Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Nissan Primera P10 GT Turbo

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-05-07, 21:46

ogarniaj ogarniaj bo czasu coraz mniej :-P chyba ze się nie wybierasz na zlot to co innego, bo pośpiech w tych sprawach nie jest wskazany ;-) p.s. może ten DOT5 to jakaś nowość na rynku :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-07, 21:51

MacGayver pisze:p.s. może ten DOT5 to jakaś nowość na rynku :-P
Oj tam oj tam.. każdy wie o co chodzi :)

Nie śpieszę się jak się wyrobie to będę się cieszył, jak nie - również się nic nie stanie tyle że będę przez 3 dni chodził pijany :D

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2012-05-08, 21:18

Neptune pisze:
Ogarniaj spieka i resztę dupereli bo trzeba by go odpalić, zobaczyć czy dobrze złożyliśmy dziada :D
Za zestaw sprzegła ja jestem odpowiedzialny i w poniedziałek na krasnobrodzkiej przed godz. 11 już mieli docisk i zamach do roboty. Będzie fajne cywilizowane sprzegło i tanio po moich znajomościach.

W temacie hamulcy się nie wypowiadam, bo to nie moja działka
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-05-09, 19:12

Spiek troche szarpie budą :/ trzeba się przyzwyczaić... na ilu łopatkach się skończyło. 4 jak u mnie? Bo trudno nazwać go cywilizowanym :P Teraz to nie wiem czy bym dał żonie się przejechać Primą :D

PS ciężko będzie żyć w Łodzi z dwoma p10 Turbo... mało wolnych 3 pasmówek :D
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-05-09, 19:16

Neptun wiesz gdzie mozna stadko koników wypasać :mrgreen:
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-05-09, 19:21

Wiem wiem na pewno zagościmy jak z Rybą poogarniamy dziesiątki spraw :D Każda sprawa kosztuje i to jest główny problem a auto by można było robić i robić :D
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-09, 20:22

Mam nadzieję że elementy układu dolotowego przybędą przed weekendem. Będziemy musieli Robson coś rzeźbić z tymi wentylatorami. :D Mam nadzieje że już po weekendzie dolot będzie ogarnięty :)

zostały same pierdoły :D

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-05-09, 20:26

Twój downpipe idzie dość daleko od chłodnicy, rury do ICka prowadzisz nisko więc może da się coś wymodzić. Sprzedam Ci swój wiatrak od klimy może się zmieści :P

PS. wczoraj liczylismy ile na te pierdoły trzeba kasy :D
PS2. ciesz się że dzisiaj stan Twoich punktów karnych nie zmienił się i że nie jesteś dodatkową kasę w plecy :P
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-09, 20:28

Spadaj :P mam cicha nadzieję że jakimś cudem ori wentylatory zmieszczą się miedzy IC a chłodnica :P

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-05-09, 20:33

Podjedź do garage i pomierz jaka jest wysokość ... od pasa w górę... coś się dotnie coś urwie i może wejdą. nie wiem jak na grubość. No i one muszą dmuchać nie wyciągać.

Nie wiem tez czy to dobry pomysł je wkładać pomiedzy bo zakrywać będą dodatkowo powierzchnię chłodnicy która i tak przykryta jest trochę ICkiem. Lepiej żeby powietrze chłodziło niż wentylatory cały czas będą chodzić
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-11, 09:50

Właśnie przed momentem otrzymałem paczkę:

Obrazek

Naturalnie musieli się je***nąć i przysłali mi redukcję 90` zamiast 45` ehhh

Ale tak czy siak może w weekend znajdzie sie chwila czasu aby to poskładać do kupy :)

Czekam jeszcze na stożek Fujita 3 oraz obejmy :D

Sprzęgło w przyszłym tygodniu .... oj bedzie się działo może w już za tydzień silnik zrobi pierwsze obroty :D

Nie mogę się doczekać :D

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-11, 09:57

Pomysl jeszcze o docieraniu :D

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-11, 10:20

Z tym nie jest problem, ponieważ dogadałem się z szefem bym mógł zamiast samochodu służbowego użytkować swój prywatny a tankuje z floty PB więc 1000 km to są 2-3 dni :D

[ Dodano: 2012-05-15, 09:37 ]
Kolejna zabawka do mnie trafiła :D

Obrazek

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2012-05-15, 20:25

Sorry Ryba - bez urazy, ale twój projekt turbo na pewno przekroczy 3 kPLN.

