[ Primera] P11.144 SR20DE by polo33
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Primera] P11.144 SR20DE by polo33
Powitać, chciałbym przedstawić siebie i moje skromne nismo Poprzednim moim autkiem była Almera GTI z której byłem na prawdę zadowolony:
Po niej nadszedł czas na kupno czegoś większego i bardziej komfortowego i wybór padł na Primere P11.144
MARKA I MODEL:
NISSAN Primera P11.144, 2000r, sedan, 4D
SILNIK: przebieg 165 tyś km, w dniu zakupu 155tyś
Pojemność: 1998 ccm
Moc: 140 KM @ 5800 rpm
Moment obrotowy: 181 Nm @ 4800 rpm
0 – 100 km/h: 9,6 s
V max: 210 km/h
W planie:
Wymiana kabli na ngk, świece BKR6Y, nowa kopułka i palec.
UKŁAD DOLOTOWY: CAI na stożku simoty
UKŁAD WYDECHOWY: kolektor rurowy z sunny gti owinięty bandażem, fabryczny kat, końcowy rm motors
ZAWIESZENIE: z przodu fabryczne, tył kayaba exel-g z nowymi poduszkami
Plany:
- spreżyny -30mm eibach
- rozpórka przód
UKŁAD HAMULCOWY: seria
-tarcze przód 280mm, tył 277mm
BODY-KIT: seria
Plany:
-lotka na klape
WYPOSAŻENIE: seria, el. szyby i lustra (podgrzewane), folete wersja sport, skórzana kiera, białe zegary, klimatronik, ksenony itd, wszystko prócz skóry i grzanych foteli i zmieniarki.
CAR-AUDIO: fabryczne radio (kaseciak :padam: ) + 6 głośników.
Po zakupie zaraz zmieniłem olej na motula 10w40 do tego filtr knechta, prawy przegub, reperaturki w zwrotnicach po lewej i prawej stronie, sworznie wahaczy po obu stronach, wahacze górne, łączniki stabilizatorów, nowy wkład przepływki boscha, rozrząd z oryginalnym napinaczem.
Wymaga jeszcze zaopiekowania się zapłonem, kable, świece itd, i wolne obroty jakoś ustawić bo pofalują czasem. Z modyfikacji już raczej nic nie planuje zależy jakie będą fundusze, na pewno wleci rozpórka na przód, na dniach wleci jeszcze nowy olej valvoline max life 10w40.
Muszę się wybrać ponownie na hamownie jak ogarnę zapłon, poprzedni wynik po zakupie auta to 135KM i 170Nm także nie zadowalający, po wymianie powyższych rzeczy typu przepływka czuć że inaczej oddycha I chyba wywalę również środkowego kata coby odmulić
parę zdjęć:
Po niej nadszedł czas na kupno czegoś większego i bardziej komfortowego i wybór padł na Primere P11.144
MARKA I MODEL:
NISSAN Primera P11.144, 2000r, sedan, 4D
SILNIK: przebieg 165 tyś km, w dniu zakupu 155tyś
Pojemność: 1998 ccm
Moc: 140 KM @ 5800 rpm
Moment obrotowy: 181 Nm @ 4800 rpm
0 – 100 km/h: 9,6 s
V max: 210 km/h
W planie:
Wymiana kabli na ngk, świece BKR6Y, nowa kopułka i palec.
UKŁAD DOLOTOWY: CAI na stożku simoty
UKŁAD WYDECHOWY: kolektor rurowy z sunny gti owinięty bandażem, fabryczny kat, końcowy rm motors
ZAWIESZENIE: z przodu fabryczne, tył kayaba exel-g z nowymi poduszkami
Plany:
- spreżyny -30mm eibach
- rozpórka przód
UKŁAD HAMULCOWY: seria
-tarcze przód 280mm, tył 277mm
BODY-KIT: seria
Plany:
-lotka na klape
WYPOSAŻENIE: seria, el. szyby i lustra (podgrzewane), folete wersja sport, skórzana kiera, białe zegary, klimatronik, ksenony itd, wszystko prócz skóry i grzanych foteli i zmieniarki.
