[P/WP11.144] Jak zdjąć ramię tylnej wycieraczki w kombi - PI
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
[P/WP11.144] Jak zdjąć ramię tylnej wycieraczki w kombi - PI
Witam!
Zabrałem się do wymiany mechanizmu tylnej wycieraczki bo rozleciała mi sie dysza spryskiwacza i nie umiem ściągnąć ramienia wycieraczki - ani tej na samochodzie ani tej kupionej. Ta na samochodzie rozumiem może być zapieczona ale tą którą kupiłem przecież ktoś musiał z auta jakoś ściągnąć więc chyba powinna być w miarę luźna? Jest na to jakiś patent. Tylko nie piszcie o ściągaczu do łożysk bo w srodku osi jest dysza więc to odpada.
Potrzebuje pomocy jak najszybciej bo chciałem to jeszcze dzisiaj zrobić.
Jak ktoś ma jakieś spostrzeżenia niech pisze.
Pozdrawiam.
Zabrałem się do wymiany mechanizmu tylnej wycieraczki bo rozleciała mi sie dysza spryskiwacza i nie umiem ściągnąć ramienia wycieraczki - ani tej na samochodzie ani tej kupionej. Ta na samochodzie rozumiem może być zapieczona ale tą którą kupiłem przecież ktoś musiał z auta jakoś ściągnąć więc chyba powinna być w miarę luźna? Jest na to jakiś patent. Tylko nie piszcie o ściągaczu do łożysk bo w srodku osi jest dysza więc to odpada.
Potrzebuje pomocy jak najszybciej bo chciałem to jeszcze dzisiaj zrobić.
Jak ktoś ma jakieś spostrzeżenia niech pisze.
Pozdrawiam.
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
WD40 zalewasz i trzeba troszkę poczekać. Potem delikatnie poszarpać na boki i góra dół. Jak nie puści to zalać ponownie. Tam jest stożek z tego co pamiętam wiec powinno zejść. Z tyły nie zdejmowałem ale z przodu zlazły normalnie, jedynie co trzeba dokładnie prosto je zdejmować inaczej sie zakleszczą
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz

- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
Zalewałem Wd40 parę ray i nic. Ani drgnie 
Przód przodem. Dobrze by było jakby się ktoś wypowiedział komu udało się ściągnąć ramię z tyłu w kombi. Zaczynam się zastanawiać jak to zostało z samochodu zdjęte. No chyba że szyba była strzelona to wtedy no problem bo przez ten otwór w szybie raczej to nie przejdzie całe. A szyby mi się nie uśmiecha rozwalić.
Czekam z niecierpliwością na jakieś sugestie i wskazówki.
Poadrawiam.

Przód przodem. Dobrze by było jakby się ktoś wypowiedział komu udało się ściągnąć ramię z tyłu w kombi. Zaczynam się zastanawiać jak to zostało z samochodu zdjęte. No chyba że szyba była strzelona to wtedy no problem bo przez ten otwór w szybie raczej to nie przejdzie całe. A szyby mi się nie uśmiecha rozwalić.
Czekam z niecierpliwością na jakieś sugestie i wskazówki.
Poadrawiam.
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
Bart Ja jak nie mogłem ściągnąć przednich do smarowania tulei, to podjechałem do zakładu wymieniającego szyby i tam mi ściągnęli gratisowo. Miałem już myśli zakupu lub zrobienia ściągacza.
Co do tyłu to nie zdejmowałem, ale wydaje mi się, że bez ściągacza to nie ma co podchodzić. Jedyny problem to, że nie możesz oprzeć śruby ściągacza na spryskiwaczu i trzeba by podłożyć na poluzowana nakrętkę ramienia tulejkę i tak jakoś ściągać
Co do tyłu to nie zdejmowałem, ale wydaje mi się, że bez ściągacza to nie ma co podchodzić. Jedyny problem to, że nie możesz oprzeć śruby ściągacza na spryskiwaczu i trzeba by podłożyć na poluzowana nakrętkę ramienia tulejkę i tak jakoś ściągać
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
Sęk w tym że ja nie jestem przekonany czy to się wogóle ściąga w ten sposób. W serwisówce nie jest pokazane o co chodzi.
A z tą tulejką to w sumie jest jakiś pomysł.
Jak sie uda to potem będę myślał co dalej bo "mądre głowy" wymyśliły inną wtyczkę do silniczka na przełomie 2000 r. Nie wiem komu taka zmiana była potrzebna.
Pozdrawiam.
A z tą tulejką to w sumie jest jakiś pomysł.
Jak sie uda to potem będę myślał co dalej bo "mądre głowy" wymyśliły inną wtyczkę do silniczka na przełomie 2000 r. Nie wiem komu taka zmiana była potrzebna.
Pozdrawiam.
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
Wycieraczka osadzona jest normalnie na wieloklinie , kiedyś wymieniałem silniczek i poszło bez żadnego problemu .
Jednym wyjściem chyba będzie dorobienie jakiegoś sprytnego ściągacza .
A napisz dokładnie co chcesz wymienić silniczek czy ramię wycieraczki.
Jak chcesz wymienić samo ramię wycieraczki może przetnij z boku brzeszczotem ramie na ośce. Potem delikatnie rozegnij i powinno puścić .
Jednym wyjściem chyba będzie dorobienie jakiegoś sprytnego ściągacza .
A napisz dokładnie co chcesz wymienić silniczek czy ramię wycieraczki.
Jak chcesz wymienić samo ramię wycieraczki może przetnij z boku brzeszczotem ramie na ośce. Potem delikatnie rozegnij i powinno puścić .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
Ufff, udało się w końcu.
Dzięki za wszystkie sugestie, szczególnie Gawie
Tak jak pisałeś żeby nie zdemolować dyszy spryskiwacza zrobiłem "przyrząd" w postaci tulejki słożonej z trzech nakrętek M8 sklejonych ze sobą taśmą izolacyjną.
Jakby ktoś potrzeował instrukcji to ja zrobiłem tak:
1. Luzujemy nakrętkę trzymającą ramię tak, aby zrobić dystans między ramieniem a nakrętką w ten sposób żeby nakrętka była dalej osadzona na gwincie.
2. Nakładamy na to dość szeroką podkładkę M8 a nastepnie "przyrząd" złożony z nakrętek M8 (wystarczą chyba dwie, ja akurat miałem 3)
3. Na złożony "zestaw" zakłądamy ściągacz do łożysk i dokładnie zaczepiamy ramię wycieraczki.
4. Kręcimy ściągaczem powoli do momentu aż ramię zejdzie z wieloklinu.
Dodam tylko że siłą jakiej trzeba użyc jest dość spora ale przy zachowaniu w/w zaleceń nie powinno się nic zepsuć.
Została jeszcze zmiana wtyczki. Myślałem że nie da się tego bezpboleśnie przełożyć bo jeden z trzech przewodów jest zgrzany do takiej blaszki trzymającej przewód ale okazuje się że ta blaszka wychodzi razem z przewodem - trzeba ją podważyć.
Następnie przelutowanie dwóch przewodów i gotowe.
To oczywiście dotyczy przypadku gdy do pierwszego wypustu WP11.144 chcemy założyć silnik od pierwszego liftingu który miał miejsce jakoś w roku 2000. Potem był jeszcze następny w 2001 bodajże ale co tam namieszali poza tym to nie wiem.
Ciekawi mnie tylko jedna rzecz.
W katalogu Fast wychodzi że dysza jest wymienna, nawet gdzieś w sklepie to znalazłem ale jaoś nie widzę możliwości wymiany tego elementu. Może kolejny błąd w Nissan Fast?
Tego nie wiem.
Pozdrawiam wszystkich.
P.S. Jeżeli chcecie zrobię mały tutorial w PDF'ie.
Dzięki za wszystkie sugestie, szczególnie Gawie

Tak jak pisałeś żeby nie zdemolować dyszy spryskiwacza zrobiłem "przyrząd" w postaci tulejki słożonej z trzech nakrętek M8 sklejonych ze sobą taśmą izolacyjną.
Jakby ktoś potrzeował instrukcji to ja zrobiłem tak:
1. Luzujemy nakrętkę trzymającą ramię tak, aby zrobić dystans między ramieniem a nakrętką w ten sposób żeby nakrętka była dalej osadzona na gwincie.
2. Nakładamy na to dość szeroką podkładkę M8 a nastepnie "przyrząd" złożony z nakrętek M8 (wystarczą chyba dwie, ja akurat miałem 3)
3. Na złożony "zestaw" zakłądamy ściągacz do łożysk i dokładnie zaczepiamy ramię wycieraczki.
4. Kręcimy ściągaczem powoli do momentu aż ramię zejdzie z wieloklinu.
Dodam tylko że siłą jakiej trzeba użyc jest dość spora ale przy zachowaniu w/w zaleceń nie powinno się nic zepsuć.
Została jeszcze zmiana wtyczki. Myślałem że nie da się tego bezpboleśnie przełożyć bo jeden z trzech przewodów jest zgrzany do takiej blaszki trzymającej przewód ale okazuje się że ta blaszka wychodzi razem z przewodem - trzeba ją podważyć.
Następnie przelutowanie dwóch przewodów i gotowe.
To oczywiście dotyczy przypadku gdy do pierwszego wypustu WP11.144 chcemy założyć silnik od pierwszego liftingu który miał miejsce jakoś w roku 2000. Potem był jeszcze następny w 2001 bodajże ale co tam namieszali poza tym to nie wiem.
Ciekawi mnie tylko jedna rzecz.
W katalogu Fast wychodzi że dysza jest wymienna, nawet gdzieś w sklepie to znalazłem ale jaoś nie widzę możliwości wymiany tego elementu. Może kolejny błąd w Nissan Fast?
Tego nie wiem.
Pozdrawiam wszystkich.
P.S. Jeżeli chcecie zrobię mały tutorial w PDF'ie.
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
Fakt, sorry. Zamotałem się w tym wszystkim. Ale dzięki And.and_pec pisze:Pewnie że zrób i prześlij do Jarkk. Myślę że i w hatchbacku tęż jest ten sam problem więc się przyda
PS Z tulejką to mój pomysł Gawa kazał stukać młoteczkiem, ale to szczegół. Najważniejsze że się udało
Zrobię jakiegoś tutoriala i prześlę.
Ciekawe jak ma się sprawa z tą rzekomo wymienną dyszą.
Znalazłem to w jakimś sklepie za 25 zeta niby oryginał.
Pozdrowienia.
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
Dysza
No ciekawostka z tą dyszą.Fakt, sorry. Zamotałem się w tym wszystkim. Ale dzięki And.
Zrobię jakiegoś tutoriala i prześlę.
Ciekawe jak ma się sprawa z tą rzekomo wymienną dyszą.
Znalazłem to w jakimś sklepie za 25 zeta niby oryginał.
Pozdrowienia.
Jeśli da radę dopasować to też byłbym zainteresowany.
-
- nowy na forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-12-18, 09:53
- Lokalizacja: Warszawa
-
- nowy na forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-12-18, 09:53
- Lokalizacja: Warszawa