ze względu,że zrobiłem to zupełnie spontanicznie i bez większego przygotowania, chciałbym się dowiedzieć, czy jakieś niespodzianki mnie czekają??
[A32] Kolektor ssący 00VI
Moderator: janusz
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
[A32] Kolektor ssący 00VI
Zostałem szczęśliwym posiadaczem kolektora ssącego od A33 i mam parę pytań:);)
ze względu,że zrobiłem to zupełnie spontanicznie i bez większego przygotowania, chciałbym się dowiedzieć, czy jakieś niespodzianki mnie czekają??
kolektor jeszcze niestety w drodze, więc nie mogę na razie powiedzieć nic odnośnie samych kształtów 
ze względu,że zrobiłem to zupełnie spontanicznie i bez większego przygotowania, chciałbym się dowiedzieć, czy jakieś niespodzianki mnie czekają??
Tu jakiś typek sobie to wkładał prócz kolegi Szalonego:)
http://forums.maxima.org/all-motor/5360 ... -00vi.html
Jak już będzie na miejscu to ustawimy się gdzieś na jakieś porównanie;D
http://forums.maxima.org/all-motor/5360 ... -00vi.html
Jak już będzie na miejscu to ustawimy się gdzieś na jakieś porównanie;D
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
aha
dzięki za porade:)
[ Dodano: 2011-01-03, 17:24 ]
sprawny czujnik spalania stukowego jest już na swoim miejscu, więc myślę że dam radę
tylko ten tłumikarz dał d**y
projekt Y-pipe przełożony na ten piątek na ul Piwnika w Kielcach
jak już to nie da rady, to el-tec mnie czeka i ponad 400 km za frajer
[ Dodano: 2011-01-03, 17:37 ]
przemyślałęm to sobie i doszedłem do wniosku,że podpierając się o projekt Szalonego skompletuje wszystkie potrzebne części i poczekam na okazje by kupić poliftowego ameryka z manualną skrzynią i w niej zabawa się zacznie na dobre:)owszem ciężko takową trafić, ale będę wytrwały:)
[ Dodano: 2011-01-03, 17:24 ]
Pawel18PL pisze: Jak już będzie na miejscu to ustawimy się gdzieś na jakieś porównanie;D
sprawny czujnik spalania stukowego jest już na swoim miejscu, więc myślę że dam radę
tylko ten tłumikarz dał d**y
[ Dodano: 2011-01-03, 17:37 ]
dylson pisze:Lombardo88, pierwsza odpowiedz w temacie, masz tam napisane, ze to nie jest 100% p&p, jesli chcesz p&p kup kolektor z qx-a. Najlepiej po nowym roku zagadaj do Szalonego to w polowie stycznia moze odpisze![]()
przemyślałęm to sobie i doszedłem do wniosku,że podpierając się o projekt Szalonego skompletuje wszystkie potrzebne części i poczekam na okazje by kupić poliftowego ameryka z manualną skrzynią i w niej zabawa się zacznie na dobre:)owszem ciężko takową trafić, ale będę wytrwały:)
dylson pisze: Najlepiej po nowym roku zagadaj do Szalonego to w polowie stycznia moze odpisze![]()
Jeszcze nie zagadał a już odpisałem
Lombardo88 ! Wydaje mi się że jedynym sposobem na zamontowanie kolektora bez kupowania pozostałych gratów( zwłaszcza fajko cewek) byłoby dorobienie płytki redukcyjnej ze zmienionym rozstawem śrub o odpowiedniej wysokości. Wysokość płytki jest ważna gdyż kolektor musi być zamontowany wyżej. W przeciwnym wypadku kolektor nie "siądzie" na swoje miejsce gdyż przeszkodzą mu w tym stożki na deklu( te do przykręcenia fajko cewek) oraz same fajko cewki. Pytanie jest tylko jedno czy po podniesieniu kolektora zamknie się maska. Jeśli nie to zostaje dokupić pozostałe graty, bądź zapodać wlot na masce ala gtir
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Szalony, tak się składa,że mój wujek jest emerytowanym kierownikiem w biurze konstrukcyjnym w pewnej hucie w polsce( nie powiem jakiej
