Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] radio CD wyłącza się

Moderatorzy: janusz, Zielkq, sergiej

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

[N14] radio CD wyłącza się

Post autor: wąski » 2011-07-18, 20:27

jak w temacie: gdy autko przeciągnę na wysokich obrotach radio samoczynnie wyłącza się, po czym włącza się z powrotem. rzecz się dzieje przede wszystkim na chłodnym silniku, lecz nie tylko... nie ma znaczenia czy odtwarzane będzie CD, mp3, usb, czy radio maryja ;]
regulator napięcia ?
na dniach postaram się jeszcze sprawdzić, czy żadne z przewodów od radia się nie poluzowały, a w szczególności masa...
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-07-18, 20:40

Wąs ... może być tak że radio jest "uczulone" na skoki napięcia .. czytaj: ma zabiezpieczenie przed przepięciami... najlpiej i najprościej sprawdzić to podpinając równolegle do radia woltomierz i patrzeć co się dzieje jak mocniej kręcisz.. jak za dużo pokaże to są trzy opcje :
a)olać - nie polecam
b)rzeźbić tylko przy radiu - nie polecam , chyba że napięcie NIE przekracza 14,4 V !!!
c)sprawdzenie i usunięcie usterki .. - może być szkodliwa dla całości instalacji - POLECAM !!
a poważnie .. może być tak że alternator za dużo "daje"... albo regulator poleciał .. Sprawdzić trza i tak miernikiem ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

Post autor: wąski » 2011-07-18, 20:48

no miernik trzeba będzie podpiąć :)
z tego co wiem, to większość radyjek ma zabezpieczenie prze przepięciem, dlatego może się wyłączać, a skoro tak, to znaczy, że może być podawane za duże napięcie ...
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-07-18, 21:22

wąski pisze:dlatego może się wyłączać, a skoro tak, to znaczy, że może być podawane za duże napięcie ...
dokładnie tak ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

Post autor: wąski » 2011-08-01, 21:16

sprawa się wyjaśniła: regulator napięcia.
niekiedy, przy "gazowaniu" podawał nawet o 2V większe napięcie!
wymieniony został cały alternator.
na poprzednim napięcie wynosiło ok. 13,8 - 14,0 V, obecnie ok. 14,3 - 14,4 V
podejrzenie moje i scubzika się sprawdziło :)
DZIĘKI ZA POMOC :)
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

Awatar użytkownika
MlodyLDZ
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2010-08-19, 20:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MlodyLDZ » 2011-08-02, 00:48

wąski pisze:sprawa się wyjaśniła: regulator napięcia.
Że tak powiem, "a nie mówiłem?" ;)
wąski pisze: wymieniony został cały alternator.
Był sens?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-08-02, 08:04

MlodyLDZ pisze:Był sens?
, i tak .. i nie .. zależy co było .. jeśli było wsio do czyszczenia to mogłoby się okazać, że nowy regulator niewiele by pomógł . albo zostałby szybko zarżnięty..
Ja osobiście też wymieniałbym całość..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

Post autor: wąski » 2011-08-02, 12:18

scubzik pisze:
MlodyLDZ pisze:Był sens?
, i tak .. i nie .. zależy co było .. jeśli było wsio do czyszczenia to mogłoby się okazać, że nowy regulator niewiele by pomógł . albo zostałby szybko zarżnięty..
Ja osobiście też wymieniałbym całość..
miałem okazję wymienić cały alternator za niewiele większe pieniążki niż koszt samego regulatora. wydaje mi się, że w takiej sytuacji robienie samego regulatora nie miało sensu.
no i robota została zrobiona "na poczekaniu" :)
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

Awatar użytkownika
MlodyLDZ
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2010-08-19, 20:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MlodyLDZ » 2011-08-04, 18:24

wąski pisze:miałem okazję wymienić cały alternator za niewiele większe pieniążki niż koszt samego regulatora. wydaje mi się, że w takiej sytuacji robienie samego regulatora nie miało sensu.
Tak to rozumiem. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”