Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Które aluski wybrać?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-06, 15:33

Człowiek na błędach się uczy. Następnym razem będę mądrzejszy o tą wiedzę :D to na co się nadają te amorki i tujelki? Pojeżdżę coś na nich?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-06, 15:50

nie wiem jak tulejki ale amory odpusc. gosc ewidentnie chce na Tobie zarobic

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-06, 18:30

Ile te amortyzatory mogą być warte? Gość dał mi złe odboje w dodatku.....

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-06, 18:56

120 PLN a komplet 400 PLN (4 szt.) -> http://allegro.pl/listing.php/search?st ... category=0

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-06, 19:47

Czyli tyle ile ja dałem. Koleś mi takie odboje sprzedał
Obrazek,
które się nie nadają (mowa o tym niżej oczywiście, ten wyżej jest stary).... normalnie pech jakiś

[ Dodano: 2013-03-06, 20:09 ]
bombel, powiedz mi po czym poznać, czy amortyzator jest dobry czy nie? Te moje oryginalne wydają się być całkiem ok. Ciężko się wciskają i wychodzą. Pamiętam, że w almerze to prawie luzem chodziły jak wymienialiśmy. Te moje oryginalne od tych dziś nabytych różnią się tylko tym, że moje się same nie cofają a tamte owszem :D

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-06, 20:21

byczynho pisze:które się nie nadają (mowa o tym niżej oczywiście, ten wyżej jest stary).... normalnie pech jakiś
Wg prawa masz 10 dni na zwrot
byczynho pisze:bombel, powiedz mi po czym poznać, czy amortyzator jest dobry czy nie?
To nie chodzi, że przyjdzie źle działający, ale ma o mniejszą wytrzymałość

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-06, 20:53

Nie zrozumiałeś mnie. Jak ocenić czy ten stary oryginalny jest dobry czy nie.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-06, 21:02

Jak sie Twoje nie cofają, to znaczy ze miałeś olejowe, a te się cofają bo są gazowe.

Przy olejowych jak są brudne od oleju to znaczy ze wylane=zepsute. Przy gazowych nie odbijają, albo robią to mega wolno=zepsute

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-06, 21:04

Co oznacza, że nie potrzebnie kupiłem nowe.... moje oryginalne suchutkie jak pustynia :/

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-06, 21:06

byczynho moze tez miales gazowe. A czemu zmieniłeś? Jaka sprawnosc na stacji?

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-07, 05:35

Nie sprawdzałem sprawności. Coś mi pukało z przodu, nie mogliśmy doszukać się przyczyny więc postawiliśmy na amorki. Jeszcze braciak przyjechał popatrzył i też stwierdził, że amorki. Jak rozebraliśmy to się okazało, że są ok za to tulejki wahaczy są do niczego. Już trudno, będą na zapas :D gazowe raczej nie są. Trudno, żeby oryginalne nissanoskie monore z 1996 były gazowe :D

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-07, 06:29

byczynho pisze:Trudno, żeby oryginalne nissanoskie monore z 1996 były gazowe :D
Monroe na pewno nie były oryginalne.

grzybu
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2012-12-20, 09:59
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: grzybu » 2013-03-07, 10:40

w mojej P11 TD z 96 byly z tylu wlasnie Monroe, ze logiem nissana, wiec calkiem mozliwe ze takie dawali oryginalnie

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2013-03-07, 10:41

No to ja wszystko podsumuję.

AMORY - oryginalnie były montowane z przodu monroe , jeśli są suche i wychodzą same do góry to zakładaj nowe osłony i montuj z powrotem do samochodu , w primerach nie było amorów olejowych więc jeśli nie wychodzi to jest padnięty.

WAHACZ - te na zdjęciu jeszcze nie mają wszystkiego wygrzebanego (ten wywinięty rant to pozostałość tulei) , nie baw się w wymianę tulejek bo po pół roku wrócisz do tematu , nie kupuj wahaczy 555 bo to fajans (miałem u siebie , wytrzymały rok) , kup wahacze całkowicie łożyskowane (można kupić łożyskowane w połowie) , ja kupowałem jakieś tanie u zzecika , pod gumkę wpuściłem strzykawką oleju przekładniowego (tak dla pewności) i śmigałem aż miło
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-14, 22:20

Witam ponownie.
Jestem już po wymianie tulejek górnego wahacza, amortyzatorów oraz klocków hamulcowych. Teraz nic nie stuka, puka i nie skrzypi :D Wrócę się teraz do tematu ABS. Czy ktoś z was może mi opisać jak działa ABS w waszych Primerkach? ewentualnie nawet jakieś video :D tak się składa, że u mnie po tych zabiegach ABS odżył tyle tylko, że nie wiem czy działa poprawnie. Jest to mój pierwszy samochód z ABS. Kiedyś jeździłem skoda fabia i tam działanie ABS było bardzo proste, przy hamowaniu podczas poślizgu ABS zaciskał hamulec i puszczał, brzmiało to jak szybkie, delikatne pukanie młoteczkiem. U mnie jest trochę inaczej. Przy poślizgu przy lekkim wciśnięciu pedału hamulca jest takie wrażenie jakby omykały koła zębate i słychać coś w rodzaju syczenia powietrza(?). Kiedy pedał docisnę do podłogi wtedy czuć, że pedał odbija i słychać to stukanie. Tak ma być?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 22:37

przy abs musisz zawsze dawac pedal w podloge

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-03-15, 13:01

Tak jak bombel napisał, jeżeli masz ABS to wciskasz maksymalnie jak się da i nie odpuszczasz przy awaryjnym hamowaniu :)

