[ 100NX] [B13] Fo_Owooz - 100NX GTI by foster
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Identiko wykruszyło mi się wygłuszenie, podobne zabiegi przechodziłem ostatnio
Przy czym wyprałem wykładzinkę jeszcze 
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Dokładnie, zbędna skruszona masaPawel18PL pisze:Identiko wykruszyło mi się wygłuszenie, podobne zabiegi przechodziłem ostatnioPrzy czym wyprałem wykładzinkę jeszcze
A wykładzinkę to podobnie potraktuję.
ThxGHOSTRIDER pisze:kawal dobrej roboty jak zwykle zreszta. A co do twoich poczynan z listwami no jest to uciazliwe:) Najwiekszy problem jak sie chce zdjac listwy tak aby nadawaly sie do montazu raz jeszcze oj to jest makabra. Dobrze ze na tasmie a nie na kleju do szyb.
Moja opinia nie będzie miarodajna bo wskoczył nowy końcowy tłumik i ogólnie jest ciszej niż w serii. Listwy zdejmowałeś na odmalowanie rozumiem.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Kurna powiem Ci, że zaczęła się u mnie ta choroba z osiągami i absolutnie wszystkie kwestie estetyki poszły na dalszy plan i już kombinuję co tu zrobić żeby auto się odpychało należycie. A przecież też miałem malować budę... Idealnym rozwiązaniem by było żebyś serducho dał w alme a ja od Ciebie bym bude odkupił
.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Dłub dłub i strasz dzieci odgłosami spod maski, a staruszki niech uciekają po termoforPawel18PL pisze:Kurna powiem Ci, że zaczęła się u mnie ta choroba z osiągami i absolutnie wszystkie kwestie estetyki poszły na dalszy plan i już kombinuję co tu zrobić żeby auto się odpychało należycie.
Nie no tak serio to mam 4 wstawki w progi w sumie. Reszta podłogi zdrowizna, dodatkowo zabezpieczona. Zastanawiam się tylko czy robić wstawki w progi czy całe progi wstawić...z chęcią bym wstawił całe progi ale nie z blachy 0,8mm do nadwozia targa, może do normalnego i by uszło ale w tardze pewnie i tak licha sztywność jeszcze bardziej by się pogorszyła. A jak u ciebie z VE
pamiętam, że coś przebąkiwałeś w temacie ale chyba przystopowałeś 
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Flansze na rozpórkę tyłu mam
Przód góra jest
dolne jeszcze wymodzić zostało
Ale o czym mowa ja chce more poweeer!! more boooost, no lag
Ach pięknie się śmiga kompresorem 
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Wiesz, ja z tym nie mam problemu, pierwszego 100NX'a poznałem w wersji SR, która nie ma jej na dzień dobry, tak, że bez sentymentupodj pisze:Jak mogłeś usunąć naklejkę 100NX.
@GHOSTRIDER
Hehh, od dawna chciałem tak od A do Z podziałać przy nx. Kiedyś tam zacząłem z gti 94', ale inaczej się to potoczyło hehe, no zobaczymy co to dalej będzie
rz mocą też się zajmę, wszystko w swoim czasie 
OKi, jako, że widziałem różne patenty na centralny w nx, to dorzucam i mój, bez żadnych dodatkowych wsporników, czy wyginania oryginalnych prętów. Zdemontowałem włącznik centralnego w drzwiach kierowcy, oraz siłownik w drzwiach pasażera (ktoś potrzebuje w/w to PW), wtyczki zabezpieczone i zatrytytkowane. Postanowiłem nie korzystać z oryginalnej wiązki, kawałek nowych przewodów nie zaszkodzi, a przynajmniej pewność, że wszystko będzie jak należy.

Porządki w wiązce radia, okazało się, że na "okrętkę" ISO ktoś zamontował...

