Klub zrzeszającym miłośników marki nissan. Dzielimy się informacjami na temat nissana, udzielamy porad, organizujemy spoty lokalne jak również zloty ogólnopolskie. Łączny nas wspólna pasja do marki.
1mm ponad serię to jest to się silnik odpręży o ok 5,8ml...
Fabrycznie całkowita pojemność komory spalania to 50ml tak więc nowy stopień sprężania wyniesie coś koło 9:1 więc bardzo sympatycznie
No Ruchy ruchy panowie, ciekaw jestem cyferek na hamowni
A odprężenie zabierze Nm za to będzie można bardziej pójść w moc coby nie było problemów z trakcją i sprzęgłem
obstawiałem ok. 9,5:1 bo łeb trzeba jeszcze zabielić
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road. 512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
zabielenie to nie 0,5mm a 0,05-0,1mm maks Wiec luz no chyba że głowa po przegrzaniu się mocno przekrzywiła, wtedy lepiej ją wymienić bo otwory od wałków rozrządu nie będą w osi...
Ja w swojej 318konnej Primerze miałem śruby Ajusa i to wielokrotnie używane i nigdy nie wyszła mi uszczelka pod głowicą - może to podpowie CI na co się zdecydować
Panowie, nie proponujcie bomblowi najtańszych rozwiązań. Do osiągnięcia kolejnych cyferek na wykresie, przejazdu raz-dwa w miesiącu i dalszych poprawek to się nadaje ale na dłuższą metę nie ma co oszczędzać przy podstawowych tematach...
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road. 512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
W Saabach śruby Ajusa i Erling akurat sprawdzają się doskonale... 560Nm nie stanowi dla nich problemu a dodam że też tam jest gwint M12 jak w nissanie ale fakt że wkręcany w żeliwo...
Ps. jakby bombel chciał to mam do sprzedania zarówno szpilki ARP jak i śruby - dłuższe jak seryjne by lepiej współpracować z grubsza uszczelką pod głowicą do tego oczywiście specjalny smar, ceny w granicach połowy nówek dostępnych u nas w PL
Ja swoje VE złożyłem na serii. Silnik nigdy robierany nie był a śruby były na granicy długości maksymalnej. Uszczelę, fakt, że elringa przy 19 barach wydmuchało.
Co to są dłuższe śruby? Nie siedzę aż tak w temacie i nie słyszałem o specjalnych, do odprężających uszczelek śrubach?
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road. 512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Jutro bombel do mnie ma wpaść to mu pokarzę i przyłożę do seryjnych, te nowe ARP są o ok 7-9mm dłuższe jak seryjne...
Ps. skoro mu podniosło głowę i wywaliło uszczelkę to bym się nie zastanawiał nawet nad pozostawieniem starych śrub, koszt Erlinga czy Ajusy jest żaden przy tego typu robocie...
panie bombel, warunki do pracy już mam (wiemy o co chodzi) i po rajdówkach zaczynam Primerę
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road. 512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Dzisiaj wieczorem wszedłem. Czasu nie było za wiele ale do przodu.
do weekendu powinna wyjechać bo muszę jeszcze odebrać uszczelkę na wydech, śruby musisz dowieźć, łeb trzeba obrobić.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road. 512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Przyjrzyj się uważnie tym śrubą ARP gwintu jest mniej jak na serii bo oszczędzali tokarki...
Skoro jeszcze są na nim 3 nie wykorzystane zwoje w zapasie
Jak dasz grubszą uszczelkę jak serię to będą 4 zwoje nie wykorzystane
Mam pytanie. Czy głowica będzie planowana u bombla a jak tak to o ile... Rozumiem że uszczelka ma zredukować ewentualne ubytki podczas obrabiania głowicy.
Z tego co wyczytałem powyżej wynika, że głowica ma być tylko zabielona, a uszczelka odprężająca jest po to żeby można było bardziej męsko dmuchnąć i dowalić zapłonem. W nieodprężonych silnikach wolnossących, które się zaturbia różnie to bywa ze spalaniem stukowym przy nawet niewielkich doładowaniach. Generalnie na takim odprężonym silniku może wyjść mniej mocy przy takim samym doładowaniu jak w nieodprężonym, ale jest bezpieczniej i zawsze można kreski nadgonić zwiększając doładowanie i bawiąc się zapłonem. Pozdr
moge dać free blok z p11 kombi 2.0 130 koni po kolizji z zaworami na 4 cylindrze od rozrządu. Nie rozbierany wiec nie wiem co z wałem
Wchodzisz w to? nie wiem jakie konkretnie części Ci są potrzebne
Ja mam cały motor z primery mojej jak chcesz, tylko wyjęte wałki rozrządu, ale żadnych kolizji tam nie było także pewny sprzęt jest, a leży w garażu i tylko miejsce zajmuje.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61