[ Primera] Nissan Primera P10 GT Turbo
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Za zestaw sprzegła ja jestem odpowiedzialny i w poniedziałek na krasnobrodzkiej przed godz. 11 już mieli docisk i zamach do roboty. Będzie fajne cywilizowane sprzegło i tanio po moich znajomościach.Neptune pisze:
Ogarniaj spieka i resztę dupereli bo trzeba by go odpalić, zobaczyć czy dobrze złożyliśmy dziada
W temacie hamulcy się nie wypowiadam, bo to nie moja działka
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Twój downpipe idzie dość daleko od chłodnicy, rury do ICka prowadzisz nisko więc może da się coś wymodzić. Sprzedam Ci swój wiatrak od klimy może się zmieści 
PS. wczoraj liczylismy ile na te pierdoły trzeba kasy
PS2. ciesz się że dzisiaj stan Twoich punktów karnych nie zmienił się i że nie jesteś dodatkową kasę w plecy
PS. wczoraj liczylismy ile na te pierdoły trzeba kasy
PS2. ciesz się że dzisiaj stan Twoich punktów karnych nie zmienił się i że nie jesteś dodatkową kasę w plecy
Nissan Primera SR20DE+T
Podjedź do garage i pomierz jaka jest wysokość ... od pasa w górę... coś się dotnie coś urwie i może wejdą. nie wiem jak na grubość. No i one muszą dmuchać nie wyciągać.
Nie wiem tez czy to dobry pomysł je wkładać pomiedzy bo zakrywać będą dodatkowo powierzchnię chłodnicy która i tak przykryta jest trochę ICkiem. Lepiej żeby powietrze chłodziło niż wentylatory cały czas będą chodzić
Nie wiem tez czy to dobry pomysł je wkładać pomiedzy bo zakrywać będą dodatkowo powierzchnię chłodnicy która i tak przykryta jest trochę ICkiem. Lepiej żeby powietrze chłodziło niż wentylatory cały czas będą chodzić
Nissan Primera SR20DE+T
Właśnie przed momentem otrzymałem paczkę:
Naturalnie musieli się je***nąć i przysłali mi redukcję 90` zamiast 45` ehhh
Ale tak czy siak może w weekend znajdzie sie chwila czasu aby to poskładać do kupy
Czekam jeszcze na stożek Fujita 3 oraz obejmy
Sprzęgło w przyszłym tygodniu .... oj bedzie się działo może w już za tydzień silnik zrobi pierwsze obroty
Nie mogę się doczekać
Naturalnie musieli się je***nąć i przysłali mi redukcję 90` zamiast 45` ehhh
Ale tak czy siak może w weekend znajdzie sie chwila czasu aby to poskładać do kupy
Czekam jeszcze na stożek Fujita 3 oraz obejmy
Sprzęgło w przyszłym tygodniu .... oj bedzie się działo może w już za tydzień silnik zrobi pierwsze obroty
Nie mogę się doczekać
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Mógłbym zaoszczędzić i puść na łatwiznę... ale nie o to chodzi... Ma być dobrze i smaczniepodj pisze:Sorry Ryba - bez urazy, ale twój projekt turbo na pewno przekroczy 3 kPLN.
Ps. Kibicuje aby nic się nie wysrało.
Do szczęścia brakuje już nie wiele .... zaledwie sprzęgła
Z pewnością wyjdzie mniej niż u bombla
Ostatnio zmieniony 2012-05-15, 22:06 przez Ryba, łącznie zmieniany 1 raz.
Takich budżetowych projektów turbo na jeden sezon było już sporo i wygląda na to, że ktoś w końcu wyciągnął z tego wnioski i podszedł do tematu z głową, nie pozostaje nic innego jak trzymać kciuki
Szkoda tylko, że to FWD...
Szkoda tylko, że to FWD...
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...
s13 SR20DET w budowie...
Dzięki
Zastanawiam się nad jedną kwestią... a mianowicie... jakie powinno być odpowiednie ciśnienie oleju w turbo.... Wiadomo za mało - jest ryzyko że może dojść do szkodzenie łożyska zaś gdy jest za duże olej może przeciskać się przez uszczelniacze...
