Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K10] Kilka pytań dot. użytkowania

Moderator: mimier

Awatar użytkownika
Fer
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2010-02-07, 08:08
Lokalizacja: Gliwice/Pyskowice

[K10] Kilka pytań dot. użytkowania

Post autor: Fer » 2012-05-28, 06:19

Micra 91' 1.2
1. Chyba nie normalne jest to, że przy normalnej jeździe po mieście, temperatura wody trzyma się dosyć wysoko (ok 85-90% wyskości skali) a przy staniu na światłach wentylator włącza się dosyć szybko... ? Fakt jest taki, że chłodnica już posiada zielonkawy nalot na "żeberkach" - czyli jest trochę skorodowana i może nie mieć już tej wydajności ?

2. Uszczelki szyb w przednich drzwiach w rogu od strony słupka B uszczelka się "skurczyła" i jest nieszczelność. Idzie dostać gdzieś nowe te uszczelki czy trzeba po szrotach latać i szukać ?


3. Akumulator jaki duży ? 45AH ? Bo aktualnie wsadzony mam 65 z Laurela ale jest za duży i niezbyt fachowo przymocowany :D


4. Rozstaw śrub to jest 4x100 ? otwór centrujący ile mm ma ?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-28, 06:22

ad. 1. Może płyn stary nie wymieniany
ad. 2. Klej do szyb polecam. Uszczelek pewnie poza aso nie ma
ad. 3. 45Ah, 330A
ad. 4. 59,1 mm

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2012-05-28, 18:54

bombel pisze:ad. 1. Może płyn stary nie wymieniany
Albo termostat do wymiany. Albo jedno i drugie. ;-)

Awatar użytkownika
Fer
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2010-02-07, 08:08
Lokalizacja: Gliwice/Pyskowice

Post autor: Fer » 2012-05-28, 21:40

Jakby termostat był do wymiany to któryś wąż idący z chłodnicy do silnika byłby pewnie zimny ? A oba - górny i dolny są gorące :-/

Od jakiegoś innego modelu chłodnicę można podpasować ?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-05-28, 21:43

Zmierz wymiary seryjnej chłodnicy, zobacz jak z miejscem i wejdź na stronę nissena tam podając wymiary rdzenia wyskoczą Ci auta które mają interesującą Cię chłodnicę. Pozdrawiam
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Re: Kilka pytań dot. użytkowania

Post autor: mimier » 2012-05-29, 11:09

Fer pisze:Micra 91' 1.2
1. Chyba nie normalne jest to, że przy normalnej jeździe po mieście, temperatura wody trzyma się dosyć wysoko (ok 85-90% wyskości skali) a przy staniu na światłach wentylator włącza się dosyć szybko... ? Fakt jest taki, że chłodnica już posiada zielonkawy nalot na "żeberkach" - czyli jest trochę skorodowana i może nie mieć już tej wydajności ?
Na pewno coś jest nie tak...Mimo tego, że u mnie zegary po wymianie na te z SuperS pokazywały trochę większą temperaturę niż przy zwykłych z wersji LX to 85-90% skali to jest za dużo. Co do wentylatora to również włączał się on bardzo często. Jak będziesz sprawdzał chłodnicę to sprawdź również korek spustowy od spodu (jeśli tam jest bo było kilka rodzajów), bo lubią się one urywać powodując wycieki.
Zadbaj o układ chłodzenia bo K10 szczególnie nie znoszą przegrzania i jak raz wywali uszczelkę pod głowicą to mało kto wie jak to wszystko poskładać, żeby nie wywaliło jej znów po następnych kilku tys. kilometrów ;)
Fer pisze:4. Rozstaw śrub to jest 4x100 ? otwór centrujący ile mm ma ?
Przypomnę jeszcze, że możesz szukać też felg z Renault (np. Clio). Mają mniejsze ET, rozstaw jest ten sam, a średnica otworu jest również praktycznie ta sama...

