Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

modyfikacje SR20DE czy swap na SR20VE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 17:37

:)

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-16, 17:59

czajnik pisze: pewnie ta primera wygrała BTCC bo miała VE:) i
Tu nie chodzi o VE czy DE tylko o budę że jednak primera nadaje się do sportu:D

A jakie serducho ma to już inna sprawa:D

I faktycznie nie ma co się spinać i nerwy tylko każdy ma :) ja na DE też jezdziłem i byłem zadowolony :) nie zawodził mnie ten silnik:) ale faktycznie te DE+t coś bardziej się trzymają a te VE coś padają oprócz Bomba :D

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 18:01

a co sie sypie w VE + turbo? czemu sie wysrywaja?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-16, 18:10

Kolego czajniku, Boro1989 takich wycieczek personalnych sobie nie róbcie bo nie o to chodzi.
czajniku jeśli chcemy na złość komuś zrobić i zwrócić uwagę na gramatykę to możemy i tobie. Nie licząc tego posta gdzie zwracasz uwagę na poziom czyjejś wypowiedzi piszesz z dużej litery po kropce, natomiast reszta wypowiedzi już nie jest tak poprawna. ...

[ Dodano: 2013-03-16, 18:11 ]
Wyższy CR może...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 18:13

Człowieku wyluzuj już.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-16, 18:15

Ja jestem wyluzowany aż za bardzo :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 18:16

Ale podałeś przyczynę jako CR. Chodziło mi bardziej o to , co sie wysrywa? uszczelka? panewki?korby bokiem wyskakują?

[ Dodano: 2013-03-16, 18:16 ]
no to luz ogólny wróćmy do tematu:)

[ Dodano: 2013-03-16, 18:19 ]
Wydaje mi sie że wiem gdzie jest problem w SR tylko po prostu szukam dowodów dla potwierdzenia swojej tezy.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-16, 18:21

Wyższy CR -> większe problemy z zapłonem -> większe EGT -> stuk -> dziura w tłoku, uszczelka, popękane półki...
Dochodzi fakt taki iż, młodsze silniki deh, ve są już nieco nadgryzione przez ludzi z działu ograniczania kosztów....Stare SRy z n14/b13/P10 były konstrukcjami z większym zapasem...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 18:29

czyli że turbo jest zakładane do nieodprężających tłoków?

bo chyba VE CR 10.5 czy 11;1

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2013-03-16, 18:33

Dobry temat w sumie ;-) Przebrnąłem cały i kto mi załatwi det2 za 200zł?? :-P I zgadzam sie, że na ulice lepszy raczej jest VE. Dla mnie najwiekszy plus to chyba korzystniejsze spalanie przy normalniej jeździe. Problem z DE tak jak piszecie polega na tym, że pomimo mody wychodzą może taniej ale trzeba sie z tym jednak bawić otwierać motor i poświecić na to czas a jak ktoś nie ma wiedzy to jeszcze dodatkowy $ za robocizne. Przy VE można powiedzieć, że mamy "gotowca". Seryjnego też raczej sie nie uraczy bo wiekszość już ma zrobiony wydech,dolot w DE.
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 18:34

układ smarowania wyrabia przy dołozonym turbo?

[ Dodano: 2013-03-16, 18:37 ]
tak KTR o to chodziło ale fajnie że przebrnąłeś. Gratulacje:)))teraz tak jeszcze rozmawiamy na temat VE+T dlaczego cos nie domaga skoro DE+T sobie radzi.

Lużna dyskusja bez napinania:)

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2013-03-16, 18:44

bombel pisze:
czajnik pisze:bo za te pieniądze które wydasz na to aby mieć VE odpalone pod maską zrobisz z DE podobne osiagi
Ja po wsadzeniu 3000 PLN ze 143 KM/181 Nm osiągnąłem 153 KM i 196 Nm
]
U mnie po modzie rozrzadu było 155KM/190Nm + zabawa zapłonem
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-16, 18:47

Widzę że już spięcia opadają i dobrze dla wszystkich :)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 18:52

NissanDreams pisze:Widzę że już spięcia opadają i dobrze dla wszystkich :)

Nie na temat:))

[ Dodano: 2013-03-16, 18:54 ]
KTR pisze:U mnie po modzie rozrzadu było 155KM/190Nm + zabawa zapłonem
ale to Cię chyba 3koła nie kosztowało?

