Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

modyfikacje SR20DE czy swap na SR20VE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-03-16, 11:28

Czajnik ja czekam na kosztorys twojego autka i wykres z hamowni wtedy pogadamy o sensie modzenia silników ;)

i po 2, kurde kto będzie modził primere aby się ścigać w sporcie czy coś toć to ciężka krowa ;)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 11:34

o to już kolejny wątek sie pojawił że o primerze mówimy. faktycznie tytuł tematu to jasno określa:)

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2013-03-16, 11:44

Pozwolę sobie wrzucić swoje 3 grosze. Rozmowa ta przypomina mi dywagację hondziarzy na temat D i B serii. DE tak jak D seria hondy modzi się łatwo i niskim kosztem uzyskuje bardzo przyjemne wyniki. Potencjał VE jest większy, bo wyjściowo moc jest większa. Z tym że nie jest to tania zabawa. Jest kilka w miarę prostych i jeszcze nie rujnujących kieszeni modów, żeby zrobić okolicę 220 KM. Ale potem zaczynają się schody.

Wracając do sedna rozmów. W kwestii opłacalności pieniężnej, VE nie jest jakimś super rozwiązaniem. Z tym że w tuningu nie zawsze chodzi o pieniądze.
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-16, 11:47

czajnik pisze:o to już kolejny wątek sie pojawił że o primerze mówimy. faktycznie tytuł tematu to jasno określa:)
Może tytuł tego nie mówi ale jakbyś uważniej czytał wszystkie posty to autor pisze o jakie auto chodzi ;)
rozumiem, ze to parę stron i się nie chce no ale wypadałoby...
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-03-16, 12:11

Vixo odpuść on ma swoje przekonania swoje wersje i swoje słuszne racje i nikt nie może mieć innego zdania niż on ;)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-16, 12:20

Tak tylko wspomialem ;)
Dla osób nie mających zaplecza mechanicznego chcących mieć auto na codzień lepsza opcja to VE ;)
Do sportu szkoda VE dawać bo koszty usterek mogą być sporo większe niż usterka w DE
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-16, 12:26

No to nasuwa się kolejne pytanie. Koszta napraw DE vs. koszta napraw VE. Podajcie najczęstsze usterki i koszta podzespołów

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-16, 12:29

W sumie jak masz serie albo po lekkich modach to świece kable WN olej i filtr :D ewentualnie napinacz ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-16, 12:36

vixo pisze:W sumie jak masz serie albo po lekkich modach to świece kable WN olej i filtr :D ewentualnie napinacz ;)
Zarówno DE jak i VE?

No to teraz trzeba znaleść kogoś kto zbierze cały wątek w kupe oraz wypisze plusy i minusy jednej oraz drugiej jednostki

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-16, 12:39

W tych silnikach nie ma co się psuc ;)

no może poza paroma wyjątkami od reguły :roll:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-16, 12:47

Boro1989 pisze:
i po 2, kurde kto będzie modził primere aby się ścigać w sporcie czy coś toć to ciężka krowa ;)
A z tym się nie zgodzę :D

Primera wygrała British Touring Car Championship producentów i dzięki tytuły zespołu do RML w 1998, a w 1999 brytyjskiej Touring Car, podkładzie z fabryki wziął kielich Niezależnych w 1999 i 2000.

Obrazek
Nissan Primera BTCC 1999

https://www.youtube.com/watch?v=tJ9S2CoweYU

Kto mówi że się nie nadaje??

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2013-03-16, 12:57

Ja też chcę taką wycieraczkę z przodu :mrgreen:
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-16, 12:57

I ty tylko o wycieraczce?? :razz:
Ostatnio zmieniony 2013-03-16, 13:08 przez Dreams, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2013-03-16, 13:01

Z taką wycieraczką w PL jeszcze chyba nikt nie ma a NEO już trochę jest ;-)
Ostatnio zmieniony 2013-03-16, 13:09 przez adrionGT, łącznie zmieniany 1 raz.
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-16, 13:02

Głupie to nie jest :D

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-16, 13:12

Wrócmy do tematu Panowie.

Dziwne, ze nikt nie sprawdził na hamowni VE przed grzebaniem przy nim. ciekawe ile km da sie wykręcić ;)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-16, 13:16

Bo ve każdy wkłada jak już przestał grzebać DE

[ Dodano: 2013-03-16, 13:17 ]
I zawsze jest już coś zrobione, dolot, wylot ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-03-16, 14:52

Prawdą jest, że odważni wkładają DET albo uturbiają DE, Ci którzy cenią sobie większą bezawaryjność wkładają VE, każda strona sprowadza się do tej samej puenty:

Chcesz stosunkowo mocne i bezawaryjne SR, wkładasz VE, niewielkim wkładem osiągniesz 200-210KM, ale według mnie, podkreślam WEDŁUG MNIE dupy nie urywa.