). Ma tam znajomości i jeszcze nie dawno znajomemu mojego ojca dorabiali jakieś tryby do frezarki, bo nigdzie nie można było tego dokupić i wiem że wszystko "uleją" a wujek bez problemu zrobi projekt odlewu:) więc jeśli chodziłoby o przeróbkę czegoś, to pewnie by dało rade:)
[ Dodano: 2011-01-04, 17:18 ]
tylko tego manuala teraz trafić
[ Dodano: 2011-01-04, 17:18 ]
tylko tego manuala teraz trafić
NIe potrzeba nic odlewać. Byłaby to płytka wykonana dokładnie na kształt uszczelki, która występuję między kolektorem górnym a dolnym. Grubość takiej płytki myślę, że musiała by być jakieś 15-25mm, oczywiście płytka z materiału PA6 bądź PA4. Następnie tylko na jakimś ploterze, bądź frezarce CNC wyfrezować 6 owalnych otworów pod kanały dolotowe oraz wywiercić i nagwintować dwa otwory wewnętrzne o prawidłowym rozstawie. Otwory zewnętrze można sobie darować bo rozstaw różni się minimalnie i wystarczy rozpiłować otwory w plastikowym kolektorze....... chyba, że chcesz mieć już wszystko profeska to bawisz się z otworami zewnętrznymi 
Kupiłeś ten kolektor z przepustnicą czy bez ?
Jakiego manuala chcesz trafić ?
Kupiłeś ten kolektor z przepustnicą czy bez ?
Jakiego manuala chcesz trafić ?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
właśnie miałem o takie rozwiązanie Cię zapytać heheSzalony pisze:NIe potrzeba nic odlewać. Byłaby to płytka wykonana dokładnie na kształt uszczelki
no właśnie miałem zamiar,ale stwierdziłem,że się wstrzymamSzalony pisze: Kupiłeś ten kolektor z przepustnicą czy bez ?
Szalony pisze:Jakiego manuala chcesz trafić ?
poliftową A32manual
a jak wyglądała sprawa uszczelek?
[ Dodano: 2011-01-04, 19:35 ]
Szalony, a jaka/z czego przepustnice polecasz???
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Uszczelka w kolektorze od DEKa jest zupełnie inna.
Jeśli chcesz się brać za przymiarki, to aby przymierzyć ten kolektor to z tego co pamiętam będziesz się musiał pozbyć EGR i odgiąć tylne wsporniki trzymające kolektor oryginalny. Z przymiarką dlatego bym się raczej wstrzymał.
Proponuję na początek dokładnie przygotować kolektor według informacji umieszczonych na maxima.orgu
Nie wiem czy wiesz, ale dla prawidłowego funkcjonowania kolektora[zmiany długości], będziesz potrzebował urządzenia, które przy obrotach silnika, około 5000 będzie dawało sygnał do układu podciśnienia[ będzie musiał trochę zmodyfikować układ podciśnienia]. Układ podciśnienia będzie właśnie sterował zmienną długością kolektora.
Poniżej podaję link, który trochę Ci naświetli co i jak trzeba zrobić.
W domu mam chyba jakieś linki z bardziej szczegółową instrukcją postępowania.... jak znajdę to napiszę.
Jeśli chcesz się brać za przymiarki, to aby przymierzyć ten kolektor to z tego co pamiętam będziesz się musiał pozbyć EGR i odgiąć tylne wsporniki trzymające kolektor oryginalny. Z przymiarką dlatego bym się raczej wstrzymał.
Proponuję na początek dokładnie przygotować kolektor według informacji umieszczonych na maxima.orgu
Nie wiem czy wiesz, ale dla prawidłowego funkcjonowania kolektora[zmiany długości], będziesz potrzebował urządzenia, które przy obrotach silnika, około 5000 będzie dawało sygnał do układu podciśnienia[ będzie musiał trochę zmodyfikować układ podciśnienia]. Układ podciśnienia będzie właśnie sterował zmienną długością kolektora.
Poniżej podaję link, który trochę Ci naświetli co i jak trzeba zrobić.
W domu mam chyba jakieś linki z bardziej szczegółową instrukcją postępowania.... jak znajdę to napiszę.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
A co myslicie o czyms takim? http://www.kinetixracing.com/kinetix_Al ... ifold.aspx
To jest co prawda do 3.5l ale nie ma problemu ze zrobieniem czegos takiego do 3.0.
Tu nie ma ukladu zmiany pojemnosci kolektora-co on to wlasciwie daje?
To jest co prawda do 3.5l ale nie ma problemu ze zrobieniem czegos takiego do 3.0.
Tu nie ma ukladu zmiany pojemnosci kolektora-co on to wlasciwie daje?
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Zapomniałem wczoraj wkleić link
link
Poszperam dzisiaj w domu i jeszcze podeślę link do tej bardziej szczegółowej instrukcji.
Zmienna długość kolektora( chociaż wydaje mi się, że w przypadku tego kolektora jest to doładowanie dynamiczne) w VQ30 powoduje, iż w górnym zakresie obrotów moment nie spada tak drastycznie, a utrzymuję się w miarę na stałym poziomie.
Najlepiej przedstawia to poniższy wykres, na którym widać przebieg momentu przy poszczególnych kolektorach..... co prawda kolektory MEVI i 00VI mają zmodyfikowany ECU przez firme JWT, ale myślę że i tak warto zastosować kolektor 00VI w miejsce kolektora USIM (wersja amerykańska bez zmiennej długości)

Poszperam dzisiaj w domu i jeszcze podeślę link do tej bardziej szczegółowej instrukcji.
Zmienna długość kolektora( chociaż wydaje mi się, że w przypadku tego kolektora jest to doładowanie dynamiczne) w VQ30 powoduje, iż w górnym zakresie obrotów moment nie spada tak drastycznie, a utrzymuję się w miarę na stałym poziomie.
Najlepiej przedstawia to poniższy wykres, na którym widać przebieg momentu przy poszczególnych kolektorach..... co prawda kolektory MEVI i 00VI mają zmodyfikowany ECU przez firme JWT, ale myślę że i tak warto zastosować kolektor 00VI w miejsce kolektora USIM (wersja amerykańska bez zmiennej długości)

Ostatnio zmieniony 2011-01-06, 11:21 przez Szalony, łącznie zmieniany 1 raz.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
http://www.nicoclub.com/archives/4th-ge ... stall.html a to widział?:)
[ Dodano: 2011-01-06, 11:18 ]
a jak sprawa z IACV wygląda???
[ Dodano: 2011-01-06, 11:18 ]
a jak sprawa z IACV wygląda???
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Plynie , plynie, plynie..........
Dopiero w polowie lutego bedzie. Zielonej jednak nie sprzedaje, zal oddac ja za bezcen, ceny oferowane przez potencjalnych nabywcow byly smieszne. Wiec zrobie z niej...... samolot?
jak znajde chwilke czasu. Na razie szukam pomyslu. Jest kilka opcji moze kolektor a moze przepustnice JENVEY , jakies kola by sie przydaly etc....
Dopiero w polowie lutego bedzie. Zielonej jednak nie sprzedaje, zal oddac ja za bezcen, ceny oferowane przez potencjalnych nabywcow byly smieszne. Wiec zrobie z niej...... samolot?
