
[P11/WP11] 2.0TD Gasnie na zminym silniku
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] 2.0TD Gasnie na zminym silniku
witam!mam problem z moim traktorkiem na zimnym silniku poprostu gasnie jak stoje!!jak juz sie rozgzeje to jest niby ok ale jak go zgasze i odczekam z 10min musze go troszke pokrecic zeby zapalil a na zimnym to niezdaze kluczyka do konca przekrecic i juz chodzi,i jeszcze lekko obroty faluja miedzy 650-700!!
pali tez troszke ok 10l w mieszanym cyklu!niewiem co moze pompa siada bo juz ma 260tys!! pompa co jakies kilka sekund zaczyna glosno cykac i pochwili jest cicho i tak w kolko!!

Marcin
2010-Charzykowy V
2010-Charzykowy V
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
waich jaka sonda
Przepływkę sprawdzasz na ciepłym silniku, ale jak na zimnym jest 1,9 to nie uważam aby na ciepłym było niżej.
Czujnik położenia wału mierzysz na wtyczce znajdującej się na obudowie rozrządu. Nie pamiętam co i jak dokładnie Jest tam 3 przewody i na jednej parze łapiesz napięcia a na drugiej opory.
Ten kapturek z śrubą na pompie to elektrozawór. Jeżeli czujniki położenia wału jest rąbnięty to nie podaje on sygnału na komp, a on z kolei odcina zasiłkę na elektrozawór, stąd brak napięcia na śrubie.
Lejące wtryski to metaliczny stukot i czarna zasłona dymna podczas obciążenia silnika (przyśpieszanie, ruszanie)
Białe dymienie to ma każdy w takie mrozy. Jeśli jednak to jest totalna zasłona jak w parowozie i ubywa płynu w chłodnicy lub wywala go do wyrównawczego to inna bajka pt. Pęknięta głowica lub wydmuchana uszczelka
Falowanie to problemy z nastawnikiem. pierwszym wtryskiwaczem lub zaworem czasu wtrysku w pompie, ale jak nie wywala żadnych błędów to może być nieszczelność układu i pompa się zapowietrza. Zobacz czy nigdzie się nie poci przy wtryskach i pompka na filtrze jest twarda.
PS Tak po cichu to obstawiam jednak czujnik położenia wału., Było kilka takich sytuacji już i tak się właśnie kończyły

Przepływkę sprawdzasz na ciepłym silniku, ale jak na zimnym jest 1,9 to nie uważam aby na ciepłym było niżej.
Czujnik położenia wału mierzysz na wtyczce znajdującej się na obudowie rozrządu. Nie pamiętam co i jak dokładnie Jest tam 3 przewody i na jednej parze łapiesz napięcia a na drugiej opory.
Ten kapturek z śrubą na pompie to elektrozawór. Jeżeli czujniki położenia wału jest rąbnięty to nie podaje on sygnału na komp, a on z kolei odcina zasiłkę na elektrozawór, stąd brak napięcia na śrubie.
Lejące wtryski to metaliczny stukot i czarna zasłona dymna podczas obciążenia silnika (przyśpieszanie, ruszanie)
Białe dymienie to ma każdy w takie mrozy. Jeśli jednak to jest totalna zasłona jak w parowozie i ubywa płynu w chłodnicy lub wywala go do wyrównawczego to inna bajka pt. Pęknięta głowica lub wydmuchana uszczelka
Falowanie to problemy z nastawnikiem. pierwszym wtryskiwaczem lub zaworem czasu wtrysku w pompie, ale jak nie wywala żadnych błędów to może być nieszczelność układu i pompa się zapowietrza. Zobacz czy nigdzie się nie poci przy wtryskach i pompka na filtrze jest twarda.
PS Tak po cichu to obstawiam jednak czujnik położenia wału., Było kilka takich sytuacji już i tak się właśnie kończyły
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
No coś mi się kiedyś o ucha obiło że podwyższone spalanie może być spowodowane walniętą sondąand_pec pisze:waich jaka sonda![]()


Ps oświeć mnie z tą sondą



Sonda lambda - czujnik mierzący zawartość tlenu w spalinach, umieszczony w układzie wydechowym benzynowego silnika spalinowego. Pozwala to na precyzyjne dozowanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Umieszczana jest w, za, przed lub przed i za katalizatorem, którego też u nas nie ma. Sonda/y i katalizator służą do zmniejszenia emisji tlenku azotu. U nas jest to realizowane jedynie przez zawór EGR
Sondy w nowoczesnych dieslach są montowane, ale nie w konstrukcjach z lat '80 jakim jest CD20T![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Sondy w nowoczesnych dieslach są montowane, ale nie w konstrukcjach z lat '80 jakim jest CD20T
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
TDC powinno mieć 1,2-1,5 kΩ w temp 25*C (dodatnich
) Mierzy się na 2 i 3 pinie wtyczki Ciągłość obwodu powinna być pomiędzy pinami 344 ECM/3 TDC i 331 ECM/2 TDC.
Manuał zaleca też wykręcenie czujnika i sprawdzenie czy nie jest ukruszony. Z tym odkręcaniem to często tak bywa, że właśnie wtedy się rozsypuje i zostaje wewnątrz obudowy rozrządu. Bez jej zdjęcia się wtedy nie obędzie.
TDC -czujnik
ECM- komputer

Manuał zaleca też wykręcenie czujnika i sprawdzenie czy nie jest ukruszony. Z tym odkręcaniem to często tak bywa, że właśnie wtedy się rozsypuje i zostaje wewnątrz obudowy rozrządu. Bez jej zdjęcia się wtedy nie obędzie.
TDC -czujnik
ECM- komputer
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
dinodino Sztelwerk? Odbieram to jako nastawnik, Ponoć polewanie zimną wodą pomaga krótkotrwale, ale osobiście bym nie ryzykował pęknięcia głowicy w wyniku szoku termicznego. Przy przyciętym nastawniku wywalałoby błąd 18. Tutaj ponoć nie ma żadnych błędów.
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
Wlasnie niema bledow!!a jak sprawdzic nastawnik??bo niemam jak go do pompiarzy wstawic poniewarz wypukalem sie z chajcu (piec padl w hacie)
same problemy!!
[ Dodano: 2010-02-01, 22:20 ]
nastawnik to to na pompie u gory??tak?? jak dobrze pamietam to jest przykrecony na 3 normalne srobki i jedna nietypowa??jak tak to ja mam 3 normalne chyba 8 i jedna na srubokret!!wiec ktos grzebal?? dobrze mysle??
[ Dodano: 2010-02-04, 18:47 ]
Zamykam temat niemam juz sily do tego auta!!nikt nie potrafi sprawdzic pompy i juz niewiem co mam robic ale na 90%sprzedaje!! i kupie sobie benzyne!!dzieki wszystkim za pomoc

[ Dodano: 2010-02-01, 22:20 ]
nastawnik to to na pompie u gory??tak?? jak dobrze pamietam to jest przykrecony na 3 normalne srobki i jedna nietypowa??jak tak to ja mam 3 normalne chyba 8 i jedna na srubokret!!wiec ktos grzebal?? dobrze mysle??
[ Dodano: 2010-02-04, 18:47 ]
Zamykam temat niemam juz sily do tego auta!!nikt nie potrafi sprawdzic pompy i juz niewiem co mam robic ale na 90%sprzedaje!! i kupie sobie benzyne!!dzieki wszystkim za pomoc
Marcin
2010-Charzykowy V
2010-Charzykowy V