Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Które aluski wybrać?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-03-21, 16:24

byczynho pisze:jak zdjęliśmy koło okazało się, że odbój spadał z amortyzatora
Nie ma go wcale? Jak tak to pękł i mógł wylecieć, chociaż u mnie jak był pęknięty to się trzymał dopuki go nie wyjąłem.

Nie baw się w używane półośki oryginalne, bo są do kitu. Wada fabryczna. Ja pamiętam, że kupiłem pierwsza lepszą jaka była nowa w sklepie (jedyna w Łodzi z resztą pod moje parametry) i dałem 180 zł. Wałek to wałek.

[+Ortografia...]
Ostatnio zmieniony 2013-03-22, 13:01 przez Wiooreck, łącznie zmieniany 1 raz.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-21, 16:51

Zamówiłem bo zależy mi na tym, żeby doszła jak najszybciej.
Na amortyzatorze jest takie coś jakby kapturek/podkładka zamontowana na stałe, na tym siedzi odbój, który w moim przypadku spadł z tego kapturka i lata sobie luzem po amorku.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-21, 16:53

byczynho dobra :)

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-21, 16:56

Nie wiem czy dobra czy nie dobra :D forumowicze zazwyczaj chwalą tylko markowe produkty więc aż wstyd się przyznać :D

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-21, 17:05

MA wzmocnienie tam gdzie oryginały pękają, więc jest ok

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-03-21, 17:43

Wałek to wałek :) dobrze że jest grubsza na środku, fachowo rzecz ujmując, bo największe naprężenia jakie występują podczas obciążania momentem skręcającym są na obwodzie, a w oryginalnych jak chociaż kawałek skorodował pod tą gumą, to nie trzeba wcale było szaleć żeby to zepsuć :) właśnie, ukręciłeś próbując szarpnąć samochodem czy przy normalnej jeździe?

No niby te odboje nie powinny latać, ale tak czy siak, jak dobije amortyzator, to się sam odbój przesunie ;p

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-28, 22:46

Panowie, czy wymiana pedału gazu pomoże z obrotami? Wkurza mnie te gaśnięcie podczas dojeżdżania do skrzyżowania...

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-28, 22:48

Pedał raczej nic do rzeczy nie ma :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-28, 23:17

Dlaczego więc w jego pracy występuje dziura? nie mam możliwości ustawienia nogą 600/700/800/900 obrotów. Z lekko ponad 500 robi się 1000. Fabryczna dziura? :D

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-28, 23:39

A przepustnicą możesz te obroty ustawić :?:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-29, 16:36

A jest coś takiego w silniku diesla? :D

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-03-29, 21:40

W cd20 nie ma. Przy każdym hamowaniu do "0" Ci obroty tak nisko spadają że aż gaśnie?

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-29, 23:26

Tylko wtedy kiedy jest zimny. Kiedy złapię temperaturę już nie gaśnie ale obroty zawsze spadają do około 600. Kiedy naciskam sprzęgło np podczas redukcji przez chwilę utrzymują się około 900 a potem właśnie schodzą tak nisko.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-30, 08:20

byczynho przepływomierz bankowo

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-30, 11:40

Przepływomierz rozwiąże oba problemy? czy tylko jeden z nich? z tego co wyczytałem tutaj to od przepływomierza samochód jest mułowaty, a mój jak na diesla nie wydaje się być aż takim mułem.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-03-30, 11:47

Zmierz go i bedziesz wiedzial czy jest sprawny. W tych silnikach jest tez inny problem jesli chodzi o obroty...

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-30, 11:57

Jaki? Normalnie powiem wam szczerze, że chyba gorszego zakupu nie mogłem dokonać ... Kupiliśmy go od znajomego wujka, wujek tak bardzo go zachwalał a okazał się wielką kupą.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-03-30, 12:35

To w takim badz razie albo macie niefart i sie wszystko zaczelo psuc, albo wujek was zrobil w trabke. Przypadloscia tego modelu jest problem podczas hamowania do "0" wlasnie z obrotami, ktore spadaja dosc nisko. Wyczytalem gdzies kiedys, ze ma to zwiazek z pompa wtryskowa, hamulcowa oraz wysokiego cisnienia i ze niby najwiekszy wplyw ma na to nastawnik w pompie. Mnie tez spadaja obroty i sie tym przestalem przejmowac ;p

