Prowadnice zaworowe.
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Prowadnice zaworowe.
Witam, takie pytanko - prowadnice zaworowe skrócić, czy tylko je stoczyć u tokarza. Nie rozlecą się one jak je za mocno przetoczę?? A jak z żywotnością zaworów(po skróceniu ich), może ktoś kiedyś robił i ma jakieś doświadczenie??? W niedługim czasie będę robił lekki porting głowic u mnie w maximie i wpadłem na pomysł by skrócić prowadnice.
Lakiery VHT, NEVR-DULL, LCK, PLASTILAK!!!
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2694664
http://allegro.pl/etui-crystal-case-hua ... 14192.html
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2694664
http://allegro.pl/etui-crystal-case-hua ... 14192.html
Głowice będą zrobione do końca roku, a co do kolektorów to się na razie wstrzymuję bo to za duży wydatek 

Lakiery VHT, NEVR-DULL, LCK, PLASTILAK!!!
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2694664
http://allegro.pl/etui-crystal-case-hua ... 14192.html
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2694664
http://allegro.pl/etui-crystal-case-hua ... 14192.html
W silnikach wyczynowych usuwa sie czesc prowadnicy wystajaca do kanalu...ale to rozwiazanie raczej nie zostaje obojetne dla zywotnosci motoru.Nie wiem slabiej zawór oddaje cieplo czy cos w tym stylu.Do jazdy ulicznej mozna je stoczyc w ostrzejszy stozek,lub nie ruszac bo mozna wiecej zepsuc niz poprawic...
mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt...
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Ja prowadnice traktuję wiertarką z wiertłem 12mm, skracam je na równo z kanałami i nigdy nic złego się nie działo...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Hehe nie zrozumiełeś co napisałem ale BOdek mnie poprawiłRyba pisze:Coobcio ale w jakim celu zwiększasz średnice prowadnic..rozumiem ścięcie ich równo z kanałem ale rozwiercanie.. ?

Ps. Chodziło mi o skrócenie prowadnicy tak by nie zasłaniała ona kanalów czyli na równi z kanałem...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Ryba, czy Ty w ogóle kiedykolwiek zaglądałeś w kanał dolotowy??
(bez urazy). Wyjmujesz zawór, ścinasz część prowadnicy, która wchodzi do kanału, wybierasz wióry, wkładasz zawór i wsio. Zmienia się tylko długość prowadnicy.Zawory, dźwigienki popychacze itd. zostają seryjne.
Tak ogólnie to skrócenie prowadnicy oprócz gorzej odprowadzanego ciepła ma wpływ też na trwałość samej prowadnicy. Zawór jest twardy, prowadnica mniej. W krańcowych przypadkach zawór wyciera krótszą prowadnicę, uszkadza uszczelniacze i może doprowadzić do jeszcze poważniejszych awarii głowicy ale to tak teoretycznie. W praktyce jeszcze o tym nie słyszałem.

Tak ogólnie to skrócenie prowadnicy oprócz gorzej odprowadzanego ciepła ma wpływ też na trwałość samej prowadnicy. Zawór jest twardy, prowadnica mniej. W krańcowych przypadkach zawór wyciera krótszą prowadnicę, uszkadza uszczelniacze i może doprowadzić do jeszcze poważniejszych awarii głowicy ale to tak teoretycznie. W praktyce jeszcze o tym nie słyszałem.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
No właśnie bodek nigdy tam nie zaglądałem dlatego tez moje pytania mogą wydawać się głupie.
Skoro tylko skracamy prowadnice zaworowe a zaworów nie ruszamy to z pewnościa przy ściągnięciu głowy powiększamy kanały dolotowe oraz je polerujemy, prawda?
Wiem że w hondach ludzie robią tzw "na 3 kąty" czy w naszych 2.0 też coś takiego można wystrugać czy raczej można inne mody zrobić aby wyeliminować zawirowania powietrza ?
Skoro tylko skracamy prowadnice zaworowe a zaworów nie ruszamy to z pewnościa przy ściągnięciu głowy powiększamy kanały dolotowe oraz je polerujemy, prawda?
Wiem że w hondach ludzie robią tzw "na 3 kąty" czy w naszych 2.0 też coś takiego można wystrugać czy raczej można inne mody zrobić aby wyeliminować zawirowania powietrza ?
Obróbkę gniazd i zaworów w każdym silniku można zrobić. Nie wiem jakie to daje wymierne korzyści w SR20 ale robi się to. Z poszerzeniem kanałów w głowicy to ja mam poszerzone ale nie całe. Jest zrobiony porting, dość głęboko ale nie dochodzi do miejsca rozdzielenia kanału. Profi powinno się to oddać do firmy, która ma odpowiedni sprzęt co by kanały były powiększone równo, miały gładkie ścianki i sięgało to głęboko (aż za rozdzielenie kanałów). Polerowanie to już raczej sztuka dla sztuki. Jak znajdę to wrzucę fotkę kanału dolotowego u mnie. Powinno być widać prowadnicę i poszerzenie.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Special for Ryba
Widać część prowadnic zaworowych, które da się usunąć oraz poszerzone kanały dolotowe. Tu wyrżnięte dość głęboko i równo z uszczelką. Robione najprawdopodobniej dremelem. A głowa jest z mojego Sunny.


