
ITB - Individual Throttle Bodies
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Nie widzę związkuAd@mus pisze:mozliwosc grubego podlania wachą etc
To raczej wynika z wysokiego stopnia sprężania, agresywnych wałków oraz niskich oporów silnika...Ad@mus pisze:jakis efekt musi byc jezeli wszystkie motocykle sportowe mają 4 mordy i w wolnossaku z litra czesto seryjnie jest blisko 200ps
Poza ITB dzieli ich jeszcze inne CR GTIR 8,3:1 S14 8,5:1, wałki 256*/256* @ 10,13mm/10,13mm vs 248*/248* @ 9,4mm/9,4mm oraz VTC i inne turbawki... więc nie jest to jedyna różnica jak widzisz z tym ITB. Po szersze info odsyłam do opracowań Coobcia dla silników SR20.czajnik pisze:W SR20 DET montowanym w GTI-R jest seryjnie ITB. 200SX ma fabryczne 200KM GTI-R 220 zatem jest jakaś róznica.
Wiesz co ale 4 gażniki a ITB na wtrysku to moze nie porównujmy. bo zamo zestrojenie gażników to już robota karkołomna. nie chce sie rozwodzić nad przewaga wtrysku nad gażnikiem. ale mim zdaniem to przeżytek.Maniek-ol pisze:Prostym przykładem jest alfabox , który miał micrę na 4 gaźnikach. Jego zapytajcie czy była różnica.
ja nie narzekam i nigdy nie narzekałem a w gażnikach siedziałem od najmłodszych lat,i nic do nich nie mam,nawet przykład po primce tyle lat i nic a co niektórzy koledzy w tm samym czasie przy wtrysku grzebali naście razy,u nas tak przyjęło sie ze przeżytek,fakt więcej pali,jakieś zje.....e unijne normy itp itd,a w stanach np w muscle carach robią z nimi cuda i wolą nawet bardziej od wtrysku,no ale nie robie ot już bo to nie temat o gażnikachczajnik pisze:Wiesz co ale 4 gażniki a ITB na wtrysku to moze nie porównujmy. bo zamo zestrojenie gażników to już robota karkołomna. nie chce sie rozwodzić nad przewaga wtrysku nad gażnikiem. ale mim zdaniem to przeżytek.