Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] 2.0TD Gasnie na zminym silniku

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

MayDay
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2010-01-16, 15:32
Lokalizacja: Słupsk

[P11/WP11] 2.0TD Gasnie na zminym silniku

Post autor: MayDay » 2010-01-22, 21:13

witam!mam problem z moim traktorkiem na zimnym silniku poprostu gasnie jak stoje!!jak juz sie rozgzeje to jest niby ok ale jak go zgasze i odczekam z 10min musze go troszke pokrecic zeby zapalil a na zimnym to niezdaze kluczyka do konca przekrecic i juz chodzi,i jeszcze lekko obroty faluja miedzy 650-700!! :-| pali tez troszke ok 10l w mieszanym cyklu!niewiem co moze pompa siada bo juz ma 260tys!! pompa co jakies kilka sekund zaczyna glosno cykac i pochwili jest cicho i tak w kolko!!
Marcin

2010-Charzykowy V

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 308
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2010-01-22, 22:25

hmmm jak zwiększone spalanie to moze być sonda albo nastawnik a falowanie hmmm masa przyczyn może być sczytaj błędy za pomocą spinacza i powiedz co ci wymigało wtedy wszystkim bedzie łatwiej ;)
Obrazek

MayDay
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2010-01-16, 15:32
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MayDay » 2010-01-22, 22:35

bledow niemam!juz patrzalem!
Marcin

2010-Charzykowy V

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 308
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2010-01-23, 17:39

no to dziwna sprawa co do spalania to moze przepływka jeśli masz możliwość to sprawdz napięcie miernikiem , przyczyną gaśnięcia może być również czujnik położenia wału ale to raczej powinno ci wymigać.
Obrazek

MayDay
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2010-01-16, 15:32
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MayDay » 2010-01-24, 11:04

napiecie na przeplywce jest 1.9V na zimnym silniku!! a jak dobrze pamietam to czujnik polozenia walu sprawdza sie na pompie pod takim kapturkiem i powinno byc 12V dobrze mysle??
Marcin

2010-Charzykowy V

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 308
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2010-01-24, 11:59

a tego to ci nie powiem and_pec pewnie by wiedział spróbuj do niego napisać ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-01-24, 13:20

Najprawdopodobniej któryś z wtrysków leje ( pytanie czy kopci na czarno?? ) albo nastawnik pompy się przycina i dostaje za mało ropy.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

MayDay
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2010-01-16, 15:32
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MayDay » 2010-01-24, 14:54

jak juz to kopci na bialo!!wiec wtryski odpadaja!!
Marcin

2010-Charzykowy V

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-01-24, 16:15

waich jaka sonda :mrgreen:
Przepływkę sprawdzasz na ciepłym silniku, ale jak na zimnym jest 1,9 to nie uważam aby na ciepłym było niżej.
Czujnik położenia wału mierzysz na wtyczce znajdującej się na obudowie rozrządu. Nie pamiętam co i jak dokładnie Jest tam 3 przewody i na jednej parze łapiesz napięcia a na drugiej opory.
Ten kapturek z śrubą na pompie to elektrozawór. Jeżeli czujniki położenia wału jest rąbnięty to nie podaje on sygnału na komp, a on z kolei odcina zasiłkę na elektrozawór, stąd brak napięcia na śrubie.
Lejące wtryski to metaliczny stukot i czarna zasłona dymna podczas obciążenia silnika (przyśpieszanie, ruszanie)
Białe dymienie to ma każdy w takie mrozy. Jeśli jednak to jest totalna zasłona jak w parowozie i ubywa płynu w chłodnicy lub wywala go do wyrównawczego to inna bajka pt. Pęknięta głowica lub wydmuchana uszczelka
Falowanie to problemy z nastawnikiem. pierwszym wtryskiwaczem lub zaworem czasu wtrysku w pompie, ale jak nie wywala żadnych błędów to może być nieszczelność układu i pompa się zapowietrza. Zobacz czy nigdzie się nie poci przy wtryskach i pompka na filtrze jest twarda.
PS Tak po cichu to obstawiam jednak czujnik położenia wału., Było kilka takich sytuacji już i tak się właśnie kończyły
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

MayDay
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2010-01-16, 15:32
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MayDay » 2010-01-24, 20:50

dzieki jutro sprawdze ten czujnik i napisze jakie napiecie i opory!!a tak w ogóle jakie powinny byc ???