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
a gdyby wykorzystać np stopę kolektora, który teraz siedzi?? uciąć resztę i spolerować??Szalony pisze:
Lombardo88 ! Wydaje mi się że jedynym sposobem na zamontowanie kolektora bez kupowania pozostałych gratów( zwłaszcza fajko cewek) byłoby dorobienie płytki redukcyjnej ze zmienionym rozstawem śrub o odpowiedniej wysokości. Wysokość płytki jest ważna gdyż kolektor musi być zamontowany wyżej. W przeciwnym wypadku kolektor nie "siądzie" na swoje miejsce gdyż przeszkodzą mu w tym stożki na deklu( te do przykręcenia fajko cewek) oraz same fajko cewki. Pytanie jest tylko jedno czy po podniesieniu kolektora zamknie się maska. Jeśli nie to zostaje dokupić pozostałe graty, bądź zapodać wlot na masce ala gtir![]()
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
a powiedzcie po co pozbywać się EVAP przy montażu 00VI?? można go podpiąć z powrotem i problem znika...
[ Dodano: 2011-07-15, 00:11 ]
Szalony pytałeś w innym temacie czy działam coś z kolektorem; otóż śmigam już z kolektorem MEVI bez łopatek i z każdym odpaleniem kluczyka lepiej fura jedzie. tak jakby się uczyła. zaraz po montażu jak pojechałem się przejechać, to była tragedia. miedzy 2 a 4,5 była dziura i auto bardzo słabo jechało. teraz jedzie 10% lepiej niż z seryjnym kolektorem(dosyć mocno mieli na 2). i tak jak mówię, z każdym km jest lepiej.zrobiłem dopiero około 100 km wiec jeszcze ze 100 i myślę że będzie właściwie dolana:) jeżeli braknie wachy to walbro wleci, bo już nosiłem się z tym zamiarem. Z Pawłem polatamy po okolicy i consult pokaże czy coś go boli i czy czegoś nie brakuję
.
[ Dodano: 2011-07-15, 00:21 ]
O i zapomniałbym... poprawiła się elastyczność. zwłaszcza przy zmianie biegów. wcześniej poszarpywała na zmianach przy odcince.teraz jak automatem się pomyka:)
Ogólnie jestem mile zaskoczony całym projektem, który jest chyba pierwszym tego typu jeśli chodzi o wersje usa maximy
[ Dodano: 2011-07-15, 00:32 ]
http://allegro.pl/infiniti-g35-g-35-350 ... 27334.html
koleś już od tygodnia mi wymiary tego kolektora wysyła, ale niebawem bede w białystoku i sobie sam pomierzę to cudenko i zobaczymy czy podejdzie:)
[ Dodano: 2011-07-15, 00:36 ]
oczywiscie z wtryski tez wlecą:)
[ Dodano: 2011-07-15, 00:11 ]
Szalony pytałeś w innym temacie czy działam coś z kolektorem; otóż śmigam już z kolektorem MEVI bez łopatek i z każdym odpaleniem kluczyka lepiej fura jedzie. tak jakby się uczyła. zaraz po montażu jak pojechałem się przejechać, to była tragedia. miedzy 2 a 4,5 była dziura i auto bardzo słabo jechało. teraz jedzie 10% lepiej niż z seryjnym kolektorem(dosyć mocno mieli na 2). i tak jak mówię, z każdym km jest lepiej.zrobiłem dopiero około 100 km wiec jeszcze ze 100 i myślę że będzie właściwie dolana:) jeżeli braknie wachy to walbro wleci, bo już nosiłem się z tym zamiarem. Z Pawłem polatamy po okolicy i consult pokaże czy coś go boli i czy czegoś nie brakuję
[ Dodano: 2011-07-15, 00:21 ]
O i zapomniałbym... poprawiła się elastyczność. zwłaszcza przy zmianie biegów. wcześniej poszarpywała na zmianach przy odcince.teraz jak automatem się pomyka:)
Ogólnie jestem mile zaskoczony całym projektem, który jest chyba pierwszym tego typu jeśli chodzi o wersje usa maximy
[ Dodano: 2011-07-15, 00:32 ]
http://allegro.pl/infiniti-g35-g-35-350 ... 27334.html
koleś już od tygodnia mi wymiary tego kolektora wysyła, ale niebawem bede w białystoku i sobie sam pomierzę to cudenko i zobaczymy czy podejdzie:)
[ Dodano: 2011-07-15, 00:36 ]
oczywiscie z wtryski tez wlecą:)
