[ Maxima] Maxima MacGayver'a
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- sunniak1.6sr
- fanatyk nissana
- Posty: 820
- Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
- Lokalizacja: Miasto Łódź
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
TO by było coś pojemność + suszarka to by łep urywałosunniak1.6sr pisze:pewnie turbinka

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Fajnie by było jakby szalony miał jakąś konkurencję bo chyba spoczął na laurach
Nie żebym podpuszczał jednego czy drugiego





Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
się śmiejecie ale taki pomysł tez od jakiegoś czasu wisi w powietrzu czyli Micra VQ30, ale najpierw myślałem o Micrze GA16 i jest, także nie ma rzeczy niemożliwych, tym bardziej w moim wykonaniu
dzisiaj cały dzień zleciał na przezbrojenie silnika. Miałem drugie VQ30 i póki co wszystkie graty będą wrzucone na razie do niego. W tym który był do tej pory na 99% poleciały pierścienie więc na spokojnie go sobie przygotuje. Doszła jeszcze jedna zabawka typowa dla Maximowców więc może wleci teraz, może dopiero po złożeniu. Do rozłożenia mam jeszcze skrzynie bo któreś łożysko szumi i przy okazji jeszcze bardziej się ją zeszperuje
p.s. Szalony kiedy wpadasz po zabawki? prawdopodobnie jutro już będą

dzisiaj cały dzień zleciał na przezbrojenie silnika. Miałem drugie VQ30 i póki co wszystkie graty będą wrzucone na razie do niego. W tym który był do tej pory na 99% poleciały pierścienie więc na spokojnie go sobie przygotuje. Doszła jeszcze jedna zabawka typowa dla Maximowców więc może wleci teraz, może dopiero po złożeniu. Do rozłożenia mam jeszcze skrzynie bo któreś łożysko szumi i przy okazji jeszcze bardziej się ją zeszperuje

p.s. Szalony kiedy wpadasz po zabawki? prawdopodobnie jutro już będą

Micra VQ30 hmm ciekawe czy ludziska by wtedy dalej dywagowali czy vq wejdzie do primery




Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Niby coś w tym jest......jednak jakby się wrócić pamięcią wstecz, to jak na razie co Zlot jest u mnie progresPawel18PL pisze:Fajnie by było jakby szalony miał jakąś konkurencję bo chyba spoczął na laurachNie żebym podpuszczał jednego czy drugiego
![]()
![]()


Jak Macu wrzuci dmuchawkę i dobrze ogarnie wóz na starcie, to wiadomo, że podejścia nie będzie..... jedyne co to trzeba się będzie zmobilizować



Qrde ..... jak na razie zamknęli mnie w warsztacie i nie wypuszczą dopóki nie nadgonię zaległości ..... tak myślę , że około 20 grudniaMacGayver pisze: p.s. Szalony kiedy wpadasz po zabawki? prawdopodobnie jutro już będą


└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
No nie tak wszystko z takich plug and play modyfikacji zostało u ciebie poczynione zostało jeszcze coś takiego:
http://www.jimwolftechnology.com/custom ... ?PartID=24
Porównanie do serii:
http://www.jimwolftechnology.com/wolfpd ... D_VQ30.pdf
Jakieś zabawy z dolocikami co po 50KM dodają:
http://forums.maxima.org/all-motor/6074 ... -itbs.html
Hehe tak w wolnossaku ze 280-285KM to już by leszczy na światłach odtrącało
http://www.jimwolftechnology.com/custom ... ?PartID=24
Porównanie do serii:
http://www.jimwolftechnology.com/wolfpd ... D_VQ30.pdf
Jakieś zabawy z dolocikami co po 50KM dodają:
http://forums.maxima.org/all-motor/6074 ... -itbs.html

Hehe tak w wolnossaku ze 280-285KM to już by leszczy na światłach odtrącało

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Panie kolego...... temat jest mi znany a same parametry wałków znam na pamięćCoobcio pisze:No nie tak wszystko z takich plug and play modyfikacji zostało u ciebie poczynione zostało jeszcze coś takiego:
http://www.jimwolftechnology.com/custom ... ?PartID=24
Porównanie do serii:
http://www.jimwolftechnology.com/wolfpd ... D_VQ30.pdf

Z tymi zabawami z dolotem i +50HP, to różnica taka jest między VQ30 z amerykańskim kolektorem USIM a VQ30DEK gdzie jest kolektor typu 00VI. Jest to z racji tego, iż USIM umiera powyżej 5000obr a OOVI trzyma moc do odcięcia.
A tak poza tym Coobcio, to nie wiedziałem, że masz coś wspólnego z parapsychologią

└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
Hehe
zostawię pewne informacje dla siebie, ale...
Wracając do tematu mojej Maxi to w dniu wczorajszym zleciał znowu prawie cały dzień z przerwami przy przezbrajaniu motorowni. Dzisiaj nie było czasu na zajęcie się Maxi, ale wieczorem była walka z łożyskami, okazało się że poleciały 2szt. Jedna w mechaniźmie różnicowym - droga jak cholera
a drugie łożysko na wałku głównym. A tak poza tym udało się ogarnąć temat szpery
Jutro tylko skrzynia będzie złożona i od rana biorę się za wrzucenie silnika na miejsce. Mam nadzieję że do 18:00 się wyrobię bo jutro Mikołajki więc wieczór w garażu odpuszczam
stary po lewej, nowy po prawej

wstępna przymiarka - już wiem co i jak trzeba będzie ogarnąć żeby wcisnąć to cholerne 00VI


Wracając do tematu mojej Maxi to w dniu wczorajszym zleciał znowu prawie cały dzień z przerwami przy przezbrajaniu motorowni. Dzisiaj nie było czasu na zajęcie się Maxi, ale wieczorem była walka z łożyskami, okazało się że poleciały 2szt. Jedna w mechaniźmie różnicowym - droga jak cholera



stary po lewej, nowy po prawej

wstępna przymiarka - już wiem co i jak trzeba będzie ogarnąć żeby wcisnąć to cholerne 00VI


-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Na wykresie wyszło mu 135KM na odcince na standardowym kolektorze, 220 na DEKu i 200 na OOVI.Szalony pisze:Z tymi zabawami z dolotem i +50HP, to różnica taka jest między VQ30 z amerykańskim kolektorem USIM a VQ30DEK gdzie jest kolektor typu 00VI. Jest to z racji tego, iż USIM umiera powyżej 5000obr a OOVI trzyma moc do odcięcia.
[ Dodano: 2012-12-06, 09:45 ]
Macu, spróbuj poszukać bo jak wymieniałem to łożysko to 300zł z robotą u chłopa z Siedlec zapłaciłem (w cenie 2 razy skrzynie rozbierał) za dodatkowe 100zl to główne na wałku wymienił.MacGayver pisze: Jedna w mechaniźmie różnicowym - droga jak cholera
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

Na tyle że ramieniem o długości 1m ciężko ruszyć mechanizm różnicowy, ale idzieSzalony pisze:Jak myślisz o ile udało Ci się bardziej zacieśnić szperę ... do ilu procent ?MacGayver pisze: A tak poza tym udało się ogarnąć temat szpery

Akurat co do łożyska to za jedno płaciłem ponad 200 a za drugie ok 70, kupowałem sam. A za robotę skrzyni nic nie płaciłem bo to po znajomości jest robione - solidarność warsztatowa

Ale szpera będzie kozak

Jasne wolno zanim się rozpędzi czyli ok 3 sekundy
Zresztą teraz zima ślisko to i tak szpera będzie "trzymać"
Macu a ten motorek co ogarniasz to sprawdzony ? Czy na ciemno wkładasz ?

Zresztą teraz zima ślisko to i tak szpera będzie "trzymać"

Macu a ten motorek co ogarniasz to sprawdzony ? Czy na ciemno wkładasz ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM

Jeśli siłą ludzkich mięśni da radę obrócić układ różnicowy to siła kół dociśniętych silnikiem do asfaltu nie będzie mieć większych problemów z tym. Chodzi ciasno ale chodzi. Na zimę to jest super sprawa bo wyjeżdża się z zaspy jak czołgiem
Motor sprawdzony, tylko leżał niecały rok. oleju nie brał, ciśnienie miał dobre. Kwestia tylko jeśli pierścienie przez ten czas złapały to zalać do oleju Motul Engine Clean i po sprawie
Generalnie to jest zagadkowy egzemplarz silnika bo palił 12l gazu na mieście i to na dobrym AFR - sam sprawdzałem i byłem w szoku

Motor sprawdzony, tylko leżał niecały rok. oleju nie brał, ciśnienie miał dobre. Kwestia tylko jeśli pierścienie przez ten czas złapały to zalać do oleju Motul Engine Clean i po sprawie

Generalnie to jest zagadkowy egzemplarz silnika bo palił 12l gazu na mieście i to na dobrym AFR - sam sprawdzałem i byłem w szoku

-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Z tą siła ludzkich rąk i ramieniem 1 metrowym to nie jest tak do końca. Ja za pomocą takiej metrowej "breszki" to unoszę maszyny co ważą po 3-4tonyMacGayver pisze:Jeśli siłą ludzkich mięśni da radę obrócić układ różnicowy to siła kół dociśniętych silnikiem do asfaltu nie będzie mieć większych problemów z tym. Chodzi ciasno ale chodzi. Na zimę to jest super sprawa bo wyjeżdża się z zaspy jak czołgiem![]()

Wiadomo, że szpera to super sprawa zarówno gdy trzeba wyjechać z błota czy śniegu, na torze przy fwd też fajnie jak oba koła ciągną, a nie jedno pali gumę i samochód wyjeżdża.
Trzymam kciuki za to żeby się patent sprawdził, bo sam bym chciał mieć lepsze wyjście z progu.
Obawy moje są tylko do tego, iż przy mocnej sperze >50% może się auto trochę dziwnie zachowywać przy normalnej jeździe np. w łukach zakrętach kiedy to jedno koło powinno nadrabiać do drugiego.
Ciekaw jestem czy za pomocą klucza dynamometrycznego, sprawdzając Nm można przeliczyć ilu procentowa jest szpera ?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
no jak nie jak tak, tyle że nie takim zwykłym, chyba że do ciężarówekCiekaw jestem czy za pomocą klucza dynamometrycznego, sprawdzając Nm można przeliczyć ilu procentowa jest szpera ?


chciałbym to zobaczyćSzalony pisze:Z tą siła ludzkich rąk i ramieniem 1 metrowym to nie jest tak do końca. Ja za pomocą takiej metrowej "breszki" to unoszę maszyny co ważą po 3-4tony![]()


Zresztą, jak będzie do dupy to się rozbierze skrzynię i po sprawie

-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
nie będzie takiej potrzeby, zostaną te cewki które były tylko delikatnie trzeba je przerobić, dekiel też zostaje. Dolny kolektor trzeba będzie przerobić no i dość znacznie ingerować żeby dostosować silnik krokowyLombardo88 pisze:zakładasz kompletny setup pod 00VI ? czyli cewki i dekiel od a33??
EDIT

Trochę zjadło to jedno łożysko



kilka elementów układanki w postaci oleum do skrzyni, simering na półoś, łączniki stabilizatora, gumy łączników, gumy stabilizatora... Wleciały również nowe uszczelki pokryw zaworów - nie kupujcie JPN oraz Reinz, Elring jest ok.

Jako że silnik był z wersji QX postanowiłem zostawić chłodnicę oleju której brak w USA

Usunięty całkowicie EGR czyli zwolnione miejsce i zmniejszona waga


-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Przewidziałem wszystko poza jednym, nie miałem w komplecie gumowego wężyka do tego chłodzenia olejuLombardo88 pisze:bardzo dobrze,że zostawiłeś chłodnice olejuja ten mod planuje w swojej maxi zapodać:)


Nie mogłem w niedzielę go odpalić bo okazało się że zamieniłem wtyczki od gazu, przysiadłem dzisiaj na spokojnie i odpalił bez problemu


Ogólnie rzecz biorąc operacja udana, szkoda tylko że tak długo ale wszystko co piękne rodzi się w bólach

Aktualnie poszukuje tego gumowego wężyka i czekam jak zajedzie jakieś QX lub jeśli ktoś ma schemat podciśnień w QX to bym sobie wszystko posprawdzał.
I jeszcze jedno, chcę wywalić te puszki i zaworki z tyłu od Evapu i zastanawiam w jakiej pozycji zostawić i poprowadzić wężyki Evapu które wychodzą ze zbiornika paliwa, Lombardo88, działałeś z tym już?
http://www.youtube.com/watch?v=tnxWHUqr ... e=youtu.be