W 100NXie wiglągąda włśnie tak. Od podgrzewania tylnej szyby tak samo. Tylko od awaryjek jest trochę inny, bo na jednej żarówce.Skazony pisze:mój od przeciwmgielnych wygląda inaczej - nie ma tej "blaszki" kwadratowej.
[Sunny/100NX] Podświetlenie zegarów i konsoli
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
Skazony zmieści się bez problemu trzeba go tylko ładnie wpasować w te kanały we włączniku. I sorry że nie zrobiłem fotek ale mialem wyjazd i dopiero wróciłem.
[ Dodano: 2011-04-16, 23:32 ]
Ad 1 zetrzeć z plytki nawiewu fabryczny filtr i wyłożyć wnętrze obudowy dookoła nawiewu taśmą z diodami smd białymi. To jest nowocześniejsze podejście, jak ja robiłem swój to jescze nawet taśmu z ledami nie było i stąd opcja 2. Dorobić płytkę z cieńkiego plastyku(ja to zrobiłem na kawałku butelki po płynie do prania. Dopasować do wnętrza opudowy nawiewu, pozaznaczać na tej płytce gdzie na panelu ma świecić na niebiesko gdzie na czerwono i adekwatnie do tego wkomponować w płytkę zwykłe diody 5mm lub gęściej 3mm. Potem w 3-4 miejscach kropelkę "kropelki" i kleimy do wnętrza obudowy coby nie latało. Złożyć do kupy(najpierw test czy świeci) i cieszyć się wyrazistym panelem.
[ Dodano: 2011-04-16, 23:32 ]
Masz 2 opcjePanel nawiewu jest podświetlony również led. w miejsce żarówki włożyłem diodę z postojówek.
Trochę słabo podświetla. Coś będzie trzeba z tym zrobić.
Ad 1 zetrzeć z plytki nawiewu fabryczny filtr i wyłożyć wnętrze obudowy dookoła nawiewu taśmą z diodami smd białymi. To jest nowocześniejsze podejście, jak ja robiłem swój to jescze nawet taśmu z ledami nie było i stąd opcja 2. Dorobić płytkę z cieńkiego plastyku(ja to zrobiłem na kawałku butelki po płynie do prania. Dopasować do wnętrza opudowy nawiewu, pozaznaczać na tej płytce gdzie na panelu ma świecić na niebiesko gdzie na czerwono i adekwatnie do tego wkomponować w płytkę zwykłe diody 5mm lub gęściej 3mm. Potem w 3-4 miejscach kropelkę "kropelki" i kleimy do wnętrza obudowy coby nie latało. Złożyć do kupy(najpierw test czy świeci) i cieszyć się wyrazistym panelem.
Się popieści to się zmieści...Skazony pisze:widzę rezystorek a nie widzę leda - jakiego tam wstawiłeś ?
bo napisałeś 5mm i zastanawiam się jak on Ci się tam zmieścił ( bo jak rozumiem jest to wszystko polutowane na stałe) ?

Trzeba powyginać nóżki w taki sposób aby led był w poziomie i dawał światło prosto na przód włącznika. A co do diody to taka najzwyklejsza:

- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Fajny bajer i w sumie nie bardzo skomplikowany w wykonaniu. Działa coś na zasadzie przełącznika do regulacji świateł Wystarczy dać płytkę ze stykami masy lub plusa od diody na wysokości symboli nawiewu oraz styki na suwakachktóre będą załączały diodę w odpowiedniej pozycji. Do środy nie mam słoneczka ale kto wie może w sobotę się pobawię:)sxp22 pisze:Panowie. Znalazłem coś takiego na YouTubie: Link Trzeba będzie się wziąć do roboty. Bo efekt całkiem ciekawy.
zajebisty bajersxp22 pisze:Panowie. Znalazłem coś takiego na YouTubie: Link Trzeba będzie się wziąć do roboty. Bo efekt całkiem ciekawy.

Tak zrób bo ja sobie o aparacie przypominam jak już zmontuję wszystkosxp22 pisze:Tak jak napisałeś. Trudne to nie będzie. Jak znajdę trochę chęci i odrobine czasu to się za to zabiorę. I oczywiście udokumentuje wszystko dla potomności.polo1976 pisze:Fajny bajer i w sumie nie bardzo skomplikowany w wykonaniu.

