Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Micra] Mikrolot by elektryk1409

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-01-27, 15:38

Tak wygląda ori półka z głośnikami :)

Obrazek

Obrazek

I mam jeszcze kiere od SuperS'a jakbyś chciał :-P trójramienna ;)

A co do temperatury o której mówisz to rzeczywiście może być czujnik temperatury, ta temp szybko opada/podnosi się czy powoli?
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-01-27, 18:17

JAK się podnosi powoli jak u Dreamsa to wszystko ok :D gapiliśmy się z pół godziny na nią a ta nic :-P
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-01-27, 20:09

MacGayver, półka wygląda ciekawie ;) te głośniki to 16?
Co do kiery to kumpel w swojej K11 miał taką:
Obrazek
Bardzo fajnie leży w dłoniach, tylko niestety kumpla Micra zasiliła niedawno okoliczne huty. W sumie jest to jakiś pomysł żeby sprzedać swoją kierę z poduszką i wstawić jakąś ładniejszą ;) U mnie i tak nie wiadomo dlaczego pali się airbag :P
Teraz kwestia temperatury.
Otóż wskazówka podnosi się powoli, tak jak podnosiła się na poprzednim silniku. Utrzymuje się mniej więcej w połowie skali. Czasem jest tak, że szybko z połowy skali wskakuje na górne położenie, poza skalą jednak po uderzeniu w obudowę licznika wraca w normalną pozycję. Na poprzednim silniku było tak, że jak silnik się dobrze nagrzał i włączyłem ogrzewanie na max to wskazówka ani drgnęła, a teraz (chodź też nie zawsze) opada na ok. 1/4 skali. Po wyłączeniu ogrzewania dość szybko wraca w normalne położenie

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-01-27, 21:53

w SuperS jest taka trójramienna

Obrazek

A co do tej temp to chyba rzeczywiście jest padnięty czujnik. albo elektryka w liczniku. Bo niemożliwe żeby nagle temp wyskoczyła poza skalę

Co do głośników to nie ma pojęcia jaka średnica ale mogę sprawdzić ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2013-01-27, 21:54

obie są trójramienne :mrgreen: też to zauważyliście
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-01-28, 19:33

killer2000, dobrze że powiedziałeś bo bym na to nie wpadł ;D
MacGayver, kolorystycznie u mnie bardziej będzie pasowała kiera, którą pokazałem, bo mam czarną obudowę kolumny.
Co do temp. to dziś wskazówka zachowywała się normalnie. Cały czas jest jednak temat z wolnymi obrotami, które dość dziwnie opadają. Naradziłem się z kumplami w pracy i wymyśliliśmy 3 możliwości:
- padnięta sonda lambda
- krokowiec
- "ten typ tak ma", przez to, że komp jest od 1.0 i przez to wariuje korekcja dawki biegu jałowego.
Do mnie najbardziej przemawia opcja z silniczkiem krokowym, chociaż pod koniec życia 1.0 było tak, że po wciśnięciu sprzęgła obroty spadały w okolice 300RPM i potem bardzo powoli się podnosiły.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-01-28, 19:41

Hmm, cały osprzęt poza kolektorem ssacym był Twój więc nie można brać pod uwagę jakiegoś elementu z 1.3. Powinien sam się dostroić jeśli krokowy jest sprawny. Spróbuj zrzucić klemę na noc, a później normalnie pojeździć i zobaczyć czy tak się dzieje dalej
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2013-01-28, 19:44

U mnie siedzi komp z 1.0 i pracuje calkowicie normalnie z 1.3, takze raczej to nie ecu

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-01-28, 19:45

Sterownik w sumie powinien mieć fabryczne nastawy już w momencie pierwszego odpalania, bo przez te 8 godzin podczas przekładki akumulator był odłączony. Trzeba będzie spróbować zdjąć krokowca, jeśli na przepustnicy było tyle syfu to ciekawe co jest na silniczku :mrgreen:

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2013-01-28, 20:18

Któreś podciśnienie jest nieszczelne - sprawdź to :)
Dark Shadow

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-01-28, 21:12

BaSsGrU, sprawdzę jutro w pracy i dam znać :) Dzięki za pomysł
MacGayver, zmierz te głośniki w półce ;)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-01-28, 21:25

elektryk1409, otwór w półce jest 14cm, ale zachodzi na półkę więc chyba więcej. nie wiem jak to się liczy ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-01-28, 21:31

MacGayver, zmierz rozstaw śrub mocujących głośnik ;)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-01-28, 21:51

ale masz wymagania :-P Są 3 śruby. Między śrubami są odległości 13,14,14cm :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-01-28, 22:07

Jak są 3 śruby to musiałbym ją przerabiać żeby weszły moje głośniki. Ile byś sobie życzył za taką półeczkę? Pytam na razie czysto teoretycznie, bo najpierw muszą wlecieć nowe przewody zapłonowe, sworzeń prawego wahacza, końcówki drążków i całe wspomaganie, świeży olej z filtrem oraz centralny zamek :mrgreen:

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-01-28, 23:21

to już nie będzie aktualna ta półka zanim będziesz ją chciał zabrać :-P takie coś to się wkłada na oryginał a nie jakieś inne głośniki chcesz jej wciskać :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-01-28, 23:27

Ale powiedzieć możesz na ile sobie ją cenisz ;)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-01-28, 23:32

myślę że jako stan idealny można ją sprzedać za 90, ktoś chętny? :mrgreen:
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-01-29, 19:37

Ja na razie odpuszczam, jest cała masa pilniejszych rzeczy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2013-01-29, 19:44

Pozwole sobie zadac kilka pytan. :)

Kolektor ssacy i wtryski sa takie same jak w 1.0? Zastanawia mnie, czy po prostu dostales te graty z silnikiem, a ze lezaly i jesc nie wolaly to je oczysciles i przy okazji robiles moze porting ssacego? Czy jednak sa tam jakies male roznice?

Wersje 1.3 i 1.0 chyba nie roznily sie w kwestii zawieszenia?

To takie gdybanie, ale czy wrzucenie zaciskow np. od Sunnego lub Almery z 1.6 ma sens (w felge trzynastke musi sie zmiescic) i jest odczuwalna roznica w hamowaniu? Porownalem wymiary tarcz i od Almy sa wieksze, grubsze i wentylowane, als ciekawi mnie jakby sie to w praktyce sie zachowywalo...

Czy wrzucanie dystansow po ok. 2cm na strone przy seryjnym zawiasie i kolach ma jakikolwiek sens?

Rozporka lub rozporki maja sens?

Dla wielu te pytania moga byc smieszne, zbedne lub glupie, ale w sumie kto pyta nie bladzi. :) A tak wlasnie sobie mysle jak mozna poprawic to i owo niewielkim kosztem w aucie, ktore wyscigowka nigdy nie bedzie, a da odczuc roznice w prowadzeniu.

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2013-01-29, 20:09

Kwietas pisze: Kolektor ssacy i wtryski sa takie same jak w 1.0?
tak

Kwietas pisze:Wersje 1.3 i 1.0 chyba nie roznily sie w kwestii zawieszenia?
..dokładnie
Kwietas pisze:Rozporka lub rozporki maja sens?
...mają - różnica na zakrętach będzie odczuwalna

[ Dodano: 2013-01-29, 20:12 ]
...hebel zmienić też śmiało możesz... bardzo tani mod ;-)
...czy po 1,6 różnica odczuwalna... hmmm... powiem tak: ja
dopiero poczułem konkret je*nięcie jak wrzuciłem własnoręcznie zregenerowany kit z GTI
+ nowe tarcze i klocki
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-01-29, 20:18

Kwietas, kolektor ssący (ale bez przepustnicy, która została przełożona z 1.0) i wtryski miałem wraz z silnikiem 1.3. Kolektory są chyba takie same, natomiast wtryski od 1.3 mają chyba troszkę większe dysze. Portingu kolektora nie robiłem.
Zawieszenie chyba jest identyczne w 1.0 i 1.3.
Nie wiem czy zaciski od 1.6 podejdą po felgę 13, ja mam w planach zmianę kółek na 14 i potem również zmianę hebli. Różnica powinna być odczuwalna, w końcu większe tarcze i klocki.
Rozpórka to całkiem niezły pomysł, usztywnia auto co głównie czuć w zakrętach.

