[N15] Czujnik poziomu paliwa (kontrolka)
Moderator: sergiej
[N15] Czujnik poziomu paliwa (kontrolka)
Witajcie koledzy
Od dłuższego czasu zadawałem sobie pytanie czy z moim czujnikiem poziomu paliwa jest wszystko ok. I wczoraj otrzymałem jasną odpowiedź. Otóż NIE !
Dokładniej mówiąc nie byłem pewien co do kontrolki o ile sama wskazówka poziomu paliwa działa o tyle kontrolka już nie. Postanowiłem ze będę jeździł do minimum tzn aż skończy się paliwo. Tak też zrobiłem i na szczęście paliwko skończyło się przed domem. Ale kontrolka się nie zaświeciła. Od momentu wejście wskazówki na czerwone pole do końca benzyny udało mi się zrobić 40km jeżdżąc po mieście. I teraz to co mnie interesuje. Czy jest możliwość sprawdzenia w jakiś sposób samej kontrolki bez wymiany całego czujnika i w jaki sposób to zrobić? A jeżeli juz wchodzi wymiana to również chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej ją wykonać.
P.S gdzie w bydgoszczy znajdę dobrego i uczciwego mechanika do mojej almy?
Od dłuższego czasu zadawałem sobie pytanie czy z moim czujnikiem poziomu paliwa jest wszystko ok. I wczoraj otrzymałem jasną odpowiedź. Otóż NIE !
Dokładniej mówiąc nie byłem pewien co do kontrolki o ile sama wskazówka poziomu paliwa działa o tyle kontrolka już nie. Postanowiłem ze będę jeździł do minimum tzn aż skończy się paliwo. Tak też zrobiłem i na szczęście paliwko skończyło się przed domem. Ale kontrolka się nie zaświeciła. Od momentu wejście wskazówki na czerwone pole do końca benzyny udało mi się zrobić 40km jeżdżąc po mieście. I teraz to co mnie interesuje. Czy jest możliwość sprawdzenia w jakiś sposób samej kontrolki bez wymiany całego czujnika i w jaki sposób to zrobić? A jeżeli juz wchodzi wymiana to również chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej ją wykonać.
P.S gdzie w bydgoszczy znajdę dobrego i uczciwego mechanika do mojej almy?
Może zacznij od najłatwiejszych rzeczy i sprawdź najpierw czy żaróweczka ci się nie przepaliła.
Odkręcasz 2 śruby w osłonie licznika, opuszczasz kierę na sam dół, delikatnie wyszarpujesz osłonę i masz licznik na 3 śrubach na wierzchu.Odkręcasz 3 śruby wyjmujesz licznik odpinasz wiązki z tyłu i masz dostęp do żarówek.U mnie w Ali przed liftem rezerwa jest na samym dole po lewej patrząc na licznik, więc po odwróceniu masz ją po prawej na dole.
Powodzenia.
Odkręcasz 2 śruby w osłonie licznika, opuszczasz kierę na sam dół, delikatnie wyszarpujesz osłonę i masz licznik na 3 śrubach na wierzchu.Odkręcasz 3 śruby wyjmujesz licznik odpinasz wiązki z tyłu i masz dostęp do żarówek.U mnie w Ali przed liftem rezerwa jest na samym dole po lewej patrząc na licznik, więc po odwróceniu masz ją po prawej na dole.
Powodzenia.
Witaj kolego
Żarówkę mam na 100% sprawną znam temat z wymianą żarówek niejednokrotnie już rozkręcałem zegary. Ale dziękuję za pomoc. Wiem że to jest czujnik poziomu paliwa. Zastanawia mnie tylko czy jest możliwość jego naprawy czy muszę wymienić cały czujnik i jak najlepiej to zrobić bo gdzieś przeczytałem że trzeba to poźniej uszczelnić.
Żarówkę mam na 100% sprawną znam temat z wymianą żarówek niejednokrotnie już rozkręcałem zegary. Ale dziękuję za pomoc. Wiem że to jest czujnik poziomu paliwa. Zastanawia mnie tylko czy jest możliwość jego naprawy czy muszę wymienić cały czujnik i jak najlepiej to zrobić bo gdzieś przeczytałem że trzeba to poźniej uszczelnić.
Najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik rezerwy, tzw termistor. Trzeba sobie cos takiego zakupic http://moto.allegro.pl/item864034659_cz ... ubira.html , odkrecic pokrywe baku (pod kanapa) i wymienic:) Jest to dosc prosta operacja. Mialem to samo juz w dwoch nissanach:)
Po odkręceniu śrub przytrzymujących dolną część siedziska pasażera (od strony kierowcy) i uniesieniu go do góry (oj jakież to irytujące utrzymywać to przez cały czas kombinowania z tym na dole... następnym razem chyba odkręcę całkowicie siedzisko i spokojnie sobie tam pogrzebię) ukazuje nam się coś takiego jak na zdjęciu (przepraszam za niską jakość zdjęć...) z tej oto płytki metalu odkręcamy 3 śruby (otwory pokazane na zdjęciu kolorem czerwonym)
Po odkręceniu tych śrub i uniesieniu tej płytki ukaże nam się taki widok:
I teraz mam pytanie... odkręcam śruby które zaznaczone są na zdjęciu niżej zdejmuję metalową okrągłą płytkę w kształcie ringa, która dociska nasz czujnik ale niestety bardzo ciężko idzie mi zdjęcie tych dwóch wężyków (odprowadzających paliwo?) ściągam obejmki ale one za nic nie chcą zejść... robiłem to delikatnie ponieważ nie chciałem przerwać któregokolwiek i niestety ani drgnęły... czy jest jakiś sposób na ich łatwe zdjęcie? Druga sprawa to gdy już ściągnę wszystko to ten termistor trzeba lutować z tego co widziałem... warto to tutaj napisać bo nie każdy rozpoczyna taką zabawę z dostępem do przedłużacza z lutownicą... a gdy już się tam dostaniesz to musisz wszystko z powrotem skręcać żeby dojechać do miejsca gdzie będziesz miał dostęp do lutownicy hmm no i mam kolejne pytanie... tam jest uszczelka... jest ona troszkę za duża w stosunku do otworu w który wchodzi i za nic nie da się jej dopasować odpowiednio... i tutaj domyślam się też potrzeba odpowiedniej techniki (czyt. sposobu) na założenie jej tak żeby wszystko dobrze się trzymało...I jeszcze jedną sprawą jest jak wyciągnąć ten termistor z plastiku (ostatnie zdjęcie zaczerpnięte z aukcji mam nadzieję że autor mnie nie pozwie za wykorzystanie go w tym celu, zdjęcie przed pytaniami z zaznaczonymi przeze mnie kabelkami które w moim przypadku trzeba przylutować mimo że w zakupionym termistorze są wsuwki)... od razu napiszę że nie wiem czy to banał czy nie bo nie miałem tam zbytniego dostępu gdy to rozkręcałem... widziałem tylko pobieżnie wszystko co tam jest w środku gdyż nie mogłem zdjąć tych 2 wężyków (było bardzo bardzo zimno i nawet nie miałem czucia w rękach dlatego bałem się że coś skwaszę
) bardzo proszę o odpowiedzenie na moje pytania pod zdjęciem wypiszę je wszystkie żeby było łatwiej cytować
.... z góry bardzo dziękuję i życzę innym powodzenia z tą "drobną" naprawą 
Pytania:
1. Jak zdjąć wężyki (paliwowe?) nie uszkadzając ich
2. Jak dopasować uszczelkę pod czujnikiem paliwa
3. Jak wyciągnąć termistor z plastiku czujnika
Dzisiaj na zlocie mojej grupy rozmawiałem z chłopakami o tym i dowiedziałem się że wężyki po poluzowaniu zacisków trzeba podgrzać (najlepiej suszarką do włosów) i wtedy staną się elastyczniejsze.... to tyle jeśli chodzi o zdejmowanie wężyków.... reszta pytań czeka na odpowiedź
W razie pytań piszcie.... ja jakoś za tydzień po sesji siadam do tego w jakimś garażu i mam nadzieję że wreszcie zobaczę czerwoną lampkę rezerwy