I coś co zajęło mi dobrą godzinę zabawy... czyli demontaż uszczelki targi. Tam gdzie zaślepka plastikowa, jest pierwsza nakrętka - oczywiście okazało się, że w połowie zeżarta przez rudą (degrip, nawiercanie, klucz typu żaba i najgorsze... dostęp, całość zatopiona na 15mm w przeszło 20'sto letniej piankowej uszczelce hehh), pod nią metalowe wzmocnienie uszczelki (równie zeżarte), a jeszcze niżej kolejna nakrętka (która na szczęście już przypominała nakrętkę) mocująca śrubę do kasty. Istna masakra, ale nie poddałem się


Pozostałości z metalowej przekładki uszczelki, oczywiście już jest patent jak to ogarnąć na nowo

A tu jak wyciągnąć te diabelskie małe kołeczki blokujące uszczelkę targi, a które są po 3 sztuki na tyle i dwa na przodzie. Zdecydowanie bezpieczniej dla uszczelki jest najpierw delikatnie ściągnąć z nich nią samą, a później zająć się pincetą samymi kołkami.

OKi, jako, że widziałem różne patenty na centralny w nx, to dorzucam i mój, bez żadnych dodatkowych wsporników, czy wyginania oryginalnych prętów. Zdemontowałem włącznik centralnego w drzwiach kierowcy, oraz siłownik w drzwiach pasażera (ktoś potrzebuje w/w to PW), wtyczki zabezpieczone i zatrytytkowane. Postanowiłem nie korzystać z oryginalnej wiązki, kawałek nowych przewodów nie zaszkodzi, a przynajmniej pewność, że wszystko będzie jak należy.
Porządki w wiązce radia, okazało się, że na "okrętkę" ISO ktoś zamontował...
I coś co zajęło mi dobrą godzinę zabawy... czyli demontaż uszczelki targi. Tam gdzie zaślepka plastikowa, jest pierwsza nakrętka - oczywiście okazało się, że w połowie zeżarta przez rudą (degrip, nawiercanie, klucz typu żaba i najgorsze... dostęp, całość zatopiona na 15mm w przeszło 20'sto letniej piankowej uszczelce hehh), pod nią metalowe wzmocnienie uszczelki (równie zeżarte), a jeszcze niżej kolejna nakrętka (która na szczęście już przypominała nakrętkę) mocująca śrubę do kasty. Istna masakra, ale nie poddałem się
Pozostałości z metalowej przekładki uszczelki, oczywiście już jest patent jak to ogarnąć na nowo
A tu jak wyciągnąć te diabelskie małe kołeczki blokujące uszczelkę targi, a które są po 3 sztuki na tyle i dwa na przodzie. Zdecydowanie bezpieczniej dla uszczelki jest najpierw delikatnie ściągnąć z nich nią samą, a później zająć się pincetą samymi kołkami.
To chyba miejsce typowe ten róg dachu bo też tam mam rudą
kurna muszę swoją odrudzić od nowa 
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
@Seboo991
Wierz mi, sam się sobie dziwię xD

Mała dygresja... tak sobie dłubiąc pewnego razu, zastała mnie niezła ulewa, patrząc na 100nx z garage, widzę, że ma źródełko górskie wypływające z oryginalnie przygotowanej do tego szczeliny. I ja się pytam jak tu te biedne błotniki, progi mają istnieć za tyle lat hyhyhy xD

Ostatnich kilka dni, było mega intensywne bo ziomusie mnie cisną w innych równie ciekawych tematach, o czym na końcu postu. To do dzieła: walka z rudą na błotnikach, odczyszczone druciakiem, kamieniem, listkówką, no wszystkim czym się tam dało, by każde miejsce "dojść". Wstawki na płask i fiber + masa uszczelniająca.




By uniknąć szpachlowania od wewnątrz zabezpieczyłem to taśmą bitumiczną, rogi poszły masą uszczelniającą SOUDAL, a już by to na wieki wieków siedziało, to odmalowałem dwukrotnie unicorem do konstrukcji stalowych.