CAR-AUDIO: fabryczne radio (kaseciak :padam: ) + 6 głośników.
Po zakupie zaraz zmieniłem olej na motula 10w40 do tego filtr knechta, prawy przegub, reperaturki w zwrotnicach po lewej i prawej stronie, sworznie wahaczy po obu stronach, wahacze górne, łączniki stabilizatorów, nowy wkład przepływki boscha, rozrząd z oryginalnym napinaczem.
Wymaga jeszcze zaopiekowania się zapłonem, kable, świece itd, i wolne obroty jakoś ustawić bo pofalują czasem. Z modyfikacji już raczej nic nie planuje zależy jakie będą fundusze, na pewno wleci rozpórka na przód, na dniach wleci jeszcze nowy olej valvoline max life 10w40.
Muszę się wybrać ponownie na hamownie jak ogarnę zapłon, poprzedni wynik po zakupie auta to 135KM i 170Nm także nie zadowalający, po wymianie powyższych rzeczy typu przepływka czuć że inaczej oddycha I chyba wywalę również środkowego kata coby odmulić
parę zdjęć:
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 17:21 przez polo33, łącznie zmieniany 1 raz.
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
smeru, rury są fi77, nisko aż tak nie jest tym bardziej po jakiś głębokich wodach nie jeżdżę, specjalnie jakoś kałuż nie omijam, zaglądałem tam do środka to jeszcze czyściutko po 5 tyś km. Spójrz na blachę pod nadkolem nawet ona jest bardzo czysta po tylu latach. Stwierdziłem że taki dolot będzie najlepszym kompromisem i najwięcej tlenu zassa. Może jeszcze do końca roku wybiore się na hamownie to sprawdzę jaki efekt
Wywal drugiego kata.Szkoda wydech zatykać
Czemu zmieniasz olej na Valvoline? Coś się dzieje na Motulu?
A tak poza tym ładna P11.144 z jedynym słusznym silnikiem
Czemu zmieniasz olej na Valvoline? Coś się dzieje na Motulu?
A tak poza tym ładna P11.144 z jedynym słusznym silnikiem
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Kat tu wiele nie muli... Trzeba zapłonu dowalić i moda rozrządu strzelić
Ps. Widzę że w Kaliszu mają hamownię firmy Dynoproject
Ps. Widzę że w Kaliszu mają hamownię firmy Dynoproject
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Też ciekaw jestem lecz pierw jeszcze przydałoby się moda rozrządu strzelić i zapłon przyspieszyć. Zobaczymy jak się uda może do końca lata zawita SR20VE (kusi coraz bardziej ) ciekaw jestem tylko kosztów za robocizne, bo w sumie silnik te 2700 nowe sprzęgło ok 400, strojenie a gdzie robota za to wszystko
Raczej zostane przy 15, lepiej jedzie Może w następnym tygodniu oddam auto na zrobienie uszczelki pod głową, splanuje się trochę więcej łepek i wkońcu pomaluje pokrywe
[ Dodano: 2013-03-10, 21:08 ]
jak powiedział tak zrobił, auto już odebrałem, głowica zrobiona (uszczelniacze, frezowanie gniazd itd.), uszczelka głowicy reinza, nowa uszczelka pod pokrywe i oring aparatu i do tego pomalowana pokrywa tak na szybko zdjęcie z kalkulatora
teraz zajmie się falującymi obrotami dosłownie ok + - 50 ale jednak... I coś poszarpuje przy przyspieszaniu nie wiem czy egr mi nie świruje znowu (jest zaślepiony), macie jakieś pomysły ? Przepływka nowa oryginał boscha, silniczek krokowy czyszczony ze 3 miechy temu moze sonda pierwsza?