Po odkręceniu tych śrub i uniesieniu tej płytki ukaże nam się taki widok:

I teraz mam pytanie... odkręcam śruby które zaznaczone są na zdjęciu niżej zdejmuję metalową okrągłą płytkę w kształcie ringa, która dociska nasz czujnik ale niestety bardzo ciężko idzie mi zdjęcie tych dwóch wężyków (odprowadzających paliwo?) ściągam obejmki ale one za nic nie chcą zejść... robiłem to delikatnie ponieważ nie chciałem przerwać któregokolwiek i niestety ani drgnęły... czy jest jakiś sposób na ich łatwe zdjęcie? Druga sprawa to gdy już ściągnę wszystko to ten termistor trzeba lutować z tego co widziałem... warto to tutaj napisać bo nie każdy rozpoczyna taką zabawę z dostępem do przedłużacza z lutownicą... a gdy już się tam dostaniesz to musisz wszystko z powrotem skręcać żeby dojechać do miejsca gdzie będziesz miał dostęp do lutownicy hmm no i mam kolejne pytanie... tam jest uszczelka... jest ona troszkę za duża w stosunku do otworu w który wchodzi i za nic nie da się jej dopasować odpowiednio... i tutaj domyślam się też potrzeba odpowiedniej techniki (czyt. sposobu) na założenie jej tak żeby wszystko dobrze się trzymało...I jeszcze jedną sprawą jest jak wyciągnąć ten termistor z plastiku (ostatnie zdjęcie zaczerpnięte z aukcji mam nadzieję że autor mnie nie pozwie za wykorzystanie go w tym celu, zdjęcie przed pytaniami z zaznaczonymi przeze mnie kabelkami które w moim przypadku trzeba przylutować mimo że w zakupionym termistorze są wsuwki)... od razu napiszę że nie wiem czy to banał czy nie bo nie miałem tam zbytniego dostępu gdy to rozkręcałem... widziałem tylko pobieżnie wszystko co tam jest w środku gdyż nie mogłem zdjąć tych 2 wężyków (było bardzo bardzo zimno i nawet nie miałem czucia w rękach dlatego bałem się że coś skwaszę





Pytania:
1. Jak zdjąć wężyki (paliwowe?) nie uszkadzając ich
2. Jak dopasować uszczelkę pod czujnikiem paliwa
3. Jak wyciągnąć termistor z plastiku czujnika
Dzisiaj na zlocie mojej grupy rozmawiałem z chłopakami o tym i dowiedziałem się że wężyki po poluzowaniu zacisków trzeba podgrzać (najlepiej suszarką do włosów) i wtedy staną się elastyczniejsze.... to tyle jeśli chodzi o zdejmowanie wężyków.... reszta pytań czeka na odpowiedź

W razie pytań piszcie.... ja jakoś za tydzień po sesji siadam do tego w jakimś garażu i mam nadzieję że wreszcie zobaczę czerwoną lampkę rezerwy

No wiec tak:
1. wezyki zejda, sproboj wziasc kombinerki i przez szmate czy cos podobnego krec wezykiem, mozesz miedzy wezyk a rurke probowac lekko siknac wd-40 albo ludwikiem
2. uszczelke wywal i objedz tam silikonem albo ja przetnij i skroc a w miejsce laczenia daj silikon
3. termistor jest na zatrzask
1. wezyki zejda, sproboj wziasc kombinerki i przez szmate czy cos podobnego krec wezykiem, mozesz miedzy wezyk a rurke probowac lekko siknac wd-40 albo ludwikiem
2. uszczelke wywal i objedz tam silikonem albo ja przetnij i skroc a w miejsce laczenia daj silikon
3. termistor jest na zatrzask
Mama pytanie właśnie zmieniłem termistor nie wiem jeszcze czy rezerwa działa poprawnie i się pali ale mam problem że wskazówką która jest niestabilna t.z.n jak ruszam wychyla się do dołu przy hamowaniu do góry. Jednym słowem lata zgodnie z ruchem benzyny w baku a wcześniej zanim zepsuła się rezerwa bardzo powoli wskazówka zmieniała położenie była mniej czuła . Nawet po zatankowaniu do pełna podnosiła się powoli płynnie do góry teraz ma większe wahania niż w maluchu. Co może być tego przyczyną?
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
podpinam się pod temat wskazówka u mnie działa ale rezerwa się nie świeci żarówka sprawna czy jak wymienie ten pływak to będzie git czy da sie go naprawić jakoś albo jak sprawdzić ten pływak
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 159
- Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
- Lokalizacja: Szczecin
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź