Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Jaki olej silnikowy?

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

foo
fanatyk nissana
Posty: 1784
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2009-12-20, 13:04

A co powiecie na Millersa? Do tej pory było prawie zawsze Valvoline 10w40 i nie było powodów do narzekania. Na dniach szykuję zmianę oliwy i nie mogę się zdecydować czy dalej Valvo lać, czy może Millers, ale też jaki, zwykły, czy z serii motorsport? Pójść w pełny syntetyk, czy zostać przy tym co jest, czy może jakiś 10w60?

A może jeszcze coś innego i sprawdzonego w warunkach powiedzmy podwyższonej aktywności ulicznej. Mowa o SR20DE high port po podstawowych modach, branie oleju pomijalne. No najgorzej to mieć wybór :mrgreen:

tanx
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Wafka

Post autor: tanx » 2009-12-20, 20:07

Ja ze swojej strony również polecę MAXLIFE-a, co prawda mam dieselka 1.7(wy piszecie o benzynach) ale czuć różnicę(wcześniej texaco 10w-40), dodam jeszcze, że mój znajomy ma Mazde 323f BA 1.8 16v lał Mobila 10w-40 to mu troszkę brała , ale po zamianie za moją namową na MAXLIFE-a nie bierze ani grama!!!

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2009-12-21, 14:18

tanx pisze: znajomy ma Mazde 323f BA 1.8 16v lał Mobila 10w-40 to mu troszkę brała , ale po zamianie za moją namową na MAXLIFE-a nie bierze ani grama!!!
Czyżby ten maxlife to minerał?Bo tak ot silnik nie przestanie "brać" oleju.

tanx
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Wafka

Post autor: tanx » 2009-12-21, 21:59

półsyntetyk ale pisze na nim, że można lać do samochodów, w których był stosowany mineralny więc coś w tym jest, poza tym ta Mazda brała bardzo nie dużo, no a teraz nic nie bierze:) Na oleju pisze ze ma wlasciwosci uszczelniające silnik:)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2009-12-23, 13:30

Ja jeżdżę na lotosie gaz 15w40 Z chęcią wlałbym coś innego ale każdy mi to odradza , tym bardziej że nagaru na pokrywie zaworów jest tak dużo że nawet szkoda gadać, a z resztą przy braniu oleju 1 litr na 1500 km to i tak już chyba nic nie pomoże

Bober
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2009-12-21, 11:43
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Bober » 2009-12-23, 14:51

Witam, pierwszy raz na nowym forum...
To ja przełamię opinię i napiszę że jeżdżę w chwili obecnej na castrolu magnatec 10w40
i nie nażekam...
wcześniej miałem penzoil też 10w40 (pierwszy olej jaki przywiozłem z niemiec do tego auta 12 lat temu) no i między czasie jakiś mobil też 10w40
wg mnie mobil jest za żadki, precyzując na zimnym silniku przez 3 sek słychać stukanie szklanek, na castrolu tego nie ma..
jak do tąd przejechałem 250tyś a wóz w całości ma przebieg ponad 300 nie bieże oleju wogóle, i ostatnie 150 tyś właśnie na castrolu.
nie dawno zmieniałem rozrząd i silniczek wygląda pięknie w środku.. żadnego zużycia, syfu i innych, polecam castrol

sorenso
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2010-01-07, 23:00
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: sorenso » 2010-01-08, 21:08

A ja mam 170 tys w Sunny 1,4, 87 km i jeżdzę na pełnym syntetyku Shell 5w 40.Nie narzekam i oleju nie ubywa ani grama.Czy ktos jeżdzi na pełnym syntetyku? :papa:

Zaag
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2009-12-21, 18:12
Lokalizacja: wwa

Post autor: Zaag » 2010-01-15, 19:23

Wiem, ze to temat rzeka ale czy ktos zmienial mineral na Valvoline MaxLife? Slyszalem wiele dobrych opinii o tym oleju a obecnie jezdze na MOBIL 15w40 diesel mineralnym. Obecnie na ponad 4 tysiace od wymiany wziął ze 2-3 mm na bagnecie, plam tez nie robi. Jak myslicie?

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-01-15, 19:32

jak ci bierze troche oleju to nie zmieniaj na polsyntetyk ...ja bym zostal na mineralnym ... lepiej uszczelnia

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-01-16, 19:33

sergiej pisze: ...ja bym zostal na mineralnym ... lepiej uszczelnia
Chciałeś raczej powiedzieć - zasmarowuje i zapycha...

Awatar użytkownika
MICHOO
wiem o czym pisze
Posty: 85
Rejestracja: 2009-12-10, 12:56
Lokalizacja: Poznań/Ostrów

Post autor: MICHOO » 2010-01-17, 09:40

Ja w moim 1.4 też leję tylko pełen syntetyk Castrol Edge sport i silniczek śmiga jak ta lala ani grama oleju mi nie pobiera. a jak słyszę gadanie że nie zmienia się na olej rzadszy bo się slinik rozszczelni to...
Nie bawcie mnie takie coś to było w polonezach maluchach i płachtach 1500lux!!
Olej to podstawa i nie można na tym oszczędzać.
KUPIĘ:
Klimatyzację kompletną do N14 lub P10 z wersji GA14 lub GA16

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-01-17, 10:27

Quattro pisze:
sergiej pisze: ...ja bym zostal na mineralnym ... lepiej uszczelnia
Chciałeś raczej powiedzieć - zasmarowuje i zapycha...
dokladnie to mialem na mysli ...

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-01-17, 11:52

To, że dobija motor też miałeś na myśli ?? ;)

sorenso
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2010-01-07, 23:00
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: sorenso » 2010-01-19, 17:50

MICHOO pisze:Ja w moim 1.4 też leję tylko pełen syntetyk Castrol Edge sport i silniczek śmiga jak ta lala ani grama oleju mi nie pobiera. a jak słyszę gadanie że nie zmienia się na olej rzadszy bo się slinik rozszczelni to...
Nie bawcie mnie takie coś to było w polonezach maluchach i płachtach 1500lux!!
Olej to podstawa i nie można na tym oszczędzać.
A powiedz mi co ile zmieniasz ten syntetyk? Ja mam gaz- sekwencje BRC.Wiem ze powinno sie zmieniać przy gazie co 10 tys. Jednak ostanio zrobiłem 15 tys. na tym oleju bo uznałem że przy tak dobrym oleju szkoda zmieniać po 10 tys. Teraz juz zrobiłem 10 tys. i olej jest ciemny ale ma poslizg na palcach a zatem chyba nie jest taki zły.Ja duzo jezdzę i dlatego myslę znów powtórzyc te 15 tys. Mam 172 tys. i silniczek mi elegancko chodzi.Troszke mi poci miske olejowa i przypuszczam że od tego odrobine ubyło oleju po tych 10 tys przejechanych ale nic nie dolewałem jeszcze.Miske uszczelnie po wymianie. A propo miski - czym tam uszczelniać bo ponoc tam nie ma uszczelki?
Pozdrawiam :papa:

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-01-19, 18:02

Quattro pisze:To, że dobija motor też miałeś na myśli ?? ;)
dokladnie to mialem na mysli ...tak pierwszy silnik skatowalem jak mi super mechanik doradzil zmiane na mineral po zalozeniu lpg ... teraz nawet jak troche bierze to i tak polsyntetyk wlewam ...wole dolewac te 300/1000 niz wlac ta lipe mineralna :P a teraz sie zastanawiam czy nie przejsc na motula ...bo do tej pory zalewalem carlube ..wiem ze nie znacie ale to w moim sklepie z czesciami polecaja i tak juz ze 30 tys latam na nim ... ale cena wzrosla ostatnio i sie zastanawiam czy w tej samej cenie nie lepiej np motula zalac ...

[ Dodano: 2010-01-19, 18:03 ]
sorenso pisze:
MICHOO pisze:Ja w moim 1.4 też leję tylko pełen syntetyk Castrol Edge sport i silniczek śmiga jak ta lala ani grama oleju mi nie pobiera. a jak słyszę gadanie że nie zmienia się na olej rzadszy bo się slinik rozszczelni to...
Nie bawcie mnie takie coś to było w polonezach maluchach i płachtach 1500lux!!
Olej to podstawa i nie można na tym oszczędzać.
A powiedz mi co ile zmieniasz ten syntetyk? Ja mam gaz- sekwencje BRC.Wiem ze powinno sie zmieniać przy gazie co 10 tys. Jednak ostanio zrobiłem 15 tys. na tym oleju bo uznałem że przy tak dobrym oleju szkoda zmieniać po 10 tys. Teraz juz zrobiłem 10 tys. i olej jest ciemny ale ma poslizg na palcach a zatem chyba nie jest taki zły.Ja duzo jezdzę i dlatego myslę znów powtórzyc te 15 tys. Mam 172 tys. i silniczek mi elegancko chodzi.Troszke mi poci miske olejowa i przypuszczam że od tego odrobine ubyło oleju po tych 10 tys przejechanych ale nic nie dolewałem jeszcze.Miske uszczelnie po wymianie. A propo miski - czym tam uszczelniać bo ponoc tam nie ma uszczelki?
Pozdrawiam :papa:
wiem ze w GA16DE nie ma uszczelki na miske ...podejrzewam ze w innych GA14/16 tez nie ...nie wiem jak z SR20 i CD20 ...ale moge to sprawdzic :)

Awatar użytkownika
MICHOO
wiem o czym pisze
Posty: 85
Rejestracja: 2009-12-10, 12:56
Lokalizacja: Poznań/Ostrów

Post autor: MICHOO » 2010-01-19, 22:54

a oleju nie ma co żałować ja wymieniam co 10kkm a nawet i częściej. slnik cały czas ode mnie po dupie dostaje więc lepiej żeby miał dobre smarowanie!! Spotkałem się osobiście z przypadkiem gdzie do silnika fiatowskiego 1.1 był lany najtańszy olej i silnik pezy 120kkkm bierze olej do tego stopnnia, że po przebiegu ok 7kkm bagnet był suchy!! a nie ma wycieków na zewnątrz.
KUPIĘ:
Klimatyzację kompletną do N14 lub P10 z wersji GA14 lub GA16

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-01-26, 16:12

mam pytanko co do filtra oleju czy taki k&n http://www.knfilters.com/search/product ... od=hp-1003 podejdzie do sunny GTi SR20DE przykładowo w katalogu IC jest dedykowany do 100 nx GTi a w zakładce sunny już go nie ma a wydaje mi się że w 100nx i sunnym były montowane identyczne sr-ki?

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-01-26, 17:00

MRC pisze:mam pytanko co do filtra oleju czy taki k&n http://www.knfilters.com/search/product ... od=hp-1003 podejdzie do sunny GTi SR20DE przykładowo w katalogu IC jest dedykowany do 100 nx GTi a w zakładce sunny już go nie ma a wydaje mi się że w 100nx i sunnym były montowane identyczne sr-ki?
Dzisiaj w tak dużej epoce globalizacji to nie ma sensu przepłacać.
Dla przykładu Filtron robi wkłady do Knechta :) ale oficjalnie kupujesz Knechta ;)
Ważne aby zawsze na czas, bo z zaworkiem zwrotnym to chyba każdy dziś robi.
Ja kupuje japońskie Maxxa lub Championa.

Zostaje słuszny Valvoline 10w-60, jak masz ciężką nogę to bierz 60. 40 jest mało na to odporna.
Ostatnio zmieniony 2010-03-21, 20:27 przez NadiR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-01-26, 17:37

w sumie to nie pytałem czy warto ale czy pasuje ;) mi się wydaję że filtron czy knecht nie mają tego zaworka i myślę że to high performance coś jednak znaczy zresztą k&n to dobra firma...

el ronin00
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2010-01-04, 09:46
Lokalizacja: Stary Sącz

Post autor: el ronin00 » 2010-03-21, 20:02

Witam! Mam małą zagwozdke ,wczoraj zmieniałem olej (motul 4100 power) i troche za dużo wlałem,tak mniej wiecej 0,5 cm na bagnecie.Mam spóścic czy moze zostać ,zaznaczam ze silnik troche połyka oleju. A tak przy okazji to te 0,5 cm na bagnecie to ile bedzie oleju w ml ? Dzieki za odp,pozdro

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-21, 20:26

el ronin00 pisze:Witam! Mam małą zagwozdke ,wczoraj zmieniałem olej (motul 4100 power) i troche za dużo wlałem,tak mniej wiecej 0,5 cm na bagnecie.Mam spóścic czy moze zostać ,zaznaczam ze silnik troche połyka oleju. A tak przy okazji to te 0,5 cm na bagnecie to ile bedzie oleju w ml ? Dzieki za odp,pozdro
Znaczy się 5mm? To trochę dużo, ale ile ci łyka? i co wlałeś?

el ronin00
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2010-01-04, 09:46
Lokalizacja: Stary Sącz

Post autor: el ronin00 » 2010-03-21, 20:54

Witaj zalałem Motulem 15w50,a połyka mi ok 1l miedzy wymianami(10tys),hmm,to muszę sie wczołgać jutro pod suniacza.dzieki

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-03-21, 21:42

el ronin00 pisze:Witaj zalałem Motulem 15w50,a połyka mi ok 1l miedzy wymianami(10tys),hmm,to muszę sie wczołgać jutro pod suniacza.dzieki
Poki nie zjada ci 6l miedzy wymianami jak honda to sie nie ma czym martwic ;)

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2010-03-21, 22:12

el ronin00 pisze:Witaj zalałem Motulem 15w50,a połyka mi ok 1l miedzy wymianami(10tys),hmm,to muszę sie wczołgać jutro pod suniacza.dzieki
Litr na 10tys. to jest nic...Normalnie powinienieś to w normę wliczyć.VW w nowych TDi podaje bodajże 2l/1000km ze silnik jest jeszcze ok,jak nie 3l...Takze raczysz żartować z tym "połyka" ;o

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2010-03-22, 00:24

262 tyś. km / poprzedni właściciel zalał go 15W40 firmy W5 z marketu LIDL ( 4 Litry za 50 pln ) . puki co 2,5 tys. km zrobiłem i super :D kolorek oleju jasno brązowy , bez ubytków.

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-22, 08:15

Co do koloru to tylko przez chwilę jest jasny, olej nie może byc cały czas jasny bo musi syf zbierać, m.in. takie jego zadanie :)

Lej Valvoline Max Life a zobaczysz co to znaczy dobry olej.

ps. w suzuki z 94r co ma 246k km nalatane lałem shit Lotosa bo auto bylo tylko jako dupowóz dla każdego wokół ratusza. Łykal go ok. 2,-2,5l na równą 9-10k km.
Wlałem valvoline brał tylko 1l na te same km, więc.... :)
Podobnie brat w Hyuindaiu brał mu 1,5l teraz bierze tylko 0,5. Namówiłem go na Vavloline i jest git :)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-03-22, 13:10

ja zalalem motul 6100 10w40 i lyka go duzo mniej niz castrola 10w40 :)

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-22, 13:20

sergiej pisze:ja zalalem motul 6100 10w40 i lyka go duzo mniej niz castrola 10w40 :)
No ja już wyleczyłem znajomych i paru innych, z polskich Castroli Mobili itp.
Dlatego leje Valvoline (choć niby go tam też ktoś próbuje podrabiać), ale ja kupuje bezpośrednio od importera i od 5 lat jest gitara :)

Awatar użytkownika
boncki
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2010-02-21, 17:28
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: boncki » 2010-03-22, 18:47

ja leje do swojego albo Valvoline albo Motul 10W40. Nie narzekam chodzi wszystko tak jak powinno. Ja bym stawiał tylko na te oleje, chociaż MOTUL jest lepszy, ale nie wszedzie go mozna dostac i 160 zł za 5l. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-03-22, 18:55

boncki pisze:ja leje do swojego albo Valvoline albo Motul [...] chociaż MOTUL jest lepszy, ale nie wszedzie go mozna dostac i 160 zł za 5l. Pozdrawiam
Jak juz pisalem wyzej, MOTUL w moich skromnych testach wypadl blado przy Valvo :) Cena to nie zawsze wyznacznik jakosci. Wiekszosc mowi MOTUL MOTUL a ja jednak kolejny raz leje Valvo

pzdr
rz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”