Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Koło zamachowe

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-21, 21:00

Koło ogarniał foo w tarnowie, a jak się wkręca to nie potrafię już sam ocenić bo najnormalniej w świecie zapomniałem jak było wcześniej:P
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-01-21, 21:46

Ładnie ładnie wchodzi :mrgreen: To na pewno nie seria :D
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-21, 21:47

ej ej ... mając na myśli przestawić to znaczy co sie dzieje ??

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-21, 22:11

Generalnie to warto mieć deczko wyżej ustawione wolne obroty jeśli twój krokowiec nie jest mistrzem reakcji na zmieniające się warunki:) pół sprzęgło też jakby delikatnie się zmieniło, przy ruszaniu też jest inaczej-trzeba jakby więcej gazu dodać, a tak w trasie to wszelkie wzniesienia wcześniej odczuwasz tyle z wad. Zalety jak wiadomo zdjęcie z tego co wiruje ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-21, 22:25

Powiedz mi jeszcze ile jeździsz już na tym setapie ??

Czy miałeś jakieś problemy z silnikiem skrzynią ?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-21, 22:40

Już ci mówię dokładnie sprzęgło złożyłem oparte o kit aisina a założone zostało dokładnie 2010-04-06, do tego nowy olej w skrzyni i nawet pomimo shortshiftera który potrafi ponoć zepsuć skrzynkę problemów nie mam żadnych. Wszystko pracuje ze sobą w zgodzie i porządku :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-21, 23:12

shortshiftera- zepsuć skrzynię :?: :!: haha no kurcze pierwsze słyszę o takich news-ach :P

Oki... dzięki :)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-21, 23:30

Wiesz co też sądziłem, że short nie wpływa ale ostanio czytając GT wyczytałem, że w 200sx`sie 2 skrzynie poszły się przejść i metodą eliminacji doszli do wniosku, że to short zawalał ale to nie ten temat wiec koniec OT
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-21, 23:46

racja... ale to bardzo dziwne bo również mam shorta już ponad rok i nic się nie dzieje :)

Awatar użytkownika
urbanxxx
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-24, 11:56
Lokalizacja: wrocław

Post autor: urbanxxx » 2011-01-22, 13:25

W sxie to możliwe bo w s13stce synchronizatory są bardzo wrażliwe, zwłaszcza drugiego biegu.

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-01-27, 20:55

Neptune pisze: Dlatego zastanowił mnie fakt czy może niski niuton nie jest spowodowany odelżonym kołem.
oczywiście ze zmniejszenie wagi koła zamachowego zmniejsza Nm. niestety jest to nie uniknione, ale tu mamy coś za coś.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2011-01-30, 16:39

ciekawy filmik
http://www.youtube.com/watch?v=w-2KiubBNMQ&NR=1
co może się stać w źle wyważonym kołem zamachowym, lub źle wyważonym korbowodem.

P.S. niebawem czeka mnie wymiana sprzęgła i pytanko. Toczył ktoś koło zamachowe ? ile setek musieliście ściągnąć z koła ? na jakim sprzęcie ? Mam dostęp do tokarki i balansu ( taki jak do planowania głowic ).
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-30, 16:52

:-o ciekawe czy kierowcy nic się nie stało.... wiesz trochę nie ma co porównywać bo tam koło pewnie było już ekstremalnie odchudzone...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-01-30, 22:56

i obciążenie silnika też zupełnie inne. Po takim starcie auto znacznie się odchudziło :-D
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-30, 23:07

No to co odleciało z auta+pełne gacie kierowcy :P
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-02-10, 09:20

Ryba, koło założone??
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-02-10, 15:07

spokojnie jeszcze nie .. chce przed włożeniem pojechać na hamownie aby zobaczyć jakie rzeczywiste zmiany przyniesie lekkie koło.

Jednak przed hamownią muszę ogarnąć, AFR sprawdzić ciśnienie paliwa i to dobrze zestroić :)

Myśle że jak dobrze pójdzie a na to wszystko wygląda to koniec lutego poznamy wyniki :)

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2011-03-30, 19:20

To ja się dopytam, może ktoś będzie wiedział. Czy koło zamachowe w micrze 1.0 jest takie samo jak w 1.3. Wiem, że tarcze sprzęgła są inne ale czy kolo ma inną średnicę/wagę ??
Tarcza sprzęgła w 1.0 ma chyba średnicę 160mm a w 1.3 ma 180mm - poprawcie mnie jeśli sie mylę.

[ Dodano: 2011-03-30, 20:33 ]
Doczytałem i wygląda na to, ze jest to samo ....ale czekam na opinie
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-03-30, 21:11

zawsze można ztoczyć koło o 6-8%
Dark Shadow

wojtic
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2010-04-07, 01:06
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: wojtic » 2011-03-31, 16:31

to ja sie podlacze pod temat wlasnie jestm po zalozeniu kola zamachowego o wadze 3.850 kg kolektor 4-2-1 plus do konca przelot fi 50 zsrodkowym tlumikiem lekko wyciszajacym:)
powiem tak pierwsze wrazenie to tak jakbym mial samochod A grupy ( tak brzmi hehe) ale generalnie na plus lepiej sie wkreca i taka zywsza Nyska:) szkoda ze nie bylem na hamowni to bym wiedzial jak to wyglada z przyrostem itd ale coz nie mam na to czasu:)
teraz tylko czeka mnie przeklada zimowek na 2x r888 i 2x maxsport rb5-f3 i zoabczymy jak to bedzie kleic:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”