[ Dodano: 2010-01-24, 21:45 ]
na tej srubie jest 14V na wlaczonym silniku!!a na tej wtyczce od czujnika walu jest 1.6 oma!!
Marcin

2010-Charzykowy V

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 308
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2010-01-24, 23:01

and_pec pisze:waich jaka sonda :mrgreen:
No coś mi się kiedyś o ucha obiło że podwyższone spalanie może być spowodowane walniętą sondą :P tylko w sumie jeśli mowi ze pali mu koło dychy w mieszanym to na dzisiejsze warunki pogodowe jest to ze tak powiem normalne :P

Ps oświeć mnie z tą sondą :P w dieslu jej nie ma czy co :P ?
Obrazek

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-01-25, 10:45

Sonda lambda - czujnik mierzący zawartość tlenu w spalinach, umieszczony w układzie wydechowym benzynowego silnika spalinowego. Pozwala to na precyzyjne dozowanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Umieszczana jest w, za, przed lub przed i za katalizatorem, którego też u nas nie ma. Sonda/y i katalizator służą do zmniejszenia emisji tlenku azotu. U nas jest to realizowane jedynie przez zawór EGR
Sondy w nowoczesnych dieslach są montowane, ale nie w konstrukcjach z lat '80 jakim jest CD20T :]
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

MayDay
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2010-01-16, 15:32
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MayDay » 2010-01-25, 16:01

wszystko wszystkim ale czy ten czujnik polorzenia walu powinien miec 1.6 oma opornosci??
Marcin

2010-Charzykowy V

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 308
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2010-01-25, 16:06

No i wszystko jasne dzieki and_pec ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-01-25, 16:50

TDC powinno mieć 1,2-1,5 kΩ w temp 25*C (dodatnich :-) ) Mierzy się na 2 i 3 pinie wtyczki Ciągłość obwodu powinna być pomiędzy pinami 344 ECM/3 TDC i 331 ECM/2 TDC.
Manuał zaleca też wykręcenie czujnika i sprawdzenie czy nie jest ukruszony. Z tym odkręcaniem to często tak bywa, że właśnie wtedy się rozsypuje i zostaje wewnątrz obudowy rozrządu. Bez jej zdjęcia się wtedy nie obędzie.

TDC -czujnik
ECM- komputer
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

MayDay
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2010-01-16, 15:32
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MayDay » 2010-01-25, 17:09

aha dzieki ale lepiej go wyciagal nie bede!!ale mam jeszcze pytanko bo w tygodniu bede oddawal auto do pompiarzy zeby pompe sprawdzili i jak to bedzie pompa walnieta to lepiej regenerowac czy kupic uzywana??
Marcin

2010-Charzykowy V

Awatar użytkownika
dinodino
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2010-02-01, 10:47
Lokalizacja: Lublin-Nałęczów

Post autor: dinodino » 2010-02-01, 11:19

Witam. Obstawiam sztelwerk. Jak się trochę zużyje to tak ma z tym falowaniem i gaśnięciem (wiem, bo tak miałem). Czujnik położenia wału raczej nie, bo ten jak padnie to amen. pozdrowienia

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-02-01, 21:39

dinodino Sztelwerk? Odbieram to jako nastawnik, Ponoć polewanie zimną wodą pomaga krótkotrwale, ale osobiście bym nie ryzykował pęknięcia głowicy w wyniku szoku termicznego. Przy przyciętym nastawniku wywalałoby błąd 18. Tutaj ponoć nie ma żadnych błędów.
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

MayDay
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2010-01-16, 15:32
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MayDay » 2010-02-01, 22:05

Wlasnie niema bledow!!a jak sprawdzic nastawnik??bo niemam jak go do pompiarzy wstawic poniewarz wypukalem sie z chajcu (piec padl w hacie) :-( same problemy!!

[ Dodano: 2010-02-01, 22:20 ]
nastawnik to to na pompie u gory??tak?? jak dobrze pamietam to jest przykrecony na 3 normalne srobki i jedna nietypowa??jak tak to ja mam 3 normalne chyba 8 i jedna na srubokret!!wiec ktos grzebal?? dobrze mysle??

[ Dodano: 2010-02-04, 18:47 ]
Zamykam temat niemam juz sily do tego auta!!nikt nie potrafi sprawdzic pompy i juz niewiem co mam robic ale na 90%sprzedaje!! i kupie sobie benzyne!!dzieki wszystkim za pomoc
Marcin

2010-Charzykowy V

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-03-10, 14:48

Czy problem został może rozwiązany?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”