Wszystkie??Skazony pisze:polo1976, no i znowu ledy na podświetleniu zegarów się zjarały - krew mnie zalewa
Jakie dałeś rezystory??
Jeśli CI się palą wszystkie może masz alternator nie teges. Może mieć za duże skoki napięcia. U mnie już 3 rok jak siedzą i żaden się nie spalił(oprócz tego "oryginalnego na 12V")
Kupowałeś na alledrogo czy w sklepie?Skazony pisze:nie nie wszystkie
tylko na prędkościomierzu 1-dna od str wskaźników ( nie mam obrotka)
nie pamiętam jakie dałem opory ( ale teraz dam większe albo żarówki )
Podświetliłem już trochę aut i te zamawiane przez allledrogo zdarzały się wadliwe klilka szt na paczce 20szt. Ze sklepu elektronicznego jeszcze nie miałem takiego przypadku. daj większy opornik pod 900ohm (tylko najpierw sprawdź na prostowniku czy za słabo nie świeci) Może to coś da. Te zamawiane z alledrogo są brane przez sprzedawców od jak najtańszego producenta i w ilościach które raczej nie pozwalają na sprawdzenie każdej z osobna. U mnie jest taki mały sklepik gdzie gość zamawia mi to co potrzebuję w małych ilościach może sprawdza je osobiście może ma dobrego producenta(cena jes trochę większa), nie wiem ale jak dotąd nie miałem problemów z diodami od niego. U brata montowałem fluxy w Civicu z alledrogo i tak jak mówisz padały jedna po drugiej (mimo konkretnych oporników) jedna migotała a 2 szt świeciły cały czas. Po zmianie na te od gościa (jednoczesna zmiana koloru) problem zniknął buja się już pół roku i ani zadrży.
Pozdrawiam
coś mi mówi że zamontowałem za słabe opory do mojego kolorku ( potrzebuję czerwony)
dałem z 600-800 ( nie pamiętam ) dam 1k
lub połączę 3 szt z małym oporem.
bo (ponieważ):
do podświetlenia potrzebne są 2 szt ( w oryginale) ale zamierzam mieć podświetloną wskazówkę ( ktoś taki patent wprowadził już) i to będzie ta 3-cia.
Taki układ na stówę będzie bardziej elastyczny i wytrzymały na wszystkie autkowe niedogodności prądowe.
A co do tych ledów i źródła ich pozyskania to może masz i rację - jak pomontowałem ledy z "odzysku" to świecą bez problemu.
Teraz jest ciepło coś pokombinuję
dałem z 600-800 ( nie pamiętam ) dam 1k
lub połączę 3 szt z małym oporem.
bo (ponieważ):
do podświetlenia potrzebne są 2 szt ( w oryginale) ale zamierzam mieć podświetloną wskazówkę ( ktoś taki patent wprowadził już) i to będzie ta 3-cia.
Taki układ na stówę będzie bardziej elastyczny i wytrzymały na wszystkie autkowe niedogodności prądowe.
A co do tych ledów i źródła ich pozyskania to może masz i rację - jak pomontowałem ledy z "odzysku" to świecą bez problemu.
Teraz jest ciepło coś pokombinuję

Nie robiłem tego typu zakupów na allegro, także się nie wypowiadam.
W takie rzeczy zaopatrywałem się w stacjonarnych sklepach. W Łodzi polecam na Kilińskiego przy Fabrycznym (chyba najbardziej znany w Łodzi), choć zdarza się, że mogą czegoś nie mieć. Jest też sklepak na Wólczańskiej przy Czerwonej. W jednym zakupiłem diodę W5W (6,50 pln), w drugim diodę na podsufitkę (10,00 pln - obie w miejsce żarówek). Nie wiem czy to dużo czy mało, ale póki co bezawaryjnie
W takie rzeczy zaopatrywałem się w stacjonarnych sklepach. W Łodzi polecam na Kilińskiego przy Fabrycznym (chyba najbardziej znany w Łodzi), choć zdarza się, że mogą czegoś nie mieć. Jest też sklepak na Wólczańskiej przy Czerwonej. W jednym zakupiłem diodę W5W (6,50 pln), w drugim diodę na podsufitkę (10,00 pln - obie w miejsce żarówek). Nie wiem czy to dużo czy mało, ale póki co bezawaryjnie