Czy ktoś może gdzieś trafił na taką dyskusje lub coś wie na ten temat
[ Dodano: 2012-05-16, 01:08 ]
oooooo znalazłem na necie dość ciekawą wypowiedź. Czy ktoś może się do tego odnieść
"Suchar w SR20det restryktor/zwężka nie jest w rurce tylko w sróbie którą przykręcasz tą rurke do bloku. Zwężka ta ma 1,7mm sednicy i jest ok pod turbiny na łożyskach ślizgowych teoretycznie do BB powinno sie dać mniejszą zwężke jednak to bedziesz wiedział jak odrazu turbo zacznie ci żygać olejem na seryjnej (zazwyczaj w s14 ta orginalna śróba ze zwężką jest ok)
Tak samo jest w S13 ca18det tam też jest zwężka ale nie w śróbie a w kolanku wkręconym w blok i również ma 1,7mm.
Dodam zw w RB26 juz takiej zwężki nie ma jest tylko sróba o nieco mniejszym przekroju niż normalnie jakieś 3-4mm (2 turbiny) i tam przydało by sie założyć taką zwężkę jednak np. turboneticsy mają zwężke wkręconą w siebie i do tych turboneticsów dają certyfikaty przepływu oleju.
Co do sprzężarek KKK to faktycznie nie daje sie zwężek - przynajmniej nie spodkałem.
Tak samo błędem jest podłaczanie zasilania oleju w silnikach N/A pod miejsce orginalnego czujnika oleju bez zwężek - tam turbo MUSI wkońcu żygnąć olejem bo nie dość ze średnica jest z 4mm i więcej to jeszcze jest pełne ciśnienie jakie podaje pompa. "
Zastanawiam się nad jedną kwestią... a mianowicie... jakie powinno być odpowiednie ciśnienie oleju w turbo.... Wiadomo za mało - jest ryzyko że może dojść do szkodzenie łożyska zaś gdy jest za duże olej może przeciskać się przez uszczelniacze...
Czy ktoś może gdzieś trafił na taką dyskusje lub coś wie na ten temat
[ Dodano: 2012-05-16, 01:08 ]
oooooo znalazłem na necie dość ciekawą wypowiedź. Czy ktoś może się do tego odnieść
"Suchar w SR20det restryktor/zwężka nie jest w rurce tylko w sróbie którą przykręcasz tą rurke do bloku. Zwężka ta ma 1,7mm sednicy i jest ok pod turbiny na łożyskach ślizgowych teoretycznie do BB powinno sie dać mniejszą zwężke jednak to bedziesz wiedział jak odrazu turbo zacznie ci żygać olejem na seryjnej (zazwyczaj w s14 ta orginalna śróba ze zwężką jest ok)
Tak samo jest w S13 ca18det tam też jest zwężka ale nie w śróbie a w kolanku wkręconym w blok i również ma 1,7mm.
Dodam zw w RB26 juz takiej zwężki nie ma jest tylko sróba o nieco mniejszym przekroju niż normalnie jakieś 3-4mm (2 turbiny) i tam przydało by sie założyć taką zwężkę jednak np. turboneticsy mają zwężke wkręconą w siebie i do tych turboneticsów dają certyfikaty przepływu oleju.
Co do sprzężarek KKK to faktycznie nie daje sie zwężek - przynajmniej nie spodkałem.
Tak samo błędem jest podłaczanie zasilania oleju w silnikach N/A pod miejsce orginalnego czujnika oleju bez zwężek - tam turbo MUSI wkońcu żygnąć olejem bo nie dość ze średnica jest z 4mm i więcej to jeszcze jest pełne ciśnienie jakie podaje pompa. "
a jaką ma średnicę i jakie łożyska są w turbinie
Zastanawiam się jaką ja muszę zastosować by była optymalna.
[ Dodano: 2012-05-17, 22:33 ]
Dziś po małej przerwie kurowania się w łóżku znów popracowałem przy moich 4 kółka.
