[K11] Troszkę za duże spalanie
Moderator: mimier
[K11] Troszkę za duże spalanie
Cześć,
odkąd jestem posiadaczem micry borykam się z problemem dużego spalania. Na początku było to spalanie w granicach 15-17l/100km, ale po wymianie sony lambdy spalanie oscyluje na poziomie 10l co nadal boli przy tak małym silniku. Jestem świeżo po wymianie kabli zapłonowych, świec, filtru paliwa/powietrza. Sądziłem, że coś się poprawi, a mimo to nadal nie mogę zejść poniżej 10l. Już nie mam pomysłu co to może być, po głowie chodzi mi filtr oleju?!
odkąd jestem posiadaczem micry borykam się z problemem dużego spalania. Na początku było to spalanie w granicach 15-17l/100km, ale po wymianie sony lambdy spalanie oscyluje na poziomie 10l co nadal boli przy tak małym silniku. Jestem świeżo po wymianie kabli zapłonowych, świec, filtru paliwa/powietrza. Sądziłem, że coś się poprawi, a mimo to nadal nie mogę zejść poniżej 10l. Już nie mam pomysłu co to może być, po głowie chodzi mi filtr oleju?!
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Filtr oleju nie ma wpływu na zużycie paliwa. Może to być wina przepływomierza.
Tutaj masz wyjaśnione, jak go zregenerować:
viewtopic.php?t=63
Może masz za wysokie wolne obroty? Mogłoby to być spowodowane np. awarią czujnika temperatury przez co komputer cały czas podaje bogatszą mieszankę (silnik chodzi na ssaniu)
Tutaj masz wyjaśnione, jak go zregenerować:
viewtopic.php?t=63
Może masz za wysokie wolne obroty? Mogłoby to być spowodowane np. awarią czujnika temperatury przez co komputer cały czas podaje bogatszą mieszankę (silnik chodzi na ssaniu)
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Dość krótkie odcinki (uczelnia i powrót, razem 20 km), ale spalanie mierzyłem przy dłuższej jeździe i jest takie samo.bombel pisze:Keidro, a jak wygląda Twoje codzienne jeżdżenie?
Elektryk, a gdzie mniej więcej mogę znaleźć ten czujnik i jak sprawdzić czy się posypał bo nie mam książki serwisowej przy sobie?!
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Żeby dostać się do tego czujnika musisz zdjąć obudowę filtra powietrza. W głowicy będziesz miał dwa czujniki, jeden z wtyczką 1-pinową, drugi o ile dobrze pamiętam z 2-pinową. Ten 1-pinowy daje sygnał na zegary, ten drugi daje sygnał do ECU. Musiałbyś zmierzyć rezystancję tego czujnika na zimnym silniku i po nagrzaniu, niestety nie wiem jakie wartości powinien mieć sprawny czujnik. Oprócz tego powinno też być tak, że jak odłączysz wtyczkę czujnika przy pracującym silniku to włączy się wentylator chłodnicy
Może naiwne pytanie ale jakie masz opony, mi na letnich 185/60/14 ciężko jest po mieście zejść poniżej 8 litrów na 100km w 1,0 silniku.
Może być tak że nie tylko jeden problem powoduje wyższe spalanie zwłaszcza że piszesz że w trasie wychodzi Ci tak samo, z rzeczy które powodują większe opory toczenia co za tym idzie zwiększone spalanie np łożyska hamulce ?
Może być też osprzęt silnika alternator, pompa wspomagania, klima jeśli masz, oczywiście chodzi mi o napięcie pasków i łożyska.
Może być tak że nie tylko jeden problem powoduje wyższe spalanie zwłaszcza że piszesz że w trasie wychodzi Ci tak samo, z rzeczy które powodują większe opory toczenia co za tym idzie zwiększone spalanie np łożyska hamulce ?
Może być też osprzęt silnika alternator, pompa wspomagania, klima jeśli masz, oczywiście chodzi mi o napięcie pasków i łożyska.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester

- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Wieshaq, mam 165/70 R13. Co do trasy to wychodzi mniej, jeśli śmigam do 90km/h to 7~8l/100km. Wyżej mówiłem o dłuższej jeździe po mieście.Wieshaq pisze:Może naiwne pytanie ale jakie masz opony, mi na letnich 185/60/14 ciężko jest po mieście zejść poniżej 8 litrów na 100km w 1,0 silniku.
Może być tak że nie tylko jeden problem powoduje wyższe spalanie zwłaszcza że piszesz że w trasie wychodzi Ci tak samo..
Podzielę się swoją opinią jeśli chodzi o spalanie , w micrach lubią się zapiekać hamulce , u mnie np klocki były tak zapieczone bez ruchu , że musiałem je młotkiem wybijać , oczywiście jeden starty a drugi nowy bo auto jeździło na hamulcach , jest to dość częsty przypadek w micrze gdyż to nie moja pierwsza micra a w każdej to sprawdzałem i w każdej tak samo było , klocki powinny delikatnie na ruch palcem wchodzić i wychodzić, gdybyś miał problem z przepływomierzem to mam na oddanie taki na części nie drogo.