Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Czujnik poziomu paliwa (kontrolka)

Moderator: sergiej

Awatar użytkownika
marans
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2009-12-26, 12:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

[N15] Czujnik poziomu paliwa (kontrolka)

Post autor: marans » 2010-01-01, 12:41

Witajcie koledzy
Od dłuższego czasu zadawałem sobie pytanie czy z moim czujnikiem poziomu paliwa jest wszystko ok. I wczoraj otrzymałem jasną odpowiedź. Otóż NIE !
Dokładniej mówiąc nie byłem pewien co do kontrolki o ile sama wskazówka poziomu paliwa działa o tyle kontrolka już nie. Postanowiłem ze będę jeździł do minimum tzn aż skończy się paliwo. Tak też zrobiłem i na szczęście paliwko skończyło się przed domem. Ale kontrolka się nie zaświeciła. Od momentu wejście wskazówki na czerwone pole do końca benzyny udało mi się zrobić 40km jeżdżąc po mieście. I teraz to co mnie interesuje. Czy jest możliwość sprawdzenia w jakiś sposób samej kontrolki bez wymiany całego czujnika i w jaki sposób to zrobić? A jeżeli juz wchodzi wymiana to również chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej ją wykonać.
P.S gdzie w bydgoszczy znajdę dobrego i uczciwego mechanika do mojej almy?

Awatar użytkownika
słoma79
fanatyk nissana
Posty: 1355
Rejestracja: 2009-12-09, 19:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: słoma79 » 2010-01-03, 21:18

Może zacznij od najłatwiejszych rzeczy i sprawdź najpierw czy żaróweczka ci się nie przepaliła.
Odkręcasz 2 śruby w osłonie licznika, opuszczasz kierę na sam dół, delikatnie wyszarpujesz osłonę i masz licznik na 3 śrubach na wierzchu.Odkręcasz 3 śruby wyjmujesz licznik odpinasz wiązki z tyłu i masz dostęp do żarówek.U mnie w Ali przed liftem rezerwa jest na samym dole po lewej patrząc na licznik, więc po odwróceniu masz ją po prawej na dole.
Powodzenia.
Pozdrawiam Słoma79

Z nissanem od 27.03.2009

www.emilka.org.pl

Awatar użytkownika
marans
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2009-12-26, 12:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marans » 2010-01-03, 22:55

Witaj kolego
Żarówkę mam na 100% sprawną znam temat z wymianą żarówek niejednokrotnie już rozkręcałem zegary. Ale dziękuję za pomoc. Wiem że to jest czujnik poziomu paliwa. Zastanawia mnie tylko czy jest możliwość jego naprawy czy muszę wymienić cały czujnik i jak najlepiej to zrobić bo gdzieś przeczytałem że trzeba to poźniej uszczelnić.

Awatar użytkownika
Varial
stały bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 2009-12-09, 08:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Varial » 2010-01-11, 21:32

Najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik rezerwy, tzw termistor. Trzeba sobie cos takiego zakupic http://moto.allegro.pl/item864034659_cz ... ubira.html , odkrecic pokrywe baku (pod kanapa) i wymienic:) Jest to dosc prosta operacja. Mialem to samo juz w dwoch nissanach:)

Dudi
wiem o czym pisze
Posty: 49
Rejestracja: 2009-12-09, 02:04
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Dudi » 2010-01-25, 23:20

