ITB do SR20 (wolnossącego)
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
ITB do SR20 (wolnossącego)
ITB - Individual Throttle Bodies
Ostatnio zmieniony 2013-02-23, 19:13 przez czajnik, łącznie zmieniany 3 razy.
lepsza reakcja na gaz
szybsze wkrecanie silnika na obroty
mozliwosc grubego podlania wachą etc
jakis efekt musi byc jezeli wszystkie motocykle sportowe mają 4 mordy i w wolnossaku z litra czesto seryjnie jest blisko 200ps
szybsze wkrecanie silnika na obroty
mozliwosc grubego podlania wachą etc
jakis efekt musi byc jezeli wszystkie motocykle sportowe mają 4 mordy i w wolnossaku z litra czesto seryjnie jest blisko 200ps
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Nie widzę związkuAd@mus pisze:mozliwosc grubego podlania wachą etc
To raczej wynika z wysokiego stopnia sprężania, agresywnych wałków oraz niskich oporów silnika...Ad@mus pisze:jakis efekt musi byc jezeli wszystkie motocykle sportowe mają 4 mordy i w wolnossaku z litra czesto seryjnie jest blisko 200ps
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
W SR20 DET montowanym w GTI-R jest seryjnie ITB. 200SX ma fabryczne 200KM GTI-R 220 zatem jest jakaś róznica.
Faktem jest że w silnikach doładowanych powietrze wtłaczane jest do kolektora przez turbinkę lub kompresor. widome też jest że im więcej powietrza tym więcej paliwa jest potrzebne aby mieszanka była stechiometryczna. dlatego więcej wachy potrzeba przy większym doładowaniu.upraszczając wyciśnięcie większej mocy i momentu w turbinowcu jest łatwiejsze bo wystarczy wsadzić turbo wielkości wiadra dolac paliwem i mamy osiągi.
pozostaje czekać tylko kiedy spadnie metalowy deszcz:)
Osobiście jestem fanem silników atmosferycznych , wolnossącyczh czy jak kto woli N/A. wolnossak dostajnie tyle mieszanki ile sobie sam zaciągnie. dlatego sztuką jest doprowadzić do tego aby zaciągnął jak najwięcej. podciśnienie powstaje pomiędzy zaworem a przepustnicą wiec jeżeli jest jedna przepustnica na cztery cylindry na wlocie do kolektora ro zostaje wytworzone mniejsze podciśnienie niż przy zastosowaniu ITB gdzie każdy cylinder ma swoja przepustnicę.
Mam nadzieję że opisałem to obrazowo.
Faktem jest że w silnikach doładowanych powietrze wtłaczane jest do kolektora przez turbinkę lub kompresor. widome też jest że im więcej powietrza tym więcej paliwa jest potrzebne aby mieszanka była stechiometryczna. dlatego więcej wachy potrzeba przy większym doładowaniu.upraszczając wyciśnięcie większej mocy i momentu w turbinowcu jest łatwiejsze bo wystarczy wsadzić turbo wielkości wiadra dolac paliwem i mamy osiągi.
pozostaje czekać tylko kiedy spadnie metalowy deszcz:)
Osobiście jestem fanem silników atmosferycznych , wolnossącyczh czy jak kto woli N/A. wolnossak dostajnie tyle mieszanki ile sobie sam zaciągnie. dlatego sztuką jest doprowadzić do tego aby zaciągnął jak najwięcej. podciśnienie powstaje pomiędzy zaworem a przepustnicą wiec jeżeli jest jedna przepustnica na cztery cylindry na wlocie do kolektora ro zostaje wytworzone mniejsze podciśnienie niż przy zastosowaniu ITB gdzie każdy cylinder ma swoja przepustnicę.
Mam nadzieję że opisałem to obrazowo.
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 168
- Rejestracja: 2010-03-21, 21:54
- Lokalizacja: krk
Poza ITB dzieli ich jeszcze inne CR GTIR 8,3:1 S14 8,5:1, wałki 256*/256* @ 10,13mm/10,13mm vs 248*/248* @ 9,4mm/9,4mm oraz VTC i inne turbawki... więc nie jest to jedyna różnica jak widzisz z tym ITB. Po szersze info odsyłam do opracowań Coobcia dla silników SR20.czajnik pisze:W SR20 DET montowanym w GTI-R jest seryjnie ITB. 200SX ma fabryczne 200KM GTI-R 220 zatem jest jakaś róznica.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
cóż VTC jest w 200SX a mimo to silnik jest słabszy.Poza tym chcesz mi powiedziec że ITB jest bez sensu?? Mam swoja wiedzę i nie widzę potrzeby konsultowania z Coobciem:) dysponuje serwisówkami:)
może ITB w turbinowcu jest mało znaczące ale ja skupiam sie nad wolnossacym SR20 a to jednak zasadzicza różnica
może ITB w turbinowcu jest mało znaczące ale ja skupiam sie nad wolnossacym SR20 a to jednak zasadzicza różnica
Ostatnio zmieniony 2013-02-22, 21:13 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.
Opracowanie to nie porada
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
itb
a czy moglbys wykonac itb do sr20ve ?
bo oprocz szybkiej jazdy zajmujesz sie jeszcze modyfikacjami nie tylko dla swojego auta jesli sie nie mysle
poza tym swietny projekt sunnego i naprawde profesjonalna jazda
pozdrawiam
bo oprocz szybkiej jazdy zajmujesz sie jeszcze modyfikacjami nie tylko dla swojego auta jesli sie nie mysle
poza tym swietny projekt sunnego i naprawde profesjonalna jazda
pozdrawiam
"life's simple, you make choices and you don't look back.."
jest to wykonania tylko trzeba się zastanowić czy budować od zera czy przerobić fabryczny kolektor.jeśli od zera to potrzebuję wzór lub rysunek flanszy strony dolotowej.
w sumie najlepszyn rozwiazaniem jak by mi ktoś uadostęnił głowicę albo kolektor. jestem wstanie idealnie dopasować otwory aby nie było progów. poza tym muszę wiedzieć ile mam miejsca do dyspozycji. Jak widać u mnie wszystko niepotrzebne jest wywalone ABS, wspomaganie kierownicy, zbędna elektryka i akumulator. to spowodowało że pod maskę wejdzie jeszcze z powodzeniem worek kartofli:)
[ Dodano: 2013-02-23, 08:50 ]
w sumie najlepszyn rozwiazaniem jak by mi ktoś uadostęnił głowicę albo kolektor. jestem wstanie idealnie dopasować otwory aby nie było progów. poza tym muszę wiedzieć ile mam miejsca do dyspozycji. Jak widać u mnie wszystko niepotrzebne jest wywalone ABS, wspomaganie kierownicy, zbędna elektryka i akumulator. to spowodowało że pod maskę wejdzie jeszcze z powodzeniem worek kartofli:)
[ Dodano: 2013-02-23, 08:50 ]
Wiesz co ale 4 gażniki a ITB na wtrysku to moze nie porównujmy. bo zamo zestrojenie gażników to już robota karkołomna. nie chce sie rozwodzić nad przewaga wtrysku nad gażnikiem. ale mim zdaniem to przeżytek.Maniek-ol pisze:Prostym przykładem jest alfabox , który miał micrę na 4 gaźnikach. Jego zapytajcie czy była różnica.
Ostatnio zmieniony 2013-02-23, 09:08 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.
ja nie narzekam i nigdy nie narzekałem a w gażnikach siedziałem od najmłodszych lat,i nic do nich nie mam,nawet przykład po primce tyle lat i nic a co niektórzy koledzy w tm samym czasie przy wtrysku grzebali naście razy,u nas tak przyjęło sie ze przeżytek,fakt więcej pali,jakieś zje.....e unijne normy itp itd,a w stanach np w muscle carach robią z nimi cuda i wolą nawet bardziej od wtrysku,no ale nie robie ot już bo to nie temat o gażnikachczajnik pisze:Wiesz co ale 4 gażniki a ITB na wtrysku to moze nie porównujmy. bo zamo zestrojenie gażników to już robota karkołomna. nie chce sie rozwodzić nad przewaga wtrysku nad gażnikiem. ale mim zdaniem to przeżytek.
to można naprawić i to szybko,w garażu,rozebranie gażnika jezeli ktos choć troszke ma smykałki do mechaniki nie jest problemem,elektronikę gorzej,układy scalone itp,wątpie że ktoś w garażu to naprawi jak nie ma nowego zamiennika,a za kilka naście lat moze ich nie być ,ale dobra nie róbmy ot,jeden woli to drugi tamto
Ostatnio zmieniony 2013-02-23, 18:27 przez Chemik, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam taką propozycję dla potomnych. Napisz w pierwszym poście czym jest ITB jakie zalety/wady taki poradnik "ło co kaman" w naszym rodzimym języku.
~~->Usługi Transportowe<-~~
Wysyłka paczek już od 20.00zł na terenie całego kraju Zagadaj do mnie na PW bądź pod numer telefonu 0-666-039-376:) pozdrawiam!!
Tico turbo soooooon
Wysyłka paczek już od 20.00zł na terenie całego kraju Zagadaj do mnie na PW bądź pod numer telefonu 0-666-039-376:) pozdrawiam!!
Tico turbo soooooon
Performance Garage - czyli jak wzmacniamy swoje auta na moje rozumienie coś na wzór artykułu było by mile widziane Możesz się podzielić swoją wiedzą na temat działania- opisać plusy minusy w pierwszym poście zasade działania, człowiek nie kumaty (jak np. ja) przeczyta będzie wiedział z czym to się je i nie będzie musiał wertować całego tematu by dowiedzieć się w miare istotnych i potrzebnych spraw ^^ takie moje zdanie, nie chce cię pouczać ani nic z tych rzeczy poprostu chciałbym żeby inni mieli prościej- a co za tym idzie wygodniej, łatwiej coś w danej kwestii można znaleść
Pozdrawiam i kończymy offa ^^
Pozdrawiam i kończymy offa ^^
~~->Usługi Transportowe<-~~
Wysyłka paczek już od 20.00zł na terenie całego kraju Zagadaj do mnie na PW bądź pod numer telefonu 0-666-039-376:) pozdrawiam!!
Tico turbo soooooon
Wysyłka paczek już od 20.00zł na terenie całego kraju Zagadaj do mnie na PW bądź pod numer telefonu 0-666-039-376:) pozdrawiam!!
Tico turbo soooooon
jaki bylby tak orientacyjnie koszt u Ciebie itb rowniez do n14 gti? u Siebie robiles wiec chyba nie potrzebujesz zadnych wzorow itp
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6