Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Kolektor ssący 00VI

Moderator: janusz

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

[A32] Kolektor ssący 00VI

Post autor: Lombardo88 » 2010-12-30, 15:56

Zostałem szczęśliwym posiadaczem kolektora ssącego od A33 i mam parę pytań:);)
ze względu,że zrobiłem to zupełnie spontanicznie i bez większego przygotowania, chciałbym się dowiedzieć, czy jakieś niespodzianki mnie czekają?? :) kolektor jeszcze niestety w drodze, więc nie mogę na razie powiedzieć nic odnośnie samych kształtów :-)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-12-30, 17:30

Hehe Szalony ma taki kolektor i p&p to on nie jest :-)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2010-12-30, 17:52

Tu jakiś typek sobie to wkładał prócz kolegi Szalonego:)
http://forums.maxima.org/all-motor/5360 ... -00vi.html
Jak już będzie na miejscu to ustawimy się gdzieś na jakieś porównanie;D
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2010-12-30, 20:06

A co daje kolektor od a33?

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-12-30, 20:30

rabbit79 pisze:A co daje kolektor od a33?
trochę opisu masz tu:
viewtopic.php?t=2519
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-12-31, 13:18

GRZECHu, dzięki za link:)
wszystko było p&p???

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-12-31, 14:45

Lombardo88, pierwsza odpowiedz w temacie, masz tam napisane, ze to nie jest 100% p&p, jesli chcesz p&p kup kolektor z qx-a. Najlepiej po nowym roku zagadaj do Szalonego to w polowie stycznia moze odpisze :lol: :-P

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-12-31, 19:03

aha :D dzięki za porade:)

[ Dodano: 2011-01-03, 17:24 ]
Pawel18PL pisze: Jak już będzie na miejscu to ustawimy się gdzieś na jakieś porównanie;D

sprawny czujnik spalania stukowego jest już na swoim miejscu, więc myślę że dam radę :-P
tylko ten tłumikarz dał d**y :( projekt Y-pipe przełożony na ten piątek na ul Piwnika w Kielcach :) jak już to nie da rady, to el-tec mnie czeka i ponad 400 km za frajer :(

[ Dodano: 2011-01-03, 17:37 ]
dylson pisze:Lombardo88, pierwsza odpowiedz w temacie, masz tam napisane, ze to nie jest 100% p&p, jesli chcesz p&p kup kolektor z qx-a. Najlepiej po nowym roku zagadaj do Szalonego to w polowie stycznia moze odpisze :lol: :-P

przemyślałęm to sobie i doszedłem do wniosku,że podpierając się o projekt Szalonego skompletuje wszystkie potrzebne części i poczekam na okazje by kupić poliftowego ameryka z manualną skrzynią i w niej zabawa się zacznie na dobre:)owszem ciężko takową trafić, ale będę wytrwały:)

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-01-04, 09:17

dylson pisze: Najlepiej po nowym roku zagadaj do Szalonego to w polowie stycznia moze odpisze :lol: :-P

Jeszcze nie zagadał a już odpisałem :P :mrgreen:


Lombardo88 ! Wydaje mi się że jedynym sposobem na zamontowanie kolektora bez kupowania pozostałych gratów( zwłaszcza fajko cewek) byłoby dorobienie płytki redukcyjnej ze zmienionym rozstawem śrub o odpowiedniej wysokości. Wysokość płytki jest ważna gdyż kolektor musi być zamontowany wyżej. W przeciwnym wypadku kolektor nie "siądzie" na swoje miejsce gdyż przeszkodzą mu w tym stożki na deklu( te do przykręcenia fajko cewek) oraz same fajko cewki. Pytanie jest tylko jedno czy po podniesieniu kolektora zamknie się maska. Jeśli nie to zostaje dokupić pozostałe graty, bądź zapodać wlot na masce ala gtir :->

:mrgreen:
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-01-04, 17:13

Szalony, tak się składa,że mój wujek jest emerytowanym kierownikiem w biurze konstrukcyjnym w pewnej hucie w polsce( nie powiem jakiej :D ). Ma tam znajomości i jeszcze nie dawno znajomemu mojego ojca dorabiali jakieś tryby do frezarki, bo nigdzie nie można było tego dokupić i wiem że wszystko "uleją" a wujek bez problemu zrobi projekt odlewu:) więc jeśli chodziłoby o przeróbkę czegoś, to pewnie by dało rade:)

[ Dodano: 2011-01-04, 17:18 ]
tylko tego manuala teraz trafić :-/

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-01-04, 18:54

NIe potrzeba nic odlewać. Byłaby to płytka wykonana dokładnie na kształt uszczelki, która występuję między kolektorem górnym a dolnym. Grubość takiej płytki myślę, że musiała by być jakieś 15-25mm, oczywiście płytka z materiału PA6 bądź PA4. Następnie tylko na jakimś ploterze, bądź frezarce CNC wyfrezować 6 owalnych otworów pod kanały dolotowe oraz wywiercić i nagwintować dwa otwory wewnętrzne o prawidłowym rozstawie. Otwory zewnętrze można sobie darować bo rozstaw różni się minimalnie i wystarczy rozpiłować otwory w plastikowym kolektorze....... chyba, że chcesz mieć już wszystko profeska to bawisz się z otworami zewnętrznymi :)

Kupiłeś ten kolektor z przepustnicą czy bez ?

Jakiego manuala chcesz trafić ?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-01-04, 19:33

Szalony pisze:NIe potrzeba nic odlewać. Byłaby to płytka wykonana dokładnie na kształt uszczelki
właśnie miałem o takie rozwiązanie Cię zapytać hehe :)
Szalony pisze: Kupiłeś ten kolektor z przepustnicą czy bez ?
no właśnie miałem zamiar,ale stwierdziłem,że się wstrzymam :)
Szalony pisze:Jakiego manuala chcesz trafić ?

poliftową A32manual :) ciężko trafić,ale cóż... ale jak znam siebie to do tej założę,bo mnie ciekawość zeżre,a potem będę demontował :P :D
a jak wyglądała sprawa uszczelek?

[ Dodano: 2011-01-04, 19:35 ]
Szalony, a jaka/z czego przepustnice polecasz???

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-01-04, 20:29

pathfinderowa jest duża a chyba o to chodzi :power: :)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-01-05, 15:20

kolektor już jest:) szkoda,że śrub nie ma, ale to nie problem:) co mogę powiedzieć....fajny jest ;-) mam dużo pracy na długi weekend więc, może zrobię mała przymiarkę :P

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-01-05, 21:19

Uszczelka w kolektorze od DEKa jest zupełnie inna.
Jeśli chcesz się brać za przymiarki, to aby przymierzyć ten kolektor to z tego co pamiętam będziesz się musiał pozbyć EGR i odgiąć tylne wsporniki trzymające kolektor oryginalny. Z przymiarką dlatego bym się raczej wstrzymał.

Proponuję na początek dokładnie przygotować kolektor według informacji umieszczonych na maxima.orgu
Nie wiem czy wiesz, ale dla prawidłowego funkcjonowania kolektora[zmiany długości], będziesz potrzebował urządzenia, które przy obrotach silnika, około 5000 będzie dawało sygnał do układu podciśnienia[ będzie musiał trochę zmodyfikować układ podciśnienia]. Układ podciśnienia będzie właśnie sterował zmienną długością kolektora.

Poniżej podaję link, który trochę Ci naświetli co i jak trzeba zrobić.
W domu mam chyba jakieś linki z bardziej szczegółową instrukcją postępowania.... jak znajdę to napiszę.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-01-05, 21:24

ok. będę wdzięczny za każde info :)

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-01-05, 21:24

A co myslicie o czyms takim? http://www.kinetixracing.com/kinetix_Al ... ifold.aspx
To jest co prawda do 3.5l ale nie ma problemu ze zrobieniem czegos takiego do 3.0.
Tu nie ma ukladu zmiany pojemnosci kolektora-co on to wlasciwie daje?

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-01-06, 08:01

HP daje, HP :P
rabbit79, a właśnie...jak tam Twoja A34? :) minęła trójkąt bermudzki?? :lol: :-)

[ Dodano: 2011-01-06, 09:03 ]
Szalony, linka jak nie było tak nie ma ;-)

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-01-06, 11:14

Zapomniałem wczoraj wkleić link :? link

Poszperam dzisiaj w domu i jeszcze podeślę link do tej bardziej szczegółowej instrukcji.

Zmienna długość kolektora( chociaż wydaje mi się, że w przypadku tego kolektora jest to doładowanie dynamiczne) w VQ30 powoduje, iż w górnym zakresie obrotów moment nie spada tak drastycznie, a utrzymuję się w miarę na stałym poziomie.

Najlepiej przedstawia to poniższy wykres, na którym widać przebieg momentu przy poszczególnych kolektorach..... co prawda kolektory MEVI i 00VI mają zmodyfikowany ECU przez firme JWT, ale myślę że i tak warto zastosować kolektor 00VI w miejsce kolektora USIM (wersja amerykańska bez zmiennej długości)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-01-06, 11:21 przez Szalony, łącznie zmieniany 1 raz.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-01-06, 11:17

http://www.nicoclub.com/archives/4th-ge ... stall.html a to widział?:)

[ Dodano: 2011-01-06, 11:18 ]
a jak sprawa z IACV wygląda???

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-01-06, 11:25

Lombardo88 pisze: a jak sprawa z IACV wygląda???
Obrazek
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-01-06, 11:37

no i jeszcze tego nie mam :-/ i nie wiem czy tak łatwo się to spotka...

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-01-06, 11:50

krokowiec zostaje ten co był, jedynie trzeba dorobić taką płytkę jak widać na zdjęciu :-)
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-01-06, 12:41

Plynie , plynie, plynie.......... :mrgreen:
Dopiero w polowie lutego bedzie. Zielonej jednak nie sprzedaje, zal oddac ja za bezcen, ceny oferowane przez potencjalnych nabywcow byly smieszne. Wiec zrobie z niej...... samolot? :hah: jak znajde chwilke czasu. Na razie szukam pomyslu. Jest kilka opcji moze kolektor a moze przepustnice JENVEY , jakies kola by sie przydaly etc....

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-01-06, 14:55

Szalony pisze:
Lombardo88 ! Wydaje mi się że jedynym sposobem na zamontowanie kolektora bez kupowania pozostałych gratów( zwłaszcza fajko cewek) byłoby dorobienie płytki redukcyjnej ze zmienionym rozstawem śrub o odpowiedniej wysokości. Wysokość płytki jest ważna gdyż kolektor musi być zamontowany wyżej. W przeciwnym wypadku kolektor nie "siądzie" na swoje miejsce gdyż przeszkodzą mu w tym stożki na deklu( te do przykręcenia fajko cewek) oraz same fajko cewki. Pytanie jest tylko jedno czy po podniesieniu kolektora zamknie się maska. Jeśli nie to zostaje dokupić pozostałe graty, bądź zapodać wlot na masce ala gtir :->

:mrgreen:
a gdyby wykorzystać np stopę kolektora, który teraz siedzi?? uciąć resztę i spolerować??

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-01-09, 00:46

a przy montażu kolektora 00VI w A32 USA jeszcze jest kłopot EVAP'u, ktoś ma jakiś pomysł jak się go pozbyć?
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-01-09, 11:13

Pozbycie sie evap-u z us to ciezka sprawa, nie wiem czy mozliwa. To jest wlasnie bolaczka tej wersji - duzo czujnikow ktorych w qx nie ma. Egr mozna podobno bez problemu wywalic tylko czujnik musi sobie gdzies pod maska dyndac.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-07-14, 17:43

a powiedzcie po co pozbywać się EVAP przy montażu 00VI?? można go podpiąć z powrotem i problem znika...

[ Dodano: 2011-07-15, 00:11 ]
Szalony pytałeś w innym temacie czy działam coś z kolektorem; otóż śmigam już z kolektorem MEVI bez łopatek i z każdym odpaleniem kluczyka lepiej fura jedzie. tak jakby się uczyła. zaraz po montażu jak pojechałem się przejechać, to była tragedia. miedzy 2 a 4,5 była dziura i auto bardzo słabo jechało. teraz jedzie 10% lepiej niż z seryjnym kolektorem(dosyć mocno mieli na 2). i tak jak mówię, z każdym km jest lepiej.zrobiłem dopiero około 100 km wiec jeszcze ze 100 i myślę że będzie właściwie dolana:) jeżeli braknie wachy to walbro wleci, bo już nosiłem się z tym zamiarem. Z Pawłem polatamy po okolicy i consult pokaże czy coś go boli i czy czegoś nie brakuję :).

[ Dodano: 2011-07-15, 00:21 ]
O i zapomniałbym... poprawiła się elastyczność. zwłaszcza przy zmianie biegów. wcześniej poszarpywała na zmianach przy odcince.teraz jak automatem się pomyka:)
Ogólnie jestem mile zaskoczony całym projektem, który jest chyba pierwszym tego typu jeśli chodzi o wersje usa maximy :)

[ Dodano: 2011-07-15, 00:32 ]
http://allegro.pl/infiniti-g35-g-35-350 ... 27334.html
koleś już od tygodnia mi wymiary tego kolektora wysyła, ale niebawem bede w białystoku i sobie sam pomierzę to cudenko i zobaczymy czy podejdzie:)

[ Dodano: 2011-07-15, 00:36 ]
oczywiscie z wtryski tez wlecą:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”