Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] P11.144 by Bombel

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-05-30, 22:58

Ja tam śmigam na zwykłej 98 dla biedoty z bliskiej i też nie narzekam :) . Mam takie pytanie poza konkursem, sprawdzaliście czy wtryski równo podają ?? Jakie masz egt jak wypada zapłon ??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2012-05-30, 22:58

Kiedyś w Płocku facet z obsługi stacji tankował mi paliwo na Orlenie i pytam sie :
-Panie, o co chodzi że w Płocku droższa benzyna niż w Warszawie ? nie trzeba przeciez tak daleko dowozić to transport odpada, co jest ?
- Bo świeża.

Tak mu walnąłem śmiechem że nie słuchałem co dalej mówi :hah: :hah: :hah:

nismojoe - to samo tutaj :mrgreen:
Swoją droga stacje benzynowe też robią takie wałki ze nie wiadomo co zatankujesz tak na prawde.

Jakby paliwo było słabe to AFR by był dziwny chyba ?
pasek na alternatorze się nie ślizga ?

Pawel18L - EGT nie zareaguje tak szybko na wypadnięcie zapłonu

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-05-31, 08:16

Tak wiem, że nie zareaguje ale tak z czystej ciekawości pytam :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-31, 08:29

Nie mam wskaźnika egt i tak :)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2012-05-31, 08:36

a moze cos faktycznie z napieciami ...mierzyliscie ?? moze za malo laduje altek ...pare osob juz z tym walczylo bodajze

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-31, 08:40

sergiej pisze:moze za malo laduje altek ...pare osob juz z tym walczylo bodajze
Najniższe zaobserwowane napiecie to 13,5V. Myslę, że nie jest to tragedia

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2012-05-31, 08:50

na pompie moze za niskie jest ...jak np masz jakis wiekszy pobor pradu w aucie ...klima radio itd.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-05-31, 09:10

Jakby na pompie było niskie to AFR by nie dobijał do prawidłowych wartości. Czy wypadanie zapłonu występuje przy największym doładowaniu ?? W sumie sergiej, warto pójść tym tropem nic nie tracimy :) wepnijcie multimetr w kostkę od pompy włączcie wszystkie odbiorniki na maxa i pojeździjcie żeby zobaczyć co z tym napięciem, warto przy okazji sprawdzić ciśnienie paliwa ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2012-05-31, 09:45

mniejsze napiecie na pompie daje mniej obrotow pompy a co za tym idzie mniejsze cisnienie ... ale nie wiem czy tak w samochodach jest :P

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-31, 11:52

Dzisiaj rano Bodek odpalił auto i ...











... pali sie kontrolka ładowania. Zdechł altek. Chyba mamy winnego :)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2012-05-31, 13:08

no widzisz sergiej ma nosa jesli chodzi o prunda :P

Awatar użytkownika
MichałB86
fanatyk nissana
Posty: 801
Rejestracja: 2009-12-17, 16:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałB86 » 2012-05-31, 14:09

Czyli niedługo primera gotowa na zlot. ;)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-06-02, 20:42

Wymieniny altek i aparat zapłonowy. Poprawy brak :(

Jade do Yapka po świece :)

EDIT:

- świece nic nie dały,
- krecenie zapłonem nic nie dało,
- powrót wałków do serii nic nie dało,
- zalanie RACINGA 100+ nic nie dało,
- naładownie akumulatora nic nie dało,
- czujnika położenia wału nie mam,
- czujnik położenia wałka sprawny,

Prosze rzucajcie choćby głupie pomysły, bo inaczej nie mam znowu czym jechac na zlota :(

Awatar użytkownika
MichałB86
fanatyk nissana
Posty: 801
Rejestracja: 2009-12-17, 16:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałB86 » 2012-06-03, 07:35

bombel będzie dobrze ;-)

Dziwne że to co zrobiłeś dotychczas nie pomogło. A filtr paliwa wymieniałeś.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2012-06-03, 07:36

Cisnienie na cylindrach zmierzone? Wypada na jednym cylindrze?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-06-03, 07:41

dylson pisze:Cisnienie na cylindrach zmierzone? Wypada na jednym cylindrze?
Trzeba zmierzyć, ale sie boję, że może uszczelka gdzies zaczyna puszczac pod głową.

Jest jeszcze jeden trop. Trzeba przepustnicę podmienić

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2012-06-03, 10:38

Zrobione zostało to co bombel wyżej napisał. Nie podejrzewał bym uszczelki ale sprawdzę. Nie wiem, na którym wypada zapłon bo dzieje się to w czasie jazdy.
Rzeczy, które zostały zrobione i po których zaczęły się problemy to. Przepięcie DET3 do instalacji DET2, zalanie Vervy 98. Vervę wykluczam. Muszę przyjrzeć się instalacji do EcuM bo nie ja ją kładłem.