- poprawione mocowanie IC
- wycięte miejsca na kolana od IC
- pomalowanie pasa dolnego farbą podkładową
-przycięcie kolan silikonowych
-dopasowanie orurowania od strony zimnej
-wstepne dopasowanie dolotu
Efekty:

Zastanawiam się jaką ja muszę zastosować by była optymalna.
[ Dodano: 2012-05-17, 22:33 ]
Dziś po małej przerwie kurowania się w łóżku znów popracowałem przy moich 4 kółka.
- poprawione mocowanie IC
- wycięte miejsca na kolana od IC
- pomalowanie pasa dolnego farbą podkładową
-przycięcie kolan silikonowych
-dopasowanie orurowania od strony zimnej
-wstepne dopasowanie dolotu
Efekty:

- Hahkuh
- fanatyk nissana
- Posty: 2020
- Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
- Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
- Kontakt:
...widzę, że tempo modów przed zlotem sięga zenitu
Jestem mega ciekaw efektu końcowego w Rybowozie
Jestem mega ciekaw efektu końcowego w Rybowozie
-=MY GREEN HORNET=-
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
- Hahkuh
- fanatyk nissana
- Posty: 2020
- Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
- Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
- Kontakt:
...eeh.. diabeł tkwi w pierdołach 
-=MY GREEN HORNET=-
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
Mimo iż trwają na Polibudzie Juwenalia znalazłem wczoraj trochę czasu aby spędzić nad czasochłonnymi pierdółkami jakimi jest elektryka i wiązka silnika
- wiązka z wtyczkami do wtrysków zrobiona.
- seryjne wtryski przerobione pod kostki od 440 ( po dotarciu pozostanie wrzucić docelowe wtryski )
- zamocowanie kolektora ssącego na stałe
- blow off przypasowany ( w poniedziałek muszę udać się do znajomego spawacza )
- zamontowany został regulator cisnienia paliwa jak również TurboSmart do regulacji ciśnienia doładowania.
- korzystając z możliwości, wymieniłem prawy przegub ( pozostało tylko łożysko wymienić .
- przedni zderzak został dopasowany do IC
We wszystkich pracach wspomagał mnie Neptune za co mu dziekuję
Zastanawiam się nad chłodnicą oleju.... Chciałbym zamontować chłodnicę oleju po prawej stronie od IC ( patrząc od przodu auta ). Jednak musiał bym poprowadzić prawie 3 m zbrojonego węża o średnicy fi 6mm
Moje pytania dla ludzi znajacych temat.
1. Czy średnica węża nie jest za duża
2. Czy może to mieć wpływ na ciśnienie oleju w układzie.
Z tego co zauważyłem w projektach na RF węże do tych układów nie są cienkie np.

- wiązka z wtyczkami do wtrysków zrobiona.
- seryjne wtryski przerobione pod kostki od 440 ( po dotarciu pozostanie wrzucić docelowe wtryski )
- zamocowanie kolektora ssącego na stałe
- blow off przypasowany ( w poniedziałek muszę udać się do znajomego spawacza )
- zamontowany został regulator cisnienia paliwa jak również TurboSmart do regulacji ciśnienia doładowania.
- korzystając z możliwości, wymieniłem prawy przegub ( pozostało tylko łożysko wymienić .
- przedni zderzak został dopasowany do IC
We wszystkich pracach wspomagał mnie Neptune za co mu dziekuję
Zastanawiam się nad chłodnicą oleju.... Chciałbym zamontować chłodnicę oleju po prawej stronie od IC ( patrząc od przodu auta ). Jednak musiał bym poprowadzić prawie 3 m zbrojonego węża o średnicy fi 6mm
Moje pytania dla ludzi znajacych temat.
1. Czy średnica węża nie jest za duża
2. Czy może to mieć wpływ na ciśnienie oleju w układzie.
Z tego co zauważyłem w projektach na RF węże do tych układów nie są cienkie np.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
U Baniaka dorabiałem przewody o fi wewnetrznej 8mm...
Im grubszy tym lepszy przepływ, ciśnienie oleju po dołożeniu chłodnicy nie spada, jedynie jego temperatura
Im grubszy tym lepszy przepływ, ciśnienie oleju po dołożeniu chłodnicy nie spada, jedynie jego temperatura
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

