Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Silnik od Skyline do p11 GT

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

marcian11
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2011-12-26, 16:41
Lokalizacja: Opalenica

Silnik od Skyline do p11 GT

Post autor: marcian11 » 2012-08-30, 16:43

Witam. Zastanawiam czy nad swapem silnika Rb20DET z cała wiązka oraz komputerem plus skrzynia. Tylko kwestia czy ten silnik da radę upchnać pod machę i podłączyć tak żeby wszystko śmigało jak należy. Próbuję skontaktować się z coobciem ale nie odbiera telefonu. Oto link do pracy silnika youtube.com/watch?v=R6qvEZrdQt0&feature=channel&list=UL oraz do aukcji http://otomoto.pl/nissan-200-sx-skyline ... 57851.html Proszę o szybką pomoc i opinie czy warto się w to bawić czy lepiej aktualny silnik trochę podkręcić na dmuchawce?
Zeby sztywna byla furka w furce musi byc rozpórka

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-08-30, 17:22

marcian11 skyline ma naped na tył., wiec silnik jest ułozony wzdłużnie. Mega rzeźba zupełnie nie opłacalna

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-08-30, 17:33

Bez dwóch zdań jest to nie do ogarnięcia... Człowieka który by zrobił taki SWAP uznał bym za sadomaso :P

Lepiej jak już kombinować to VQ upchaj.. jest pare projektów w UK jak równiez w Australii wiec szlaki przetarte :)

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2012-08-30, 17:40

za duzo need for speeda :D

Zdecydowanie lepiej podkrecic obecny silnik na dmuchawce

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-08-30, 18:15

W ogłoszeniu jest napisane żeby nie sugerować się ceną... nie oddadzą całego swapa za 1000 zł ;) Za tą cenę dobry silnik DEH mamy do P11 bez skrzyni i wiązki :D

Nie opłacalna zabawa 1000000 przeróbek itd.

Jak masz 10 koła to możesz "trochę" podkręcić swój silnik na dmuchawce :D Tylko pamiętaj że bez remontu silnika (nie warto bez), sprzęgła, turbo-kitu i masy pracy się nie obejdzie.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-08-30, 23:39

szlaki przetarte .. wiec do roboty :)

marcian11
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2011-12-26, 16:41
Lokalizacja: Opalenica

Post autor: marcian11 » 2012-08-30, 23:51

Jeśli chodzi o cenę tego silnika to 7tysi. Wcześniej myślałem jeszcze nad opcją VVL+T lecz zrobię raczej swój jeśli chodzi o remont silnika to co konkretnie masz na myśli?mniej więcej jaki może być koszt?
Zeby sztywna byla furka w furce musi byc rozpórka

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-08-31, 00:04

zalezy gdzie i u kogo to zrobisz.. Remont tzn wymiana pierścieni panewek wyważenie układu ewentualny zakup tłoków GtiR Pulsar Sunny. Regeneracja głowicy itp. bez tego nie ma co pchać się w turbo bo i tak cię to nie minie.

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-08-31, 00:16

bez remontu paneweczki szybko powiedzą papapappa
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-08-31, 06:42

marcian11 jeśli chodzi o turbo to masz w moim podpisie. Jak o swap na silnik ze skya to myślę, że w 40.000 PLN sie zmiescisz o ile znajdziesz chetnego do tej roboty :)

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-08-31, 10:47

Jest też opcja żeby upchnąć ten silnik od skaja i połaczyc go ze skrzynią z primery, metodą chałupniczą - flasza aluminiowa łaczaca do tego żeźba z łapami silnika.
nie wiem tylko czy półosie i skrzynia wytrzyma to wszystko.

A inajwazniesze potrzebowała byś znalexc kogoś kto potrafi zeźbić nalepiej jakiegoś mechaniko metaloplastyka.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-08-31, 11:25

Heh to jest jednak 6 cylindrów w rzędzie, nie wiem czy zmieściło by się poprzecznie do kierunku jazdy ;]
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-08-31, 11:31

marcian11, zmieścić się zmieści .. ale musisz rzeźbić ścianę grodziową .. budować nowe mocowania silnia .. i przerabiać mocowania akcesoriów ..
W skrócie .. będzie to budowa auta od podstaw.. Jak masz kasę , czas i zapał .. to ja jestem ZA takim projektem ..
Musisz jednak znaleźć kogoś (chyba że sam masz takie pojęcie) kto zaprojektuje budę niemal od nowa..
Przeróbki komory silnika i ściany grodziowej to nie wszystko .. tnąc ścianę musisz zadbać o sztywność budy, dodatkowo trza przerobić zawieszenie i tylną część podłogi (jak nie całą) pod wał i dyfer ..Jeśli zaczniesz ciąć bez dbania o wzmocnienie .. to w najlepszym przypadku rozjedzie Ci się geometria .. w najgorszym rozleci buda. . :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-08-31, 11:36

jak się popieści to się wszystko zmieści :-P

Ale faktycznie rozmiar mógł by być problemem wiec spprawny metaloplastyk miał by co robić - tu wytnę, a tam wspawam :->
Dark Shadow