Taaa, niech Was nie zwiodą pozory, że macie super hiper nic nie widać bez rdzy auto. U mnie też nic nie było tam widać, ani z dołu, ani z góry...


Broń w dłoń i jazda iskry krzesać, młotami walić, ciąć wstawki
i dopasowywać na płasko, drutu nie żałować.


I sprawdzona procedura, fiber na spawy

Wygładzenie papierem.

Podłoga, miała być ok, a po przywaleniu młotkiem wypadło małe co nieco. Deczko czasu zajęło ogarnięcie tego, bo ciasno tam z dremlem się poruszać, ale wyszło ok. Łączenia masą uszczelniającą potraktowałem, a na to przyjdzie mata bitumiczna, oraz warstwa lakieru.


Podobnie nadkole, rzeźba artystyczna, kwadraciki, trójkąciki, paseczki itd.

Strona kierowcy.


Wstawka wewnętrzna

I zewnętrzna, wraz z uzupełnieniem progu.

Reanimacja listewek/łączników zderzaka.


Urwane gwinty dokładki zderzaka też udało mi się pospawać


I to samo z mocowaniami/hokeyami zderzaka przedniego, oczywiście wszystko oczyszczone i odmalowane


Składanie wszystkiego do kupy, oraz odmalowanie z premedytacją jasnym lakierem, byle zabezpieczyć gołą blachę i wiedzieć
gdzie mam wrócić.