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-16, 18:56

czajnik 3 koła mnie kosztowało z 115 KM nie pisałem nic o GT :-D

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-16, 19:06

SRy mają dobrze rozwiązane smarowanie i o ile rurki się nie zamknęły od nagaru to powinno być dobrze :).
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2013-03-16, 19:09

czajnik pisze:układ smarowania wyrabia przy dołozonym turbo?

[ Dodano: 2013-03-16, 18:37 ]
tak KTR o to chodziło ale fajnie że przebrnąłeś. Gratulacje:)))teraz tak jeszcze rozmawiamy na temat VE+T dlaczego cos nie domaga skoro DE+T sobie radzi.

Lużna dyskusja bez napinania:)
Wczoraj zacząłem :-P No z tym domaganiem nie domaganiem DE+T też bywa różnie. Chyba żaden projekt z T na forum sezonu nie przejezdził.... ale mam nadzieje, że to sie jednak zmieni ;-)
czajnik pisze:
KTR pisze:U mnie po modzie rozrzadu było 155KM/190Nm + zabawa zapłonem
ale to Cię chyba 3koła nie kosztowało?
Mnie nic, ale podejrzewam, że +/- jedno 0 uciać z tej ceny+hamownia ;) Ja już kupiłem autko po tym zabiegu. Jeśli ja miał bym wydać tyle kasy na takie przyrosty to raczej bym jej nie wydał :-P
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-16, 19:11

ve+t na seryjnych gratach wyciagaja 350 KM i 400 Nm. sa takie projekty

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-16, 19:12

Wyczytałem że VE można cisnąc do 400 km bez kucia.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 19:14

Pawel18PL pisze:SRy mają dobrze rozwiązane smarowanie i o ile rurki się nie zamknęły od nagaru to powinno być dobrze :).
qrcze to dlaczego panewy tak lecą a wały to taki towar deficytowy. bo rozumiem że chodzi Ci o rurki smarujace wałki. to sie zgodze ale to zostało poprawione. zastosowano Y z rolką w nowszych srach

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-16, 19:15

KTR pisze:Chyba żaden projekt z T na forum sezonu nie przejezdził
Podj i jego setka przejeździła ponad sezon bezawaryjnie, mój doładowany (a o to chodzi przecież) kompresorem też już sezon śmignął :)

NissanDreams pisze:Wyczytałem że VE można cisnąc do 400 km bez kucia.
Możesz zrobić tak, że będzie 250 i zabijesz motor a możesz zrobić 450 i bez kucia spokojnie będzie działać, kwestia wiedzy...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
piotr100lica
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2010-06-11, 23:36
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotr100lica » 2013-03-16, 19:17

Z tego co wiem to w DE panewka padadosc często i ygreki , w moim DE padła panewka i korowód wyszedł bokiem więc wydaje mi sie bardziej awaryjne , w VE nie słyszałem o takich przypadkach..... Jak do sportu można sobie rzeźbic DE ale jak na miasto do codziennej jazdy nie wyobrażam sobie tego

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 19:18

bombel pisze:ve+t na seryjnych gratach wyciagaja 350 KM i 400 Nm. sa takie projekty
no ale piszecie że coś sie sra z nimi?

[ Dodano: 2013-03-16, 19:22 ]
piotr100lica pisze:Z tego co wiem to w DE panewka padadosc często i ygreki , w moim DE padła panewka i korowód wyszedł bokiem więc wydaje mi sie bardziej awaryjne , w VE nie słyszałem o takich przypadkach..... Jak do sportu można sobie rzeźbic DE ale jak na miasto do codziennej jazdy nie wyobrażam sobie tego
no i dlatego chcę wyciągnąć więcej info o VE bo o ile zmienna faza dla mnie jest nie istotna to jakieś inne detale mogą okazać sie pewna wskazówką