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2013-01-29, 20:20

Jestem ciekaw wlasnie, czy w tak miekkim aucie jak Micra rozporka cos da podczas normalnej miejskiej jazdy. Pytam wlasnie pod tym katem, bo to, ze w zakretach robi robote to wiem. ;)

Zdaje sobie sprawe, ze brake kit od GTI bylyby znacznie lepszym rozwiazaniem, tyle tylko, ze przynajmniej na razie, ograniczeniem jest felga 13' i dlatego pomyslalem o tym z 1.6, oczywiscie zregenerowanym.

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-01-29, 20:25

Hahkuh, heble z GTI podejdą pod felgę 14? Jest duża rzeźba z tym czy raczej pasuje P&P? Tylne hamulce zostawiłeś z Micry? No i co na to pompa? ;)

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2013-01-29, 20:30

Z tego, co czytam na forum to jedyna felga 14 cali, ktora wejdzie to ta oryginalna od Sunny GTI.

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-01-29, 20:42

W sumie można by dać nawet 15, tylko że wtedy opony są droższe no i osiągi trochę spadną :-/ Ale za to ten wygląd :mrgreen:

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2013-01-29, 20:51

elektryk1409 pisze:Hahkuh, heble z GTI podejdą pod felgę 14? Jest duża rzeźba z tym czy raczej pasuje P&P? Tylne hamulce zostawiłeś z Micry? No i co na to pompa? ;)
...wejdą (prawie) śmiało... 'prawie' dlatego, że zależy od felgi....
Szymeq wyważał fele na cienkich odważnikach, bo ledwo się mieściły..
(btw. Szymeq dzięki za hint'a!)
... ja też -zgodnie z przestrogą i zaleceniami partii ;-) - zrobiłem na slimach, ale akurat na mojej feli zmieściły by się spokojnie...
zależy od uformowania szprychy i od ET
Kwietas pisze:Z tego, co czytam na forum to jedyna felga 14 cali, ktora wejdzie to ta oryginalna od Sunny GTI.
...yhym... bullshit.. nieprawda?
...zajrzyj do mojego tematu :!: Nigdy nie śmigałem na felach od GTI
a cały czas ganiam na 14" ;-)
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2013-01-29, 20:55

Hahkuh, ale fail :mrgreen: Ale dzieki za sprostowanie, bo trwalbym w tym blednym przekonaniu. :) i zebys wiedzial, ze przeczytam caly temat od deski do deski. :)

A co myslisz o dystansach i ewentualnie tylnej rozporce?

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-01-29, 21:03

Widzę że dużo wątpliwości już zostało rozwianych więc dodam jeszcze od siebie, że heble czy to od 1. czy od GTi jak najbardziej na plus. Tyle że jeśli chodzi o set z 1.6 to trzeba patrzeć który się kupuje. Np w Almerach są różne zestawy, jedne są pod felgę '13 a inne pod '14. I kupując pod '14 już będzie kłopot zarzucić '13 :-P A jeśli chodzi o zestaw GTi to mam takowy na sprzedaż gdyby ktoś potrzebował, elektryk1409 już o tym wie :-P

A o pompę nie ma się co przejmować, w zupełności wystarczy :-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2013-01-29, 21:05

Kwietas pisze:
Zdaje sobie sprawe, ze brake kit od GTI bylyby znacznie lepszym rozwiazaniem, tyle tylko, ze przynajmniej na razie, ograniczeniem jest felga 13' i dlatego pomyslalem o tym z 1.6, oczywiscie zregenerowanym.
Do 1.0 chyba nie ma to sensu. Ja widze roznice dopiero powyzej 100km/h a nie ukrywajmy silnik 1.0 ciezko przyspiesza powyzej setki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”