[A32] Obroty na biegu jałowym
Moderator: janusz
[A32] Obroty na biegu jałowym
Witam wszystkich maxi-kierowców,
jestem właścicielem Nissana Maxima A32 1999/2000 wersja europejska. Od pewnego czasu mam problem z obrotami na biegu jałowym. Po nagrzaniu silnika spadają do 600 obr/min, niezależnie czy ogrzewanie jest włączone, czy nie. Poprzednio miałem 900 przy włączonym ogrzewaniu i 600 przy wyłączonym. Silnik pracuje równo mimo niskich obrotów. Cewki zapłonowe wykluczone, obroty spadają przy odłączaniu napięcia każdej z nich. Instalacji gazowej nie posiadam, przebieg około 240000. Proszę o sugestie, co mogę sprawdzić we własnym zakresie? Czy ktoś miał podobne objawy?
jestem właścicielem Nissana Maxima A32 1999/2000 wersja europejska. Od pewnego czasu mam problem z obrotami na biegu jałowym. Po nagrzaniu silnika spadają do 600 obr/min, niezależnie czy ogrzewanie jest włączone, czy nie. Poprzednio miałem 900 przy włączonym ogrzewaniu i 600 przy wyłączonym. Silnik pracuje równo mimo niskich obrotów. Cewki zapłonowe wykluczone, obroty spadają przy odłączaniu napięcia każdej z nich. Instalacji gazowej nie posiadam, przebieg około 240000. Proszę o sugestie, co mogę sprawdzić we własnym zakresie? Czy ktoś miał podobne objawy?
http://www.youtube.com/watch?v=w46Te7ylMLc
To jest moj filmik z przyspieszeniem mojej maximy ale na samym poczatku widac jakie ma wolne obroty. Jak widzisz jest to wlasnie ok 600obr wiec obroty masz prawidlowe, 900 moze byc na wlaczonej klimie. Jesli chcesz troche podniesc obroty w dziale zrob to sam masz instrukcje. Najlepiej zrob zdjecie obrotomierza i zobaczymy czy masz sie czym przejmowac
To jest moj filmik z przyspieszeniem mojej maximy ale na samym poczatku widac jakie ma wolne obroty. Jak widzisz jest to wlasnie ok 600obr wiec obroty masz prawidlowe, 900 moze byc na wlaczonej klimie. Jesli chcesz troche podniesc obroty w dziale zrob to sam masz instrukcje. Najlepiej zrob zdjecie obrotomierza i zobaczymy czy masz sie czym przejmowac

Ja w swojej A32 w pozycji skrzyni automatycznej na D (podczas oczekiwania na światłach)
obroty oscylują około 550. Auto trochę się trzęsie.
W momencie kiedy przełożę na N obroty rosną i przestaje się telepać.
Czy obroty na D nie powinny oscylować w okolicy 650 ?
Mam nadzieje, że to nie cewka. (to już by była 3)
obroty oscylują około 550. Auto trochę się trzęsie.
W momencie kiedy przełożę na N obroty rosną i przestaje się telepać.
Czy obroty na D nie powinny oscylować w okolicy 650 ?
Mam nadzieje, że to nie cewka. (to już by była 3)
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
Re: Obroty na biegu jałowym
Możesz spróbować wyczyścić przepustnice i silnik krokowy. Ale ja tez mam coś koło 650-750
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

Czyli jednak mam za niskie.
Coobcio coś kiedyś regulował jakąś śrubką, może nią sprubować pokręcić ?
Czyszczenie swoją drogą. Czy środek do rozpuszczania smarów, czyszczenia tarcz hamulcowych będzie dobry do tej roboty ?
Coobcio coś kiedyś regulował jakąś śrubką, może nią sprubować pokręcić ?
Czyszczenie swoją drogą. Czy środek do rozpuszczania smarów, czyszczenia tarcz hamulcowych będzie dobry do tej roboty ?
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
Nie ryzykować z tym środkiem do czyszczenia hamulców - ot o Ci chodzi ?
Kuba kręcił taką plastikową śrubką chyba od wolnych obrotów blisko przy ścianie grodziowej silnika a kabiną.
Chodzi Ci o tą śrubkę czy te pomalowaną na czerwono przy lince gazu i kick downu czy tą, którą kręcił Kuba ?
Kuba kręcił taką plastikową śrubką chyba od wolnych obrotów blisko przy ścianie grodziowej silnika a kabiną.
Chodzi Ci o tą śrubkę czy te pomalowaną na czerwono przy lince gazu i kick downu czy tą, którą kręcił Kuba ?
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
Tak.B 52 pisze:Nie ryzykować z tym środkiem do czyszczenia hamulców - ot o Ci chodzi ?
Tak, o ta plastikową przy grodzi nad przepustnicą.B 52 pisze:Chodzi Ci o tą śrubkę czy te pomalowaną na czerwono przy lince gazu i kick downu czy tą, którą kręcił Kuba ?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

