GTi + używka instalacja + BLOS nowy.
Moderator: Maniek-ol
GTi + używka instalacja + BLOS nowy.
Mam taki chytry plan. Że nie będę schodził z ceny za moje gti i jak nikt go nie kupi to niestety montaż LPG. Wiem Wiem że to zło ale wole jeździć niż nissmo ma stać pod domem:( Myśle o instalacji na Blosie bo dużo dobrego się na ten temat nasłuchałem i podobno chodzą tego typu silniki piknie na nim. I tu pytanie czy może kupić używaną instalację i do tego nowy Blos i złożyć taki zestaw? Albo złożyć podstawową najtańsza nową instalację bo nie potrzebuję kompów parowników itp? Mógłby mi ktoś napisać co byłoby mi potrzebne do takiej instalacji na Blosie? Mam dostęp do części i mógłbym sobie sam kupić taniej.
Proszę o nie pisanie ze LPG to gówno itp bo wiem Że nadaje się do zapalniczek w domu nawet nie używam gazu:( Ale niestety:(
Proszę o nie pisanie ze LPG to gówno itp bo wiem Że nadaje się do zapalniczek w domu nawet nie używam gazu:( Ale niestety:(
więc najlepiej jak byś kupił sobie nowy reduktor i nowy blos, cała reszta(tj. butla, przewody, elektrozawór, centralka itd.) może być używana, bo nie wpływa w żaden sposób na pracę silnika.
"O ludziach posiadających samochód nie powinno mówić się zmotoryzowani tylko skołowani."
Andrzej Majewski
"Tym, którzy mają samochody, wydaje się, ze już są w niebie. O naiwni, nie wiedzą, że muszą się jeszcze zabić."
Mieczysław M. Szargan
Andrzej Majewski
"Tym, którzy mają samochody, wydaje się, ze już są w niebie. O naiwni, nie wiedzą, że muszą się jeszcze zabić."
Mieczysław M. Szargan
uwazam ze nie ma nic złego w tym, że chłopak chce przyoszczędzić ... z resztą jak zanosi się ze sprzedażą samochodu, jak nie teraz to pozniej, to bezsensu jest popadanie w zbędne koszty.... pomyśl też nad tym...bonzo pisze:chłopie Ty sobie rower lepiej kup jak tak żydzisz na wszystko
z resztą za rower zapłaci tyle samo co za instalację gazową!
"O ludziach posiadających samochód nie powinno mówić się zmotoryzowani tylko skołowani."
Andrzej Majewski
"Tym, którzy mają samochody, wydaje się, ze już są w niebie. O naiwni, nie wiedzą, że muszą się jeszcze zabić."
Mieczysław M. Szargan
Andrzej Majewski
"Tym, którzy mają samochody, wydaje się, ze już są w niebie. O naiwni, nie wiedzą, że muszą się jeszcze zabić."
Mieczysław M. Szargan
- marceli
- doświadczony forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
- Lokalizacja: Opatów/świętokrz.
A próbowałeś już coś tu go ogłaszać???Że już chcesz z ceny schodzić??SiwoL pisze:Mam taki chytry plan. Że nie będę schodził z ceny za moje gti i jak nikt go nie kupi to niestety montaż LPG.
Jak masz go sprzedawać to nie pakuj jakiejś zlepy instalki bo potem ktoś kupi i będzie miał urwanie...... głowy.
Dlaczego?? Gaz to porządne paliwo tylko trzeba mieć wszystko dobrze poustawiane to niema problemów.SiwoL pisze:Proszę o nie pisanie ze LPG to gówno itp bo wiem Że nadaje się do zapalniczek w domu nawet nie używam gazu:( Ale niestety:(
Dlaczego mam płacić za Pb 4,50 jak mogę 2zł za LPG?
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 44
- Rejestracja: 2009-12-14, 22:37
- Lokalizacja: Marki/Wa-wa
ale bzdury ...........Tuśka pisze:więc najlepiej jak byś kupił sobie nowy reduktor i nowy blos, cała reszta(tj. butla, przewody, elektrozawór, centralka itd.) może być używana, bo nie wpływa w żaden sposób na pracę silnika.
