygazowałem tylko tak do 1/3 gazu.
lewa ,ogólnie to nie żyłuje silnika ale przed kumplami chciałem się popisać i się ukręciła się.
A miałem jeszcze lepszą akcje w poprzedniej primerze w 2010 roku jak wracałem nią z norwegii na obwodnicy gdańska przy 110km/h otworzyła mi się maska i walnęła w szybe ,zrobiła się pajęczyna ale szyba klejona więc nie wysypała się do wnętrzna ,po prostu zapomniałem domknąć maski a zabezpieczenie nie zadziałało bo pęd powietrza wyrzucił maske do góry.Ledwo co udało mi się uniknąć wypadku.Zawiasy nie puściły dlatego maske udało się domknąć i dojechać do domu.
napisałem o tym nie żeby zrobić wrażenie tylko w sensie czy przy modach jakie planuje nie jest potrzebna wymiana np półosiek na jakieś bardziej wytrzymałem ,mocniejsze.W np golfie 4 półosie w wersji z silnikiem vr5 są dwa razy grubsze
Do Primery takich cudaków raczej nie ma ale jak raz zmienisz (na dobre oczywiście) to powinno starczyć. Mi w GT'eku ani razu (odpukać) półoś nie poszła
Zrywanie przyczepności na twardej powierzchni jest ogólnie szkodliwe zarówno dla silnika jak i dla zawieszenia itp tym bardziej w takich samochodach jak nissan primera które są dosyć delikatne.
Knur zobacz w moj temat ile mam mocy i polosie całe. Co do Ecumastera, to on nie podnosi mocy. On tylko dostraja ilośc paliwa. W TDI i innych turbowozach chiptuning polega na zwiększeniu doladowania i podlaniu paliwa, co faktycznie rzutuje na wzrost mocy. Tutaj da Ci ok 2-5 KM
Najpierw popraw cybant na dolocie i jesli zostawiasz gaz to kup sobie blosa bo ta zwezka ktora masz skutecznie usmierca Ci konie. Grubsze poloski jak najbardziej sa dostepne i jak najbardziej je polecam , ja mam u siebie . Do tego nie mają tłumików szmerów więc jest wyeliminowany ich słaby punkt. Pozdrawiam i powodzenia w modach
Ciekawe czy kefir ogarnia nissany wiem ze w grupie VAG jest na prawde dobrym specjalista, strojenie przed zrobieniem podstawowych modow nie ma sensu ale jezeli juz bardzo bys chcial to mozesz dorwac ecu master det 2 juz za 300 zl na alledrogo wydechowy kolektor mozesz od Maca kupic jak i caly wydech, to Ci doda mocy, do tego dolocik i juz czujesz roznice:) i fajna primerka ale na miescie jej jakos nie widzialem .
I moim zdaniem jak myslisz o mocy to zainwestuj w sekwencje..