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-05-29, 12:32

jak chcesz mam chłodnicę z mojego super s w idealnym stanie (oddam za free)
co do przegrzewania to na bank już uszczelka wydała (przykro mi)
K10 1.2 jest bardzo wrażliwa na przegrzanie, a żeby sie upewnić sprawdź czy niema majonezu pod korkiem.

W razie czego jak już kiedyś pisałem tobie PW posiadam cały gotowy set głowica plus uszczelki oddam w cenie jaka zapłaciłem za regeneracje tej głowicy.
Co do montażu niestety aby ponownie nie przytrafiła się naprawa konieczne jest dwu krotne dokręcanie po przebiegu 300 km i ok. 500 km.

Co do uszczelek to u mnie było to samo i brakowało z jednej strony 5mm a od kierowcy ok. 1 cm więc to norma, poszukam tych uszczelek u siebie to może dosztukujesz tyle ile brakuje.

Felgi to tak jak koledzy napisali najlepiej z renault Clio tak zwane „słoneczka” najlepsza możliwa felga do tego samochodu 

Jak cos potrzebujesz to pisz mam wiele części które są mi nie potrzebne.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Fer
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2010-02-07, 08:08
Lokalizacja: Gliwice/Pyskowice

Post autor: Fer » 2012-05-29, 21:38

mimier pisze:Jak będziesz sprawdzał chłodnicę to sprawdź również korek spustowy od spodu (jeśli tam jest bo było kilka rodzajów), bo lubią się one urywać powodując wycieki.
Wycieków z chłodnicy nie ma, bo auto stało pół roku i w chłodnicy było ok 90% płynu, dolałem jakieś 0.5litra do pełna.

W oleju który spuściłem przed uruchomieniem nie było widać oznaków majonezu, czarny jak smoła był ;-) Zobaczę jak jest teraz, po 80km zrobionych.

Do końca tygodnia nie będę męczył micry, wrócę do Laurela na codzień i poczekam aż dojdą wszystkie części na wymianę rozrządu, pompa wody i jakaś inna chłodnica...

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-05-29, 22:39

Pompa wody występuje w dwóch wariantach i nie pasują zamiennie
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Fer
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2010-02-07, 08:08
Lokalizacja: Gliwice/Pyskowice

Post autor: Fer » 2012-06-01, 21:16

Zobaczy się co dostanę, najwyżej kupię inną.


Teraz takie pytanie. Jak powinno się regulować wolne obroty ...

Włączam auto (zimny silnik), auto potrzebuje trochę gazu by nie gasło, czyli muszę trochę dolną śrubę przy gaźniku czy to przepustnicy dokręcić, ale ciężko jest zrobić tak by ustawić na te ok. 850obr... Często utrzyma się w okolicy 1200-1500 później spadnie do ok 900, jak dam gazu to znów ok 1500 i tak w kółko macieju...

Na ciepłym też średnio mi to idzie :-/

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Re: Kilka pytań dot. użytkowania

Post autor: wronek » 2012-06-01, 21:38

Fer pisze:
3. Akumulator jaki duży ? 45AH ? Bo aktualnie wsadzony mam 65 z Laurela ale jest za duży i niezbyt fachowo przymocowany :D
Zależy jakie masz klemy, jeśli cienkie to spokojnie wystarcza aku od Tico i Matiza (chyba 36Ah), jeśli duże to od Seicento tj. 40Ah :)

Małe zwłaszcza dobre na któtkie miejskie odcinki, u mnie śmiga taki mały od Tico i jestem zadowolony a taniutki jest bardzo :)[/quote]
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
Fer
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2010-02-07, 08:08
Lokalizacja: Gliwice/Pyskowice

Post autor: Fer » 2012-06-03, 17:45

Jeszcze jest jedno pytanie, przednie tarcze mam wentylowane, czy jest jakaś alternatywa na zmianę na większy hebel ?

Wahacze z piastami od K11 czy coś od Sunnego ?

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2012-06-04, 11:43

u mnie siedzi aktualnie od 1,6 sunnego ale zwrotnice mam z k11, choć podejrzewam że są takie same :)
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-06-05, 22:46

Dark Shadow

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”