Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Obroty na biegu jałowym

Moderator: janusz

k-olo
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2010-01-16, 16:06
Lokalizacja: W-wa

[A32] Obroty na biegu jałowym

Post autor: k-olo » 2010-01-16, 16:24

Witam wszystkich maxi-kierowców,
jestem właścicielem Nissana Maxima A32 1999/2000 wersja europejska. Od pewnego czasu mam problem z obrotami na biegu jałowym. Po nagrzaniu silnika spadają do 600 obr/min, niezależnie czy ogrzewanie jest włączone, czy nie. Poprzednio miałem 900 przy włączonym ogrzewaniu i 600 przy wyłączonym. Silnik pracuje równo mimo niskich obrotów. Cewki zapłonowe wykluczone, obroty spadają przy odłączaniu napięcia każdej z nich. Instalacji gazowej nie posiadam, przebieg około 240000. Proszę o sugestie, co mogę sprawdzić we własnym zakresie? Czy ktoś miał podobne objawy?

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-01-16, 18:43

http://www.youtube.com/watch?v=w46Te7ylMLc
To jest moj filmik z przyspieszeniem mojej maximy ale na samym poczatku widac jakie ma wolne obroty. Jak widzisz jest to wlasnie ok 600obr wiec obroty masz prawidlowe, 900 moze byc na wlaczonej klimie. Jesli chcesz troche podniesc obroty w dziale zrob to sam masz instrukcje. Najlepiej zrob zdjecie obrotomierza i zobaczymy czy masz sie czym przejmowac :-)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-01-16, 19:51

Ja w swojej A32 w pozycji skrzyni automatycznej na D (podczas oczekiwania na światłach)
obroty oscylują około 550. Auto trochę się trzęsie.

W momencie kiedy przełożę na N obroty rosną i przestaje się telepać.

Czy obroty na D nie powinny oscylować w okolicy 650 ?

Mam nadzieje, że to nie cewka. (to już by była 3)
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Re: Obroty na biegu jałowym

Post autor: GRZECHu » 2010-01-17, 08:37

Możesz spróbować wyczyścić przepustnice i silnik krokowy. Ale ja tez mam coś koło 650-750
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-01-17, 14:05

Czyli jednak mam za niskie.

Coobcio coś kiedyś regulował jakąś śrubką, może nią sprubować pokręcić ?

Czyszczenie swoją drogą. Czy środek do rozpuszczania smarów, czyszczenia tarcz hamulcowych będzie dobry do tej roboty ?
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-01-17, 14:06

Ja bym nie ryzykował, żeby nie popsuł czegoś z silniczkiem krokowym.

Na przepustnicy jest śrubka, odpal auto i na włączonym silniku odkręć ją o 1/4 obrotu. Powinno podnieść obroty.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-01-17, 14:14

Nie ryzykować z tym środkiem do czyszczenia hamulców - ot o Ci chodzi ?

Kuba kręcił taką plastikową śrubką chyba od wolnych obrotów blisko przy ścianie grodziowej silnika a kabiną.

Chodzi Ci o tą śrubkę czy te pomalowaną na czerwono przy lince gazu i kick downu czy tą, którą kręcił Kuba ?
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-01-17, 14:55

B 52 pisze:Nie ryzykować z tym środkiem do czyszczenia hamulców - ot o Ci chodzi ?
Tak.
B 52 pisze:Chodzi Ci o tą śrubkę czy te pomalowaną na czerwono przy lince gazu i kick downu czy tą, którą kręcił Kuba ?
Tak, o ta plastikową przy grodzi nad przepustnicą.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-01-17, 15:06

Jak mam za niskie obroty to kręcić w lewą czy prawą stronę ?

Z góry dziękuje Grzechu za pomoc.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-01-17, 16:29

B 52 pisze:Jak mam za niskie obroty to kręcić w lewą czy prawą stronę ?

Z góry dziękuje Grzechu za pomoc.
Tak jakbyś chciał wykręcić śrubę. Tylko pamiętaj na odpalonym silniku rób, nie wiem czemu ale na zgaszonym wykręciłem o cały obrót i nie było różnicy, na odpalonym już 1/4 obrotu dała efekt.

