Rady jak zwiększyć moc w GA14DE i GA16DE (oraz GA14/16DS)
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
By w mojej dawnej Almerze złamać 130KM wystarczyło by zmienić wałek ssący na sentrowy, jakieś 5KM by doszło i 5Nm zmalało...
Do tego splanować łep o 1,3mm i powinny te utracone Nm powrócić z powrotem na poziom 160
Do tego splanować łep o 1,3mm i powinny te utracone Nm powrócić z powrotem na poziom 160
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Powiedzcie jak to w końcu jest z tym przyspieszaniem zapłonu bo dziś rozmawiałem z Katodem i mówi, że to nie takie cho siup myk i jest Tzn. żeby sobie w przyszłości wozu nie skrzywdzić spalaniem stukowym, ubogim AFR na górze itp.
Teraz będę wym. wałek u niego, a później planował głowicę i taie tam i ma mi ustawić tak jak seria, bo mówi, że to już trzeba na hamce badać i szerokpasmówką podczas jazy czy gdzieś nie jest za ubogo, bo od razu możemy nie zauważyć, że coś nie tak z kompem.
Czy jet w końcu ta bezpieczna granica aby lac 95 ? a poczuć lekką różnice?
Jeszcze jedno odnośnie moda rozrządu: ty Coobcio zrobisz to w 1.6 bez kółek czy kółka trzeba mieć aby tego dokonać ? Czy wym. ssącego na ten od DS i jeszcze go +6 ?
Teraz będę wym. wałek u niego, a później planował głowicę i taie tam i ma mi ustawić tak jak seria, bo mówi, że to już trzeba na hamce badać i szerokpasmówką podczas jazy czy gdzieś nie jest za ubogo, bo od razu możemy nie zauważyć, że coś nie tak z kompem.
Czy jet w końcu ta bezpieczna granica aby lac 95 ? a poczuć lekką różnice?
Jeszcze jedno odnośnie moda rozrządu: ty Coobcio zrobisz to w 1.6 bez kółek czy kółka trzeba mieć aby tego dokonać ? Czy wym. ssącego na ten od DS i jeszcze go +6 ?
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Ja wykminiłem patent i przerabiam seryjne zębatki...
Ps. genralnie w silniku GA16 są małe wtryski dla tego jak się dłubie te silniki to trzeba usprawnić układ paliwowy, nie ma wtrysków które bez pośrednio pod pasują tak więc wymienia się pompę paliwa na mocniejszą i podnosi ciśnienie nastawnym regulatorem...
Ps. genralnie w silniku GA16 są małe wtryski dla tego jak się dłubie te silniki to trzeba usprawnić układ paliwowy, nie ma wtrysków które bez pośrednio pod pasują tak więc wymienia się pompę paliwa na mocniejszą i podnosi ciśnienie nastawnym regulatorem...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
...mhm czyli nie muszą być no nic oni mają najtaniej chińskie po 250-300zł a coś lepiej to juz 350-400.
Co do pompmy to musi być koniecznie WAlbro czy można po prostu nowego np. Bosha kupic + reg. podnieść i tyle?
ps. a co z Twoją koncepcją C.Garage na zlocie?
Bo jak mi nie zrobią tego moda to się piszę bez gadania
ps2. czy walek od DS pogorszy doł? i da sie to uratowac modem?
Co do pompmy to musi być koniecznie WAlbro czy można po prostu nowego np. Bosha kupic + reg. podnieść i tyle?
ps. a co z Twoją koncepcją C.Garage na zlocie?
Bo jak mi nie zrobią tego moda to się piszę bez gadania
ps2. czy walek od DS pogorszy doł? i da sie to uratowac modem?
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
DS wałek nie pogorszy dołu
Mod rozrzadu poleprzy całość - zresztą na zlocie będzie hamownia tak więc odrazu będzie sięweryfikowało
Ps. zapłonu wcale nie trzeba tak dowalać by trzeba było latać na 98, można te 2 stopnie mniej jak optimum go ustawić i będzie optymalnie pod pewne 95...
Mod rozrzadu poleprzy całość - zresztą na zlocie będzie hamownia tak więc odrazu będzie sięweryfikowało
Ps. zapłonu wcale nie trzeba tak dowalać by trzeba było latać na 98, można te 2 stopnie mniej jak optimum go ustawić i będzie optymalnie pod pewne 95...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Czyli zrobisz mi tego moda ok,Coobcio pisze:DS wałek nie pogorszy dołu
Mod rozrzadu poleprzy całość - zresztą na zlocie będzie hamownia tak więc od razu będzie się weryfikowało
Seria ma ponoć 15 stop. czyli co na 17? bezpieczną granicę na Pb95.Coobcio pisze: Ps. zapłonu wcale nie trzeba tak dowalać by trzeba było latać na 98, można te 2 stopnie mniej jak optimum go ustawić i będzie optymalnie pod pewne 95...
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
GA16 z tego co pamiętam seria ma 10... Daje się ok 16-17 dla 98 i ciut mniej dla 95
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
No i wyszło 105KM i chyba 150Nm na stałym ciśnieniu paliwa 2,5 bara...
Kupuj z allegro regulator za 150zł a seryjny pozostaw jak jest - odepnij z niego podciśnienie, daj dłuższego węża i podłącz go do nowego regulatora
Poczujesz wówczas górę obrotów a dół pozostanie bez zmian
A i nowy regulator na razie zestrój jak sprawny seryjny czyli bez podpinania podciśnienia powinieneś mieć ok. 3 barów - choć lepiej dać jak w P11/N15 czyli 3,1...
Kupuj z allegro regulator za 150zł a seryjny pozostaw jak jest - odepnij z niego podciśnienie, daj dłuższego węża i podłącz go do nowego regulatora
Poczujesz wówczas górę obrotów a dół pozostanie bez zmian
A i nowy regulator na razie zestrój jak sprawny seryjny czyli bez podpinania podciśnienia powinieneś mieć ok. 3 barów - choć lepiej dać jak w P11/N15 czyli 3,1...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
katalizaotr pierwszy zwany prekatalizatorem masz wbudowany w kolektor wydechowy, a pierwsza puszka za kolektorem to też katalizator i już właściwy... następnie tłumiczek przelotowy maleńki i końcowy duży komorowy...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
http://allegro.pl/saab-900-9-3-turbo-tu ... 37820.html
Ile by powyższy T25 ze Schabiksa dał w 1.6DE?
Do tego jaki wydzior 2.25 czy 2.5"?
Szkoda mi wywalać motorownie na swap bo cholera jest w super stanie i tak myślę, czy nie taniej i szybciej przede wszystkim soft turbo zapodać? (kolega teraz do CRXa znalazł dedykowany (używka) już i auto fruwa a koszty na bardzo rozsądnym poziomie)
Obecnie jakieś 110km+ jest...
Generalnie ma być CICHO z wydechu, tylko uszcz uszcz fajne robić
ps. mam też LPG BRC SQ24 reduktor 1500 i pomarańczowe wtryski.
Ciśnienie wachy bym podniósł nastawnym reg. i dał pompę paliwa skądś tam mocniejszą.
Ile by powyższy T25 ze Schabiksa dał w 1.6DE?
Do tego jaki wydzior 2.25 czy 2.5"?
Szkoda mi wywalać motorownie na swap bo cholera jest w super stanie i tak myślę, czy nie taniej i szybciej przede wszystkim soft turbo zapodać? (kolega teraz do CRXa znalazł dedykowany (używka) już i auto fruwa a koszty na bardzo rozsądnym poziomie)
Obecnie jakieś 110km+ jest...
Generalnie ma być CICHO z wydechu, tylko uszcz uszcz fajne robić
ps. mam też LPG BRC SQ24 reduktor 1500 i pomarańczowe wtryski.
Ciśnienie wachy bym podniósł nastawnym reg. i dał pompę paliwa skądś tam mocniejszą.
zrobienie 115KM to nie będzie jakiś wielki wyczyn, skoro z GA14 u Kozy zrobiliśmy 100KM bez filtra stożkowego nawet czyli takiej podstawowej rzeczy to przy 1.6 tym bardziej Zrobić kolektor, pociągnąć resztę wydechu do końca, wałek z DS, przestawienie wałka ssącego, stożek i spokojnie tyle wyjdzie. A jak dojdzie świnia to i ekstra coś dojdzie Wal na priv jak coś
Czy strojenie będzie potrzebne to zależy od przebiegu AFR. Można by oczywiście też mapę zapłonu podstroić i "coś" to da ale nie jest zasadą, że zakładasz Ecumastera i ciśniesz moc.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Jak pada pompa to wyjściem jest tylko jej wymiana a nie podlewanie Ecumasterem, większymi wtryskami czy regulatorem ciśnienia paliwa. Pozostałe opcje nic nie dadzą a przynajmniej nic na dłuższą metę (zależnie od stanu pompy). Pompa to koszt 100-150zł, wymiana w zasadzie intuicyjna.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Tak zmianiając delikatnie temat: zauważyłem, że wszyscy modyfikują GA16 o mocy 90 km i również na podstawie tych silników dokonuje sie szacunku przyrostów mocy.
Ja pod maską mam 1.6 o fabrycznej mocy 102 km.
Nie zależy mi na rakiecie, bo gdybym chciał robić scigadło, to pewnie bym wrzucił SR20VE/DE, ale myślę o delikatnym wzmnieniu fabrycznej jednostki, żeby do tych mniej więcej 130 koni dojść
Czy ze względu na jej większą o te 12 koni wartość, przyrosty też będą znacząco większe po zastosowaniu tych samych modów ? Czy to raczej nie ma większego znaczenia?
Ja pod maską mam 1.6 o fabrycznej mocy 102 km.
Nie zależy mi na rakiecie, bo gdybym chciał robić scigadło, to pewnie bym wrzucił SR20VE/DE, ale myślę o delikatnym wzmnieniu fabrycznej jednostki, żeby do tych mniej więcej 130 koni dojść
Czy ze względu na jej większą o te 12 koni wartość, przyrosty też będą znacząco większe po zastosowaniu tych samych modów ? Czy to raczej nie ma większego znaczenia?