Chociażby opis z wikipedii:
W samochodach bez systemu ABS kierowca musi starać się hamować tak, by utrzymać kontrolę nad samochodem. Zbyt słabe hamowanie wydłuża drogę hamowania, a zbyt mocne prowadzi do utraty sterowności. Zaleca się, by przy konieczności silnego hamowania stosować hamowanie pulsacyjne. Hamowanie to polega na intensywnym wciśnięciu hamulca, a w momencie, gdy koła przestają się obracać, odpuszczeniu hamulca, by natychmiast znów silnie nacisnąć hamulec. W momentach silnego naciśnięcia hamulca uzyskuje się dużą siłę hamowania, a w momentach puszczenia niesymetria oporów toczenia hamuje ruch poprzeczny samochodu, umożliwiając jego sterowanie.

W samochodzie wyposażonym w system ABS, najefektywniejszy sposobem hamowania jest jak najszybsze i jak najmocniejsze wciśnięcie pedału hamulca.

Działający ABS powoduje wypychanie pedału hamulca w stronę przeciwną do kierunku w którym wciskany jest nogą kierowcy, jednak pomimo tego nie należy zmniejszać siły nacisku na pedał. Badania kierowców pokazały że 80% kierujących samochodem wyposażonych w ABS, przestraszonych objawami działania systemu ABS (wypychanie i drżenie pedału hamulca), zmniejsza siłę nacisku nogi na pedał hamulca co powoduje znaczne wydłużenie drogi hamowania. Tej podświadomej reakcji ma zapobiegać Brake Assist System.
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-03-15, 18:17

A ja się nie do końca zgadzam, najlepsze hamowanie to takie na granicy poślizgu (włączenia ABS). Hamuje się szybko, ale nie but w podłogę, tylko powiedzmy 1/3 skoku, jak zacznie zwalniać dociskamy. Czyli taki jakby skok, hamowanie na dwa razy. W ten sposób nie dość, że unika się poślizgu, zerwania przyczepności, to jeszcze droga hamowania jest krótsza (bo bez ABS, który powoduje wydłużenie drogi ham.) Chyba w książce Zasady wyczytałem o tym i dość fajnie się sprawdza. Oczywiście jak sytuacja zaskoczy, to nie ma czasu na takie coś, ale jak się spodziewamy, mamy choćby sekundę na reakcję, to sposób się sprawdza.
pozdr. Kamil

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-17, 20:44

Panowie, czy ktoś z was miał kiedyś styczność z czymś takim jak ceramizer? Ostatnio został mi polecony i nawet go użyłem. Przyniesie jakieś skutki?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-17, 21:25

byczynho poszukaj tematu o preparatach XADO

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-17, 21:31

Pomaga to coś? co to daje?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-17, 21:33

byczynho jak znajdziesz i poczytasz to się dowiesz

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2013-03-18, 14:47

Daje lepsze samopoczucie :)
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-20, 17:13

Zauważyłem, że po użyciu tego specyfiku samochód lepiej trzyma obroty.
A teraz sprawy aktualne.
Panowie, wczoraj ukręciła mi się w aucie półoś lewa. Co myślicie o tych tutaj?
http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... string=p11
Pochodziłem po sklepach i wielka porażka... W jednym za kompletną oś chcieli 900 zł, w drugim za samą oś 300 zł...

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2013-03-20, 17:25

Dzwoń do Motomaxu z Torunia jak chcesz nową dobrze ogarniają jak mi się ukręciła to stamtąd brałem :)
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-20, 17:27

byczynho tak jak sajmon powiedział. I nie kupuj takiej z gumami bo pod nimi zbiera się woda i dlatego pekają

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-20, 17:35

Sajmooon pisze:Dzwoń do Motomaxu z Torunia jak chcesz nową dobrze ogarniają jak mi się ukręciła to stamtąd brałem :)
Ile Cię kosztował ten interesik? trzeba im coś odsyłać? dorabiają samą oś?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-20, 17:48

byczynho musisz podać ilość zębów i długość

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2013-03-20, 18:03

byczynho pisze:Ile Cię kosztował ten interesik? trzeba im coś odsyłać? dorabiają samą oś?
tak dorabiają samą oś, a co do kosztu to niestety nie jestem Ci w stanie powiedzieć bo już nie pamiętam :) ale dzwoń tam w Primerach mają duże doświadczenie :)
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-20, 22:15

Powiedzcie mi, czy odboje z amortyzatora mogą spadać? Zakupiłem odboje Kayaba czy tam KYB za całe 60 zł i co się okazało? jak zdjęliśmy koło okazało się, że odbój spadał z amortyzatora. Jak to jest?

Zablokowany

Wróć do „Primera”