Ps. Kibicuje aby nic się nie wysrało.

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-05-15, 21:00

jego projekt napewno 5przekroczy ale to nie dycha :mrgreen:
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-15, 22:04

podj pisze:Sorry Ryba - bez urazy, ale twój projekt turbo na pewno przekroczy 3 kPLN.

Ps. Kibicuje aby nic się nie wysrało.
Mógłbym zaoszczędzić i puść na łatwiznę... ale nie o to chodzi... Ma być dobrze i smacznie :D

Do szczęścia brakuje już nie wiele .... zaledwie sprzęgła :D

Z pewnością wyjdzie mniej niż u bombla :D
Ostatnio zmieniony 2012-05-15, 22:06 przez Ryba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
*Kazik*
fanatyk nissana
Posty: 440
Rejestracja: 2010-03-09, 10:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: *Kazik* » 2012-05-15, 22:05

dasz radę jak zawsze :P

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2012-05-15, 22:35

Takich budżetowych projektów turbo na jeden sezon było już sporo i wygląda na to, że ktoś w końcu wyciągnął z tego wnioski i podszedł do tematu z głową, nie pozostaje nic innego jak trzymać kciuki :roll:
Szkoda tylko, że to FWD...
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-15, 22:44

Dzięki :)

Zastanawiam się nad jedną kwestią... a mianowicie... jakie powinno być odpowiednie ciśnienie oleju w turbo.... Wiadomo za mało - jest ryzyko że może dojść do szkodzenie łożyska zaś gdy jest za duże olej może przeciskać się przez uszczelniacze...

Czy ktoś może gdzieś trafił na taką dyskusje lub coś wie na ten temat ??

[ Dodano: 2012-05-16, 01:08 ]
oooooo znalazłem na necie dość ciekawą wypowiedź. Czy ktoś może się do tego odnieść ??

"Suchar w SR20det restryktor/zwężka nie jest w rurce tylko w sróbie którą przykręcasz tą rurke do bloku. Zwężka ta ma 1,7mm sednicy i jest ok pod turbiny na łożyskach ślizgowych teoretycznie do BB powinno sie dać mniejszą zwężke jednak to bedziesz wiedział jak odrazu turbo zacznie ci żygać olejem na seryjnej (zazwyczaj w s14 ta orginalna śróba ze zwężką jest ok)

Tak samo jest w S13 ca18det tam też jest zwężka ale nie w śróbie a w kolanku wkręconym w blok i również ma 1,7mm.

Dodam zw w RB26 juz takiej zwężki nie ma jest tylko sróba o nieco mniejszym przekroju niż normalnie jakieś 3-4mm (2 turbiny) i tam przydało by sie założyć taką zwężkę jednak np. turboneticsy mają zwężke wkręconą w siebie i do tych turboneticsów dają certyfikaty przepływu oleju.

Co do sprzężarek KKK to faktycznie nie daje sie zwężek - przynajmniej nie spodkałem.

Tak samo błędem jest podłaczanie zasilania oleju w silnikach N/A pod miejsce orginalnego czujnika oleju bez zwężek - tam turbo MUSI wkońcu żygnąć olejem bo nie dość ze średnica jest z 4mm i więcej to jeszcze jest pełne ciśnienie jakie podaje pompa. "

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-16, 05:18

Ryba pisze:Z pewnością wyjdzie mniej niż u bombla :D
A podliczałes już? Jak usiadłem na spokojnie i zacząłem liczyć, to nie było tak różowo. Poza tym u mnie sporo wyszła robocizna

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2012-05-16, 20:23

U mnie restrykcja jest w śrubie wkręconej w sprężarkę na wejściu smarowania.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-16, 23:31

a jaką ma średnicę i jakie łożyska są w turbinie ??