Później przy czyszczeniu przepustnicy skręcam tą śrubę bo obroty i tak idą wysoko.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-01-17, 16:57

GRZECHu, odlaczales TPS tak jak tutaj radza?
http://forums.maxima.org/1035034-post6.html

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-01-17, 18:24

dylson pisze:GRZECHu, odlaczales TPS tak jak tutaj radza?
http://forums.maxima.org/1035034-post6.html
Nigdy, ale następnym razem spróbuję.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Gruzin87
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-09, 18:52
Lokalizacja: z domu

Post autor: Gruzin87 » 2010-01-19, 08:48

A takie pytanie, osoby posiadajace automaty, przy maksymalnym bucie do jakich max. obrotow kreca sie wam maxi? U mnie w A33 max to tak powiedzmy 6200, a w a32 gdzies do 6500. Czy przez walniety czujnik polozenia przepustnicy moze byc tak ze a33 kreci sie tylko do 6200, a powinna wyzej?
Maxi-life

k-olo
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2010-01-16, 16:06
Lokalizacja: W-wa

Post autor: k-olo » 2010-01-19, 10:42

Dzięki za odpowiedzi, wygląda na to że z obrotami w mojej Maximce jest wszystko w porządku. Zastanawia mnie tylko to, czemu wcześniej miałem większe obroty przy włączonym ogrzewaniu? W sumie mniejsze obroty = mniejsze zużycie paliwa. Moje autko dostosowało się do wysokich cen benzyny (jak na sezon zimowy są bardzo wysokie).

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-01-19, 10:53

k-olo pisze:Zastanawia mnie tylko to, czemu wcześniej miałem większe obroty przy włączonym ogrzewaniu?
Jesli ogrzewanie bylo wlaczone na auto to chodzilo na klimie = wyzsze obroty.

k-olo
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2010-01-16, 16:06
Lokalizacja: W-wa

Post autor: k-olo » 2010-01-19, 16:58

Czyli mam problem z obrotami, bo nie zwiększają się po włączeniu klimy (ogrzewania). Czy macie jakieś sugestie, co może być za to odpowiedzialne?

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-01-19, 17:36

Jesli po wlaczeniu przycisku auto obroty nie ida do gory to moze oznaczac, ze klima nie dziala. Jesli nawiewy pracuja w trybie econ obroty nie maja wzrastac, bo wtedy jest zwykly nawiew bez klimy.

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-01-21, 00:02

Przy obecnych temperaturach na AUTO tez nie pojda do gory bo sie poprostu nie wlaczy.

Jeszcze tak dodam przy okazji ze nawet jak obroty ida do gory to nie znaczy ze klima dziala, mialem tak jak kupilem samochod, obroty szly w gore a klima nie pracowala.
Obrazek

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-01-21, 10:19

Wald pisze:Przy obecnych temperaturach na AUTO tez nie pojda do gory bo sie poprostu nie wlaczy.
Przy jakiej minimalnej temperaturze klima sie zalaczy?
Wald pisze:Jeszcze tak dodam przy okazji ze nawet jak obroty ida do gory to nie znaczy ze klima dziala, mialem tak jak kupilem samochod, obroty szly w gore a klima nie pracowala.
Jesli wlaczysz duzo odbiornikow pradu to moga troche isc do gory ale nie tyle co przy klimie.

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-01-21, 10:55

Ja wczoraj sprawdziłem i nie było różnicy przy econ - auto. Obroty w tym samym miejscu.
Może to wina minusowej temp. Ale wiem, że klima działa ponieważ szybki na auto lepiej odparowuj a i nieco chłodniejsze powietrze wychodzi.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-01-21, 23:53

dylson pisze: Przy jakiej minimalnej temperaturze klima sie zalaczy?
Nie wiem jak to jest w maxi ale zwykle to jest około +5 stopni.

[ Dodano: 2010-01-21, 23:57 ]
dylson pisze: Jesli wlaczysz duzo odbiornikow pradu to moga troche isc do gory ale nie tyle co przy klimie.
Oczywiscie.
Mowie tylko o tym ze AUTO powoduje wlaczenie przekaznika klimy a ten wlacza sprezarke ale jednoczesnie daje sygnal do podniesienia obrotow, czyli nie opor sprezarki powoduje podniesienie obrotow a ten przekaznik to wywoluje. U mnie sama sprezarka nie byla podlaczona, przekaznik sie zalaczal , dawal sygnal do podniesienia obrotow ktore sie podnosily ale sama sprezarka sie nie uruchamiala bo byla zwyczajnie nie podlaczona.

[ Dodano: 2010-01-22, 00:00 ]
B 52 pisze:Ja wczoraj sprawdziłem i nie było różnicy przy econ - auto. Obroty w tym samym miejscu.
Może to wina minusowej temp. Ale wiem, że klima działa ponieważ szybki na auto lepiej odparowuj a i nieco chłodniejsze powietrze wychodzi.
Obroty sie nie podnosily bo klima nie miala prawa sie wlaczyc w minusowej temp.
Jak stwierdzasz ze na AUTO leci chlodniejsze powietrze skoro na zwnatrz jest ujemna tempreatura, najnizsza tempretaure jaka moze dac klima to jest pomiedzy +6 do +8 stopni :)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-01-22, 22:49

Tak jakbyś chciał wykręcić śrubę. Tylko pamiętaj na odpalonym silniku rób, nie wiem czemu ale na zgaszonym wykręciłem o cały obrót i nie było różnicy, na odpalonym już 1/4 obrotu dała efekt.

Grzechu, czy auto ma być na P czy na D podczas regulacji ?
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”