Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] P11.144 by Bombel

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-05-14, 21:20

1mm ponad serię to jest to się silnik odpręży o ok 5,8ml...
Fabrycznie całkowita pojemność komory spalania to 50ml tak więc nowy stopień sprężania wyniesie coś koło 9:1 więc bardzo sympatycznie :)

No Ruchy ruchy panowie, ciekaw jestem cyferek na hamowni :)
A odprężenie zabierze Nm za to będzie można bardziej pójść w moc coby nie było problemów z trakcją i sprzęgłem :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-05-14, 22:24

obstawiałem ok. 9,5:1 bo łeb trzeba jeszcze zabielić
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-05-14, 22:28

zabielenie to nie 0,5mm a 0,05-0,1mm maks :D Wiec luz no chyba że głowa po przegrzaniu się mocno przekrzywiła, wtedy lepiej ją wymienić bo otwory od wałków rozrządu nie będą w osi...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-05-14, 22:39

Uszczelka piękna. Szkoda by było ją uszkodzić ładując kijowe śruby

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-05-15, 10:39

bombel, pisalem przeciez ze za 70zl da sie ogarnac erlinga :-) W inter carsie mamy tez dzial tuning, kto wie moze beda sruby do glowicy :roll:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-05-15, 10:43

Ja w swojej 318konnej Primerze miałem śruby Ajusa i to wielokrotnie używane i nigdy nie wyszła mi uszczelka pod głowicą - może to podpowie CI na co się zdecydować :p
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-05-15, 10:53

Ajusa to koszt ok 50zl :-P

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-05-15, 12:16

Panowie, nie proponujcie bomblowi najtańszych rozwiązań. Do osiągnięcia kolejnych cyferek na wykresie, przejazdu raz-dwa w miesiącu i dalszych poprawek to się nadaje ale na dłuższą metę nie ma co oszczędzać przy podstawowych tematach...
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-05-15, 12:26

W Saabach śruby Ajusa i Erling akurat sprawdzają się doskonale... 560Nm nie stanowi dla nich problemu a dodam że też tam jest gwint M12 jak w nissanie ale fakt że wkręcany w żeliwo...

Ps. jakby bombel chciał to mam do sprzedania zarówno szpilki ARP jak i śruby - dłuższe jak seryjne by lepiej współpracować z grubsza uszczelką pod głowicą do tego oczywiście specjalny smar, ceny w granicach połowy nówek dostępnych u nas w PL :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-05-15, 12:34

Na Nissantechu znowu radzą, żeby złożyć na tych oryginalnych co mam teraz, o ile trzymają parametry serwisowe

Obrazek

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-05-15, 12:49

Ja swoje VE złożyłem na serii. Silnik nigdy robierany nie był a śruby były na granicy długości maksymalnej. Uszczelę, fakt, że elringa przy 19 barach wydmuchało.

Co to są dłuższe śruby? Nie siedzę aż tak w temacie i nie słyszałem o specjalnych, do odprężających uszczelek śrubach?
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-05-15, 15:02

Jutro bombel do mnie ma wpaść to mu pokarzę i przyłożę do seryjnych, te nowe ARP są o ok 7-9mm dłuższe jak seryjne...

Ps. skoro mu podniosło głowę i wywaliło uszczelkę to bym się nie zastanawiał nawet nad pozostawieniem starych śrub, koszt Erlinga czy Ajusy jest żaden przy tego typu robocie...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-05-15, 18:15

Hmm trzeba by może się jeszcze gwintom w bloku przyjżeć ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-05-15, 19:37

bez przesady :lol:

panie bombel, warunki do pracy już mam (wiemy o co chodzi) i po rajdówkach zaczynam Primerę
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-05-16, 21:39

Fabryczna śruba vs ARP

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Trochę mało tego gwintu na ARP :/

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-05-16, 21:48

z długości też nie wiele się różnią :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-05-16, 23:39

Dzisiaj wieczorem wszedłem. Czasu nie było za wiele ale do przodu.

Obrazek

do weekendu powinna wyjechać bo muszę jeszcze odebrać uszczelkę na wydech, śruby musisz dowieźć, łeb trzeba obrobić.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-05-17, 01:03

Przyjrzyj się uważnie tym śrubą ARP gwintu jest mniej jak na serii bo oszczędzali tokarki... ;)
Skoro jeszcze są na nim 3 nie wykorzystane zwoje w zapasie :)
Jak dasz grubszą uszczelkę jak serię to będą 4 zwoje nie wykorzystane :P

A w serii masz w zapasie ze 30 zwojów :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-05-17, 17:18

Mam pytanie. Czy głowica będzie planowana u bombla a jak tak to o ile...?? Rozumiem że uszczelka ma zredukować ewentualne ubytki podczas obrabiania głowicy.

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2011-05-17, 17:54

Z tego co wyczytałem powyżej wynika, że głowica ma być tylko zabielona, a uszczelka odprężająca jest po to żeby można było bardziej męsko dmuchnąć i dowalić zapłonem. W nieodprężonych silnikach wolnossących, które się zaturbia różnie to bywa ze spalaniem stukowym przy nawet niewielkich doładowaniach. Generalnie na takim odprężonym silniku może wyjść mniej mocy przy takim samym doładowaniu jak w nieodprężonym, ale jest bezpieczniej i zawsze można kreski nadgonić zwiększając doładowanie i bawiąc się zapłonem. Pozdr

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-05-17, 18:12

Kenet dziękuje za małą lekcje o turbo :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-05-17, 21:01

Niestety dzisiejszy dzień przyniósł złe wieści...

Szukam dołu od SR20 najchętniej z sunnego GTi lub P10 GT

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2011-05-17, 21:07

moge dać free blok z p11 kombi 2.0 130 koni po kolizji z zaworami na 4 cylindrze od rozrządu. Nie rozbierany wiec nie wiem co z wałem
Wchodzisz w to? nie wiem jakie konkretnie części Ci są potrzebne
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-05-17, 21:11

cos mi tu przypomina moja awarie ...i jeszcze raz powtarzam bomblasty ja Twoim autem nie jezdzilem :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-05-17, 21:13

yapko pisze:moge dać free blok z p11 kombi 2.0 130 koni po kolizji z zaworami na 4 cylindrze od rozrządu
A tłoki całe?? Jak tak to biorę

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2011-05-17, 21:43

Ja mam cały motor z primery mojej jak chcesz, tylko wyjęte wałki rozrządu, ale żadnych kolizji tam nie było także pewny sprzęt jest, a leży w garażu i tylko miejsce zajmuje.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-05-17, 21:47

Bombel czyżby panewki ??

Identyczna awaria jaką ja przezywałem ŻYCZĘ WYTRWAŁOŚCI :!:

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-05-17, 21:48

Tylko pytanie jak długo leży ? bo jak za długo i złapał wilgoci to niestety ale złom :(
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2011-05-17, 21:54

z tego co pamiętam to jeszcze jest w nim olej, więc chyba za wiele mu się nie stało.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-05-17, 22:02

Pewno tłoki ucierpiały ? czy korbe zgieło ? Wrzucaj odrazu dół od deta :-P

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”