Chcesz mieć mocne, niekonieczne ekonomiczne SR, modzisz DE, za koszt VE, a jak dalej apetyt będzie rósł wkładasz DET, lub uturbiasz swoje DE i masz naprawdę mocną maszynę.


A na koniec pytanie mam bo nie umiem znaleźć odpowiedzi, to nie argument za, czy przeciw tylko pytanie:
Dlaczego w s14,s14a,s15 nie ma VE ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2013-03-16, 16:13

Puma pisze:Jezu, przecież ja mówiłem o konkretnym moim aucie a nie o DE jako takim i o wyścigu mojej N15 przed rozbiórką z N15VE. Czy to nie było jasne??
Przede wszystkim wyluzuj. Jak dla mnie nie bylo to napisane jasno a moze po prostu zle doczytalem, nie wazne mozna w inny sposob odpowiedziec.
Twoim zdaniem jesli w dwoch takich samych autach (poza silnikami oczywiscie) beda DE i VE o podobnych mocach gora bedzie DE poniewaz szybciej zmienisz bieg? Dla mnie to nie jest logiczne poniewaz po zmianie biegu spadasz na mniejsza moc i wrzucasz wyzszy bieg. Oba te czynniki nie wplywaja na osiagi.
Ile w polsce jest opisanych aut z DE i moca ponad 180km? Wykluczmy auta startujace tylko w rajdach ktore w zyciu nie zobacza ruchu miejskiego. Z forum kojarze tylko czarne sunny kolegi ammaimon.

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-16, 16:15

Arias pisze:
Chcesz stosunkowo mocne i bezawaryjne SR, wkładasz VE, niewielkim wkładem osiągniesz 200-210KM, ale według mnie, podkreślam WEDŁUG MNIE dupy nie urywa.
?
Więc jak dołożysz T do VE to też będzie dupę urywało.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-16, 16:25

NissanDreams pisze:Więc jak dołożysz T do VE to też będzie dupę urywało.
TO już jest ~10k PLN za uturbienie (+robota jak zlecasz), 5k PLN za silnika VE.

Kojarzę dwa VET'y na forum. Żaden już nie jeździ :)

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2013-03-16, 16:32

DubSon pisze:Kojarzę dwa VET'y na forum. Żaden już nie jeździ
A Bombla ?? Zdjął ślimaka ??
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-16, 16:34

DubSon pisze:
NissanDreams pisze:Więc jak dołożysz T do VE to też będzie dupę urywało.
TO już jest ~10k PLN za uturbienie (+robota jak zlecasz), 5k PLN za silnika VE.

Kojarzę dwa VET'y na forum. Żaden już nie jeździ :)
Byly 3 zostal moj :-)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-16, 16:45

A no tak, zapomniałem o bombla, bo nie wiem czy już jeździ i jak jeździ :mrgreen:

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 17:03

vixo pisze:
czajnik pisze:o to już kolejny wątek sie pojawił że o primerze mówimy. faktycznie tytuł tematu to jasno określa:)
Może tytuł tego nie mówi ale jakbyś uważniej czytał wszystkie posty to autor pisze o jakie auto chodzi ;)
rozumiem, ze to parę stron i się nie chce no ale wypadałoby...
to przytocz łaskawie ten post w którym twórca tematu wspomniał że mowa o wkładaniu silnik do primery.??

[ Dodano: 2013-03-16, 17:05 ]
pewnie ta primera wygrała BTCC bo miała VE:)

[ Dodano: 2013-03-16, 17:07 ]
ogólnie 7 stron jałowej gadki

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-16, 17:07

btcc miala de ale zupelnie inne niz nasze

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 17:11

Boro1989 pisze:Vixo odpuść on ma swoje przekonania swoje wersje i swoje słuszne racje i nikt nie może mieć innego zdania niż on
Kolego najpier naucz się kultury, jak piszesz o kimś w trzeciej osobie to z dużej literki. To już w szkole podstawowej uczyli.

Fakt że większość tu jest za VE nie oznacza że i ja muszę, więc nie przekręcaj. Bronie tylko swoich racji i nikomu nic nie narzucam.

[ Dodano: 2013-03-16, 17:13 ]
Bombel spoko przecież ve chyba jeszcze nie było :)taki żart bo już nic innego mi nie pozostało:)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-16, 17:19

Uspokujcie sie juz wszyscy :-)

Nie obazamy sie wzajemnie. Czajnik dwwaj na zlot ogolnopolski to przy jakiejs flaszce pogadamy :-)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 17:21

Z Tobą mogę ale to młodzieżówka tu szleje:))

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-16, 17:24

Chetnie bym poznal i sie ustawil :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”