Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Prowadnice zaworowe.

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
urbanxxx
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-24, 11:56
Lokalizacja: wrocław

Prowadnice zaworowe.

Post autor: urbanxxx » 2010-10-20, 20:10

Witam, takie pytanko - prowadnice zaworowe skrócić, czy tylko je stoczyć u tokarza. Nie rozlecą się one jak je za mocno przetoczę?? A jak z żywotnością zaworów(po skróceniu ich), może ktoś kiedyś robił i ma jakieś doświadczenie??? W niedługim czasie będę robił lekki porting głowic u mnie w maximie i wpadłem na pomysł by skrócić prowadnice.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-10-26, 10:19

Co do prowadnic to Ci nie powiem, ale jak masz zamiar robić porting głowic, to od razu pomyśl o nowych kolektorach wydechowych.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
urbanxxx
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-24, 11:56
Lokalizacja: wrocław

Post autor: urbanxxx » 2010-10-26, 10:52

Głowice będą zrobione do końca roku, a co do kolektorów to się na razie wstrzymuję bo to za duży wydatek :-x

Awatar użytkownika
pulp
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-01-09, 15:11
Lokalizacja: chotomow

Post autor: pulp » 2010-10-27, 16:02

W silnikach wyczynowych usuwa sie czesc prowadnicy wystajaca do kanalu...ale to rozwiazanie raczej nie zostaje obojetne dla zywotnosci motoru.Nie wiem slabiej zawór oddaje cieplo czy cos w tym stylu.Do jazdy ulicznej mozna je stoczyc w ostrzejszy stozek,lub nie ruszac bo mozna wiecej zepsuc niz poprawic...
mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt...

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-11-22, 00:53

Ja prowadnice traktuję wiertarką z wiertłem 12mm, skracam je na równo z kanałami i nigdy nic złego się nie działo...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-11-22, 02:49

Coobcio ale w jakim celu zwiększasz średnice prowadnic..?? rozumiem ścięcie ich równo z kanałem ale rozwiercanie.. ?

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-11-22, 07:42

wydaje mi się, że chłopak wchodzi wiertarką jak frezem co by ściąć prowadnicę od strony kanału a nie ją pogrubić
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-11-22, 23:37

Ryba pisze:Coobcio ale w jakim celu zwiększasz średnice prowadnic..?? rozumiem ścięcie ich równo z kanałem ale rozwiercanie.. ?
Hehe nie zrozumiełeś co napisałem ale BOdek mnie poprawił :D
Ps. Chodziło mi o skrócenie prowadnicy tak by nie zasłaniała ona kanalów czyli na równi z kanałem...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-11-23, 00:05

teraz wszystko jasne :D

rozumiem że podczas takiego zabiegu należało by zmodyfikować również zawory.

Skrócić je oraz zmniejszyć stopkę?

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-11-23, 19:07

Ryba, czy Ty w ogóle kiedykolwiek zaglądałeś w kanał dolotowy?? :-) (bez urazy). Wyjmujesz zawór, ścinasz część prowadnicy, która wchodzi do kanału, wybierasz wióry, wkładasz zawór i wsio. Zmienia się tylko długość prowadnicy.Zawory, dźwigienki popychacze itd. zostają seryjne.

Tak ogólnie to skrócenie prowadnicy oprócz gorzej odprowadzanego ciepła ma wpływ też na trwałość samej prowadnicy. Zawór jest twardy, prowadnica mniej. W krańcowych przypadkach zawór wyciera krótszą prowadnicę, uszkadza uszczelniacze i może doprowadzić do jeszcze poważniejszych awarii głowicy ale to tak teoretycznie. W praktyce jeszcze o tym nie słyszałem.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-11-23, 19:18

No właśnie bodek nigdy tam nie zaglądałem dlatego tez moje pytania mogą wydawać się głupie.

Skoro tylko skracamy prowadnice zaworowe a zaworów nie ruszamy to z pewnościa przy ściągnięciu głowy powiększamy kanały dolotowe oraz je polerujemy, prawda?

Wiem że w hondach ludzie robią tzw "na 3 kąty" czy w naszych 2.0 też coś takiego można wystrugać czy raczej można inne mody zrobić aby wyeliminować zawirowania powietrza ?

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-11-23, 21:46

Obróbkę gniazd i zaworów w każdym silniku można zrobić. Nie wiem jakie to daje wymierne korzyści w SR20 ale robi się to. Z poszerzeniem kanałów w głowicy to ja mam poszerzone ale nie całe. Jest zrobiony porting, dość głęboko ale nie dochodzi do miejsca rozdzielenia kanału. Profi powinno się to oddać do firmy, która ma odpowiedni sprzęt co by kanały były powiększone równo, miały gładkie ścianki i sięgało to głęboko (aż za rozdzielenie kanałów). Polerowanie to już raczej sztuka dla sztuki. Jak znajdę to wrzucę fotkę kanału dolotowego u mnie. Powinno być widać prowadnicę i poszerzenie.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-11-23, 22:05

Rozumiem, byłbym wdzięczny :D Przynajmniej wiedział bym jak to wygląda :)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-11-27, 13:05

Special for Ryba :-)

Obrazek

Widać część prowadnic zaworowych, które da się usunąć oraz poszerzone kanały dolotowe. Tu wyrżnięte dość głęboko i równo z uszczelką. Robione najprawdopodobniej dremelem. A głowa jest z mojego Sunny.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-11-27, 15:52

całkiem ładnie to wygląda :D Dzięki wielkie :D

A jeszcze powiedz mi co to za wężyk w oplocie widoczny na zdjęciu ?

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-11-27, 22:02

Węzyk od VVL, ps. na zdjęciach bodka prowdnice zaworowe są nienaruszone, ale przynajmniej widzisz co się wycina :D
Przed przystąpieniem do tej operacji oczywiście trzeba wyjąć zawory...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-03-02, 14:02

odgrzewam kotleta
pytanie mam odnosnie samych zaworow, ktos juz je polerowal?? czy tylko czyszczenie z nagarow i w glowice wsadzac??
wlasnie zrobilem pauze na zupke, mam poczyszczone zawory(oprocz nagaru olejowego byly oblepione jakby kamieniem z rurociagu)
nie szlo ucheblowac tego papierkiem wiec w ruch poszedl dremel z frezem i wiertarka na ktora zakladam zawor
pierwszy raz walcze z takimi twardymi zaworami we fiescie ktora mialem lusterko pojawilo sie juz po paru chwilach-tutaj w nissanie nie ma czym tego ucheblowac ;/
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-02, 17:26

ten jak to nazwałeś kamień jest na wydechowych. gruby papier ścierny załatwi temat. ale nie oraj po przylgni. polerka jak najbardziej wskazana.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-03-03, 00:13

tak jak napisales, trza bylo papiery zmienic 40-80-240-400
a ja od 240 zaczolem :shock:
zanim papiery zmienilem pooralem troche dremlem z frezem, szlo jak do ognia ale za bardzo haratalo wiec szukalem papierow po sasiadach :D

foty gotowych zaworow w moim temacie

przylgni nawet nie muskalem, zostawilem je tak jak byly a docierac bede na gniazdach-ciekawe ile to da :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-04, 20:03

to będziesz miał troche docierania bo widze po fotach że trochę wrzerów jest

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-03-04, 20:12

wrzery sa ale damy rade :D
tak to jest jak auto bierze olej i jest butowane na lpg a dodatkowo ma problemy z uszczelka pod czapka-poprostu silnik nie mial wczesniej do wlasciciela ;/
teraz ma nowego wlasciciela :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-04, 20:25

samym docieraniem nie uszczelnisz zaworów jaksą wrzery. trzeba przefrezować

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-03-05, 22:08

na fotach moze wrzery wygladaja jak kratery,
ja rozumie ze docieranie na pascie sciera i zawor i gniazdo, pasujac je dalej do siebie...
mam nadzieje ze uda sie podleczyc zawory tak ze odzyskamy szczelnosc, a jak nie to bedziemy myslec dalej :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-05, 22:42

owszem docieraszw miejscu przylgni zatem w zaworze powsaje rowek a w gnieZdzie zwieksza siE szerokosc przelgni

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”