[ Dodano: 2013-03-10, 21:08 ]
jak powiedział tak zrobił, auto już odebrałem, głowica zrobiona (uszczelniacze, frezowanie gniazd itd.), uszczelka głowicy reinza, nowa uszczelka pod pokrywe i oring aparatu i do tego pomalowana pokrywa tak na szybko zdjęcie z kalkulatora
teraz zajmie się falującymi obrotami dosłownie ok + - 50 ale jednak... I coś poszarpuje przy przyspieszaniu nie wiem czy egr mi nie świruje znowu (jest zaślepiony), macie jakieś pomysły ? Przepływka nowa oryginał boscha, silniczek krokowy czyszczony ze 3 miechy temu moze sonda pierwsza?
kolektor również będzie malowany lecz musi zrobić się cieplej żeby coś zacząc grzebać przy aucie bo na razie zimna nie odchodzi Niedługo wiosna trzeba będzie jakąś felge zapodać 15 cali i fajną oponkę, usunąć purchle w przednim nadkolu o ogólnie kosmetyka całości
[ Dodano: 2013-03-13, 14:27 ]
taki mam o to problem z obrotami wkońcu nie zapomniałem nagrać filmiku, dodam jeszcze, że podczas przyspieszania 50% wcisniecia pedału do 3,5-4 tys auto sie troche zastanawia czy przyspieszać i lekko szarpie od 2 do 3,5 tyś, jesli pedał wcisne do konca to jedzie dobrze.
link do filmu http://www.youtube.com/watch?v=Beh9PtQt ... e=youtu.be
[ Dodano: 2013-03-13, 14:27 ]
taki mam o to problem z obrotami wkońcu nie zapomniałem nagrać filmiku, dodam jeszcze, że podczas przyspieszania 50% wcisniecia pedału do 3,5-4 tys auto sie troche zastanawia czy przyspieszać i lekko szarpie od 2 do 3,5 tyś, jesli pedał wcisne do konca to jedzie dobrze.
link do filmu http://www.youtube.com/watch?v=Beh9PtQt ... e=youtu.be
silniczek krokowy, czujnik polozenia przepustnicy, ?lambda?
jest kilka spraw do przepatrzenia, najlepiej podlaczyc kompa i przeleciec serwisowką
jesli faluje ci po zmianie kolektora wydechowego to moze byc ze sonda walneła, pozatym wywalałeś katy oba?
jesli tak to po takim modzie upala czesto drugą sondę, dlatego zaleca sie zamiast drugiej emula
ps po podmianie wydechowego czujesz roznice?
jest kilka spraw do przepatrzenia, najlepiej podlaczyc kompa i przeleciec serwisowką
jesli faluje ci po zmianie kolektora wydechowego to moze byc ze sonda walneła, pozatym wywalałeś katy oba?
jesli tak to po takim modzie upala czesto drugą sondę, dlatego zaleca sie zamiast drugiej emula
ps po podmianie wydechowego czujesz roznice?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Jeśli chodzi o kompresje to jest wporządku była sprawdzana, teraz nie pamietam ile jest na kazdym garze (pozatym wtedy auto by ciezko odpalało chyba), tym bardziej ze była wymieniana UPG, lecz problem ten mam jeszcze od zakupu auta, przepływka nowa boscha kupiona pare miesiecy temu lecz mogla sie zabrudzic od stożka w sumie, do sprawdzenia jest, silniczek krokowy który też czysciłem pod koniec lata w sumie nie zaszkodzi jeszcze raz jak się cieplej zrobi w sobote pomierze miernikiem tps, przepływke i sonde. Problem jest tylko w tym zakresie obrotow od 4 tys ciągnie aż miło
edit. miernik w łape i takie wyniki:
przepłwyka na wolnych- 1.35V zmienia sie do ok 4V
sonda wachania od 0.2 do 0.8 V
Tps na wolnych obrotach ma 0,43 V i rosnie liniowo
Po odpieciu sondy silnik nie ma zadnych kongurkow, czy ona jest przyczyną? Niby napięcia podaje dobre pomoże ktoś ? oczywiscie od razu check jak sie odepnie ją...
edit. miernik w łape i takie wyniki:
przepłwyka na wolnych- 1.35V zmienia sie do ok 4V
sonda wachania od 0.2 do 0.8 V
Tps na wolnych obrotach ma 0,43 V i rosnie liniowo
Po odpieciu sondy silnik nie ma zadnych kongurkow, czy ona jest przyczyną? Niby napięcia podaje dobre pomoże ktoś ? oczywiscie od razu check jak sie odepnie ją...