Tak jakbyś chciał wykręcić śrubę. Tylko pamiętaj na odpalonym silniku rób, nie wiem czemu ale na zgaszonym wykręciłem o cały obrót i nie było różnicy, na odpalonym już 1/4 obrotu dała efekt.B 52 pisze:Jak mam za niskie obroty to kręcić w lewą czy prawą stronę ?
Z góry dziękuje Grzechu za pomoc.
Później przy czyszczeniu przepustnicy skręcam tą śrubę bo obroty i tak idą wysoko.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

GRZECHu, odlaczales TPS tak jak tutaj radza?
http://forums.maxima.org/1035034-post6.html
http://forums.maxima.org/1035034-post6.html
Nigdy, ale następnym razem spróbuję.dylson pisze:GRZECHu, odlaczales TPS tak jak tutaj radza?
http://forums.maxima.org/1035034-post6.html
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

Dzięki za odpowiedzi, wygląda na to że z obrotami w mojej Maximce jest wszystko w porządku. Zastanawia mnie tylko to, czemu wcześniej miałem większe obroty przy włączonym ogrzewaniu? W sumie mniejsze obroty = mniejsze zużycie paliwa. Moje autko dostosowało się do wysokich cen benzyny (jak na sezon zimowy są bardzo wysokie).
Przy jakiej minimalnej temperaturze klima sie zalaczy?Wald pisze:Przy obecnych temperaturach na AUTO tez nie pojda do gory bo sie poprostu nie wlaczy.
Jesli wlaczysz duzo odbiornikow pradu to moga troche isc do gory ale nie tyle co przy klimie.Wald pisze:Jeszcze tak dodam przy okazji ze nawet jak obroty ida do gory to nie znaczy ze klima dziala, mialem tak jak kupilem samochod, obroty szly w gore a klima nie pracowala.
Ja wczoraj sprawdziłem i nie było różnicy przy econ - auto. Obroty w tym samym miejscu.
Może to wina minusowej temp. Ale wiem, że klima działa ponieważ szybki na auto lepiej odparowuj a i nieco chłodniejsze powietrze wychodzi.
Może to wina minusowej temp. Ale wiem, że klima działa ponieważ szybki na auto lepiej odparowuj a i nieco chłodniejsze powietrze wychodzi.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
Nie wiem jak to jest w maxi ale zwykle to jest około +5 stopni.dylson pisze: Przy jakiej minimalnej temperaturze klima sie zalaczy?
[ Dodano: 2010-01-21, 23:57 ]
Oczywiscie.dylson pisze: Jesli wlaczysz duzo odbiornikow pradu to moga troche isc do gory ale nie tyle co przy klimie.
Mowie tylko o tym ze AUTO powoduje wlaczenie przekaznika klimy a ten wlacza sprezarke ale jednoczesnie daje sygnal do podniesienia obrotow, czyli nie opor sprezarki powoduje podniesienie obrotow a ten przekaznik to wywoluje. U mnie sama sprezarka nie byla podlaczona, przekaznik sie zalaczal , dawal sygnal do podniesienia obrotow ktore sie podnosily ale sama sprezarka sie nie uruchamiala bo byla zwyczajnie nie podlaczona.
[ Dodano: 2010-01-22, 00:00 ]
Obroty sie nie podnosily bo klima nie miala prawa sie wlaczyc w minusowej temp.B 52 pisze:Ja wczoraj sprawdziłem i nie było różnicy przy econ - auto. Obroty w tym samym miejscu.
Może to wina minusowej temp. Ale wiem, że klima działa ponieważ szybki na auto lepiej odparowuj a i nieco chłodniejsze powietrze wychodzi.
Jak stwierdzasz ze na AUTO leci chlodniejsze powietrze skoro na zwnatrz jest ujemna tempreatura, najnizsza tempretaure jaka moze dac klima to jest pomiedzy +6 do +8 stopni

Tak jakbyś chciał wykręcić śrubę. Tylko pamiętaj na odpalonym silniku rób, nie wiem czemu ale na zgaszonym wykręciłem o cały obrót i nie było różnicy, na odpalonym już 1/4 obrotu dała efekt.
Grzechu, czy auto ma być na P czy na D podczas regulacji ?
Grzechu, czy auto ma być na P czy na D podczas regulacji ?
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...