1. najważniejsza jest butla i tu chodzi o homologację , butla ma z reszto ograniczoną wiekiem homologację
2. druga sprawa to prawo i możliwość przeniesienia używanej instalacji ? (nie wiem czy można ?), nie wspomnę o zgłoszeniu, wbiciu w dowód i przeglądzie że auto ma LPG, komplet dokumentów inaczej ponowna legalizacja może wynieść tyle co nowa instalacja. W przypadku jakieś nieszczęścia kolizji, gdy się okaże że coś nie tak to konsekwencje mogą być strasznie, coraz bliżej nam do zachodu i odszkodowania zaczynają być duże, firma ubezpieczeniowa też może odmówić wypłaty ubezpieczenia........... nielegalna przeróbka
3. reduktor i Blos nie musi być nowy. W przypadku reduktora często do popularnych modeli są zestawy naprawcze/regeneracyjne i masz za 1/4 ceny parownik o właściwościach prawie nowego. BLOS coraz trudniej nowego dostać
4. butla, przewody, elektrozawór - właśnie wpływa na instalację gdyż chodzi tu o bezpieczeństwo, przewody gazowe najlepiej nowe gdyż z wiekiem niszczą się, inna sprawa że dobiera się je do długości potrzebnej
jeśli chodzi o teorię ogólną, to masz dobrą i się z Tobą zgadzam...
Z resztą SiwoL nie napisał o tym, czy będzie zakładał gaz legalnie czy nie..
i chyba jego pytanie dotyczyło bardziej nie tego jakie są konsekwencje... a to prawda mogą być niestety duże.. tylko tego jak zrobić to tanim kosztem....a jednocześnie dobrze...
butla ma homologację 10lat jednak gazownik nie zgodzi się na starszą niż 5 letnią.
Przy zakupie używanej butli, najlepsza bedzie STAKO, z uwagi na uzyskanie duplikatu dokumentu homologacji...
PS. Ja barałam pod uwagę w sumie, że chce sobie założyć gaz tylko na przejeżdżenie... a sprzedać jako "nie jeżdzone na gazie"... ale jeśli chodzi o sprzedaż samochodu z gazem to lepiej zdecydowanie żeby był to NOWY gaz
.
mdzalewski pisze:2. druga sprawa to prawo i możliwość przeniesienia używanej instalacji ? (nie wiem czy można ?), nie wspomnę o zgłoszeniu, wbiciu w dowód i przeglądzie że auto ma LPG, komplet dokumentów inaczej ponowna legalizacja może wynieść tyle co nowa instalacja. W przypadku jakieś nieszczęścia kolizji, gdy się okaże że coś nie tak to konsekwencje mogą być strasznie, coraz bliżej nam do zachodu i odszkodowania zaczynają być duże, firma ubezpieczeniowa też może odmówić wypłaty ubezpieczenia........... nielegalna przeróbka
Jednak nie rozpatrujemy tutaj jakiejś 20-letniej instalacji i starych sparciałych kabli i dziurawych przewodów. Tylko używaną instalację w zamyśle max. 4-5 letnią, bo inaczej żaden gazownik nie podpisze się pod tym.mdzalewski pisze:4. butla, przewody, elektrozawór - właśnie wpływa na instalację gdyż chodzi tu o bezpieczeństwo, przewody gazowe najlepiej nowe gdyż z wiekiem niszczą się, inna sprawa że dobiera się je do długości potrzebnej
Z resztą SiwoL nie napisał o tym, czy będzie zakładał gaz legalnie czy nie..
i chyba jego pytanie dotyczyło bardziej nie tego jakie są konsekwencje... a to prawda mogą być niestety duże.. tylko tego jak zrobić to tanim kosztem....a jednocześnie dobrze...
Jeśli chodzi o butlę... tak... na nią musi być homologacja...mdzalewski pisze:1. najważniejsza jest butla i tu chodzi o homologację , butla ma z reszto ograniczoną wiekiem homologację
butla ma homologację 10lat jednak gazownik nie zgodzi się na starszą niż 5 letnią.
Przy zakupie używanej butli, najlepsza bedzie STAKO, z uwagi na uzyskanie duplikatu dokumentu homologacji...
Ok ale jeżeli ktoś nie miał z tym nigdy styczności to sam sobie parownika nie naprawi..mdzalewski pisze:W przypadku reduktora często do popularnych modeli są zestawy naprawcze/regeneracyjne i masz za 1/4 ceny parownik o właściwościach prawie nowego. BLOS coraz trudniej nowego dostać
PS. Ja barałam pod uwagę w sumie, że chce sobie założyć gaz tylko na przejeżdżenie... a sprzedać jako "nie jeżdzone na gazie"... ale jeśli chodzi o sprzedaż samochodu z gazem to lepiej zdecydowanie żeby był to NOWY gaz
.
"O ludziach posiadających samochód nie powinno mówić się zmotoryzowani tylko skołowani."
Andrzej Majewski
"Tym, którzy mają samochody, wydaje się, ze już są w niebie. O naiwni, nie wiedzą, że muszą się jeszcze zabić."
Mieczysław M. Szargan
Andrzej Majewski
"Tym, którzy mają samochody, wydaje się, ze już są w niebie. O naiwni, nie wiedzą, że muszą się jeszcze zabić."
Mieczysław M. Szargan
Bez parownika daleko nie zajedziesz.
Będzie problem z powtórną legalizacją tego wszystkiego. Czysto teoretycznie przy instalacji II generacji za ok. 1700 zł, może 300-400 zł udałoby się zaoszczędzić.
Robocizna gazownika to nawet połowa ceny instalacji. Oczywiście żaden gazownik na taki używany zestaw nie udzieli gwarancji, a żaden szanowany gazownik nie będzie zakładał używki-wystawiał faktury VAT.
Do tego ile masz zamiar pojeździć Nissanem? z 30-40 tys. km przejeździsz Nissanem?
Jak zakładać instalacje to po to żeby jeździć samochodem, a nie po to żeby raz w tygodniu przejechać się 20 km, bo wtedy instalacja zwróci się ale w 2087r.
Polecam śledzić ten temat: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=241982&c=0&f=38
Będzie problem z powtórną legalizacją tego wszystkiego. Czysto teoretycznie przy instalacji II generacji za ok. 1700 zł, może 300-400 zł udałoby się zaoszczędzić.
Robocizna gazownika to nawet połowa ceny instalacji. Oczywiście żaden gazownik na taki używany zestaw nie udzieli gwarancji, a żaden szanowany gazownik nie będzie zakładał używki-wystawiał faktury VAT.
Do tego ile masz zamiar pojeździć Nissanem? z 30-40 tys. km przejeździsz Nissanem?
Jak zakładać instalacje to po to żeby jeździć samochodem, a nie po to żeby raz w tygodniu przejechać się 20 km, bo wtedy instalacja zwróci się ale w 2087r.
Polecam śledzić ten temat: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=241982&c=0&f=38
No właśnie nismo służy mi do dojazdów do szkoły 20km dziennie. Pali w brud zobaczę, jak nie uda się sprzedać to będzie gaz. Decyzja podjęta poczekam jeszcze trochę auto "wisi" na otomoto.pl. Jeśli zostanie to instalacja jednak chyba będzie nowa na Blosie.
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 44
- Rejestracja: 2009-12-14, 22:37
- Lokalizacja: Marki/Wa-wa
chyba nadal błądzimy, bo nikt legalnie nie może chyba założyć coś takiego jak nowa instalacja z Blosem, niestety nie mam przepisów, więc nie będę się sprzeczał, ale chyba to nie jest homologowane, dlatego zaprzestano produkcji coś takiego jak BLOS - gaźnik gazowySiwoL pisze: Jeśli zostanie to instalacja jednak chyba będzie nowa na Blosie.
ale instalacje LPG kompletny wtrysk z montażem można już mieć za 1700-1850zł popatrz na allegro, do tego możesz to mieć w ratach, to po jakiego ***a kombinować
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
no i z tego co mozna przeczytac z opisu auta to troche pordzewiale jest i pytanie takie czy instalacja zdazy sie zwrocic i czy przezyje blacharke auta ...a ja moge ci doradzic ze jesli chcesz byc zadowolony to wkladaj sekwencje bo na II gen to nasze autka sie tylko tocza aby instalacja sie zwrocila musisz przejechac 25-30 tys km ...przelicz jak dlugo ten przebieg bedzeisz robil ...
20km masz w jedną czy obie strony?
Jak ma się jazda na LPG na zimnym silniku?
Też myślałem o gazie ale jeżeli po 30 tys które robię rocznie musiałbym zrobić dodatkowo remont silnika to uznałem że gaz absolutnie mi się nie opłaca. Do tego droższe OC, przeglądy, częstsze wymiany filtrów...
ja zamiast zakładania Gazu znalazłem sobię robotę
uważam że montaż LPG w samochodzie o niskiej wartości jest trochę bez sensu.
Jak ma się jazda na LPG na zimnym silniku?
Też myślałem o gazie ale jeżeli po 30 tys które robię rocznie musiałbym zrobić dodatkowo remont silnika to uznałem że gaz absolutnie mi się nie opłaca. Do tego droższe OC, przeglądy, częstsze wymiany filtrów...
ja zamiast zakładania Gazu znalazłem sobię robotę
uważam że montaż LPG w samochodzie o niskiej wartości jest trochę bez sensu.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
dokładnie ja zapłaciłem 1000zł. za instalację do auta sprzedanego za 2600zł. i zwróciła mi się ona więcej niż dwukrotnie...nie opłacało się?iksik pisze:Nie do końca - chodzi tylko i wyłącznie o ilość KM jaką robisz rocznie - czyli jak szybko ci sie instalacja zwróci i jak szybko zaczniesz oszczędzać w stosunku do benzynyMisiek pisze: uważam że montaż LPG w samochodzie o niskiej wartości jest trochę bez sensu.
Czy i kiedy się zwróci łatwo sprawdzić tutaj http://www.gazeo.pl/kalkulator.php
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
a ja wiem ze nie powinienem instalowac tego gowna ...bo moj styl jazdy sie do tego nie nadaje ...koszty napraw auta chociaz tu pewien nie jestem czy to wina lpg czy tylko mojej ciezkiej nogi ...spowodowaly ze nic nie oszczedzam ...co w paliwie oszczedze to w naprawy wkladam ... takze w moim wypadku to na 0 jestem ..na gazie juz z 80 tys zrobilem ale 2 silnik juz sie konczy
znowu sie zaczęło .....
Dla tych co mówią LPG do dupy zapraszam na kreskę ...
śmigałem na 1generacji praktycznie z parownikiem Lovato +blos BRC i byłem zadowolony jazda la luzie wsio ok
ja bedę coś składał wiec pytałem sie jednego gazownika za robote powiedział 400 zł z papierem + ew dodatkowe graty tu myślę elektronika 2gen ...
homologacja z fabryki STAKO -80 zł ...
toroidialna butla 200zł wielozawór 100-200 NOWA
przewody fi 6-8mm do 9 zł za metr ,,,,,
elektrozawór z filterkiem 40 zł nowy
no elektroniczne badziewia ,,,
reduktor nowy z 200 zł ja po roku z hakiem smigająć na LPG zarobiłem na nowe serducho
Fakt faktem że sekwencja to jednak inna bajka .... spalanie ok 12 l / 100km po mieście
znajdz konkretnego gaziarza
Wiadomo na lewo nie ma co robić .... Pozdrawiam ,,
Dla tych co mówią LPG do dupy zapraszam na kreskę ...
śmigałem na 1generacji praktycznie z parownikiem Lovato +blos BRC i byłem zadowolony jazda la luzie wsio ok
ja bedę coś składał wiec pytałem sie jednego gazownika za robote powiedział 400 zł z papierem + ew dodatkowe graty tu myślę elektronika 2gen ...
homologacja z fabryki STAKO -80 zł ...
toroidialna butla 200zł wielozawór 100-200 NOWA
przewody fi 6-8mm do 9 zł za metr ,,,,,
elektrozawór z filterkiem 40 zł nowy
no elektroniczne badziewia ,,,
reduktor nowy z 200 zł ja po roku z hakiem smigająć na LPG zarobiłem na nowe serducho
Fakt faktem że sekwencja to jednak inna bajka .... spalanie ok 12 l / 100km po mieście
znajdz konkretnego gaziarza
Wiadomo na lewo nie ma co robić .... Pozdrawiam ,,
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2
jak c hcesz blosa to bierz instapacje 1 generacji. blos jest zamiast miksera i to musisz zalozyc sam lub koles ci zalozy skoro chce zalozyc twoja instalke. co do blosa to jest power. jezdzilem na mikserze i po zalozeniu blosa naprawde poczulem roznice.
a jak wezmiesz sekwencje to i tak nie ma miejsca na blosa, takze po co wtedy.
ja jestem praktykiem jezdzacym 2500-3000km/mc i moja instalacja po 4 miechach sie zwróciła. teraz mam juz tylko oszczędności
a jak wezmiesz sekwencje to i tak nie ma miejsca na blosa, takze po co wtedy.
ja jestem praktykiem jezdzacym 2500-3000km/mc i moja instalacja po 4 miechach sie zwróciła. teraz mam juz tylko oszczędności
Być coraz szybszym i szybszym
Ja mam uzywana instalacje I generacji w swojej GA16DS setce za 700zl, jedyne co potrzebowalem do zalegalizowania jej to:
Homologacja butli
Faktura VAT na ktorej jest kosz instalacji i kosz zalozenia
Zwrocila mi sie po kilku miesiacach przy robieniu okolo 1000-1500km/miesiac.
Pozniej wskoczyl BLOS i jest jazda
Po 10000km na tej uzywanej instalce z BLOSem na !NIC! nie narzekam, wiec uzywke polecam, ale tez z glowa, bo u mnie na przyklad jest (chyba) za slaby albo/i za stary parownik i moc jest do 5-5,5tys rpm.
Ogolnie jak chcesz jezdzic taniej i nie pozbywac sie setki i za duzo w instalke nie pompowac kasy to uzywka+BLOS
Homologacja butli
Faktura VAT na ktorej jest kosz instalacji i kosz zalozenia
Zwrocila mi sie po kilku miesiacach przy robieniu okolo 1000-1500km/miesiac.
Pozniej wskoczyl BLOS i jest jazda
Po 10000km na tej uzywanej instalce z BLOSem na !NIC! nie narzekam, wiec uzywke polecam, ale tez z glowa, bo u mnie na przyklad jest (chyba) za slaby albo/i za stary parownik i moc jest do 5-5,5tys rpm.
Ogolnie jak chcesz jezdzic taniej i nie pozbywac sie setki i za duzo w instalke nie pompowac kasy to uzywka+BLOS