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-04-29, 15:10

vincetti pisze:skoro nie działają.. :-P A tak na poważnie Co do ABS to sprawdź bezpiecznik, jeśli jest (dobry) i dalej nie świeci to żarówka (czy w ogóle jest w zegarach i nie spalona), jeśli jej nie ma to znaczy że były kombinacje alpejskie żeby ją uciszyć a jeśli jest spalona to wymień i będzie świecić. Obstawiam że pewnie jest złamany któryś przewód czujnika ABS i poprzedni właściciel uciszył kontrolkę bo nie wiedział co z tym zrobić lub sama się spaliła od świecenia. Instrukcja naprawy jest gdzieś na forum.
Kontrolki jednak nie było w ogóle. Po włożeniu kontrolki na miejsce ABS świeci bez przerwy. Trzeba zrobić diagnostykę :D

Co do pozostałych problemów to udało mi się już zrobić kilka rzeczy:
- naprawiony silnik wycieraczek,
- sworznie wycieraczek wymienione na metalowe - zamówione stąd:
- sterowanie nawiewem,
- wymienione wahacze górne,
- wymienione amortyzatory przednie,
- wymienione żarówki podświetlenia zegarów,
- wymieniony filtr paliwa,
- wymieniony olej pompy wspomagania (poprzedni właściciel zalał ją chyba najzwyklejszym olejem bo wyglądał identycznie jak ten spuszczany z silnika przy wymianie). Pompa działa trochę lepiej. Wymienię go jeszcze raz, bo nowy zmieszał się z resztkami starego.
- wymieniony zawór tylnego spryskiwacza,
- wymieniony filtr powietrza,
- założony filtr kabinowy (poprzedni właściciel jeździł bez...),
- wymienione klocki hamulcowe,
- zregenerowane zaciski hamulcowe,
- wymienione osłony przegubów,
- wymieniona lewa półośka.

Zmierzyłem również przepływomierz. Pokazuje 1.85V. Może tak być?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-04-30, 00:31

byczynho pisze:Zmierzyłem również przepływomierz. Pokazuje 1.85V. Może tak być?
Prawidłowa wartość kwalifikująca przepływomierz jako sprawny zawiera się w przedziale od 1.9 do 2.3 [V].

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-05-11, 13:45

Kolejna usterka naprawiona, mianowicie niskie obroty biegu jałowego. Teraz auto trzyma obroty ~ 900 i aż milej się jeździ. Jakby ktoś był zainteresowany to mogę napisać mini poradnik jak temu zaradzić.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-11, 14:07

byczynho, o takie rzeczy nawet proszę nie pytaj, tylko od razu zakładaj nowy temat, co by go potem przerzucić do "zrób to sam", aby został dla potomnych :)

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-05-14, 19:15

Panowie, mam takie pytanie czy w waszych primerkach również przód stoi wyżej niż tył? Ja u siebie wczoraj zdążyłem wymienić jeden amortyzator z tyłu i tak na dobrą sprawę to wysokość auta nic a nic się nie zmieniła, dodatkowo tył jak był miękki tak jest. Do sprężyn nie było potrzebne nawet ściągacze, tata przytrzymał ręką i odbyło się bez żadnych problemów. Czy sprężyny mogą być do wymiany? Dodam, że przód jest strasznie sztywny a tył jak gąbka.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-05-14, 19:18

tak maja. niektorzy montuja tyl od p12 by podniesc

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-14, 19:19

Nie tyle podnieść, co też usztywnić :)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-05-14, 20:00

Czyli dałem dupy bo stare amorki wydają się być dobre. Napisałem już do zecika w sprawie sprężyn, czekam na odpowiedź. Jak założę nowe od P11 będzie równo z przodem? Pod warunkiem, że przód też jest na tych od P11 :D

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2013-05-14, 21:37

Kup sprężyny obniżające na przód bo te nasze typy tak mają że przód stoi wysoko jak jakiś wodolot :-P Na tył tak jak mówili przedmówcy.
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-14, 22:04

byczynho ja zbieram powoli fundusze na zakup kolumn z P12 sedan/hatchback. Tył pójdzie nieco w górę - jakieś 2-3cm i się usztywni. Całość, będzie jakoś wyglądać wtedy. I tyłek nie będzie siadał jak się posadzi 3 osoby z tyłu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-15, 11:40

Jak założę nowe od P11 będzie równo z przodem?
Wg manuala nie będzie równo z przodem. Ten typ tak ma. Ale tak jak już napisano, jest patent. Montujesz całe kolumny od p12.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-05-15, 16:13

A pod kolumnę od P12 podejdzie amortyzator od P11?

Zablokowany

Wróć do „Primera”