Po odkręceniu śrub przytrzymujących dolną część siedziska pasażera (od strony kierowcy) i uniesieniu go do góry (oj jakież to irytujące utrzymywać to przez cały czas kombinowania z tym na dole... następnym razem chyba odkręcę całkowicie siedzisko i spokojnie sobie tam pogrzebię) ukazuje nam się coś takiego jak na zdjęciu (przepraszam za niską jakość zdjęć...) z tej oto płytki metalu odkręcamy 3 śruby (otwory pokazane na zdjęciu kolorem czerwonym)
Obrazek
Po odkręceniu tych śrub i uniesieniu tej płytki ukaże nam się taki widok:
Obrazek
I teraz mam pytanie... odkręcam śruby które zaznaczone są na zdjęciu niżej zdejmuję metalową okrągłą płytkę w kształcie ringa, która dociska nasz czujnik ale niestety bardzo ciężko idzie mi zdjęcie tych dwóch wężyków (odprowadzających paliwo?) ściągam obejmki ale one za nic nie chcą zejść... robiłem to delikatnie ponieważ nie chciałem przerwać któregokolwiek i niestety ani drgnęły... czy jest jakiś sposób na ich łatwe zdjęcie? Druga sprawa to gdy już ściągnę wszystko to ten termistor trzeba lutować z tego co widziałem... warto to tutaj napisać bo nie każdy rozpoczyna taką zabawę z dostępem do przedłużacza z lutownicą... a gdy już się tam dostaniesz to musisz wszystko z powrotem skręcać żeby dojechać do miejsca gdzie będziesz miał dostęp do lutownicy hmm no i mam kolejne pytanie... tam jest uszczelka... jest ona troszkę za duża w stosunku do otworu w który wchodzi i za nic nie da się jej dopasować odpowiednio... i tutaj domyślam się też potrzeba odpowiedniej techniki (czyt. sposobu) na założenie jej tak żeby wszystko dobrze się trzymało...I jeszcze jedną sprawą jest jak wyciągnąć ten termistor z plastiku (ostatnie zdjęcie zaczerpnięte z aukcji mam nadzieję że autor mnie nie pozwie za wykorzystanie go w tym celu, zdjęcie przed pytaniami z zaznaczonymi przeze mnie kabelkami które w moim przypadku trzeba przylutować mimo że w zakupionym termistorze są wsuwki)... od razu napiszę że nie wiem czy to banał czy nie bo nie miałem tam zbytniego dostępu gdy to rozkręcałem... widziałem tylko pobieżnie wszystko co tam jest w środku gdyż nie mogłem zdjąć tych 2 wężyków (było bardzo bardzo zimno i nawet nie miałem czucia w rękach dlatego bałem się że coś skwaszę :) ) bardzo proszę o odpowiedzenie na moje pytania pod zdjęciem wypiszę je wszystkie żeby było łatwiej cytować ;).... z góry bardzo dziękuję i życzę innym powodzenia z tą "drobną" naprawą :D
Obrazek

Obrazek

Pytania:
1. Jak zdjąć wężyki (paliwowe?) nie uszkadzając ich
2. Jak dopasować uszczelkę pod czujnikiem paliwa
3. Jak wyciągnąć termistor z plastiku czujnika

Dzisiaj na zlocie mojej grupy rozmawiałem z chłopakami o tym i dowiedziałem się że wężyki po poluzowaniu zacisków trzeba podgrzać (najlepiej suszarką do włosów) i wtedy staną się elastyczniejsze.... to tyle jeśli chodzi o zdejmowanie wężyków.... reszta pytań czeka na odpowiedź :)

W razie pytań piszcie.... ja jakoś za tydzień po sesji siadam do tego w jakimś garażu i mam nadzieję że wreszcie zobaczę czerwoną lampkę rezerwy :D

Awatar użytkownika
Varial
stały bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 2009-12-09, 08:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Varial » 2010-02-01, 08:48

No wiec tak:
1. wezyki zejda, sproboj wziasc kombinerki i przez szmate czy cos podobnego krec wezykiem, mozesz miedzy wezyk a rurke probowac lekko siknac wd-40 albo ludwikiem
2. uszczelke wywal i objedz tam silikonem albo ja przetnij i skroc a w miejsce laczenia daj silikon
3. termistor jest na zatrzask

raffi79
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2011-01-26, 22:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: raffi79 » 2011-01-26, 22:25

Mama pytanie właśnie zmieniłem termistor nie wiem jeszcze czy rezerwa działa poprawnie i się pali ale mam problem że wskazówką która jest niestabilna t.z.n jak ruszam wychyla się do dołu przy hamowaniu do góry. Jednym słowem lata zgodnie z ruchem benzyny w baku a wcześniej zanim zepsuła się rezerwa bardzo powoli wskazówka zmieniała położenie była mniej czuła . Nawet po zatankowaniu do pełna podnosiła się powoli płynnie do góry teraz ma większe wahania niż w maluchu. Co może być tego przyczyną?

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-01-05, 21:02

podpinam się pod temat wskazówka u mnie działa ale rezerwa się nie świeci żarówka sprawna czy jak wymienie ten pływak to będzie git czy da sie go naprawić jakoś albo jak sprawdzić ten pływak
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

szymektoja
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szymektoja » 2012-01-05, 21:08

Najlatwiej najpierw wyjac zegary, sprawdzic, czy zarowka cala. Jesli cala to zostaje plywak. U mnie juz od paru lat rezerwa nie dziala i Bogu za to dziekuje, przynajmniej nie denerwuje ;p

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-01-05, 21:14

zegary ostatnio 20razy wyjmowałem montowałem białe zegary, zarówki wymienione na nówki do tego pływaka bym sie dorwał tylko co i jak
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”