Oki, podsumowując, dlaczego od razu nie nowy lakier itd., no niestety w kolejce uzbierało się kilka ciekawych wozów i muszę mieć wolny garaż na te cuda, a foowooz idzie w odstawkę na jakiś miesiąc pod chmurkę. Wróci na dopieszczenie pod lakierunek, będzie to też sprawdzian dla odrudzonych miejsc - czy coś wyjdzie. Naglą mnie rozpórki, oraz kompleksowe odgruzowanie pewnego zapuszczonego Sunny GTI, mam nadzieję, że właściciel opisze wóz, do tego trzy przekładki silników: P11 swap na pełnoprawne GT, Toledo upgrade z 1.6 do 1.8, oraz w końcu moja Almerka dostanie leżakujące już od miesiąca 1.6 zamiast tego zamulonego 1.4
Pozdr,
foo
Wierz mi, sam się sobie dziwię xD
Jak chcesz mieć coś jeszcze z wozu, to zajmij się tym czym prędzej. Ja kilka razy oglądałem swojego 100NX, 3 lata temu miał komplet blacharski robiony i naprawdę myślałem, że jest pro, a tu się okazało, że z małego purchelka powychodziły całkiem niezłe potworki. Najlepszy okazał się motyw z podłogą po stronie pasażera, ot pod wpływem impulsu wziąłem dłuto i zacząłem zrywać silikony, konserwację, maty bitumiczne, owszem, była tam jakaś blaszunia, ale praktycznie znikomej grubości, która śrubokrętem wydawała się ok, a jak przywaliłeś młotkiem gumowym, to wyskoczył krater hehe. Dopiero po zerwaniu tego całego gówna okazuje się co tam siedzi naprawdę - foty poniżejPawel18PL pisze:To chyba miejsce typowe ten róg dachu bo też tam mam rudąkurna muszę swoją odrudzić od nowa
Mała dygresja... tak sobie dłubiąc pewnego razu, zastała mnie niezła ulewa, patrząc na 100nx z garage, widzę, że ma źródełko górskie wypływające z oryginalnie przygotowanej do tego szczeliny. I ja się pytam jak tu te biedne błotniki, progi mają istnieć za tyle lat hyhyhy xD
Ostatnich kilka dni, było mega intensywne bo ziomusie mnie cisną w innych równie ciekawych tematach, o czym na końcu postu. To do dzieła: walka z rudą na błotnikach, odczyszczone druciakiem, kamieniem, listkówką, no wszystkim czym się tam dało, by każde miejsce "dojść". Wstawki na płask i fiber + masa uszczelniająca.
By uniknąć szpachlowania od wewnątrz zabezpieczyłem to taśmą bitumiczną, rogi poszły masą uszczelniającą SOUDAL, a już by to na wieki wieków siedziało, to odmalowałem dwukrotnie unicorem do konstrukcji stalowych.
Taaa, niech Was nie zwiodą pozory, że macie super hiper nic nie widać bez rdzy auto. U mnie też nic nie było tam widać, ani z dołu, ani z góry...
Broń w dłoń i jazda iskry krzesać, młotami walić, ciąć wstawki
I sprawdzona procedura, fiber na spawy
Wygładzenie papierem.
Podłoga, miała być ok, a po przywaleniu młotkiem wypadło małe co nieco. Deczko czasu zajęło ogarnięcie tego, bo ciasno tam z dremlem się poruszać, ale wyszło ok. Łączenia masą uszczelniającą potraktowałem, a na to przyjdzie mata bitumiczna, oraz warstwa lakieru.
Podobnie nadkole, rzeźba artystyczna, kwadraciki, trójkąciki, paseczki itd.
Strona kierowcy.
Wstawka wewnętrzna
I zewnętrzna, wraz z uzupełnieniem progu.
Reanimacja listewek/łączników zderzaka.
Urwane gwinty dokładki zderzaka też udało mi się pospawać
I to samo z mocowaniami/hokeyami zderzaka przedniego, oczywiście wszystko oczyszczone i odmalowane
Składanie wszystkiego do kupy, oraz odmalowanie z premedytacją jasnym lakierem, byle zabezpieczyć gołą blachę i wiedzieć
Oki, podsumowując, dlaczego od razu nie nowy lakier itd., no niestety w kolejce uzbierało się kilka ciekawych wozów i muszę mieć wolny garaż na te cuda, a foowooz idzie w odstawkę na jakiś miesiąc pod chmurkę. Wróci na dopieszczenie pod lakierunek, będzie to też sprawdzian dla odrudzonych miejsc - czy coś wyjdzie. Naglą mnie rozpórki, oraz kompleksowe odgruzowanie pewnego zapuszczonego Sunny GTI, mam nadzieję, że właściciel opisze wóz, do tego trzy przekładki silników: P11 swap na pełnoprawne GT, Toledo upgrade z 1.6 do 1.8, oraz w końcu moja Almerka dostanie leżakujące już od miesiąca 1.6 zamiast tego zamulonego 1.4
Pozdr,
foo
Ładnie, ładnie, widzę, że mamy rudą w identycznych miejscach... Ja niestety wypruty z kasy jestem i auto przezimuje w garage a na wiosnę coś się podziała w temacie ogólnej prezencji auta
.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
- Hahkuh
- fanatyk nissana
- Posty: 2020
- Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
- Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
- Kontakt:
...nie ma to jak Foo'ster'owe foto apdejty!! 
SZACUNEK STARY
SZACUNEK STARY
-=MY GREEN HORNET=-
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
@Pawel18PL
Ten typ, tak ma niestety
@Hahkuh
No masz, to dziś będzie najkrótszy z moich up'ów.
Jak co pół roku (kolejne okresy OC), foowooz wystawiłem na forum 100nx'ów na sprzedaż, na szczęście nie było chętnego
Dorwałem hokej laguniasty z otworkami na froncie, sorry za jakość, ale fota robiona domofonem

A Bratowa, będąc na wycieczce w Tokio, przywiozła mi świeżutką pudrową herbatkę, taki JDM ku zdrowotności
Hmm, ile to lansu by było na forum fanatyków 


I taka ot fota, trzej muszkieterowie
SPOKOjnego Sunny gti, oczywiście foowooz i Almejro - mój dupowóz lpg powered 

