![:D](./images/smilies/biggrin.png)
A i prosiłbym o instrukcję PL ponieważ jeszcze nie rozgryzłem do czego służą te wszystkie przyciski w kabine.
Z góry serdecznie dziękuje i pozdrawiam
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Witam,Dżem pisze:Takie pytanie praktyczne: jak szybki gaśnie u was kontrolka ciśnienia oleju?
U mnie po nocy to tak z 10 sek się jara. Jak odpalam rozgrzany to tak do 2s. Troszkę mnie to niepokoi choć ślinik 2,7 TD jak dotąd bez zarzutu. Kontrolka na wolnych obr. się nie zapala.
Witampiotr323f pisze:Witam,
Trop z zaworem też jest istotny, wydaje mi się, że ten zawór jest w podstawie filtra oleju pod turbosprężarką, ale to trzeba sprawdzić.
Pozdrawiam,
Piotr
Witampiotr323f pisze:Witam,
Ten zaworek który Ty Krzysiek znalazłeś chyba właśnie do tego celu służy, ogranicza wypływ oleju z kanału.
Pozdrawiam,
Piotr
Witam,drewniany pisze:Może to zabezpieczenie przed samo wykręceniem się filtra. W filtrze znajdują się otwory którymi przepływa olej , może kulka trafia w jeden z nich i nie pozwoli na samoczynne (drgania silnika) opuszczenie filtra naszych Terrańców
drewniany pisze: Jeszcze jeden głupi pomysł wpadł mi do głowy nad zastosowaniem przez Nissna tej kulki.
Witampiotr323f pisze:drewniany napisał/a:
Może to zabezpieczenie przed samo wykręceniem się filtra. W filtrze znajdują się otwory którymi przepływa olej , może kulka trafia w jeden z nich i nie pozwoli na samoczynne (drgania silnika) opuszczenie filtra naszych Terrańców
Witam,
Tą kulkę przy okazji można sprawdzić. Co do wykorzystania kulki jako zabezpieczenia to wydaje mi się, że to nie możliwe, ale to tylko moje zdanie. Wszystkie filtry różnych producentów musiały by być produkowane identycznie a tak na pewno nie jest, co producent to minimalnie inna konstrukcja. Sam filtr jest uszczelniany tylko za pomocą tej uszczelki gumowej ale dodatkowo jeszcze poprzez jakiś element który uszczelnia pod wpływem przepływającego oleju pod ciśnieniem. Dlatego filtr dokręcamy tylko mocno ręką i jak tego nie zrobimy dobrze to później możemy już filtra w ogóle nie dokręcić bo zadziała to drugie ciśnieniowe uszczelnienie.
Pozdrawiam,
Piotr