[ Dodano: 2013-03-16, 19:26 ]
Pawel18PL pisze:Wyższy CR -> większe problemy z zapłonem -> większe EGT -> stuk -> dziura w tłoku, uszczelka, popękane półki...
nie jestem zapaleńcem jesli chodzi o turbinowce wolę N/A. ale czy tego problemu nie da sie rozwiazać odprężając silnika zastosowując kute odprężajace tłoki np z 200sx przecież to to samo

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-16, 19:29

piotr100lica a jaki miałeś olej, jaki przebieg silnika, czy znasz historię silnika(na jakim oleju jeździł zanim Ty go kupiłeś?) VE jest młodsze,mniejszy przebieg ma, zapewne latało na syntetyku albo dobrym półsynetetyku, dochodzi do tego lepsze serwisowanie. Generalnie zmiennym masa...

[ Dodano: 2013-03-16, 19:30 ]
czajnik pisze:nie jestem zapaleńcem jesli chodzi o turbinowce wolę N/A. ale czy tego problemu nie da sie rozwiazać odprężając silnika zastosowując kute odprężajace tłoki np z 200sx przecież to to samo
Jasne, że lepiej ale w tym kraju jest duże grono ludzi robiących tuning budżetowo więc sam wiesz...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 19:33

Pawel18PL pisze:Jasne, że lepiej ale w tym kraju jest duże grono ludzi robiących tuning budżetowo więc sam wiesz...
czyli że po taniości tak mam to rozumieć?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-16, 19:34

czajnik pisze:
Pawel18PL pisze:Jasne, że lepiej ale w tym kraju jest duże grono ludzi robiących tuning budżetowo więc sam wiesz...
czyli że po taniości tak mam to rozumieć?
Nie tyle po taniości co może rozgranicza się mody na konieczne i zalecane ale bez których można poczuć frajdę z jazdy na booscie.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
piotr100lica
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2010-06-11, 23:36
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotr100lica » 2013-03-16, 19:34

Kupiłem swoje słoneczko od kolegi który miał go prawie dwa lata z przebiegiem 150 tysięcy , mi po dwóch latach zrobił tego psikusa :-) jeździłem na mobiu pól syntetyku 10 w 40 , nie był zbyt często jezdzony raczej do poganiania sie w weekendy po mieście teraz mam 165 tysięcy i VE z olejem ful syntetyk 10 w 60 gulfa i codziennie robię koło 80 kilometrów po mieście więc w miesiąc robię wiecej niż tamtym w ciagu roku

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 19:38

rozumiem ale analizuje to co piszesz i skoro :
Pawel18PL pisze:Wyższy CR -> większe problemy z zapłonem -> większe EGT -> stuk -> dziura w tłoku, uszczelka, popękane półki...
to dla mnie rozsadnym rozwiazaniem było by uniknąć awarii stosując wspomnianą propozycję tłoków.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-16, 19:42

Jeśli dla kogoś priorytetem nie są osiągi i może się pogodzić ze stratą paru KM/NM może odpowiednio chronić swój motor odpowiednio asekuracyjnym wystrojeniem...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 19:44

Tzn jeżeli w uproszczeniu: mamy VE i do tego chcemy jeszcze polatać z pssss robimy VE+T. piszecie że są jakieś awarie zwiazane głownie z CR bo jak rozumiem smarowanie jest git. dlaetego zastanawiam sie dlaczego przy montazu turbo nie wstawic od razu tłoka i mieć żywotne VET. nie mam doświadczenia w podkręcaniu turbo dlatego pytam bo pewne rozwiazania są dla mnie jakby oczywiste. rozumiem ze moze być to kwestia finansów. lecz jak sie coś zesra to chyba też pociąga koszty dlatego sądze że lepiej dmuchac na zimne.

[ Dodano: 2013-03-16, 19:47 ]
Pawel18PL pisze:Jeśli dla kogoś priorytetem nie są osiągi i może się pogodzić ze stratą paru KM/NM może odpowiednio chronić swój motor odpowiednio asekuracyjnym wystrojeniem...
oki czyli zamiast dmuchać więcej robimy limit i wtedy jest ok?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”