Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Jak zdjąć ramię tylnej wycieraczki w kombi - PI

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Bart-qlka2
stały bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
Lokalizacja: Brzeszcze

[P/WP11.144] Jak zdjąć ramię tylnej wycieraczki w kombi - PI

Post autor: Bart-qlka2 » 2009-12-30, 13:50

Witam!
Zabrałem się do wymiany mechanizmu tylnej wycieraczki bo rozleciała mi sie dysza spryskiwacza i nie umiem ściągnąć ramienia wycieraczki - ani tej na samochodzie ani tej kupionej. Ta na samochodzie rozumiem może być zapieczona ale tą którą kupiłem przecież ktoś musiał z auta jakoś ściągnąć więc chyba powinna być w miarę luźna? Jest na to jakiś patent. Tylko nie piszcie o ściągaczu do łożysk bo w srodku osi jest dysza więc to odpada.
Potrzebuje pomocy jak najszybciej bo chciałem to jeszcze dzisiaj zrobić.
Jak ktoś ma jakieś spostrzeżenia niech pisze.
Pozdrawiam.
Bart

EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2009-12-30, 20:26

WD40 zalewasz i trzeba troszkę poczekać. Potem delikatnie poszarpać na boki i góra dół. Jak nie puści to zalać ponownie. Tam jest stożek z tego co pamiętam wiec powinno zejść. Z tyły nie zdejmowałem ale z przodu zlazły normalnie, jedynie co trzeba dokładnie prosto je zdejmować inaczej sie zakleszczą
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

Awatar użytkownika
Bart-qlka2
stały bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: Bart-qlka2 » 2010-01-27, 14:50

Zalewałem Wd40 parę ray i nic. Ani drgnie :(
Przód przodem. Dobrze by było jakby się ktoś wypowiedział komu udało się ściągnąć ramię z tyłu w kombi. Zaczynam się zastanawiać jak to zostało z samochodu zdjęte. No chyba że szyba była strzelona to wtedy no problem bo przez ten otwór w szybie raczej to nie przejdzie całe. A szyby mi się nie uśmiecha rozwalić.
Czekam z niecierpliwością na jakieś sugestie i wskazówki.
Poadrawiam.
Bart

EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-01-27, 17:59

Bart Ja jak nie mogłem ściągnąć przednich do smarowania tulei, to podjechałem do zakładu wymieniającego szyby i tam mi ściągnęli gratisowo. Miałem już myśli zakupu lub zrobienia ściągacza.
Co do tyłu to nie zdejmowałem, ale wydaje mi się, że bez ściągacza to nie ma co podchodzić. Jedyny problem to, że nie możesz oprzeć śruby ściągacza na spryskiwaczu i trzeba by podłożyć na poluzowana nakrętkę ramienia tulejkę i tak jakoś ściągać
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
Bart-qlka2
stały bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: Bart-qlka2 » 2010-01-28, 06:54

Sęk w tym że ja nie jestem przekonany czy to się wogóle ściąga w ten sposób. W serwisówce nie jest pokazane o co chodzi.
A z tą tulejką to w sumie jest jakiś pomysł.
Jak sie uda to potem będę myślał co dalej bo "mądre głowy" wymyśliły inną wtyczkę do silniczka na przełomie 2000 r. Nie wiem komu taka zmiana była potrzebna.
Pozdrawiam.
Bart

EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4

Gawa
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2010-01-22, 19:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Gawa » 2010-01-28, 08:47

może się uda młoteczkiem . chwyć za ramie wycieraczki delikatnie poruszaj próbując zdejmować a z boku delikatnie opukój młoteczkiem, . ramie jest ze stopu lekkiego ,się utlenia i zaciska na ośce i dlatego ciężko schodzi.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-01-28, 08:55

Wycieraczka osadzona jest normalnie na wieloklinie , kiedyś wymieniałem silniczek i poszło bez żadnego problemu .
Jednym wyjściem chyba będzie dorobienie jakiegoś sprytnego ściągacza .
A napisz dokładnie co chcesz wymienić silniczek czy ramię wycieraczki.