Pozdr,
foo
Ten typ, tak ma niestety
@Hahkuh
Jak co pół roku (kolejne okresy OC), foowooz wystawiłem na forum 100nx'ów na sprzedaż, na szczęście nie było chętnego
Dorwałem hokej laguniasty z otworkami na froncie, sorry za jakość, ale fota robiona domofonem

A Bratowa, będąc na wycieczce w Tokio, przywiozła mi świeżutką pudrową herbatkę, taki JDM ku zdrowotności
I taka ot fota, trzej muszkieterowie
Pozdr,
foo
No ba, tylko, że wiesz, chronicznie i nieuleczalnie choruję już lata na 5d a'la sss i łamie się w sobie, czy malunek, czy jakaś buda na swap, generalnie jeden pieniądz, z kolei w 3 auto nie chcę się pakowaćSPOKOjny pisze:Co dwa chrupki to nie jeden![]()
![]()
@GHOSTRIDER
No jedyny, to fakt
Up!
Foowooz come back, miał być miesiąc pod chmurką, a minęły 3. Deczko się komorze przykurzyło, ale oj tam. Miejsca gdzie ruda została usunięta, jak najbardziej zdały egzamin, planem na jesień będzie sukcesywnie kończyć co tam zostało z remontu blacharskiego, konserwacja i może nawet nowy lakier.
Nowe płyny, pod zimową porę - będzie valvo - podziękowania dla SPOKOjnego za filterek i oleum
Fooloty na topie w garage, to wystrugałem również i sobie, taki jakiego jeszcze nie było
Do w/w będzie separacja od chłodnicy/silnika, oraz dokończenie nadmuchu.
Pozdr,
foo
@SPOKOjny
@arrow76
No ba, ps. próbuję skołować ten namiar do zioma co by przyciął nam co trzeba pod tego suba, ale wsysło gdzieś chłopa.
@rz
Generalnie zgadzam się, ale wypraszam sobie takie epitety
Up, winowajca pierdzącej szyby, ty ty bubeczku. Nowy nabierał mocy urzędowej dobry rok czasu, ale się doczekał, dzięki ŁUKASZ-16 NX-ÓW CZESCI.

Stary bandaż miejscami był porwany, a że robił robotę, w końcu Billion super thermo, to został pod nowym. Tym razem jednak wpadłem na pomysł, by po dwie opasać, w sumie wyszedł kocyk.



Z nowym olejem, standardowo nowe świeczki w pakiecie z oczyszczeniem palca, aparatu i wtyczek przewodów wn.

I kolejne wspaniałości, tym razem obiecany i dotrzymany słowem - gałexbiegulec - 10QU mesje SPOKOjny. Pojechał do spa i wrócił w nowym wcieleniu.

Pozdr,
foo
@arrow76
No ba, ps. próbuję skołować ten namiar do zioma co by przyciął nam co trzeba pod tego suba, ale wsysło gdzieś chłopa.
@rz
Generalnie zgadzam się, ale wypraszam sobie takie epitety
Up, winowajca pierdzącej szyby, ty ty bubeczku. Nowy nabierał mocy urzędowej dobry rok czasu, ale się doczekał, dzięki ŁUKASZ-16 NX-ÓW CZESCI.
Stary bandaż miejscami był porwany, a że robił robotę, w końcu Billion super thermo, to został pod nowym. Tym razem jednak wpadłem na pomysł, by po dwie opasać, w sumie wyszedł kocyk.
Z nowym olejem, standardowo nowe świeczki w pakiecie z oczyszczeniem palca, aparatu i wtyczek przewodów wn.
I kolejne wspaniałości, tym razem obiecany i dotrzymany słowem - gałexbiegulec - 10QU mesje SPOKOjny. Pojechał do spa i wrócił w nowym wcieleniu.
Pozdr,
foo