Bomblowóz od zawsze miał problemy z nierówną pracą silnika, przygasaniem na jałowym biegu i z odczytami z TPSa. TPS według EcuM wskazuje wartości od ~0.3v do ~2.3v a nie jak powinno być i jest np. u Kazka ~0.5-4v. Do tego linia obciążenia w EcuM nie zmienia się równocześnie z pedałem przyspieszenia (raz chodzi równo z pedałem innym razem wciskam pedał w podłogę a linia dogania go po jakiś 5 sekundach a jeszce innym przy pedałe w połowie linia wskazuje maks obciążenie). Podmiana TPSa nic nie zmienia.
Wszystko to występowało od zawsze, czyli odkąd zająłem się bomblowozem. Auto jeździło więc nie wnikaliśmy w temat. Teraz widzę, że wszystkie te niedociągnięcia trzeba od nowa sprawdzać.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-06-03, 11:14

MOże mój trop z przepustnicą nie jest głupi?

Tam w środku tez jest chyba krokowiec :)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-06-03, 11:25

Zakładam, że ustawienia wejść analogowych w EcuM sprawdzaliście i zakresy są odpowiednie a filtrowanie wyłączone - tak na wszelki wypadek piszę :)
a te napięcia z TPSa podajesz wg wskazań z EcuM? może dla porównania sprawdź bezpośrednio miernikiem - będziesz od razu widział czy jest różnica.
Można też od razu podłączyć na krótko sygnał z TPSa do EcuM, albo od razu dać nowe przewody do całego EcuM dla pewności.

Krokowiec odpowiada tylko za obroty jałowe - wyczyścić i umyć go nie zaszkodzi, ale na pewno nie ma wpływu na wypadające zapłony :/

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-06-03, 12:18

Mas też do tego doszedłem. Najpierw trzeba sprawdzic czy napiecia na tpsie sa takie jak na ecuM. Jak nie to na sztywno kabelkiem z ecuM. Gorzej jak beda takie same. By trzeba było sprawdzic między aku a TPSem wiązkę.

Generalnie się podbudowałem trochę. Mamy od jutra 3 dni. Trzymajcie kciuki!!!

Awatar użytkownika
Seboo991
fanatyk nissana
Posty: 861
Rejestracja: 2011-01-30, 21:18
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Seboo991 » 2012-06-03, 12:21

trzymam kciuki :) niech moc bedzie z wami ":)
~~->Usługi Transportowe<-~~
Wysyłka paczek już od 20.00zł na terenie całego kraju :) Zagadaj do mnie na PW bądź pod numer telefonu 0-666-039-376:) pozdrawiam!!
Tico turbo soooooon :D

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2012-06-03, 12:44

Zlot lata chwila, a wóz nie domaga :-/

Tak jak Mas pisze, sprawdźcie miernikiem jakie jest napięcie na TPS( w Maximie np. to przedział 0.5-4,6V )..... jeśli się okaże, że napięcia są OK czyli w przedziale jak pisał bodek 0,4-4V to wypadałoby przedzwonić przewód sygnałowy między TPS a miejscem podpięcia EcuM. Dla pewności można jeszcze sprawdzić czy do TPS dochodzi stałe napięcie 5V.
Wartości o których pisze Bodek 0,3-2,3V są bardzo dziwne..... jak przedzwonicie to będzie przynajmniej pewność, że EcuM dostaje sygnał z TPS a nie z jakiegoś innego czujnika ;-)
&#9492;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9488;&#9492;(-.-)&#9488;

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2012-06-04, 07:34

Wszystko tak jak Mas i Szalony pisze miałem dzisiaj robić. Wczoraj były chrzciny mojego siostrzeńca i nie znalazłem czasu na Primerę. Na wszelki wypadek podmienię jeszcze przepływkę. Najbardziej dziwią mnie te odczyty z TPS. Wątpię, że TPS jest źle podłączony ale zobaczymy.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-06-04, 10:12

Wóz nie ma kompresji na 2 garze :/

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2012-06-04, 13:11

Coś wypadło ze świecy?

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2012-06-04, 13:30

bombel pisze:Wóz nie ma kompresji na 2 garze :/
To zajebiście niefajnie panie Bombel. Wychodzi na to, że chyba nie polatamy razem na Ogólnopolskim? :-( Na otarcie łez puszka nadal czeka...
P.S. Jeżeli masz ochotę to rajd możemy polecieć moim, szczerze to nawet z przyjemnością bo nie zdążyłem się zapisać. Oczywiście ty prowadzisz - ja pilot. :-)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-06-04, 13:36

Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą wywalona. Dowiemy się po zrzuceniu głowy :/

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-06-04, 15:05

No kurcze nie miało kiedy to pipesznąć... Na zlocie na ćwiartce podczas warunków bojowych to rozumiem...
Chłopaki nie poddawajcie się są dwa dni, składajcie to na normalnym Erlingu a nie na gownie z miedzi..
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2012-06-04, 17:27

Dacie radę! Musicie :) trzymamy kciuki.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-06-04, 20:02

Obdzwonilismy sklepy tuningowe i niestety nie ma nigdzie porzadnej uszczelki pod głowice od reki,

Wobec powyższego rezygnujemy ze składania wozu przed zlotem na byle jakich gratach.

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”