U mnie też tak świrowało parę lat wstecz http://www.youtube.com/watch?v=vGu0gTUCT7opolo33 pisze:taki mam o to problem z obrotami wkońcu nie zapomniałem nagrać filmiku, dodam jeszcze, że podczas przyspieszania 50% wcisniecia pedału do 3,5-4 tys auto sie troche zastanawia czy przyspieszać i lekko szarpie od 2 do 3,5 tyś, jesli pedał wcisne do konca to jedzie dobrze.
link do filmu http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Po wymianie przepływki, czyszczeniu trzeba wykonać naukę biegu jałowego i będzie w porządkupolo33 pisze: Przepływka nowa oryginał boscha, silniczek krokowy czyszczony ze 3 miechy temu
1. Silnik ma być nagrzany do temperatury pracy
2. Wyłącz światła , klimę , koła na wprost (ogólnie wszystko wyłączyć żeby silnik chodził bez obciążenia)
3. Wyłączasz silnik i czekasz przynajmniej 9 sekund
4. Odpalasz silnik, nie dodajesz gazu, ma popracować na obrotach jałowych przynajmniej 28sekund
5. Odpinasz czujnik położenia przepustnicy *brązowy* i podpinasz z powrotem w ciągu 5 sekund
6. Czekasz 20 sekund
7 Sprawdzasz czy ma 750 +/- 50 obrotów
8. przy gazuj mu z 2-3 razy i sprawdź czy trzyma obroty i przejedz sie
opisane w serwisówce ec_sr20 strona 47
Powodzenia
. coś
odgrzeje temat bo nadal problem nie został rozwiązany, sonda wymieniona na sprawną i dalej to samo, czasami brak mocy, na zimnym zaraz po odpaleniu wszystko jest ok, lecz wtedy chodzi przez pewien czas na ssaniu. Moze po prostu jest zbyt mało paliwa? Gdy sonda była wymieniana to była cała czarna okopcona... nie wiem co o tym myslec
Primera cały czas w eksploatacji... Jeździ jeździ i tak zaraz 200 tyś będzie na blacie z czego 42 tys moje Z nowości padł akumulator wleciał nowy boscha, umyta komora silnika i stożek zastąpiony przerobionym seryjnym dolotem ze spiro 80mm, teraz dużo lepiej się zbiera i wkręca na obroty. Z tyłu wymienione klocki hamulcowe. Po zimie na pewno przegląd zawieszenia będzie bo coś powoli odzywania się zwrotnica także łożyska do wymiany. Na testy kupiłem jeszcze ksenon D2S PRIME z alledrogo i jak na razie wszystko ok i będę kupować następny żeby odcień się nie różnił a bardzo dobra cena
Wciąż szukam przednich błotników najlepiej w kolorze, tym bardziej że miałem obcierkę po obu stronach z nieuwagi innych
Wciąż szukam przednich błotników najlepiej w kolorze, tym bardziej że miałem obcierkę po obu stronach z nieuwagi innych
No i ladnie to wyglada. Powiedz mi prosze, czy 80mm przechodzi przez otwor w blasze czy koniecznie bylo powiekszanie otworu?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zielkq, musiałem powiększyć, trochę zabawy jest ale warto, filterek zwykły papierowy wymieniam i tak co 5 tys nie wiem jak z wkładką by było np kn lub pipercross bo moge go mieć dość tanio.
[ Dodano: 2013-12-09, 17:08 ]
a tak przyspiesza http://www.youtube.com/watch?v=OEJ7X_i8 ... e=youtu.be
[ Dodano: 2013-12-09, 17:08 ]
a tak przyspiesza http://www.youtube.com/watch?v=OEJ7X_i8 ... e=youtu.be
potrzebuje pilnie aparat zapłony do mojej primerki, jak ktoś może pomóc to prosze o odp w tym temacie żeby nie robić OT viewtopic.php?p=323421#323421