Skazony pisze:coś mi mówi że zamontowałem za słabe opory do mojego kolorku ( potrzebuję czerwony)
dałem z 600-800 ( nie pamiętam ) dam 1k
lub połączę 3 szt z małym oporem.
bo (ponieważ):
do podświetlenia potrzebne są 2 szt ( w oryginale) ale zamierzam mieć podświetloną wskazówkę ( ktoś taki patent wprowadził już) i to będzie ta 3-cia.
Taki układ na stówę będzie bardziej elastyczny i wytrzymały na wszystkie autkowe niedogodności prądowe.
Mam pytanie. Jakim cudem masz 2 szt do podświetlenia całych zegarów ja mam wersję elektroniczną ale wchodzi ich chyba z 5 szt. Druga sprawa piszesz że połączysz 3 szt, to nie korzystasz z lini napięcia na ścieżce licznika?? czy dałeś zewnętrzna zasilanie. Rezystory które piszesz powinny wystarczyć z zapasem. Prześlij mi jeśli możesz fotkę swojego licznika od spodu.
Pozdrawiam
polo1976- źle się "wyraziłem"
podświetlenia tam jest .... sporo
mi w każdym razie chodziło o podświetlenie "samego " licznika - 2 szt
Obrotek LUB wskaźniki ( tak jak w moim przypadku) - 2 szt
dodatkowo na kierunki i wiele innych kontrolek których teraz nie pomnę.
Korzystam jak najbardziej z zasilana oryginalnego ( nic nie przerabiałem - jeszcze) czyli z tego co jest na folii.
Fotki obecnie nie zrobię bo bym musiał wyjmować to całe ustrojstwo -> leń mnie dopadł.
Jednak
tak jak już pisałem wcześniej ( biorąc przykład z Ciebie) chciałbym podświetlić wskazówkę, czyli muszę dodać jeszcze jedną diodę.
I wymyśliłem sobie że jak zamiast dodawania diody z opornikiem połączę tą nową z pozostałymi dwoma i dam jeden rezystorek to będzie sprawniej i elastyczniej.
No i co najważniejsze przestanie się palić.
Te oporki o których pisaliśmy są dobre do innych kolorów do czerwonego może być chyba za mały - pokombinuję jeszcze.
podświetlenia tam jest .... sporo
mi w każdym razie chodziło o podświetlenie "samego " licznika - 2 szt
Obrotek LUB wskaźniki ( tak jak w moim przypadku) - 2 szt
dodatkowo na kierunki i wiele innych kontrolek których teraz nie pomnę.
Korzystam jak najbardziej z zasilana oryginalnego ( nic nie przerabiałem - jeszcze) czyli z tego co jest na folii.
Fotki obecnie nie zrobię bo bym musiał wyjmować to całe ustrojstwo -> leń mnie dopadł.
Jednak
tak jak już pisałem wcześniej ( biorąc przykład z Ciebie) chciałbym podświetlić wskazówkę, czyli muszę dodać jeszcze jedną diodę.
I wymyśliłem sobie że jak zamiast dodawania diody z opornikiem połączę tą nową z pozostałymi dwoma i dam jeden rezystorek to będzie sprawniej i elastyczniej.
No i co najważniejsze przestanie się palić.
Te oporki o których pisaliśmy są dobre do innych kolorów do czerwonego może być chyba za mały - pokombinuję jeszcze.
To już jasneSkazony pisze:polo1976- źle się "wyraziłem"
podświetlenia tam jest .... sporo
mi w każdym razie chodziło o podświetlenie "samego " licznika - 2 szt
Obrotek LUB wskaźniki ( tak jak w moim przypadku) - 2 szt
dodatkowo na kierunki i wiele innych kontrolek których teraz nie pomnę.
Korzystam jak najbardziej z zasilana oryginalnego ( nic nie przerabiałem - jeszcze) czyli z tego co jest na folii.
Fotki obecnie nie zrobię bo bym musiał wyjmować to całe ustrojstwo -> leń mnie dopadł.
Jednak
tak jak już pisałem wcześniej ( biorąc przykład z Ciebie) chciałbym podświetlić wskazówkę, czyli muszę dodać jeszcze jedną diodę.
I wymyśliłem sobie że jak zamiast dodawania diody z opornikiem połączę tą nową z pozostałymi dwoma i dam jeden rezystorek to będzie sprawniej i elastyczniej.
No i co najważniejsze przestanie się palić.
Te oporki o których pisaliśmy są dobre do innych kolorów do czerwonego może być chyba za mały - pokombinuję jeszcze.
żeby wlutować diodkę do wskazówki pod oryginalną oprawkę bedziesz musział podnieść diodkę z oprawki i wlutować się za opornikiem. Wiąże się to z tym, że dioda w oprawce będzie wyżej i może prowadzić do uwidocznienia "punktu świecenia diody" na zegarach. To jest opcja łatwiejsza. Możesz też przewiercić oprawkę od zegarów na 2 przewody i wpiąć diodkę od gry to jest trudniejsza (bardziej pracochłonna)metoda. Co do czerwonego koloru takie właśnie montowałem w Civicu na 650ohm-owym rezystorze i dają jak na razie radę. Co do palenia diód 2 opcje wada fabryczna diody i to co Ci pisałem wcześniej alternator. Zrób mu test na skoki napięcia. Wsadź kumpla do fury zrób pomiar na jałowym poźniej powłączaj wszystkie odbiorniki(światła, ogrzewanie itp) zmierz ponownie. Jeśli masz spadek rzędu z 14,4V na 13,9 to powinno być OK. Dodatkowo sprawdź jakie jest ładowanie na przygazówce czy napięcie nie skacze powyżej 15V