Zastanawiam się jaką ja muszę zastosować by była optymalna. :?:

[ Dodano: 2012-05-17, 22:33 ]
Dziś po małej przerwie kurowania się w łóżku znów popracowałem przy moich 4 kółka.

- poprawione mocowanie IC
- wycięte miejsca na kolana od IC
- pomalowanie pasa dolnego farbą podkładową
-przycięcie kolan silikonowych
-dopasowanie orurowania od strony zimnej
-wstepne dopasowanie dolotu

Efekty:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2012-05-17, 21:52

...widzę, że tempo modów przed zlotem sięga zenitu :D
Jestem mega ciekaw efektu końcowego w Rybowozie ;-)
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-17, 21:56

Hahkuh pisze:...widzę, że tempo modów przed zlotem sięga zenitu :D
Nie ma na co liczyć abym zdążył przed zlotem ...

To byłby cud !!

Wydaje się że jest już mało rzeczy do zrobienia... jednak zostało milion pierdół :-?

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2012-05-17, 22:00

...eeh.. diabeł tkwi w pierdołach :-/
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-05-17, 22:46

też uwijam się jak w ukropie i nie jest łatwo wygospodarować trochę czasu. Ale jeżdżę autem i na bieżąco wychwytuje i usuwam problemy. A jak zacznie Prima zacznie jeździć to dopiero Ci się zaczną ujawniać właśnie takie pierdoły :-/
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-20, 12:46

Mimo iż trwają na Polibudzie Juwenalia znalazłem wczoraj trochę czasu aby spędzić nad czasochłonnymi pierdółkami jakimi jest elektryka i wiązka silnika

Obrazek

- wiązka z wtyczkami do wtrysków zrobiona.
- seryjne wtryski przerobione pod kostki od 440 ( po dotarciu pozostanie wrzucić docelowe wtryski )
- zamocowanie kolektora ssącego na stałe
- blow off przypasowany ( w poniedziałek muszę udać się do znajomego spawacza )
- zamontowany został regulator cisnienia paliwa jak również TurboSmart do regulacji ciśnienia doładowania.
- korzystając z możliwości, wymieniłem prawy przegub ( pozostało tylko łożysko wymienić .
- przedni zderzak został dopasowany do IC

We wszystkich pracach wspomagał mnie Neptune za co mu dziekuję :-)

Zastanawiam się nad chłodnicą oleju.... Chciałbym zamontować chłodnicę oleju po prawej stronie od IC ( patrząc od przodu auta ). Jednak musiał bym poprowadzić prawie 3 m zbrojonego węża o średnicy fi 6mm
Moje pytania dla ludzi znajacych temat.
1. Czy średnica węża nie jest za duża ??
2. Czy może to mieć wpływ na ciśnienie oleju w układzie. ??

Z tego co zauważyłem w projektach na RF węże do tych układów nie są cienkie np.

Obrazek

Awatar użytkownika
Shadows
fanatyk nissana
Posty: 1239
Rejestracja: 2011-02-27, 09:37
Lokalizacja: Krk

Post autor: Shadows » 2012-05-20, 15:59

Fajnie Ci te lampy wyszły z przodu ,musze u siebie tak zrobic... Jak je rozkleic i czym je potem sklejales silikonem??
Obrazek

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2012-05-20, 17:38

Co do sprzęgła to nie oszczędzaj tylko kup jakiś porządny zestaw z męskich dociskiem, slizgajace sie sprzegło to najbardziej wkurwiajaca sprawa poza awarią motoru....

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-05-20, 17:51

U Baniaka dorabiałem przewody o fi wewnetrznej 8mm...
Im grubszy tym lepszy przepływ, ciśnienie oleju po dołożeniu chłodnicy nie spada, jedynie jego temperatura :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”