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-08-31, 11:40

chyba że kupić budę od p10 4x4 . .tam jest wszystko (powiedzmy) przygotowane .. Trza tylko rzeźbić ciut komorę ..
ale da się :

Obrazek
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-08-31, 12:27

chłopaki ale o czym my się wypowiadamy... przecież to jest chore.. na logikę koszt takiego SWAPA to równowartość kupienia Skylina + przełożenie kierownicy.

Kolejną sprawą jest funkcjonalność takiego auta - kompletny brak trakcji, auto nalezało by poszerzyć o jakieś 40 cm aby odpowiednie koła wraz z ogumieniem przeniosły napęd do tego męskie sprzęgło oraz układ przeniesienia napędu. Wydatki wydatki wydatki :shock:

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-08-31, 12:49

Ryba, z tymi mocami do przeniesienia to nie ma szału przecież to tylko 170-210KM :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-08-31, 13:50

Na silniku ze Skyline 170-210 KM ?? Chyba sie nie zrozumieliśmy :P

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-08-31, 13:55

Tu jest RB20 :)

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-08-31, 13:57

RB20 występował w wersjach:
- RB20E; jeden wałek rozrządu, 130 ps @ 5600 rpm, 171 Nm @ 4400 rpm.
- RB20ET; jeden wałek rozrządu, turbo doładowany, 145 PS @ 6000 rpm, 206 Nm @ 3200 rpm.
- RB20DE; dwa wałki rozrządu, 155 PS @ 6400 rpm, 186 Nm @ 4400 rpm.
- RB20DET; dwa wałki rozrządu turbo doładowany, 215 PS @ 6400 rpm, 265 Nm @ 3200 rpm.
- RB20P; jeden wałek rozrządu 94 PS @ 5600 rpm, 142 Nm @ 2400 rpm.
- RB20DET-R; dwa wałki rozrządu turbodoładowany 210 ps @ 6400 rpm 245 Nm @ 4800 rpm

skopiowałem z innego forum :hah:
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-08-31, 14:16

ok, mi chodziło cały czas po głowie RB26 heh.. no tym bardziej moim zdaniem nie ma to sensu :P

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-08-31, 15:14

kiedyś chciałem wsadzać do micry silnik od sunny 1.6. Ludzie z forum pisali mi że nie warto, że poco i ze straszne koszty i mega rzeźba, że półosie ze mocowania i co tam więcej nie pamiętam. - posłuchałem i temat swapa odpuściłem, chwilę później pojawiły się dwie micry 1.6. więc raczej nie rozpisujmy się nad tym czy to ma sens czy nie.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-08-31, 16:26

BaSsGrU pisze:kiedyś chciałem wsadzać do micry silnik od sunny 1.6. Ludzie z forum pisali mi że nie warto, że poco i ze straszne koszty i mega rzeźba, że półosie ze mocowania i co tam więcej nie pamiętam. - posłuchałem i temat swapa odpuściłem, chwilę później pojawiły się dwie micry 1.6. więc raczej nie rozpisujmy się nad tym czy to ma sens czy nie.
Dokladnie masz racje takie bajkopiszenie nikt tego nie próbował a każdy pisze że się nie da. Napewno więcej roboty niż z popuralnym swapem VE czy Det ( z fwd ) ale nic nie jest nie możliwe;)
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-08-31, 17:10

SiwoL pisze:Dokladnie masz racje takie bajkopiszenie nikt tego nie próbował a każdy pisze że się nie da
Kto z Was widzial ten silnik na zywo??

Engine type: rb20det
Displacement (cc): 1998
Dimensions m/t (l / w / h) (mm): 845x660x685
Dimensions a/t (l / w / h) (mm): 830x660x685


Primera P10 ma szerokość: 1694 mm

Jat tam chcecie zmieścić silnik poprzecznie i skrzynię?

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-09-01, 11:13

Chyba ktoś nabrał wody w ustach :P

BaSsGrU
nie porównujmy tego teamu do SWAPA silnika 1,6 do micry.
Tu koszty oraz sama przebudowa P11 z FWD na RWD jest sprawą mało opłacalną - wręcz szaloną ale jak zawsze powtarzam nie mój cyrk nie moje małpy :)

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-09-02, 13:46

wszystko się da zrobić tylko duże jajca są potrzebne :D
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”