Jak chcesz wymienić samo ramię wycieraczki może przetnij z boku brzeszczotem ramie na ośce. Potem delikatnie rozegnij i powinno puścić .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Bart-qlka2
stały bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: Bart-qlka2 » 2010-01-29, 00:17

Ufff, udało się w końcu.
Dzięki za wszystkie sugestie, szczególnie Gawie <piwo>
Tak jak pisałeś żeby nie zdemolować dyszy spryskiwacza zrobiłem "przyrząd" w postaci tulejki słożonej z trzech nakrętek M8 sklejonych ze sobą taśmą izolacyjną.
Jakby ktoś potrzeował instrukcji to ja zrobiłem tak:

1. Luzujemy nakrętkę trzymającą ramię tak, aby zrobić dystans między ramieniem a nakrętką w ten sposób żeby nakrętka była dalej osadzona na gwincie.
2. Nakładamy na to dość szeroką podkładkę M8 a nastepnie "przyrząd" złożony z nakrętek M8 (wystarczą chyba dwie, ja akurat miałem 3)
3. Na złożony "zestaw" zakłądamy ściągacz do łożysk i dokładnie zaczepiamy ramię wycieraczki.
4. Kręcimy ściągaczem powoli do momentu aż ramię zejdzie z wieloklinu.

Dodam tylko że siłą jakiej trzeba użyc jest dość spora ale przy zachowaniu w/w zaleceń nie powinno się nic zepsuć.
Została jeszcze zmiana wtyczki. Myślałem że nie da się tego bezpboleśnie przełożyć bo jeden z trzech przewodów jest zgrzany do takiej blaszki trzymającej przewód ale okazuje się że ta blaszka wychodzi razem z przewodem - trzeba ją podważyć.
Następnie przelutowanie dwóch przewodów i gotowe.
To oczywiście dotyczy przypadku gdy do pierwszego wypustu WP11.144 chcemy założyć silnik od pierwszego liftingu który miał miejsce jakoś w roku 2000. Potem był jeszcze następny w 2001 bodajże ale co tam namieszali poza tym to nie wiem.

Ciekawi mnie tylko jedna rzecz.
W katalogu Fast wychodzi że dysza jest wymienna, nawet gdzieś w sklepie to znalazłem ale jaoś nie widzę możliwości wymiany tego elementu. Może kolejny błąd w Nissan Fast?
Tego nie wiem.
Pozdrawiam wszystkich.

P.S. Jeżeli chcecie zrobię mały tutorial w PDF'ie.
Bart

EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-01-29, 10:21

Pewnie że zrób i prześlij do Jarkk. Myślę że i w hatchbacku tęż jest ten sam problem więc się przyda
PS Z tulejką to mój pomysł Gawa kazał stukać młoteczkiem, ale to szczegół. Najważniejsze że się udało
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-01-29, 10:30

Tyle że w hatchbacku spryskiwacz jest na klapie a nie jak w kombi w silniczku , więc dużo łatwiej zdemontować ramię wycieraczki.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Bart-qlka2
stały bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: Bart-qlka2 » 2010-01-29, 10:50

and_pec pisze:Pewnie że zrób i prześlij do Jarkk. Myślę że i w hatchbacku tęż jest ten sam problem więc się przyda
PS Z tulejką to mój pomysł Gawa kazał stukać młoteczkiem, ale to szczegół. Najważniejsze że się udało
Fakt, sorry. Zamotałem się w tym wszystkim. Ale dzięki And.
Zrobię jakiegoś tutoriala i prześlę.
Ciekawe jak ma się sprawa z tą rzekomo wymienną dyszą.
Znalazłem to w jakimś sklepie za 25 zeta niby oryginał.
Pozdrowienia.
Bart

EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4

c@rlos

Dysza

Post autor: c@rlos » 2010-01-30, 18:46

Fakt, sorry. Zamotałem się w tym wszystkim. Ale dzięki And.
Zrobię jakiegoś tutoriala i prześlę.
Ciekawe jak ma się sprawa z tą rzekomo wymienną dyszą.
Znalazłem to w jakimś sklepie za 25 zeta niby oryginał.
Pozdrowienia.
No ciekawostka z tą dyszą.
Jeśli da radę dopasować to też byłbym zainteresowany.

Gawa
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2010-01-22, 19:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Gawa » 2010-01-30, 22:19

c@rlos na Nissan Klub zamieścilem swoje rozwiązanie odnośnie dyszy spryskiwacza tylnej szyby. Działa jak należy a koszty zerowe. Nie licząc troche własnego czasu.

scandalieross
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-12-18, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: scandalieross » 2012-12-18, 09:55

Witam

Panowie, a co trzeba zrobić w momencie kiedy tylnia wycieraczka obraca się na wieloklinie?
Haaaa

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2012-12-18, 09:57

Dokręcić ją :-P
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

scandalieross
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-12-18, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: scandalieross » 2012-12-18, 10:05

A dokręcę :) a co :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”