Widać część prowadnic zaworowych, które da się usunąć oraz poszerzone kanały dolotowe. Tu wyrżnięte dość głęboko i równo z uszczelką. Robione najprawdopodobniej dremelem. A głowa jest z mojego Sunny.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Węzyk od VVL, ps. na zdjęciach bodka prowdnice zaworowe są nienaruszone, ale przynajmniej widzisz co się wycina 
Przed przystąpieniem do tej operacji oczywiście trzeba wyjąć zawory...

Przed przystąpieniem do tej operacji oczywiście trzeba wyjąć zawory...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
odgrzewam kotleta
pytanie mam odnosnie samych zaworow, ktos juz je polerowal?? czy tylko czyszczenie z nagarow i w glowice wsadzac??
wlasnie zrobilem pauze na zupke, mam poczyszczone zawory(oprocz nagaru olejowego byly oblepione jakby kamieniem z rurociagu)
nie szlo ucheblowac tego papierkiem wiec w ruch poszedl dremel z frezem i wiertarka na ktora zakladam zawor
pierwszy raz walcze z takimi twardymi zaworami we fiescie ktora mialem lusterko pojawilo sie juz po paru chwilach-tutaj w nissanie nie ma czym tego ucheblowac
pytanie mam odnosnie samych zaworow, ktos juz je polerowal?? czy tylko czyszczenie z nagarow i w glowice wsadzac??
wlasnie zrobilem pauze na zupke, mam poczyszczone zawory(oprocz nagaru olejowego byly oblepione jakby kamieniem z rurociagu)
nie szlo ucheblowac tego papierkiem wiec w ruch poszedl dremel z frezem i wiertarka na ktora zakladam zawor
pierwszy raz walcze z takimi twardymi zaworami we fiescie ktora mialem lusterko pojawilo sie juz po paru chwilach-tutaj w nissanie nie ma czym tego ucheblowac

Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
tak jak napisales, trza bylo papiery zmienic 40-80-240-400
a ja od 240 zaczolem
zanim papiery zmienilem pooralem troche dremlem z frezem, szlo jak do ognia ale za bardzo haratalo wiec szukalem papierow po sasiadach
foty gotowych zaworow w moim temacie
przylgni nawet nie muskalem, zostawilem je tak jak byly a docierac bede na gniazdach-ciekawe ile to da
a ja od 240 zaczolem

zanim papiery zmienilem pooralem troche dremlem z frezem, szlo jak do ognia ale za bardzo haratalo wiec szukalem papierow po sasiadach

foty gotowych zaworow w moim temacie
przylgni nawet nie muskalem, zostawilem je tak jak byly a docierac bede na gniazdach-ciekawe ile to da

Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
wrzery sa ale damy rade 
tak to jest jak auto bierze olej i jest butowane na lpg a dodatkowo ma problemy z uszczelka pod czapka-poprostu silnik nie mial wczesniej do wlasciciela
teraz ma nowego wlasciciela

tak to jest jak auto bierze olej i jest butowane na lpg a dodatkowo ma problemy z uszczelka pod czapka-poprostu silnik nie mial wczesniej do wlasciciela

teraz ma nowego wlasciciela

Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
na fotach moze wrzery wygladaja jak kratery,
ja rozumie ze docieranie na pascie sciera i zawor i gniazdo, pasujac je dalej do siebie...
mam nadzieje ze uda sie podleczyc zawory tak ze odzyskamy szczelnosc, a jak nie to bedziemy myslec dalej
ja rozumie ze docieranie na pascie sciera i zawor i gniazdo, pasujac je dalej do siebie...
mam nadzieje ze uda sie podleczyc zawory tak ze odzyskamy szczelnosc, a jak nie to bedziemy myslec dalej

Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW