Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] Almera GTi N15

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-09-08, 22:46

Dłubie i dłubie z tym kolektorem już 3 dzień... masakra robić samemu i bez migomatu pod ręką, elektrodą trzeba dobrze nasmarkać, żeby trzymało się wszystko kupy. Najwięcej czasu mi zeszło z łagodnym przejściem 2-1. Zostało wspawać 30cm rurki między złączke elastyczną a tłumik i sciągnąć całość z auta co napewno nie obejdzie się bez sciągnięcia belki pod silnikiem i być może wykręceniu szpilek z głowicy. W sobote trafi pod migomat jeśli nie nastąpią niespodziewane komplikacje i poźniej już z górki ;-)

PS: Jutro wrzuce jakieś fotki całości

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-09-09, 22:04

pierwszy raz jak się robi to tak jest, ale spoko, jak zrobisz większą ilość to później już tak ciężko nie jest :-D
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-09-09, 22:13

Większą ilość? Pie***** to! :-P Już wole wyłożyć zielone na chiński SSAC, tyle co zaoszczędze to wyjde na równo ze straconym czasem i poszarpanymi nerwami. Nigdy więcej się nie zabieram sam za tego typu dłubanie bez migomatu pod ręką. Jak jutro w robocie spawacze zobaczą te moje smarki to mnie wyśmieją :-o

PS: Zapomniałem zrobić zdjęć :mrgreen:
PS2: Przy okazji upie******** 1 śrube mocującą belke pod silnikiem do pasu przedniego, dziwne tylko, że 3 pozostałe wyszły bez większych nakładów siły :-/
Ostatnio zmieniony 2011-09-09, 22:19 przez SenTex, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-09-09, 22:16

Trzeba było się jakoś ugadać to bym Ci opchnął jednego ze swoich gotowców. Myślałem że składasz go żeby się trochę pobawić, ale chyba jednak chodziło o oszczędność ;-) Ja dopiero za którymś przeszedłem na produkcję, na początku to była zabawa :-D
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-09-09, 22:21

Pobawić to się moge tak jak z rozrządem, kilka godzin i dojde co i jak... a z tym ustrojstwem... 4 pierwsze kolanka spasowac nie problem, najwiecej drutowania jest przy łączeniu 2-1 żeby to jakoś wyglądało. Jeszcze kombinowanie z sondą Lambda, niby gwint M24x1,5 ale ma troche luzu w nakrętce.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-09-09, 22:26

no racja, z 2-1 jest ciężko, ale ja przygotowywałem sobie osobne elementy tak jak z tym przejście i składałem :) A sondę spokojnie dokręcisz, nie może być luzu ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-09-13, 00:31

Wszystko fajnie zmontowane, wyglada ladnie tylko jedno małe "ALE". Podczas przykręcenia nakrętek do głowicy, ojciec jakoś paskudnie smyrnął alternatora i było zwarcie... Po odpaleniu, albo jego próbie, silnik pierdnął i nie pali, paliwo podaje, świeci się kontrolka z aku, rozrusznikiem sprawnie kreci. Bezpieczniki całe... Świece zalane? Uszkodzony alternator, kopułka? :-|

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2011-09-13, 16:28

Przy wiązce dodatniej z akumulatora zaraz za klemą jest przewód - coś w rodzaju bezpiecznika - właśnie na takie wypadki. Zobacz czy masz po nim napięcie.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-09-13, 16:48

Puki co
-pompa paliwa pracuje
-paliwo podaje bo wali w calym garażu
-świece suche
-iskre podaje
-NATS sprawny
Ale za cholere nie raczy nawet zakaszleć.
Szymeq, skoro jest iskra to powinno być napięcie, no chyba że sie myle?

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2011-09-13, 16:59

SenTex pisze:Szymeq, skoro jest iskra to powinno być napięcie, no chyba że sie myle?
Raczej tak ... sprawdź ten przewód/ bezpiecznik ... kiedyś też miałem podobny przypadek w N13 ;-) i tak mi się skojarzyło ...
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-09-13, 17:10

Coś czuje, że troche się namęcze zanim dojde jak odpalić gruza.. Bo nie chce mi się wierzyć, że taka błahostka jak opisujesz załatwi sprawe, tymbardziej że nie daje oznak życia :roll:

PS:

Udało się odpalić gruza z pomocą kilku mądrych głów. Po bardzo długim kręceniu rozrusznikiem, powoli zaczął puszczać cichacze, popierdywania, aż zaskoczył :mrgreen:
Powodem całego zamieszania był podobno odpływ oleju od popychaczy zaworowych z powodu 2tyg hibernacji w garażu. Po pierwszym odpaleniu mega smród z wypalającego się bandaża... Co do odczuć z przejażdżki... Czuje, że mogę wciągać nosem B-serie i H-serie Hondy :hah:

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2011-09-13, 22:44

Tak zmodzoną Almą bez większych problemów dasz sobie radę z b16 i b18 (chociaż zależy w jakiej budzie) ale pamiętaj..... nie lekceważ przeciwnika ;)

pzdr i szerokości
rz

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-09-13, 22:50

W sumie pojawie się na SCP2011 ze względu na hamownie.. Miałem zamiar startować na 1/4 i wybebeszać auto, ale jak ma mi potem w środku wszystko trzeszczeć to przejade się chyba tak z ciekawości. Pozostało już tylko skorygować zapłon, przepalić do końca bandaż na kolektorze i cieszyć się z jazdy ;-)

Właśnie wróciłem z SCP2011 w nie najlepszym humorze... 3x startowałem na 1/4, za pierwszym razem oberwałem na tych płytach tłumik końcowy w starciu z jakims slabym golfem. Kolejne 2 przejazdy z Civikiem 6gen h22 from Accord TypeR, pierwszy wygralem bo spoznil start, na drugim przegralem o jakies 2 długości auta (pozniej pechowiec rozdupił miske i miał po zawodach). Wjechałem z tym oberwanym tlumikiem na hamownie ktora byla... Gość który mnie hamował dał mi wykres z mocy na kołach który sie prezentuje tak :-/
Obrazek

Wie ktoś ile orientacyjnie mogło by być na silniku?

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-09-24, 19:10

co to była w ogóle za hamownia?? wynik strasznie dupiaty a w szczególności Nm.

co do mocy na silniku to ci nie pomogę a nie chcę cię w błąd wprowadzić. Może Coobcio coś wyjaśni
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-09-24, 19:15

Na 4 biegu podobno gość dokonywał pomiaru i wychodzi max speed 183km/h... dziwne bo przy 170 dopiero 4 bieg wrzucam na drodze... To musi być moc na kołach bo gdyby na silniku było cos takiego to Leon 1.9TDI ARL 185km/401nm by mi uciekł na swiatlach z pola widzenia.. przy hamowaniu kątem oka zerknąłem mu na laptopa i zauważyłem ponad 196nm, potem cos zaczal naciskac i dal mi taki wykres... zadnych strat ani niczego nie mam wyliczonych... To była jakas przenosna dupohamownia bez nawiewu. Czekam na wyniki przejazdów, może sie wyjasni, albo w pn zadzwonie tam i sie zapytam czy gdzieś na lapku nie walają im sie dane z SCP

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2011-09-24, 20:23

Na SCP była v-tech, najlepiej to przejechać się na MAHA żeby rozwiać wątpliwości, 100-150 zł a ile spokoju (albo pewności, że coś nie tak ;) )

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-09-24, 21:54

Co do wykresu to nie mam wątpliwości że to jakiś kit, bo to auto nie jedzie jak 144km. Kurde mogliby się Coobcio, Bonzo, Limon i reszta forumowej śmietanki wypowiedzieć na ten temat.

Obrazek
Obrazek

Grzebie na forach i poszukuje zdjec i ew. informacjach o czasach przejazdów uczestników

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2011-09-24, 22:38

No z wykresu generalnie lipa wyszła.... Ale to raczej nie możliwe że tak słabo autko ładnie podaje i ja musiałbym mieć gdzieś z 120-130km bo trochę mi odchodzisz;)
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2011-09-24, 22:40

Ogólnie to moment jest zależny od wybranego przełożenia skrzyni i głównego. Moc (przynajmniej teoretycznie) wychodzi dobra. Moc jest też zależna od elektro hamulców hamowni.
Jeżeli mowisz ze przy 170 wbijasz 4 to przy ilu 5 ? Najpewniej żle dobrane przełożenia
Swoja droga lepiej hamować auto z otwartą maską
Jeżeli to jest moc na kołach to porownaj sobie wykresy z innych hamowni ktore maja pokazany wykres strat na napędzie/oponach np. moj
http://i48.photobucket.com/albums/f247/Coobcio/n14.jpg
opony to Toyo T1R
moc max masz przy 5400 obr/min wiec dodaj sobie ok 27 koni

Ten wywód jest zasadny jezeli twoj wykres to moc na kołach
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-09-24, 22:45

Jak się wykres rysował podczas hamowania to kątem oka widziałem +196nm, nie spojrzalem ile KM. Po hamowaniu gosc cos zaczal naciskac i wydrukowalo sie to co widac na wykresie. Zaczalem sie wadzic, że to nie mozliwe. Od tego calego zamieszania zapomnialem sie spytac czy to nie jest przypadkiem moc na kolach, to wtedy straty by sie mogly zgadzac. Gość mnie entuzjastycznie zapraszal do firmy prywatnie, powciskal wizytowki itp. Śmierdzi mi to robieniem ludzi w ciula za 50zł.

U mnie opony to Dunlop SP Fast Response (deszczówki). Jest to możliwe żeby gość hamował auto na 3 biegu? Bo w sumie odcinka na 3 biegu by mogła wyjśc przy ok 183km/h.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-09-25, 09:32

Pewno operator hamowni wprowadził złe przełożenie albo hamownie ma nie skalibrowaną albo auto bez nawiewu się ugotowało i wynik jest mocno nie zadowalajacy jak powietrze do silnika wpada które ma temperaturę na poziomie np. 80 stopni :D

Jak nie było nawiewu to trzeba było chociaż otworzyć maskę zawsze te parędziesiąt stopni by było chłodniej :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2011-09-25, 09:46

Kolego jedź na jakąś normalną hamownię, a nie dwie rolki rozstawiane gdzie popadnie. Ani to nadmuchu nie ma, ani żadnej korekcji. Pewnie źle wklepał przełożenie i takie dziwne wyniki z prędkością końcową. BTW to co pokazuje licznik nie zawsze pokrywa się z rzeczywistością, ale kurcze nie ma opcji żeby było 183 km/h na 3ce.

W dwóch litrach mieć 150 Nm to jest śmiech na sali, więc ten pomiar możesz sobie... no wiesz. Nie ma się co przejmować, masz nauczkę że na takie rolki to dużym fiatem można wjechać jak Ci się nudzi, a nie autem po konkretny wynik.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-09-25, 09:53

Po 1. Nie wiem co za hamownia, ale ta co na zlocie NZ jest daje wyniki identyko jak stacjonarna, a też jest rozkładana

PO 2. Ewidentnie źle dobrane przełożenia.

Po 3. Mi na 4 odcina przy 202 km/h, a na Twojej skrzyni powinno być zdecydowanie więcej, szczególnie, że odcinka jest 500 obr później

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-09-25, 10:26

ze 155 kuca to powinno być jak nic
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-09-25, 12:07

Generalnie to na mniej niz 160KM nie liczylem, ale to co zobaczylem to mi szczena opadla :-| Szkoda tych 50zl bo bym mial na piwo, a tak ani piwa ani wykresu i kupa nerwów. Aż jestem ciekaw co innym kierowcom powychodziło na tych rolkach...

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-09-25, 12:18

musisz podjechać na jakąś inną hamke i zabulić jeszcze raz niestety i życze Ci oczywiście tych 160kuca ale obstawiam 155
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-09-25, 12:31

Tyle mi zostało z wczorajszej imprezy...
http://www.youtube.com/watch?v=vZcjoXDef-8

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-09-25, 19:58

Jak miałem Sunny to 3 bieg kończyłem przy około 175km/h ale przestawiłem sobie odcinkę na 8200 obr/min. Więc raczej niemożliwe żeby w Almie kończył się 4 bieg na 183 km/h mimo wszystko.
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

kamil12
fanatyk nissana
Posty: 778
Rejestracja: 2010-02-11, 21:40
Lokalizacja: łódź

Post autor: kamil12 » 2011-09-25, 20:15

jakiś wałek w tym jest na bank

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-09-25, 20:17

zresztą moim zdaniem ten wykres nie jest charakterystyczny dla SR20, przecież praktycznie zawsze na wykresie widoczny jest skok przy 4500 obr/min a tutaj tego brakuje
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”